Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?
Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊
Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?
Kommentit (553)
10. Tosin en enää muista minkä laulun lauloin.
Numeroni nousi 6 seiskaan, kun lauloin enkeli taivaan. Ja sitten 8 kun lauloin kuullos pyhä vala.
8 tarkoitti koulussamme että meni justiinsa prikulleen nuotit oikein.
Hiljainen tienoo tais olla biisi, numeroa en muista. Onneksi ei tarvinnut laulaa luokan edessä, en olis varmaan saanut sanaakaan suustani.
Mikäs se olikaan nimeltään, muistan vielä kun muka harjoittelinkin kotona ja perhe piteli korviaan.
"Mä oksalla ylimmällä oon Harjulan seljänteen.... "
Puhdas kutonen tuli. En osaa laulaa yhtään, vaikka kuulen kyllä hyvin, jos joku laulaa nuotin vierestä
Laulukoe oli eka luokalla, toikkarissa nro 6. Vaihtui yläasteella sitten 9:ksi, koska sain aina teoriakokeista 10, olin aktiivinen tunnilla ja soitinkin jotain koulun soittimia, nokkahuilua yms helppoja
On suuri sun rantasi autius
Arvosana: 5 tai 6
(olen melko suuressa määrin epämusikaalinen, vaikka lapsena sainkin perhepiirissä jossakin määrin harjaantumista musiikissa.)
nro 186 jatkaa:
Koulun musiikkia inhosin. Vanhakantainen opettaja äänitti jokaisen oppilaan laulun c-kasetille, joka soitettiin kevätjuhlassa vanhemmille. Oman laulun ajaksi tuli nousta seisomaan, jotta yleisö näki, kuka laulaa.
t. vitonen musiikissa
"Nuo tuulet viestin jo toivat,
Mä laivahan astua saan"
5
Musiikkiopettaja oli alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
nro 186 jatkaa:
Koulun musiikkia inhosin. Vanhakantainen opettaja äänitti jokaisen oppilaan laulun c-kasetille, joka soitettiin kevätjuhlassa vanhemmille. Oman laulun ajaksi tuli nousta seisomaan, jotta yleisö näki, kuka laulaa.
t. vitonen musiikissa
Ai karmeaa, tuo olis ollu aivan painajaista. Mulle oli se luokan edessä punaisena seisominen ja laulaminen ihan hirveä kokemus. Oon melko hysteerinen aina kun joudun yleisön edessä tekemään asioita, joita en hallitse hyvin.
Kaikki lauloi Nyt tuulet nuo viestin jo toivat. Sain 9. Jokainen meni vuorollaan eri huoneeseen laulamaan opelle, kukaan ei joutunut laulamaan muiden edessä. Minusta tämä oli hyvä järjestely.
Finlandia hymnin ja Porilaisten marssin sikermänä. Sain nelosen.
Kymmenen virran maan. Niinkuin kaikki muutkin. 7 irtos.
Nykyään laulan punkbändissä.
M45
Vierailija kirjoitti:
Sain nelosen, koska kieltäydyin laulamasta luokan edessä.
Sinulla on ollut oikea asenne. Turhaa nöyryyttämistä. Saat asenteestasi minulta täyden 10:n!
Kirkossa. Onkohan se sen nimi? "Tuli kirkkoon mies ja lapsi, he eteeni istuivat, kai tie oli pienelle pitkä, oli kosteat kiharat..."
Vieläkin yli 20 v. jälkeen muistuu mieleen. Arvosana tosin ei.
Itsekin kärsin luokan edessä tai edes pulpetin vieressä seisoen suoritetuista laulukokeista (arvosana oli se 5, parhaimmillaan 6).
Lukiossa musiikkia ei enää tarvinnut valita. Mutta abivuonna luokanvalvojana toiminut musiikinopettaja aikoi laittaa jokaisen laulamaan mikkiin osana abikevään tunteja. Vaan kävikin niin, että satuin istumaan ystäväni parina, johon olin tutustunut vasta lukiossa. Ja tämä ystäväni yllättäen kieltäytyi laulamasta. Niin painokkaasti, että minunkaan ei tarvinnut, vaikka olisin ollut jäljellä ja seuraavana vuorossa. Olin iloinen. Ja ihailen ystävääni edelleen, että hän uskalsi kieltäytyä.
Minä yritin tokalla luokalla laulaa Hämäläisten laulua, mutta opettaja keskeytti sen muutaman sekunnin päästä. Seuraavana vuonna hän sanoi, että Jussi ei täällä enää laula. Kummallakin kerralla laulunumeroksi oli laitettu 6.
Kympin, lauloin jotain mitä muistin ulkoa. Muistin aika paljon kaikkea hengellistä, kun minun piti laulaa aina mummoille.
Ala-asteella lauloin vanhoja poikia viiksekkäitä.
Olin hyvin arka ja ujo lapsi/nuori ihan lukioon saakka ja sen jälkeenkin, en hyviä tuloksia saanut laulukokeista kun en kehdannut laulaa kunnolla jos joku kuuntelee.
Ylä-asteella sitten hämä-hämähäkki jonka kaikki muutkin lauloivat opettajan toiveen mukaisesti.
Lauleskelen kyllä mielelläni ja nykyisin olen bänditoiminnassa soittajan roolissa joten tuosta lamaannuttavasta arkuudesta on tässä myöhemmin kyllä päästy jo yli.
Ite lauloin Jättiläisen ja sain 10-
Tallulah
9,5