Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat "menkat " , munasarjakipuja, vatsakramppeja... uskaltaako tätä enää pistää ehkäisymuodon ja aina epäsäännöllisesti tulleiden kuukautisten piikkiin?

Vierailija
12.01.2019 |

Vai menenkö gynelle pyytämään perusteellista tutkimusta? Tätini kuoli munasarajasyöpään ja äitini kamppailee parhaillaan rintasyövän kanssa , joten sukurasite on.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärillä käyn kerran vuodessa tarkastuksessa, koska hampaiden hyvinvointi vaikuttaa ihan kaikkeen, myös sydämeen ja mulla on jo ennestään verenpainetauti, niin hampaiden kanssa pitää olla huolellinen.

Mutta tollasta en ole koskaan ymmärtänyt että sisätutkimuksiin mennään ihan noin vaan, vaikka ne ovat jo itsessään riski jos mille ongelmille.

Mutta jokainen valitsee elämäntapansa ja tyylinsä itse. Minä en pystyisi elämään sellaisen naisen elämää, jota joku mies panee säännöllisesti ja minun pitää sen vuoksi huollattaa alapääni, syödä hormonia jne, laittaisin mieluummin haulikon suuhun kuin eläisin sellasta elämää. Mutta jotkut ei tunnu olevan siitä moksiskaan, joten kaitpa se toisille naisille sopii.

Mutta turha on kuvitella että jokainen meistä elää juuri niin kuin naistenlehdissä sanotaan, ei pidä paikkaansa.

46v

Vierailija
62/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (PCOS) tai aikaiset vaihedevuodet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenhan kuuluu käydä säännöllisesti gynellä muutenkin, vaikka ei olisi mitään oireita?

Miksi?

Käytkö säännöllisesti myös ortopedillä, korvalääkärillä, neurologilla ja radiologilla, vaikka mitään oireita ei ole?

En käy, mutta gynellä käyntiä naisille suositellaankin, eikä noita muita mainitsemiasi.

Miksi? Koska mm kohdunkaulan syöpä on yksi naisten yleisimmistä syövistä, mutta usein se on oireeton ja oireiden tullessa tauti on jo edennyt liian pitkälle. Papa testeissä huomataan jo pienetkin solumuutokset, eli pystytään toimimaan ennen syövän kehittymistä ja syövät löydetään varhaisemmassa vaiheessa.

En älyä, miksi tätäkään asiaa ihmiset ei voi täällä hyväksyä. Laita vaan alapeukku, mutta siten et saa totuutta muunnettua

Kohdunkaulansyövän esiasteita seulotaan papa-kokeella, jotka ottaa labrahoitaja, ei lääkäri, eikä edes gynekologi. Mitä tekemistä kohdunkaulansyövällä siis on sen kanssa, että naisen pitäisi ravata gynellä kerran vuodessa? Eihän papa-koettakaan oteta joka vuosi jos se on ollut täysin puhdas, ja jos se otetaan, sen ottaa labrassa hoitaja, ei lääkäri.

No mene nettiin ja etsi vastaus luotettvasta lähteestä! Jos aivokapasiteettisi edes siihen kykenee

https://www.mehilainen.fi/naisen-terveys/gynekologi/gynekologinen-tutki…

Sen papa-kokeen ottaa edelleen hoitaja, ei gyne :D

Ja muutkin koplaukset ja roplaukset osaa tehdä yleislääkäri, ei sen ole pakko olla juuri GYNEKOLOGI. Ja syövän löytyessä hoito siirtyy onkologille ja radiologille, ei gynekologille.

Ei taida oma aivokapasiteettisi riittää tuohonkaan?

