Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kuulemianne HUONOJA säästö- ja ansaintavinkkejä

Vierailija
12.01.2019 |

Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...

Kommentit (669)

Vierailija
301/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jollet sinä siellä ruudun takana lue kirjoja, kuuntele musiikkia tai katso viihdettä tuskin sinä ostat niitä missään muodossa. Se on melko ilmiselvää. Sinä et tarvitse sellaisia säästövinkkejä mihinkään. Mutta et lle myöskään kukaan väittämään muille sen olevan HEILLE turhaa, typerää ja hukkaan menevää siksi, ettei itse vain ymmärrä jonkin päälle minkä päälle joku muu taas ymmärtää kovinkin.

Jos sinä taas luet, kuuntelet musiikkia tai katsot viihdettä, osannet halutessasi ja tarvitessasi hintavertailla ja käyttää googlea selvittääksesi miten hinta-laatusuhteessa järkevimmin sen hoidat. Mutta se mikä nyt hyvänsä mikä sinulle on tärkeätä ei ole sinulle turhaa, typerää eikä tuhlausta. Pitää ymmärtää ja muistaa tajuta sen pätevän muihinkin!

Mietitääns nyt:

Olisi typerää kirjahullun alkaa selittää lukemattomalle kanssaihmiselle kovasti miten tämä voi säästää lukemisessa ja lukemalla koska se on edullisempaa ja järkevämpää kuin sen toisen harrastus. Se joka tämän yoisen sitten pitäisi nakata kokonaan siksi, kirjaharrastajasta se toinenei ole mitenkään pop. Se on kallis ja etenkin koska se on turha ja tyhmä koska se ei kiinnosta häntä. Alkaa meluta autoharrastajalle eikö tulisi toimeen yhdellä työkalulla, mihin ihmeeseen niitä voi montaa tarvita ja eikö voi lainata naapurilta kuten kunnon konmarituksessa. --

:D :D

Ihan vaan nyt että jos kaikki täällä kohtelisivat toisiaan yhtä moukkamaisesti kuin jotkut tekevät niin mitä siitäkin oikein tulisi?

Vierailija
302/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitetään ostokset johonkin kaupaan että eläkerahat sitten poonuksista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Osta lennot ja hotelli erikseen."

Mikä tässä säästövinkissä on huonoa? Kyllähän tuolla tavalla saa säästettyä usein, jos noita on ostamassa. Sen sijaan, jos niitä ei ole ylipäätään ostamassa tai ei niihin alkujaan ole edes varaa, se ei tietenkään vaikuta mihinkään.

Ei kaikki säästövinkit ole rahattomille. Kyllähän jopa rikkaatkin voivat hyötyä säästövinkeistä. Jostain syystä köyhät ovat omineet itselleen nämä säästövinkkikeskustelut koskemaan vain ja ainoastaan heitä.

Vierailija
304/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy vaatteita. Ihan kuin joku ei tajuaisi ettei käytetyn arvo ole paljon mitään.

Vierailija
305/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen on myös tämä: kerää marjoja ja sieniä. No mistä kaupunkilainen niitä kerää, varsinkin jos ei ole autoa, ja varsinkin jos sattuu olemaan tammikuu, ja kuinka massiivisia summia sillä nyt loppujen lopuksi säästää?

Mikä suomalainen kaupunki on niin urbanisoitu ettei sieltä pääsisi ihan paikallisbussin tai jopa kävelemällä marjametsään? Jos syö marjoja, niin sen verran säästää kun niitä kerää. Jokainen mustikkalitra on säästöä, kun ei kaupasta tarvitse ostaa. Jos taas ei syö marjoja, niin eihän sitä säästä yhtään, vaikka niitä keräisikin.

Pakastamalla ja säilömällä on ennenkin onnistuttu saamaan marjoja syötäväksi tammikuussa. Kesät kerätään ja metsästetään syömistä ja talvella ne syödään, jos meinaa ruokailussa säästää. Jos taas ei, niin ostaa kaiken kaupasta, vaikka samana aamuna muiden keräämänä ja tekemänä.

Vierailija
306/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kuulemani vinkki oli tupakoitsijalta: otsin zipon niin ei mee vuodessa kymmentä euroo sytkiin!

Saahan tuolla noin askin vuodessa säästettyä... :D

Vierailija
307/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Prepaid liittymä tulee halvemmalsi kuin tavallinen puheliittymä."

No ei tasantarkkaan nykypuhelimessa tule. Itsellä ei ole mahdollisuutta saada tavallista liittymää koska takaus vei luottotiedot ja prepaid liittymän puhrlinlasku on kuussa helposti 50-60 euroa.

