Jatkuvat "menkat " , munasarjakipuja, vatsakramppeja... uskaltaako tätä enää pistää ehkäisymuodon ja aina epäsäännöllisesti tulleiden kuukautisten piikkiin?
Vai menenkö gynelle pyytämään perusteellista tutkimusta? Tätini kuoli munasarajasyöpään ja äitini kamppailee parhaillaan rintasyövän kanssa , joten sukurasite on.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
olen aina ihmetellyt mitn naiset ajattelematta hetkeäkään, pumppaavat kehonsa täyteen hormoneita (ehkäisypillerit) tai härveleitä (kierukat yms) miettimättä hetkeäkään omaa kehoaan ja terveyttään. Sitten ihmetellään kun tulee vaikka mitä ongelmia, mikään ei pelaa normaalisti ja lopulta iskee syöpä.
Kannattaako sen pienen lihapalan ja jonkun miehen ulinan vuoksi todakin riskeerata oma terveys. Enpä usko.
Onneksi en itse ole koskaan laittanut ainoataan e-pilleriä suuhuni tai asennuttanut itseeni hilavitkuttimia, ei ole tarvinnut ongelmista kärsiä eikä gynekologilla käydä kertaakaan.
Todella kipeetä touhua että jopa finneihin ja menkkakipuihin tarjotaan teineille e-pilleriä avuksi, eikö särkylääke tehoaisi paremmin särkyyn kuin koko kropan systeemin manipulointi.
En ole harrastanut seksiä, en käyttänyt ehkäisyä enkä mitään muutakaan ja silti on samoja ongelmia kuin ap:llä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ehdottomasti, pitää tutkia ja erityisesti sukurasitteen vuoksi.
Oletko ylipainoinen? Pienikin ylipaino vaikuttaa näihin, kukaan lääkäri ei vaan nykyään kehtaa sanoa sitä ääneen.
Ai jaa, mä olen ollut reilusti ylipainonen melkein 20 vuotta, aina ollut säännölliset ja helpot menkat.
Vierailija kirjoitti:
Naistenhan kuuluu käydä säännöllisesti gynellä muutenkin, vaikka ei olisi mitään oireita?
Niinhän he yrittävät väittää, että naisen ruumis olisi vapaasti kaikkien ronkittavissa ja naisen tulisi siihen alistua, mutta eipäs ole!
Mieluummin hautaan.
Vierailija kirjoitti:
olen aina ihmetellyt mitn naiset ajattelematta hetkeäkään, pumppaavat kehonsa täyteen hormoneita (ehkäisypillerit) tai härveleitä (kierukat yms) miettimättä hetkeäkään omaa kehoaan ja terveyttään. Sitten ihmetellään kun tulee vaikka mitä ongelmia, mikään ei pelaa normaalisti ja lopulta iskee syöpä.
Kannattaako sen pienen lihapalan ja jonkun miehen ulinan vuoksi todakin riskeerata oma terveys. Enpä usko.
Onneksi en itse ole koskaan laittanut ainoataan e-pilleriä suuhuni tai asennuttanut itseeni hilavitkuttimia, ei ole tarvinnut ongelmista kärsiä eikä gynekologilla käydä kertaakaan.
Todella kipeetä touhua että jopa finneihin ja menkkakipuihin tarjotaan teineille e-pilleriä avuksi, eikö särkylääke tehoaisi paremmin särkyyn kuin koko kropan systeemin manipulointi.
Älä levitä väärää tietoa. E-pillerien ansiosta minä onnistuin raskautumaan reilusti yli kolmekymppisenä, koska ne olivat säilöneet munasarjani tuoreina. Niiden avulla hoidetaan myös PCO:ta. Homonikierukka taas pelasti minut kärsimästä hurjista esivaihdevuosioireista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kipeetä touhua että jopa finneihin ja menkkakipuihin tarjotaan teineille e-pilleriä avuksi, eikö särkylääke tehoaisi paremmin särkyyn kuin koko kropan systeemin manipulointi.En ole harrastanut seksiä, en käyttänyt ehkäisyä enkä mitään muutakaan ja silti on samoja ongelmia kuin ap:llä.