Kirjoittaa et ainakaan osaa ;)

Vierailija
64/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 46-vuotias antaa törkeästi täysin väärää tietoa. Itse olen liian harvakseltaan käynyt gynellä, enkä kooskaan käyttänyt pillereitä tai kierukkaa. Menin äskettäin gynelle pitkittyneiden vuotojen takia ja mulla todettiin kohdun limakalvon liikakasvua, jossa on myös solumuutoksia, jotka voivat hoitamattomana johtaa kohdunrungonsyöpään. Mulle tehdään kiireellisenä kohdunpoisto, jonka olisin todennäköisesti välttänyt tiheämmillä gynekäynneillä ja kierukalla, joka estää kohdun limakalvon liikakasvun. Lisäksi nähtävästi toinen munasarja joudutaan poistamaan, koska siinäkun on jotain outoa. Kannattaa siis käydä gynellä säännöllisesti, tämän voin jälkiviisaana vahvistaa.

En minä mitään väärää tietoa anna, en vain elä ja ajattele kuin sinä. Ramppaa sinä gynekologilla niin  paljon kuin haluat, minulla ei ole sellselle tarvetta. Menkat aina olleet säännölliset, ei ole vatsakramppeja, eikä toosaongelmia. 

Toki jos olisi sellasia ongelmia, menisin alan erikoislääkärille jos yleislääkäri kehottaisi. Mutta koska ei ole ollut tähän mennessä, miksi ihmeessä olisin käynytl

46v

Vierailija
65/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärillä käyn kerran vuodessa tarkastuksessa, koska hampaiden hyvinvointi vaikuttaa ihan kaikkeen, myös sydämeen ja mulla on jo ennestään verenpainetauti, niin hampaiden kanssa pitää olla huolellinen.

Mutta tollasta en ole koskaan ymmärtänyt että sisätutkimuksiin mennään ihan noin vaan, vaikka ne ovat jo itsessään riski jos mille ongelmille.

Mutta jokainen valitsee elämäntapansa ja tyylinsä itse. Minä en pystyisi elämään sellaisen naisen elämää, jota joku mies panee säännöllisesti ja minun pitää sen vuoksi huollattaa alapääni, syödä hormonia jne, laittaisin mieluummin haulikon suuhun kuin eläisin sellasta elämää. Mutta jotkut ei tunnu olevan siitä moksiskaan, joten kaitpa se toisille naisille sopii.

Mutta turha on kuvitella että jokainen meistä elää juuri niin kuin naistenlehdissä sanotaan, ei pidä paikkaansa.

46v

Rankkaa olla aseksuaali? Miksi pelkäät gynekologin tutkimuksia noin paljon oman terveytesi hinnalla? Onko jäänyt joku trauma? Tutkimuksissa käytetään steriilejä välineitä, joten pöpöjen pääsy pimpsaan on hyvin epätodennäköistä.

Vierailija
66/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihmettele yhtään jos moni teintyttö haluaa vaihtaa sukupuolensa, kun kuvittelee että naisen elämä on pakollista gynekologilla käyntiä ja ehkäsystä huolehtimista ja loppuaika maataan aviomiehen nylkytettävänä minkä ruuanlaitolta, lastenhoidolta ja siivoamiselta jää aikaa.

kyllä ne mallit sieltä kotoa tulee. ei tuollanen elämä naiselle ole mikään pakko.

Vierailija
67/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 46-vuotias antaa törkeästi täysin väärää tietoa. Itse olen liian harvakseltaan käynyt gynellä, enkä kooskaan käyttänyt pillereitä tai kierukkaa. Menin äskettäin gynelle pitkittyneiden vuotojen takia ja mulla todettiin kohdun limakalvon liikakasvua, jossa on myös solumuutoksia, jotka voivat hoitamattomana johtaa kohdunrungonsyöpään. Mulle tehdään kiireellisenä kohdunpoisto, jonka olisin todennäköisesti välttänyt tiheämmillä gynekäynneillä ja kierukalla, joka estää kohdun limakalvon liikakasvun. Lisäksi nähtävästi toinen munasarja joudutaan poistamaan, koska siinäkun on jotain outoa. Kannattaa siis käydä gynellä säännöllisesti, tämän voin jälkiviisaana vahvistaa.

En minä mitään väärää tietoa anna, en vain elä ja ajattele kuin sinä. Ramppaa sinä gynekologilla niin  paljon kuin haluat, minulla ei ole sellselle tarvetta. Menkat aina olleet säännölliset, ei ole vatsakramppeja, eikä toosaongelmia. 