No höpööö. Käytä sitä prepaidiä vain Viper- tai WhatsUp-viesteihin. On käytännössä ilmaista. 50-60 euroo, tsirks tsirks!!

Oma säästövinkki jota itsekin käytän kolmen henken perheessä.

Kuun eka päivä ruokaraha lompsaan 200 euroa, 15. päivä uusi 200 euroa. Vain sitä lompsaa käytetään ruuan ostoon. Raha on riittänyt jo 4 vuotta joka kuukausi , vain Jouluna erät ovatkin 300+300 euroo.

Vierailija
308/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ei kannata ostaa halpaa. No kun ei ole varaa kalliiseen.

Todennu ihan saman. Juuri tällä uunotetaan ihmisiä elämään yli varojensa. Puhutaan ihmiset ostamaan kallista, vaikka sama tavara halvempanakin ajaa saman asian. Tehdään osareita isommalla summalla kuin tarvitsisi. Sitten ollaan laskujen kanssa kusessa. Hullu kaikesta paljon maksaa, viisas pääsee halvemmalla.

Ja kun ei köyhällä ole varaa kalliiseen. Jos tienaa alle 2 tonnia kuukaudessa, ei voi elää niin kuin tienaisi yli kolme tonnia kuukaudessa. Jos köyhällä olisi yhtäkkiä varaa ostaa kallista, se olisi lakannut olemasta köyhä.

Vierailija
309/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi vinkki on kanssa, että kun jää ylimääräistä, niin osta osakkeita. Siis mitä? Kun sitä ylimääräistä ei jää. Tonnikalapurkin hinnalla saa aika paljon pottuja eikä nälkä lähde pelkillä nuudeleilla. Kääk!

Kun meillä oli tosi tiukkaa, mies alkoi silti sijoittamaan. Ihan pieniä summia, mutta säännöllisesti. En minä sitä silloin tajunnut, mutta oikeassa mies oli. Sitä jatkettiin ja kun tilanne parani, sijoitimme enemmän. Nyt on koossa aika mukava potti vaikka vanhuuden varalle.

Ei se niin pöllö neuvo ole.

Yksi mikä harmittaa etten aloittanut jo opiskeluaikana sijoittamaan vaikkapa 20 kuussa rahastoihin. Ja juurikin vanhuuden varalle. Ei pikavoitot silmissä. 

Vierailija
310/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöt.

Teen itse pääasiallisesti kierrätysmateriaaleista. Kranssin pohja maksaa helposti 5 e.

Mä leikkaan puuvillavaatteista suikaleita.

Keitän niitä padassa yhdessä mm oksien kanssa.

Mulla on valmis kehikko, johon voin laittaa oksia ja risuja. Kiristän ne kangassuikaleilla ja pohja on valmis.

Teen kransseja aina jouluna n 50 kpl. Yhtenä vuotena tuli yli 200.

Minulla krassien suurin kustannus on porassa sähkö ja käpyihin käytetty kloriittipullo. Muut ovat ilmaisia.

Jos teen 50 kranssia, myyn a 20 e, saan rahaa väh 1980 euroa.

Minulla menee myös paljon aikaa tekemiseen

Vierailija
311/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ompele itse vaatteet ja neulo villapaidat, niin säästät rahaa."

Joo, ei ihan. Vaikka valmiina olisi jo ompelukone ja puikot, niin kankaat ja langat maksavat huomattavasti enemmän kuin joku H&M:n halpisvaate. Ja harva tekee itse sellaista jälkeä, että sitä voisi verrata mihinkään laadukkaaseen vaatteeseen. Sitten olet maksanut materiaaleista saman verran kuin joutuisit maksamaan oikeasti laadukkaasta vaatteesta, mutta lopputulos on paljon huonompi. Siis kyllähän minä mielelläni esim. neulon, mutta ei se ole mikään halpa harrastus.

En ihan yhdy tuohon.

40 eurolla hyvä ja laadukas kangas, josta tein pitkät housut.

Aina ei ole onnistunut viimeisen päälle nämä ompelukset, ikinä ei ole edes huomattu se on kotona tehty.

Valmisvaatteista olen löytänyt virheitäkin joita korjailtu.

Ymmärrän etteivät monet tykkää ompelusta koska se on aikaa vievää.  On aloitettava hitaasti, yksi asia kerrallaan.

Yrititkö sanoa että kannatti, koska meni vain 40 euroa? 😳 Minä ostan hyviä ja kestäviä housuja alle vitosella kirppikseltä...

Minä myös.  Kun olisi pakko, uskon että monet ompelisivat vaatteita itse.  Toki siitä on myös tykättävä.  Heitäkin on jotka eivät edes viitsi korjata.

