Miten ymmärrät, jos lapsen synttärikutsussa lukee...
että, "ilmoitathan pääsetkö tulemaan"
Ihmettelen vain, kun ilmoitus tuli ainoastaan heiltä, jotka olivat tulossa. "Pääsetkö" tarkoittaa, että halutaan tietää oletko tulossa vai et ole tulossa, eli vastaus kaivataan molemmissa tapauksissa. En laittanut kutsuun "ilmoitathan tulostasi" tai "ilmoitathan jos et pääse tulemaan".
Vai olenko muka ihan väärässä?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin että pitää ilmoittaa pääseekö vai eikö pääse. Jotkut on vaan niin tyhmiä ettei tajua ilmoittaa jos ei oo tulossa.
Ilmeisesti aika moni on.
Ap
Kyllä odotetaan vastausta. Tuleeko vaiko ei tule.
Ihmiset on välinpitämättömiä, eivät edes muista koko kutsua jos toteavat sen nähtyään etteivät pääse.
Olisikohan tulevaisuudessa parempi laittaa, että "ilmoita jos et pääse" ja vielä isolla huutomerkin kanssa? :D
Ap
Jos ei ilmoita mitään, tarkoittaa mielestäni sitä ettei aio osallistua.
Ymmärrän sen niin että ilmoitan että pääsenkö vai en.
Olisiko voinut käydä niin, että lapset jotka eivät tulleet, eivätkä ilmoittaneet. Olivat unohtaneet koko kutsun näyttää kotona.
Meidän hajamieliseltä tytöltä jäi monet synttärit väliin, kun oli unohtanut kutsut repun pohjalle. Joskus muisti jopa 2h ennen h-hetkeä kertoa synttäreistä.
Aika harvoin he, jotka eivät pääse, viitsivät ilmoittaa etteivät tule. Itse kyllä yritän muistaa ilmoittaa, kiittää kutsusta ja laittaa mahdollisesti syynkin miksei pääse ja toki onnitella. Joo sädekehän kiillotusta, mutta itse vaan kokenut sen verran kurjaksi sen ettei ilmoiteta, siksi
Ymmmärrän tuon, mutta osaa ei vain kiinnosta ilmoittaa. Tuleevat yllätyksenä tai eivät tule. Miten sattuu huvittamaan. Sitten ovat itse vaatimassa ja päivittelemässä kuinka joku ei ole kutsuun vastannut.
On saattanut unohtua. Iästä riippuen myös lapset itse ilmoittavat ovatko tulossa vai ei. Kannattaa kysellä omalta lapselta onko joku puhunut asiasta.
Kyllä läheisimmiltä ystäviltä tulee aina ilmoitus. Jos on tosi isot kutsut, esim. koko koululuokka niin silloin varmasti noita ilmoituksia jää puuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan tulevaisuudessa parempi laittaa, että "ilmoita jos et pääse" ja vielä isolla huutomerkin kanssa? :D
Ap
Kyllä aina pitää ilmoittaa jos ei pääse, ihan kohteliaisuussyistä. Ruokaa varataan sen mukaan kuinka moni tulee ja jos viisi jättää tulematta vaikka ei ole ilmoittanut niin se on tosi kurjaa. Tietämättömyys myös juhlien aikana on koko ajan jos ei ole ilmoitettu ettei pääse eikä vieraita näy.
Ei pitäisi olla kiinni siitä mitä kutsussa lukee. Joskus pitää ilmoittaa myös että pääsee tulemaan, mutta vähintään pitää ilmoittaa jos ei pääse.
Tuo on ihan selvä, eli joka tapauksessa ilmoitus, pääsee tai ei pääse. Meillä on tullut eteen myös näitä, jotka eivät ilmoita, ja ei voi oikeasti tietää, kummasta on kyse: tuleeko vaiko eikö tule.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten sulla ei ole sitä vähääkään tiedossa tulijoista. Nyt sentään saat edes osalta tiedon.
Lapseni on päiväkoti-ikäinen, joten vanhemmat hoitavat kutsuihin vastailut. Kyseessä on ensimmäinen lapsemme ja kun alettiin kaverisynttäreitä viettämään olin oikeasti yllättynyt siitä, että jotkut vanhemmat ovat tosiaan niin moukkia, etteivät kiitä lapsensa puolesta kutsusta, vaikkei osallistuminen onnistuisikaan. Kasvatus ja hyvät tavat lähtevät kuitenkin esimerkistä. Onneksi useimmat vanhemmat ovat fiksuja.
Niin ja mielestäni vanhemmat voisivat huolehtia siitä, että lapsensa osallistuu toisen lapsen synttäreille jos kutsun saa. Ellei tietysti ole jotain oikeasti hyvää syytä miksi ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
On saattanut unohtua. Iästä riippuen myös lapset itse ilmoittavat ovatko tulossa vai ei. Kannattaa kysellä omalta lapselta onko joku puhunut asiasta.
Näitäkin on. Osa ilmoittaa lapsen kautta sujuvasti.
Sellaisiakin "olen tulossa"-ilmoituksia on saatu, ettei vanhempansa tienneet osallistumisesta, eikä kyllä kutsustakaan.
Meillä mennyt melko hyvin että on ilmoitettu tuleeko vai ei. Musta pitää ilmoittaa aina.
Jos joku ei ilmoita niin perään on kyselty.
Samat kaverit kuitenkin ollut aina.
Nykyään ohi jo noi synttärit kun nuorin täyttää 15v.
Osaa jo vähän kaivata noita synttäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten sulla ei ole sitä vähääkään tiedossa tulijoista. Nyt sentään saat edes osalta tiedon.
Ehkä pysyttelen jatkossakin tuossa samassa sitten.
Itseäni hirveästi hämmentää tuo ettei ilmoitettu jos ei pääse, kun itselle on itsestäänselvää, että kutsuun vastataan etenkin, kun sitä on vielä erikseen pyydetty ja myös etenkin, jos ei olla tulossa. Olen aika pettynyt.
Ensimmäiset kaverisynttärit siis nyt meillä järjestettiin ja paikalle tuli vain yksi, joka oli ilmoittanutkin tulevansa. Muut eivät tulleet, eivätkä ilmoittaneet.
Olisin myös olettanut olevan juurikin niin päin, että jos ei vastata niin sitten ollaan tulossa, mutta asia taitaa ollakin sitten päinvastoin.
Ap
Ymmärtäisin että pitää ilmoittaa pääseekö vai eikö pääse. Jotkut on vaan niin tyhmiä ettei tajua ilmoittaa jos ei oo tulossa.