Toki jos olisi sellasia ongelmia, menisin alan erikoislääkärille jos yleislääkäri kehottaisi. Mutta koska ei ole ollut tähän mennessä, miksi ihmeessä olisin käynytl

46v

Ihan vaikka siksi, että munasarja- tai kohtusyöpä voi olla täysin oireeton siihen asti, kun mitään enää ei ole tehtävissä. Turha kuolema, jonka voi välttää!

Vierailija
68/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46v

Rankkaa olla aseksuaali? Miksi pelkäät gynekologin tutkimuksia noin paljon oman terveytesi hinnalla? Onko jäänyt joku trauma? Tutkimuksissa käytetään steriilejä välineitä, joten pöpöjen pääsy pimpsaan on hyvin epätodennäköistä.

Ei yhtään rankkaa, sinullehan tämä näyttää ongelmia tuottavan.

Minä pidän mahdollisimman helposta elämästä, useimmat naiset tuntuvat haluavan tehdä elämästään mahdollisimman hankalan.

46v

Vierailija
69/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen aina ihmetellyt mitn naiset ajattelematta hetkeäkään, pumppaavat kehonsa täyteen hormoneita (ehkäisypillerit) tai härveleitä (kierukat yms) miettimättä hetkeäkään omaa kehoaan ja terveyttään. Sitten ihmetellään kun tulee vaikka mitä ongelmia, mikään ei pelaa normaalisti ja lopulta iskee syöpä.

Kannattaako sen pienen lihapalan ja jonkun miehen ulinan vuoksi todakin riskeerata oma terveys. Enpä usko.

Onneksi en itse ole koskaan laittanut ainoataan e-pilleriä suuhuni tai asennuttanut itseeni hilavitkuttimia, ei ole tarvinnut ongelmista kärsiä eikä gynekologilla käydä kertaakaan.

Todella kipeetä touhua että jopa finneihin ja menkkakipuihin tarjotaan teineille e-pilleriä avuksi, eikö särkylääke tehoaisi paremmin särkyyn kuin koko kropan systeemin manipulointi.

Olen 36 ja minulle on juuri kerrottu että lapsia on turha odottaa. Jos olisin käyttänyt e-pillereitä, munasarjani olisivat todennäköisesti kunnossa, koska ne olisivat olleet lepotilassa. Nyt ne ovat kystien ja rakkuloiden ja endometrioosin tuhoamat.

Tästä ei kuitenkaan kukaan ole koskaan sanonut sanaakaan - koska en harrasta suhteita, en ole käyttänyt ehkäisyäkään. Suomessa ei osattu/haluttu diagnosoida vaivojani, vasta nyt ulkomailla löydettiin mikä aiheuttaa kipuja, ja lapsettomuus selvisi samalla. Kiitos ihan v*tusti Suomen terveydenhuolto!

Olet 36 v ja nyt vasta alat miettiä että teetkö lapsia vai et? Olisiko kannattanut aloittaa 10 vuotta aiemmin :D

Ja tuo "todennäköisesti kunnossa" on ihan höpönlöpöä. Yhtä hyvin olisit voinut kärsiä hirveistä sivuvaikutuksista, joiden vuoksi et voisi lapsia tehdä muutenkaan. Olethan jo 36 v. Ei kannata viivytellä lastenteon kanssa. Ihan yhtä todennäköisesti olisit voinut sairastua vaikka syöpään niin että munasarjasi tai kohtusi olisi jouduttu poistamaan.

Ihan oma vikasi tuo on, ei minkään terveydenhuollon.

En ole "viivyttänyt" lastentekoa - kaikilla elämä ei katsos mene niin suoraviivaisesti että 25. vuoteen mennessä on mies, talo ja kultainennoutaja jo valmiina. Enkä olisi mitenkään lopullisesti myöhässä lasten suhteen, reilusti yli 4-kymppiset naiset saavat lapsia ihan koko ajan, myös suvussani.