Ja tämä tietenkin sitten todistaa e-pillerien ja kierukoiden vaarattomuuden.
Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenhan kuuluu käydä säännöllisesti gynellä muutenkin, vaikka ei olisi mitään oireita?
Mistä tämmöstä olet päähäsi saanut?
Varmaan tältä palstalta. Ei kannata ihan kaikkea uskoa aina mitä täällä höpistään.
Näinhän gynekologit itse sanovat? Vanhetessa syöpäriski kasvaa ja seulontojen avulla saadaan usea syöpä estettyä/löydetään hyvissä ajoin!
Mutta ilmeisesti teille mammoille gynellä käynti on niin ihiiii noloa ja kiusallista että ei kehtaa mennä
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Käytkö säännöllisesti myös ortopedillä, korvalääkärillä, neurologilla ja radiologilla, vaikka mitään oireita ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tältä palstalta. Ei kannata ihan kaikkea uskoa aina mitä täällä höpistään.
Taidat olla mies :D
Tuohan on ihan itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kipeetä touhua että jopa finneihin ja menkkakipuihin tarjotaan teineille e-pilleriä avuksi, eikö särkylääke tehoaisi paremmin särkyyn kuin koko kropan systeemin manipulointi.Älä levitä väärää tietoa. E-pillerien ansiosta minä onnistuin raskautumaan reilusti yli kolmekymppisenä, koska ne olivat säilöneet munasarjani tuoreina. Niiden avulla hoidetaan myös PCO:ta. Homonikierukka taas pelasti minut kärsimästä hurjista esivaihdevuosioireista.
Ei se mitään väärää tietoa ole, kyllä pitäs enemmän järjen raksuttaa ennen kun tollasia kaikille aletaan millon mihinkin vaivaan syöttämään.
Ihme ettei masennukseenkin tarjota jo e-pillereitä.
Sitten ihmetellään kun mm.rintasyöpä on räjähtänyt käsiin ja kaikenlaiset sisäiset ongelmat.
Kyllä mua ainakin karmii pelkkä ajatus, että napsisin päivittäisen sellasen. Kun olin nuori, niitä jo kaikki 15vuotiaasta alken tuntuivat syövän kuin karkkia, nyt on jo moni minunikäinen tuttu syöpään kuollutkin. Onneksi en hiihtänyt massan mukana tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Käytkö säännöllisesti myös ortopedillä, korvalääkärillä, neurologilla ja radiologilla, vaikka mitään oireita ei ole?
Naisten gynekologiset ongelmat voivat olla ihan oireettomia liian pitkään. Hyvä käydä säännöllisesti tarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylipainoinen? Pienikin ylipaino vaikuttaa näihin, kukaan lääkäri ei vaan nykyään kehtaa sanoa sitä ääneen.
Ai jaa, mä olen ollut reilusti ylipainonen melkein 20 vuotta, aina ollut säännölliset ja helpot menkat.
Ainiin, jos SINULLA, yhdellä ihmisillä ei ole vielä ollut oireita, niin eihän se ylipaino voi tietenkään nostaa riskiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tältä palstalta. Ei kannata ihan kaikkea uskoa aina mitä täällä höpistään.Taidat olla mies :D
Tuohan on ihan itsestään selvää.
Ihan kuule nainen olen. Kerrohan miksi olisin koskaan käynyt gynellä, en käytä e-pillereitä enkä muutakaan ehkäsyä, saati ole koskaan elänyt pitkässä parisuhteessa jossa joutuisin päivittäin höylätyksi.
Ainoat alapäätutkimukset tehtiin terkarissa ihan hoitajan toimesta kun olin raskaana, ja sairaalassa.