Vierailija
312/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kuulemani vinkki oli tupakoitsijalta: otsin zipon niin ei mee vuodessa kymmentä euroo sytkiin!

Saahan tuolla noin askin vuodessa säästettyä... :D

Lopettamalla tupakoinnin, säästää vuositasolla paljon, paljon enemmän. Samahan se on alkoholin kanssa, että joku juoppo voi viisastella, että kantsii ostaa halvempaa olutta, niin jää enemmän ryyppyrahaa. Ja mitään ei säästy, kun säästyneet vedetään kurkusta alas vielä innokkaammin. Luulevat, ettei elämässä ole mitään muuta kuin juominen ja paskan puhuminen.

Vierailija
313/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mihin ne kaikki rahat menee ihmisillä jos mistään ei voi muka säästää? Kelan takaama minimitulo on noin tuhat euroa yksin elävälle aikuiselle. Vuokra vie tuosta korkeintaan puolet. Jäljelle jää vielä 500 euroa. Mihin se oikein menee?

Itsellä jää noin satanen kuussa säästöön, lomiakin on varaa pitää. Tänä vuonna olen mm. Ostanut ajokortin ja auton vielä noiden säästämisten lisäksi. Teen osa-aikatöitä, mutta jos tienaa liikaa, se on tuista pois. Teen silti kaikki työt mitä saan, koska haluan olla tuista riippumaton. Auto on matkoja ja töitä, vuokrausta ja kuljetuskeikkoja varten. Se tuo tuloja ja mahdollistaa edullisen matkailun. Kävin juuri kuukauden lapinlomalla. Yöt nukuin autossa, laavuilla, autiotuvissa tai sukulaisten nurkissa niissä kylissä joissa heitä oli. Reissun kustannukset olivat vajaa sata euroa koska auton kyydissä oli kuljetettavaa tavaraa joiden kuljettamisesta maksettiin bensarahat koko matkalle. Paluumatkalla kävin Ruotsin kautta ja ostin nuuskaa myytäväksi puolet kalliimmalla täällä etelässä.

Vierailija
314/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Prepaid liittymä tulee halvemmalsi kuin tavallinen puheliittymä."

No ei tasantarkkaan nykypuhelimessa tule. Itsellä ei ole mahdollisuutta saada tavallista liittymää koska takaus vei luottotiedot ja prepaid liittymän puhrlinlasku on kuussa helposti 50-60 euroa.

Soita vähemmän.

Vierailija
315/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnteko on melko epätoivoinen tapa ansaita rahaa. Monelle.

Vierailija
316/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäkö? kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mihin ne kaikki rahat menee ihmisillä jos mistään ei voi muka säästää? Kelan takaama minimitulo on noin tuhat euroa yksin elävälle aikuiselle. Vuokra vie tuosta korkeintaan puolet. Jäljelle jää vielä 500 euroa. Mihin se oikein menee?

Itsellä jää noin satanen kuussa säästöön, lomiakin on varaa pitää. Tänä vuonna olen mm. Ostanut ajokortin ja auton vielä noiden säästämisten lisäksi. Teen osa-aikatöitä, mutta jos tienaa liikaa, se on tuista pois. Teen silti kaikki työt mitä saan, koska haluan olla tuista riippumaton. Auto on matkoja ja töitä, vuokrausta ja kuljetuskeikkoja varten. Se tuo tuloja ja mahdollistaa edullisen matkailun. Kävin juuri kuukauden lapinlomalla. Yöt nukuin autossa, laavuilla, autiotuvissa tai sukulaisten nurkissa niissä kylissä joissa heitä oli. Reissun kustannukset olivat vajaa sata euroa koska auton kyydissä oli kuljetettavaa tavaraa joiden kuljettamisesta maksettiin bensarahat koko matkalle. Paluumatkalla kävin Ruotsin kautta ja ostin nuuskaa myytäväksi puolet kalliimmalla täällä etelässä.

Olet ostanut ajokortin? No tämä selittää miksi liikenteessä on nykyään niin paljon törttöilijöitä. Ajokortin saa ostamalla.

Vierailija
317/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkö? kirjoitti:

Olet ostanut ajokortin? No tämä selittää miksi liikenteessä on nykyään niin paljon törttöilijöitä. Ajokortin saa ostamalla.

No ennen kaikkea se on ostos, reilu tuhat euroa siihen meni rahaa. Toki siinä piti käyttää aikaa mutta jos se olisi ilmaista niin olisin hankkinut sen jo vuosia sitten. Toimivia autojahan saa muutamilla satasilla ja rikki ajettuinakin niistä voi saada saman mitä ehjinä maksoi.

Vierailija
318/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ompele itse vaatteet ja neulo villapaidat, niin säästät rahaa."

Joo, ei ihan. Vaikka valmiina olisi jo ompelukone ja puikot, niin kankaat ja langat maksavat huomattavasti enemmän kuin joku H&M:n halpisvaate. Ja harva tekee itse sellaista jälkeä, että sitä voisi verrata mihinkään laadukkaaseen vaatteeseen. Sitten olet maksanut materiaaleista saman verran kuin joutuisit maksamaan oikeasti laadukkaasta vaatteesta, mutta lopputulos on paljon huonompi. Siis kyllähän minä mielelläni esim. neulon, mutta ei se ole mikään halpa harrastus.

En ihan yhdy tuohon.

40 eurolla hyvä ja laadukas kangas, josta tein pitkät housut.

Aina ei ole onnistunut viimeisen päälle nämä ompelukset, ikinä ei ole edes huomattu se on kotona tehty.

Valmisvaatteista olen löytänyt virheitäkin joita korjailtu.

Ymmärrän etteivät monet tykkää ompelusta koska se on aikaa vievää.  On aloitettava hitaasti, yksi asia kerrallaan.

Yrititkö sanoa että kannatti, koska meni vain 40 euroa? 😳 Minä ostan hyviä ja kestäviä housuja alle vitosella kirppikseltä...

On asioita, joita ei kannata itse tehdä ja asioita joita kannattaa. Jos osaa itse ommella kaikki mikä kaupassa maksaa paljon kannattaa itse tehdä. Untuvatakit, villakangastakkit, toppatakit, softshelltakit, juhlapuvut, villahousut, 100% villaa olevat paksut neuleet, laukut, kylpytakit, tyynyliinat, pellavalakanat ym.

Se mikä kannattaa, on hyödyntää käytetyistä poisheitettävissä vaatteista, kaikki mikä irti lähtee. Napit, vetoketjut, nauhat ja untuvat ja hyödyntää niitä tulevissa projekteissa.

Myös vaatteissa oleva materiaali voi olla hyödynnettävissä. Mikään ei estä ostamasta käytettyä villapaitaa ja purkaa se ja hyödyntää niitä villalankoja ja tehdä siitä se uusi ja omien mittojen ja maun mukainen paita. Myös esimerkiksi Ikeassa, varsinkin löytönurkassa on paljon materiaalia halvalla, josta saa helposti muihin tuotteisiin sopivaa materiaalia.

Ei voi verrata jotain akryylineuletta oikeaan paksuun villapaitaan. Se on selvä, että sen akryylineuleen voi saada kirpparilta 2€, mutta kaupasta et paksua täysvillaista paksua neuletta saa sillä hinnalla, etkä kirpparilta tämän hetken muodin mukaista.. Sellaisen saa paljon halvemmalla tekemällä itse, vaikka langat maksaisivat sen 40€, koska Suomessa valmistetun muodikkaan 100% villaneuleen hinta on jossain 250€.

Ostan paljon juuri noista super aleista tuotteita ihan vaan niiden materiaalien takia. Jos jossain vaatteessa on useita vetoketjuja ja hinta on 5€, niin saatan ostaa sen ihan vaan saadakseni ne vetoketjut siitä. Yhden vetoketjun hinta kun on helposti 5€ jossain tarvikekaupassa, mutta siinä vaatteessa niitä saattaa olla jopa 4 kpl ja vielä paljon muodikkaampia ja hienompia kuin irtona ostettavat ovat.

Samoin saattaa törmätä vaikka jossain muussa kaupassa vaikka pistiliinohin, jotka maksavat 10€ ja hyödyntää sitä vaikka juhlapuvussa, sen sijaan että ostaa sitä pitsiä 60€ metriltä kangaskaupasta näin ihan ääriesimerkkinä.

Itse tehdyllä säästämisen tarkoitus ei ole se, että menet johonkin erikoiskaupan kalliilla ostamaan materiaalit. Se on harrastustoimintaa ehkä, mutta ei liity säästämiseen oikein mitenkään.

Vierailija
319/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintapsykologi : sinähän voit kirjoittaa matkailukirjan ja tehdä sillä rahaa.

Minä- no kukahan sen rahoittaisi  ?

- No säästä työttömyystuesta matkarahat .

Vierailija
320/669 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...

Tölkinkeräyslenkit on kuin aarteenetsintää, löytäminen on se hauskuus siinä.

Riippuu vähän siitä missä asuu ja tietää paikat, kassillinen arkipäivinä ja pari kolme viikonloppupäivinä on normaali saldo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän