Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?

Vierailija
09.01.2019 |

Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊

Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?

Kommentit (553)

Vierailija
141/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin Romanssin (sen Leif Wagerin kappaleen). Sain seiskan. Ääntä olisi ollut parempaankin (open mukaan), mutta jännitys kuristi äänen kovin vaisuksi, siitä tuli miinusta. Ja onhan se aika vaativa kappale, yläastelaiselle.

M47

Vierailija
142/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robbie Williams - Angels.

10- ja miinus sen takia, että lauloin englanniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomen kotiseutulaulu sekä alakoulussa että yläkoulussa pakollisena, itse ei saanut valita. Tytöt lauloivat luokan tyttöjen edessä ja pojat poikien. Sain kasin, vaikken osaa laulaa. Olin tyytyväinen.

N29

Vierailija
144/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ekäluokan laulukokeen ennen joulua. Itse sai laulun valita. Opettaja ohjeisti vain, että pitää laulaa reippaasti ja kuuluvalla äänellä. Niinpä sitten vetelin nuotin vierestä kovalla äänellä "Hiljaa, hiljaa, joulunkellot kajahtaa", joka oli jo silloin yksi lempijoululaulujani. Ei sillä suorituksella ollut kuoroon asiaa. Kansakoulussa laulunumero oli aina joko kuutonen tai seiska, mutta keskikoulussa se nousu sentään kasiin eli en nyt ihan niin surkea laulaja ollut kuin kansakoulun opettaja antoi ymmärtää. Ja aina olen tykännyt yhteislauluista ja lauleskelen itseksenikin kotosalla.

Vierailija
145/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulun nimeä en muista, mutta sain kesken kaiken paniikkikohtauksen. Kuuliaisesti silti koitin saada loppuun hysteerisen itkun keskeltä. Numeroksi tuli kutonen ja sekin varmaan säälistä. Kommentit siitä, että muistin laulun sanat ja että naama kannattaa pyyhkiä.

Toki koko muu ikäryhmä sai kasin tai ysin, koska muita numeroita opettaja ei kuulemma antanut.

Vierailija
146/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin Miks’ leivo lennät, vuosi 68. Kuutonen tuli, että pätkähti. Yhtään en pysy nuotissa ja kuulen sen itsekin

Vierailija
147/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämmösiäki muistaa

Vierailija
148/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aina ysin ja lauloin ukkonooaa, jumalan kämmenellä yms muita tollasia lauluja kaikissa laulukokeissa. Jos osaa laulaa niin ihan sama mitä lauluja laulaa niin opettaja kyllä kuulee sen. Veljellä tuli laulukokeesta aina 10+. Hänellä kun on aktiivinen absoluuttinen sävelkorva, eli hän kuulee saman tien jos laulaa nuotin vierestä ja pystyy korjaamaan sen saman tien.

Vierailija
149/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörri möykkyä yritin laulaa. Taisi tulla kuutonen hyvästä yrityksestä.

Vierailija
150/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyin laulamasta laulukokeissa.

Arvosana musiikista 9

Vierailija
151/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yläkoulussa  9+, kappaleen olen unohtanut. Opettajalle laulettiin.

Vierailija
152/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja laittoi jokaisen laulamaan Maamme-laulun, mistä sain ysin.

Vierailija
153/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se Oolannin sota oli kauhia....

Vuosi oli 1972 ja sain siitä 5 !!! Myöhemminkään ei mennyt paremmin vaikka laulut muuttuivat.  Ala asteella luokan edessä - yläasteella sitten ilman yleisöä!

Vierailija
154/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isontalon Antti ja Rannanjärvi. Sainkohan kasin.

Vierailija
155/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaleen Disneyn Pocahontas-elokuvasta. Opettaja kommentoi, että sinulla olisi todella kaunis ääni, jos et jännittäisi noin paljon. Sain 7 arvosanan. Luokan pojat saivat 9 arvosanaksi ja perusteluna oli, että he esiintyivät innokkaasti. 😀

Vierailija
156/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas on sininen ja valkoinen. 10.

Vierailija
157/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappaleen Disneyn Pocahontas-elokuvasta. Opettaja kommentoi, että sinulla olisi todella kaunis ääni, jos et jännittäisi noin paljon. Sain 7 arvosanan. Luokan pojat saivat 9 arvosanaksi ja perusteluna oli, että he esiintyivät innokkaasti. 😀

Mä sain kympin. Jännitin ja opettaja sen havaitsi ja kuuli ääneni, että se on hyvä.

Vierailija
158/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin yläasteella TikTakin Tuuleksi Taivaanrantaan tms. Sain 9 ja puoli 😁 meidän luokalla ei ollut kummoisia laulajia, niin ehkä siksi niin hyvä arvosana tuli.

Oli kyllä kammottava tilanne se laulukoe, minä kuitenkin tykkäsin laulaa ja jännitti silti kamalasti, ääni värisi. Voin kuvitella miltä olisi tuntunut, jos olisi superujo.

Vierailija
159/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken aasilla ratsastaa

Ken tiellä nyt vaeltaa

Maahan on laskettu vaatteita

Lehtiä oksia

8 🤣

Vierailija
160/553 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokalla Sannin 2080-luvulla (joo, olen nuori). Sai valita kahdesta kappaleesta, toinen taisi olla Nopsajalan Lupaan olla sun. Nolotti istua siinä opettajan vieressä ja laulaa niin imelää biisiä. Arvosanaksi tuli muistaakseni 7-. Vertailun vuoksi: sain rumpujen soitosta seiskan ja kitaransoitosta kasin, vaikka kumpaakaan en osaa soittaa sitten alkuunkaan :D

Ala-asteella laulettiin Lentäjän poika ja Keltainen sukellusvene, mutta niistä ei tainnut erillistä arvosanaa tulla.