Kuinkas usein sinä sitten ramppailet ronklattavana, ja kuka sulle on syöttänyt ajatuksen että niin "kuuluu" tehdä? Oma äitiskö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Käyn hammaslääkärissä säännöllisesti vuoden parin välein tarkastuksessa, vaikka ei mitään oireita. Sama koskee gynekologia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti teille mammoille gynellä käynti on niin ihiiii noloa ja kiusallista että ei kehtaa mennä
Jos sinä tykkäät, että sisuksiisi tungetaan työkaluja ja paloja revitään irti niin ole hyvä ja mene viikoittain tohtorille ronkittavaksi ja näytepalojen ottoon :)
Vierailija kirjoitti:
Ennen joulua oli menkat, 2 vkoa sitten oli menkat ja taas on menkat... Heräsin aamulla koviin vatsakipuihin ja kakalla huomasin että verta tulee, taas. Eilen oli limaista, mutta ei veristä vuotoa ja kävellessä kovat tärinäkivut toisessa munasarjassa.
Ap
Minkä ikäinen olet? Voiko olla alkavat vaihdevuodet?
Itselläni oli tuon kaltaista vuotoa, kävin gynellä ja löydettiin myoomat jotka leikattiin, vuoto tasaantui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, jos SINULLA, yhdellä ihmisillä ei ole vielä ollut oireita, niin eihän se ylipaino voi tietenkään nostaa riskiä!
Jos tolle linjalle lähdetään, ylipaino on riski joka-asiassa. Ihan turha väittää että se menkkoihin vaikuttaisi suurimmalla osalla ylipainoisista, kun ei vaikuta. Liika laihuus varmasti sekottaa enemmän menkkarytmiä tai poistaa menkat kokonaan, ainakin anorektikoilta menkat jää pois.
Miksi hyvin ravittu nainen kärsisi automaattosesri menkkavioista, naurettava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. En ole käynyt kertaakaan.
Käykö miehet urologilla säännöllisesti, ilman penisvaivoja?
46v
Etkö ole kuullut papa testeistä? Sinunkin ikäisen kuuluisi käydä niissä viiden vuoden välein
Mitä tekemistä sillä on asian kanssa? Senhän ottaa labrahoitaja, ei lääkäri. Ei sen takia gynelle mennä :D
Toki jos siitä haluaa maksaa satasen sen sijaan että saisi pelkän terveyskeskusmaksun hinnalla eli ilmaiseksi, niin mikäs siinä... Ei minulta ole ikinä yksikään LÄÄKÄRI papa-koetta ottanut, vaan labrahoitaja. Samoin syöpäsäätiön kustantamat papa-kokeet viiden vuoden välein otetaan labrassa, ei gynellä.
Sinulta ei kai ole ikinä papaa otettu kun et tiedä kuka sen ottaa? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
En käy, mutta gynellä käyntiä naisille suositellaankin, eikä noita muita mainitsemiasi.
Miksi? Koska mm kohdunkaulan syöpä on yksi naisten yleisimmistä syövistä, mutta usein se on oireeton ja oireiden tullessa tauti on jo edennyt liian pitkälle. Papa testeissä huomataan jo pienetkin solumuutokset, eli pystytään toimimaan ennen syövän kehittymistä ja syövät löydetään varhaisemmassa vaiheessa.
En älyä, miksi tätäkään asiaa ihmiset ei voi täällä hyväksyä. Laita vaan alapeukku, mutta siten et saa totuutta muunnettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. En ole käynyt kertaakaan.
Käykö miehet urologilla säännöllisesti, ilman penisvaivoja?
46v
Missä on papatestit otettu? Kuka sinulle on määrännyt ehkäisyn? Et ole synnyttänyt koskaan?
Papan ottaa hoitaja labrassa.
Ehkäisyn on määrännyt yleislääketieteen erikoislääkäri.
Synnytyksessäkin on avustajana kätilö. Lääkärillä käydään tai hän tulee repimään lasta ulos jos on jotain ongelmia. Ongelmattomissa synnytyksissä tai odotusaikana ei paljon lääkäriä tarvitse nähdä.
Missä on papatestit otettu? Kuka sinulle on määrännyt ehkäisyn? Et ole synnyttänyt koskaan?