Lääkärini kertoi nyt, että nimenomaan sitä mitä minulla on olisi voinut hoitaa e-pillereillä. Totta kai on mahdollista, että en siltikään olisi saanut lapsia, mutta nämä rakkulat e-pillerit olisivat estäneet.

Pointtina onkin se, että jos silloin 10v. sitten Suomen terveydenhuolto olisi ottanut oireeni vakavasti, olisin päässyt tutkimuksiin ja saanut diagnoosin, en ehkä olisi tässä tilanteessa, kun nämä oireiden aiheuttajat olisivat löytyneet jo kauan sitten. Olen siis silloin nuorempana useampaan kertaan käynyt valittamassa kivuista, mutta edes perusultraa ei haluttu ottaa.

Lasten saaminen ei tietenkään terveydenhuollolle kuulu - enkä minä lapsia mihinkään tarvitse kun elämäni on hyvää näinkin - mutta se että potilasta ei kuunnella on heidän vastuullaan.

Vierailija
70/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46v

Minä pidän mahdollisimman helposta elämästä, useimmat naiset tuntuvat haluavan tehdä elämästään mahdollisimman hankalan.

46v

Useimmilla naisilla ei ole mitään ongelmaa käydä gynekologilla.

Vierailija
71/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti teille mammoille gynellä käynti on niin ihiiii noloa ja kiusallista että ei kehtaa mennä

Jos sinä tykkäät, että sisuksiisi tungetaan työkaluja ja paloja revitään irti niin ole hyvä ja mene viikoittain tohtorille ronkittavaksi ja näytepalojen ottoon :)

Käyn kerran kolmessa/viidessä vuodessa, ja tutkimus on kyllä harmiton. Uskomatonta että siitä, että joku käy säännöllisesti gynellä, otetaan tunteisiin:D Selvästi et ole muuallakaan lääkärillä käynyt hetkeen, sillä aika sairaalta kuulostat

Täällä riehuu joku gyne-vastainen tyyppi, sillä jokaiseen papa- tms. aiheiseen keskusteluun tulee samat kommentit: miksi käyt ronkittavana, kuka sulle niin opetti, käytkö myös maksan koepaloissa, naiset on typeriä kun avaavat haaransa turhaan lääkärille, saat tutkimuksesta pöpöjä (tää on paras :D). TÄSMÄLLEEN SAMAT kommentit joka kerta. Että onnea vaan hänelle valitsemallaan tiellä, toivon ettei tule mitään ongelmia että joutuisi menemään - hui kauhistus - GYNELLE :O!!!?!?!

Täällä näyttää noita "gynevastaisia" olevan useampi, koska kommentteja on aika monta.

Minä en pidä itseäni "gynevastaisena", mutta en kyllä ymmärrä miksi minun pitäisi käydä GYNEKOLOGILLA joka vuosi ihan varmuuden vuoksi?

Olen 34 v ja käynyt gynekologilla elämäni aikana kolmesti, papassa kahdesti.

Papa-kokeet otti labrassa hoitaja, niitä ei gynellä (tai muullakaan lääkärillä) ole koskaan otettu.

Gynekologille menin vain kun sterilähetteen tarvitsin. Tehtiin myös sisätutkimus, kopeloitiin ja ultrattiin. Ei mitään epänormaalia eikä vaivoja. Steri tehtiin laparoskopialla, tähystettiin vatsaontelo ja kohtu. Ei mitään poikkeavaa eikä muuta operoitavaa kun se että katkaistiin ja poltettiin munatorvet.

Kaksi muuta gynekertaa olivat ennen ja jälkeen häpyhuulten muovausleikkausta, jonka siis teki gynekologi.

Miksi ihmeessä ravaisin gynellä useammin, jos oireita ei ole? Papa-koetta ei lääkärillä oteta ja muuten vain ei tarvitse rampata kun oireitakaan ei ole. Suvussakaan ei ole mitään muita syöpiä, kun äidilläni 68-vuotiaana todettu minimaalinen melanoomamuutos luomessa, hoidoksi riitti pelkkä luomen poisto ja joistakin imusolmukkeista koepalat ja parit tt-kuvat. Ei ollut levinnyt.

