Kertokaa kuulemianne HUONOJA säästö- ja ansaintavinkkejä
Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työpaikan saannissa on aina osittain kyse tuurista, turha väittääkään muuta.
Kerropa, millä tavalla tuuri on mukana.
Näin rekryävän esihenkilön ominaisuudessa palan halusta kuulla tämän viiltävän analyysin kyllä.
Eräs entinen pomoni kertoi, että työhakemuksia tulee niin paljon, että hän valkkaa pinkasta noin 20 prosenttia, koska kaikkea ei ehdi käydä läpi ja siitäkin nipusta löytyy tarpeeksi pätevät työntekijät. Kerropa, millä tavalla siihen 20 % pinoon päätyminen ei ole kiinni tuurista?
Eri
Nosta ennakonpidätysprosenttiasi, niin saat ensi vuonna suuret veronpalautukset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime perjantaina puistossa nuorison kokoontumisen jälkeen ja löysin kerralla 250 pulloa ja tölkkiä.
Oliko kaikki pantillisia vai Virosta raahattuja?
Myös Viron-tölkeistä saa panttimaksun takaisin. Pari vuotta sitten joku firma teki tästä bisneksen hyvittämällä Suomen puolella Viron tölkeistä sentin vähemmän panttimaksua ja tienasi kuskaamalla tölkit takaisin Viron panttijärjestelmän piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...
Tölkinkeräyslenkit on kuin aarteenetsintää, löytäminen on se hauskuus siinä.
Varmasti hyvä harrastus kaikin puolin. Mutta jos vaikka kyselet ideoita, miten voisi tienata vähän ylimääräistä, niin aina joku ehdottaa pullojen keräämistä, ihan kuin siitä oikeasti voisi hyötyä niin paljon, että se kuukausitasolla tuntuu jossain.
Jos löytää pullon silloin tällöin, ei se lyhyellä aikajänteellä vaikutakaan paljon. Poikani keräsi innokkaasti pulloja joitain vuosia joskus pikkukoululaisena ja kun ne rahat pystyi sijoittamaan (eivät siis menneet kädestä suuhun -elämiseen tietysti lapsella), kyllä siitä on tonneja tullut.
Toki näissä jutuissa vaikuttaa paljon se, kuinka suuret ovat menot. Esim. eräs ystäväni elää tosi pihisti ja jos hän joskus hassaa ja ostaa vaikka savulohta, se on leijonanosa koko kuukauden ruokamenoista. Kuinka moni miettii savulohen ostamista niin tarkasti ja silti valittaa, ettei ole rahaa? Myönnän kyllä ihailevani tätä ystävääni.
Itse en ole seurannut, paljonko vuosien mittaan on "punaleima"-ruoasta kertynyt säästöä, mutta kyllä siitä jokunen tuhat on säästöön jäänyt. Olen toki siinä onnellisessa asemassa, että olen saanut kertymään pienen puskurivarannon "pahojen Päivien varalta". Köyhyys ei siis ole minulla pakottavana tekijänä, vaan halu tulla palkkatyöstä riippumattomaksi. Toisaalta puskurivarantoni ovat myös sitä varten, että voin tarvittaessa auttaa läheisiäni antamalla ja/tai korottomasti lainaamalla rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa revi kurkkujen päältä muovi pois ennen punnitsemista, niin et maksa muovista.
Haluaisin tietää, että paljonkohan hinta laskee :-D
Tuokin neuvo yllyttää näpistämiseen eli ei edes ole oikea säästövinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen on myös tämä: kerää marjoja ja sieniä. No mistä kaupunkilainen niitä kerää, varsinkin jos ei ole autoa, ja varsinkin jos sattuu olemaan tammikuu, ja kuinka massiivisia summia sillä nyt loppujen lopuksi säästää?
Samaa sarjaa: leivo itse leipäsi. No en tasan leivo, kun halvin ruisleipä maksaa alle euron, ja ruisleivän leipominen kotona ylittää minun tietotaitoni.
Miten musta tuntuu, että ne kaikkein vajaaälyisimmät, laiskimmat ja osaamattomimmat on niitä köyhimpiä ulisijoita? Minä tienaan yli 4000€ kk, ja tasan tarkkaan sienestän, marjastan ja leivon myös pakkaseen + iltalenkillä minulla on aina muovipusseja tyhjiä pulloja varten. Ja osaan kyllä ulkoa Marttojen ohjeet + luen Niksi-Pirkkaa. En ymmärrä miksi ihmiset jaksaa valittaa jos ei ole saanut rahaa säästöön omilla taidoillaan ja viitseliäisyydellään.
Hyvä ruisleipä on itselleni sellainen nautinto, että rahan säästämisen vuoksi en ala sitä tekemään kotona.
Kovin olet kiukkuinen vaikka sinulla on paljon rahaa säästössä. Ettei vain ala stressiä pukata tuosta jatkuvasta touhuamisesta?
Aina noilla on tekosyy. Jos leipä on nautinto, niin oikeastiko itse leivottu ei sitä olisi?
Köyhä pysyy köyhänä koska on laiska ja tyhmä. Mitään ei osata, mitään ei viitsitä, jonkun muun pitäisi sitä luksusta köyhälle tuoda.
Tuossa oli kyse ruisleivästä. Siis ruisleivästä. Oikeasti ajattelen sinun hermostuvan siitä, että köyhä nauttii hyvästä ruisleivästä. Hyi olkoon, nauttiminen ei kuulu köyhälle, köyhän pitää kärsiä.
Miksi köyhä ei nauti itse tekemästään ruisleivästä? Koska on patalaista, siksi.
Ja köyhällä on aina tekosyy, miksi ei voi sitä eikä tätä. No mitä ne sitten valittaa, ostaa vaan kaikkein kalleinta, ei sitä kukaan kiellä. Mutta sitten pitäisi lopettaa se ruikutus, kun on ihan itse törsännyt rahansa tyhmyyksiin.
Niin, köyhä ei koskaan voi tehdä mitään, ei säästääkseen eikä ansaitakseen lisää. Köyhyys on elämäntapa, ja tutkitusti jos köyhä voittaa vaikka lotossa, niin ei mene montaakaan vuotta, kun köyhä on palannut takaisin köyhäksi.
Siltä se tosiaan näyttää köyhien tuttujen kertomuksia kuunnellessa. Uutta tavaraa pitää ostaa kaupasta (osamaksulla) ja vanha toimiva heittää sekajätteisiin, vaikka nettikirpparilla siitä saisi vielä jokusen kympin selvää, verotonta rahaa!
Maksaa asuntolainaa ylimääräisiä eriä. Nykyisellä korkotasolla aivan umpityhmä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata ostaa halpaa. No kun ei ole varaa kalliiseen.
Köyhän ei kannata ostaa huonoa eli halpaa. Siinä se idea että ei pidä säästää vääristä asioista jos kyse on pitkäaikaisesta hankinnasta. Jos ostaa sen kaikkein halvimman talvitakin, niin se ei välttämättä kestä montta vuotta. Viron kielessä "halb" tarkoittaa huonoa.
Ostin tammialesta satasella talvitakin, joka on tähän mennessä kestänyt käyttöä 6 vuotta. Takki tuli taas mieleen, kun talvivaatteita kotonani katselin. Eiköhän tolla untuvatakilla vielä yhden talven kulje... Että se siitä "ei kannata ostaa halpaa" -selittelystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata ostaa huonoa eli halpaa. Siinä se idea että ei pidä säästää vääristä asioista jos kyse on pitkäaikaisesta hankinnasta. Jos ostaa sen kaikkein halvimman talvitakin, niin se ei välttämättä kestä montta vuotta. Viron kielessä "halb" tarkoittaa huonoa.
Ostin tammialesta satasella talvitakin, joka on tähän mennessä kestänyt käyttöä 6 vuotta. Takki tuli taas mieleen, kun talvivaatteita kotonani katselin. Eiköhän tolla untuvatakilla vielä yhden talven kulje... Että se siitä "ei kannata ostaa halpaa" -selittelystä!
Satasen takki ei ole halpa edes alennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoissa paketeissa yleensä on halvempi kilohinta, jolloin kannattaa ostaa se. Tietysti vain siinä tapauksessa, että se kaikki tulee käytettyä ennen sen vanhentumista..
Tämä on ketjuun sopiva HUONO säästämisvinkki, koska halvin on se pakkauskoko, jota myydään eniten. Esimerkiksi pienempi makaronipussi on halvempi kuin isompi.
Juu, ei ole! Kilohinta (tai litrahinta) kertoo, mikä tuote on oikeasti halvin. Pienempi makaronipussi voi hyvinkin olla se kilohinnaltaan kallein. Yksikköhinta on nykyään hyllynreunassa nähtävillä, jos sitä ei itse viitsi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se! Untuvatakista se on halpa hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa uusia talvitakkeja alle satasella? Kerro ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa revi kurkkujen päältä muovi pois ennen punnitsemista, niin et maksa muovista.
Haluaisin tietää, että paljonkohan hinta laskee :-D
Olikohan aasiakaspalvelu vai mikä sivusto, jossa torimyyjä kertoi, miten perunoita ostanut asiakas oli palannut tuohduksissaan ja haukkunut perunoiden olleen liian multaisia, että hän ei maksa mullasta perunoiden hinta.
Asiakas ojensi multaisen pussin myyjälle, joka laittoi pussin vaa’alle ja näppäili perunoiden kilohinnan ja antoi kassasta 10c asiakkaalle ja toivotti hyvää päivänjatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime perjantaina puistossa nuorison kokoontumisen jälkeen ja löysin kerralla 250 pulloa ja tölkkiä.
Myös Viron-tölkeistä saa panttimaksun takaisin. Pari vuotta sitten joku firma teki tästä bisneksen hyvittämällä Suomen puolella Viron tölkeistä sentin vähemmän panttimaksua ja tienasi kuskaamalla tölkit takaisin Viron panttijärjestelmän piiriin.
Minkä niminen firma? Toimiiko Suomen jokaisessa pullonpalautusautomaatissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sanonta ei koske alennusmyynnistä tehtyjä löytöjä. Sanonta on vanhempi mitä nämä nykyajan jatkuvasti päällä olevat alennusmyynnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoissa paketeissa yleensä on halvempi kilohinta, jolloin kannattaa ostaa se. Tietysti vain siinä tapauksessa, että se kaikki tulee käytettyä ennen sen vanhentumista..
Tämä on ketjuun sopiva HUONO säästämisvinkki, koska halvin on se pakkauskoko, jota myydään eniten. Esimerkiksi pienempi makaronipussi on halvempi kuin isompi.
Juu, ei ole! Kilohinta (tai litrahinta) kertoo, mikä tuote on oikeasti halvin. Pienempi makaronipussi voi hyvinkin olla se kilohinnaltaan kallein. Yksikköhinta on nykyään hyllynreunassa nähtävillä, jos sitä ei itse viitsi laskea.
Ihan siinä perusmakaronissa 400 gramman pussin kilohinta on halvempi mitä kilon pusseissa. Jos käytössä on väliaikaisesti vähän rahaa, niin silloin kannattaa katsoa yksikköhintaa. Jos rahaa riittää vain viikonlopun ostoksiin, niin sitten ostetaan se halvin vessapaperipakkaus eikä jättipakkausta, jossa rullan hinta on pienin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa uusia talvitakkeja alle satasella? Kerro ihmeessä.
,
Nykyisen takin tilasin netistä, en muista liikettä mutta maksoi 80 euroa. Sitä aiemman ostin Vero Modasta samalla hinnalla.
Ihan tosi, ei köyhällä ole varaa ostaa satasen talvitakkia, vaikka olisi kuinka untuvaa tai alennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen on myös tämä: kerää marjoja ja sieniä. No mistä kaupunkilainen niitä kerää, varsinkin jos ei ole autoa, ja varsinkin jos sattuu olemaan tammikuu, ja kuinka massiivisia summia sillä nyt loppujen lopuksi säästää?
Samaa sarjaa: leivo itse leipäsi. No en tasan leivo, kun halvin ruisleipä maksaa alle euron, ja ruisleivän leipominen kotona ylittää minun tietotaitoni.
Miten musta tuntuu, että ne kaikkein vajaaälyisimmät, laiskimmat ja osaamattomimmat on niitä köyhimpiä ulisijoita? Minä tienaan yli 4000€ kk, ja tasan tarkkaan sienestän, marjastan ja leivon myös pakkaseen + iltalenkillä minulla on aina muovipusseja tyhjiä pulloja varten. Ja osaan kyllä ulkoa Marttojen ohjeet + luen Niksi-Pirkkaa. En ymmärrä miksi ihmiset jaksaa valittaa jos ei ole saanut rahaa säästöön omilla taidoillaan ja viitseliäisyydellään.
Hyvä ruisleipä on itselleni sellainen nautinto, että rahan säästämisen vuoksi en ala sitä tekemään kotona.
Kovin olet kiukkuinen vaikka sinulla on paljon rahaa säästössä. Ettei vain ala stressiä pukata tuosta jatkuvasta touhuamisesta?
Aina noilla on tekosyy. Jos leipä on nautinto, niin oikeastiko itse leivottu ei sitä olisi?
Köyhä pysyy köyhänä koska on laiska ja tyhmä. Mitään ei osata, mitään ei viitsitä, jonkun muun pitäisi sitä luksusta köyhälle tuoda.
Tuossa oli kyse ruisleivästä. Siis ruisleivästä. Oikeasti ajattelen sinun hermostuvan siitä, että köyhä nauttii hyvästä ruisleivästä. Hyi olkoon, nauttiminen ei kuulu köyhälle, köyhän pitää kärsiä.
Miksi köyhä ei nauti itse tekemästään ruisleivästä? Koska on patalaista, siksi.
Ja köyhällä on aina tekosyy, miksi ei voi sitä eikä tätä. No mitä ne sitten valittaa, ostaa vaan kaikkein kalleinta, ei sitä kukaan kiellä. Mutta sitten pitäisi lopettaa se ruikutus, kun on ihan itse törsännyt rahansa tyhmyyksiin.
Niin, köyhä ei koskaan voi tehdä mitään, ei säästääkseen eikä ansaitakseen lisää. Köyhyys on elämäntapa, ja tutkitusti jos köyhä voittaa vaikka lotossa, niin ei mene montaakaan vuotta, kun köyhä on palannut takaisin köyhäksi.
Siltä se tosiaan näyttää köyhien tuttujen kertomuksia kuunnellessa. Uutta tavaraa pitää ostaa kaupasta (osamaksulla) ja vanha toimiva heittää sekajätteisiin, vaikka nettikirpparilla siitä saisi vielä jokusen kympin selvää, verotonta rahaa!
En sitten tie millaisia köyhiä teidän tuttunne ovat. Minä en tunne yhtään köyhää tuttua joka heittäisi toimivan laitteen roskiin. Päinvastoin, käytetään viimeiseen saakka. Jopa paikkaillaan teipillä.
Minulla on kameraton perusnokialainen, maksoi monta vuotta sitten 29,95 euroa Prismassa, oli halvin silloin.
Olisin käyttänyt vanhaa, perussamsungia vielä, mutta laturi hajosi ja myyjä sanoi, ettei sitä laturia enää ole myynnissä. Joten oli pakko ostaa uusi.
Tietokonetta ei ole muuta kuin läppäri. Sen vuoksi, että on helpompi maksaa laskut ja lukea nettiä kuin jos olisi älykännykkä kun on huono näkö. Halpa malli sekin ja monta vuotta vanha. Akku on niin lopussa, että pitää ladata joka yö ja silti pitää päivällä välillä laturissa kiinni.
Suurimmalla osalla tutuista on myös ihan peruspuhelin, osalla ei ole edes mitään älylaitetta, ei tietokonetta tms.
Autoa ei ole monellakaan. Ei minulla myöskään.
Mitään ylimääräisiä teknisiä laitteita ei kotona ole tutuilla eikä minulla. Televisio on 32 tuumainen yli kymmenen vuotta vanha.
Minua aina niin pistää vihaksi kun puhutaan p...kaa asioista joista ei oikeasti tiedä tai kuulopuheiden tai satunnaisten ihmisten juttujen perusteella tehdään oletuksia. Ja tietenkin siihen ikävään sävyyn.
Miten köyhät edes pystyy ostamaa niitä laitteita kaiken aikaa osamaksulla? Kertyyhän siitäkin paljon maksettavaa kuukaudessa. Ja sitäpaitsi minella on maksuhäiriö etteivät edes saa osamaksulla mitään.
Ja minä myyn siis myisin kyllä kyllä Torissa ihan kaiken rahanarvoisen jos vain olisi. Vaikka nykyään tavara ei liiku jos ei ole arvokasta tai tarpeellista.
Minun ja tuttavieni kohdalla siis tuo juttu on ihan pelkkää panettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä niminen firma? Toimiiko Suomen jokaisessa pullonpalautusautomaatissa?
Niin, kun puhutaan huonoista säästövinkeistä niin niiden mukaan köyhän pitäisi sitten lähteä ajelemaan ympäri Suomea jos sattuisi osumaan kohdalle Viron pantillisia tölkkejä huoliva automaatti tai firma.
Viis siitä mitä se etsiminen ja ajelu maksaisi. Ja milläkeinoin sen ajelun suorittaisi. Tai löytyisikö sellaista automaattia ja firmaa.
Tai menisikö jopa homma miinukselle. Kuten luultavasti tapahtuisi.
Mutta silloin köyhä ei ainakaan olisi ollut laiska tai aloitekyvytön.
Hyvätuloiset taputtaisivat käsiään ja olisivat iloisia.
Kerropa, millä tavalla tuuri on mukana.
Näin rekryävän esihenkilön ominaisuudessa palan halusta kuulla tämän viiltävän analyysin kyllä.