Sen ymmärrän että jos jollain on hirveä sukurasite niin että suvun jokainen naisen sairastuu kohtu- munasarja- rinta- tai kohdunkaulansyöpään viimeistään kolmekymppisenä ja on koko ajan jotain pimppiongelmia, niin sitten siellä gynellä kannattaa ravata edes joskus.

Mutta oireettomana ja terveenä, miksi joka vuosi? Toki gynet ovat mielissään kun rahaa tulee, mutta mitä se asiakasta hyödyttää?

Vierailija
72/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46v

Ihan vaikka siksi, että munasarja- tai kohtusyöpä voi olla täysin oireeton siihen asti, kun mitään enää ei ole tehtävissä. Turha kuolema, jonka voi välttää!

Tällä perusteella pitäisi tutkituttaa joka ainoa sisäelin (aivot mukaan lukien), erikseen. Ei taitaisi enää terveydenhuollon resurssit riittää, mitä luulet.

46v

Vierailija
73/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46v

No mä olen aseksuaali, en käytä ehkäisyä enkä siis harrasta minkäänlaista seksiä/suhteita, ja silti käyn tarkistuksessa n. joka tai joka toinen vuosi. Ja kas kummaa, viime kerralla löytyi oireeton ongelma, joka pitää nyt hoitaa pois. Olisi voinut mennä pahaksi jos ei olisi huomattu.

Vierailija
74/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti teille mammoille gynellä käynti on niin ihiiii noloa ja kiusallista että ei kehtaa mennä

Jos sinä tykkäät, että sisuksiisi tungetaan työkaluja ja paloja revitään irti niin ole hyvä ja mene viikoittain tohtorille ronkittavaksi ja näytepalojen ottoon :)

Käyn kerran kolmessa/viidessä vuodessa, ja tutkimus on kyllä harmiton. Uskomatonta että siitä, että joku käy säännöllisesti gynellä, otetaan tunteisiin:D Selvästi et ole muuallakaan lääkärillä käynyt hetkeen, sillä aika sairaalta kuulostat

Täällä riehuu joku gyne-vastainen tyyppi, sillä jokaiseen papa- tms. aiheiseen keskusteluun tulee samat kommentit: miksi käyt ronkittavana, kuka sulle niin opetti, käytkö myös maksan koepaloissa, naiset on typeriä kun avaavat haaransa turhaan lääkärille, saat tutkimuksesta pöpöjä (tää on paras :D). TÄSMÄLLEEN SAMAT kommentit joka kerta. Että onnea vaan hänelle valitsemallaan tiellä, toivon ettei tule mitään ongelmia että joutuisi menemään - hui kauhistus - GYNELLE :O!!!?!?!

Täällä näyttää noita "gynevastaisia" olevan useampi, koska kommentteja on aika monta.

Minä en pidä itseäni "gynevastaisena", mutta en kyllä ymmärrä miksi minun pitäisi käydä GYNEKOLOGILLA joka vuosi ihan varmuuden vuoksi?

Olen 34 v ja käynyt gynekologilla elämäni aikana kolmesti, papassa kahdesti.

Papa-kokeet otti labrassa hoitaja, niitä ei gynellä (tai muullakaan lääkärillä) ole koskaan otettu.

Gynekologille menin vain kun sterilähetteen tarvitsin. Tehtiin myös sisätutkimus, kopeloitiin ja ultrattiin. Ei mitään epänormaalia eikä vaivoja. Steri tehtiin laparoskopialla, tähystettiin vatsaontelo ja kohtu. Ei mitään poikkeavaa eikä muuta operoitavaa kun se että katkaistiin ja poltettiin munatorvet.

Kaksi muuta gynekertaa olivat ennen ja jälkeen häpyhuulten muovausleikkausta, jonka siis teki gynekologi.

Miksi ihmeessä ravaisin gynellä useammin, jos oireita ei ole? Papa-koetta ei lääkärillä oteta ja muuten vain ei tarvitse rampata kun oireitakaan ei ole. Suvussakaan ei ole mitään muita syöpiä, kun äidilläni 68-vuotiaana todettu minimaalinen melanoomamuutos luomessa, hoidoksi riitti pelkkä luomen poisto ja joistakin imusolmukkeista koepalat ja parit tt-kuvat. Ei ollut levinnyt.

Sen ymmärrän että jos jollain on hirveä sukurasite niin että suvun jokainen naisen sairastuu kohtu- munasarja- rinta- tai kohdunkaulansyöpään viimeistään kolmekymppisenä ja on koko ajan jotain pimppiongelmia, niin sitten siellä gynellä kannattaa ravata edes joskus.

Mutta oireettomana ja terveenä, miksi joka vuosi? Toki gynet ovat mielissään kun rahaa tulee, mutta mitä se asiakasta hyödyttää?

No kuten aikaisemmin jo mainitsin, 21-vuotiaalta kaveriltani löytyi "turhassa" perustarkistuksessa ja -papassa täysin oireeton kohdunkaulansyöpä. Välittömästi syöpähoitoihin ja koko elämä tauolle. Olen ihan helkkarin onnellinen että hän kävi turhaan syytämässä rahaa gyneille vaikka mitään oireita ei ollut...

Vierailija
75/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseudesta on tehty sairaus, vaikkei se sellainen ole. Tällä siis viittaan näihin naisiin, joiden mielestä oireetonkin alapää pitää säännöllisesti tarkistuttaa, että se varmasti on paikallaan.

Kauhean ahdistavaahan tuollanen oikeasti, eikä ollenkaan pakollista. 

Vierailija
76/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenhan kuuluu käydä säännöllisesti gynellä muutenkin, vaikka ei olisi mitään oireita?

Miksi?

Käytkö säännöllisesti myös ortopedillä, korvalääkärillä, neurologilla ja radiologilla, vaikka mitään oireita ei ole?

Naisten gynekologiset ongelmat voivat olla ihan oireettomia liian pitkään. Hyvä käydä säännöllisesti tarkastuksessa.

Mutta miksi sitä varten pitäisi mennä juuri gynekologille? Jos oireita ei ole, osaa kyllä yleislääkärikin ulrata. Ja jos syöpäkasvain löytyy, ei siitä gynelle mennä vaan radiologille ja onkologille ;)

En ole koskaan nähnyt että yleislääkärillä olisi ultralaite siinä työpöydällä? Sen sijaan gynekologillani on. Tosin en asu Suomessa, ehkä siellä kaikki yleislääkärit mielellään ultrailevat kipuilevia potilaita? Vähän epäilen että näin olisi :D.

Itselläni alkoi yllättävät kivut. Parin viikon jälkeen kävin gynellä, 5 minuutissa oli ultra katsottu ja lähete sairaalaan. Leikkaukseen menossa pian. Löytyi ihan oikea ongelma joka pitää hoitaa nopeasti. Suomessa olisin edelleen hoitojonossa.

Kyllä minut on yleislääkärikin ultrannut. Vaiva ei kuitenkaan ollut gynekologinen, vaan sain lähetteen gastrologille.

Ja jos ei jonottaa halua niin yksityistäkin voi käyttää ;)

Minä menin joskus lääkärille keskiviikkona, hän sanoi että hän operoi toisen henkilön torstaina, että voisi samana päivänä operoida minutkin jos päivä minulle passaa ja sali on vapaana. Soitti saman tien leikkuriin ja varattiin minulle aika. Ja kyseessä gynekologi. Vakuutus maksoi. Oli mukavaa. Julkiselle en enää mene, siellä hoito esim. heräämössä on luokattoman huonoa!

Vierailija
77/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46v

46v

Minun elämäni on helpompaa ja huolettomampaa terveenä, siksi käyn gynellä säännöllisesti. 46-vuotiailla kohdun limakalvojen liikakasvu on yleinen vaiva, jonka poistamiseen kierukka on varsin toimiva ratkaisu. Hyperplasia voi johtaa syöpään.

Vierailija
78/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46v

No mä olen aseksuaali, en käytä ehkäisyä enkä siis harrasta minkäänlaista seksiä/suhteita, ja silti käyn tarkistuksessa n. joka tai joka toinen vuosi. Ja kas kummaa, viime kerralla löytyi oireeton ongelma, joka pitää nyt hoitaa pois. Olisi voinut mennä pahaksi jos ei olisi huomattu.

Se on sinun asiasi, hoidata pois. Ajattelitko että minä nyt marssin aikaa tilaamaan paniikissa gyneltä kommenttisi takia. :D

Kaikillahan tällä palstalla on itsellään oireeton kohtusyöpä tai vähintään kaverilla on ollut, juuri näissä gynekologiketjuissa. Minulla on käynyt näköjään hitonmoinen tuuri kun olen tähän ikään päässyt, vaikka kaikki ovat sairastuneet jo 20vuotiaina.

Enkä oikeasti siis halua ollenkaan naureskella naisten syöville, vakavia asioita ovat. Mutta minä elän mieluummin riskillä kuin ronklauttelen itseäni ilman vaivoja. Elämässä on joka päivä riski kuolla, tiedä vaikka minäkin jo tänään kuolisin.

Täytyy koputtaa puuta, ettei niin käy.

46v

Vierailija
79/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Naisten gynekologiset ongelmat voivat olla ihan oireettomia liian pitkään. Hyvä käydä säännöllisesti tarkastuksessa.

Mutta miksi sitä varten pitäisi mennä juuri gynekologille? Jos oireita ei ole, osaa kyllä yleislääkärikin ulrata. Ja jos syöpäkasvain löytyy, ei siitä gynelle mennä vaan radiologille ja onkologille ;)

En ole koskaan nähnyt että yleislääkärillä olisi ultralaite siinä työpöydällä? Sen sijaan gynekologillani on. Tosin en asu Suomessa, ehkä siellä kaikki yleislääkärit mielellään ultrailevat kipuilevia potilaita? Vähän epäilen että näin olisi :D.

Itselläni alkoi yllättävät kivut. Parin viikon jälkeen kävin gynellä, 5 minuutissa oli ultra katsottu ja lähete sairaalaan. Leikkaukseen menossa pian. Löytyi ihan oikea ongelma joka pitää hoitaa nopeasti. Suomessa olisin edelleen hoitojonossa.

Kyllä minut on yleislääkärikin ultrannut. Vaiva ei kuitenkaan ollut gynekologinen, vaan sain lähetteen gastrologille.

Ja jos ei jonottaa halua niin yksityistäkin voi käyttää ;)

Minä menin joskus lääkärille keskiviikkona, hän sanoi että hän operoi toisen henkilön torstaina, että voisi samana päivänä operoida minutkin jos päivä minulle passaa ja sali on vapaana. Soitti saman tien leikkuriin ja varattiin minulle aika. Ja kyseessä gynekologi. Vakuutus maksoi. Oli mukavaa. Julkiselle en enää mene, siellä hoito esim. heräämössä on luokattoman huonoa!

No yksityisellä ultraus maksaa yli 200 euroa, joten olen ihan onnellinen ettei tarvitse häslätä sen kanssa. Asuinmaassani on ensiluokkaista ja nopeaa hoitoa julkisella puolella täysin ilmaiseksi; ei veloiteta edes toimistomaksua tai sairaalassa olosta päivämaksua.

Mutta jokainen käyköön tai olkoon käymättä. Olen käynyt myös "turhaan", mistä ei ollut mitään haittaa. Saipahan varmuuden että silloin oli kaikki kunnossa.

Vierailija
80/111 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46v

46v

Minun elämäni on helpompaa ja huolettomampaa terveenä, siksi käyn gynellä säännöllisesti. 46-vuotiailla kohdun limakalvojen liikakasvu on yleinen vaiva, jonka poistamiseen kierukka on varsin toimiva ratkaisu. Hyperplasia voi johtaa syöpään.

Kyllä nyt pelottaa.

46v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan