Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?

Vierailija
09.01.2019 |

Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊

Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?

Kommentit (553)

Vierailija
301/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin luokan edessä "Risella, Risella, Suomen suosituin riisi on Risella". Sain kutosen. Opettaja sanoi ennen laulukokeita, että jokainen, joka edes yrittää laulaa, saa vähintään seiskan. Esitykseni jälkeen totesi, että nyt ei voi kyllä kutosta parempaa antaa.

Vierailija
302/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oolannin sota. Lauloin reippaasti ja kovaa. Arvosana 6. Eipä ole sen jälkeen paljon laulattanut.

Meitä reippaita oolannin sotalaisia on näköjään muitakin! Huomasin kommenttisi vasta, kun olin omat oolannin sotakokemukseni kirjoittanut. Nyt mietinkin, että ne musikaaliset taisivat valita jotain muita kappaleita. 🤔

Mun mielestä meitä reippaita, mutta väärinymmärrettyjä laulajia, tulee jatkossa kutsuman Oolannin sodan veteraaneiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaan saaressa pikkuinen torppa... vanhoja poikia viiksekkäitä. 

Vierailija
304/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde ja menninkäinen, 9.

Vierailija
305/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasi pitää porkkanasta porkkana ei aasista hiiahiia aasimainen tarina 😂. Sain 8.

Valitsin biisin siksi, kun on niin lyhyt.

Vierailija
306/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ysin, kun lauloin ala-asteella, "Luullahan jotta on lysti olla, kun minä aina laulan"...

Lukiossa lauloin koulun kuorossa.

Vierailija
307/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta piirustus oli kymppi kirjoitti:

Lauloin luokan edessä "Risella, Risella, Suomen suosituin riisi on Risella". Sain kutosen. Opettaja sanoi ennen laulukokeita, että jokainen, joka edes yrittää laulaa, saa vähintään seiskan. Esitykseni jälkeen totesi, että nyt ei voi kyllä kutosta parempaa antaa.

Oli varmaan ponteva esitys, vähintään seiskan arvoinen! 😊

Vierailija
308/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi and the Leavingsin Rintintin, sain muistaakseni 8. Opettaja laulatti sen saman kaikilla.

Vierailija
309/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eldankajärven jää

Kasi tuli.

Vierailija
310/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampana vuonna "Seitsemän miehen voima". Siis tämä: "Kiljukoon nyt kaikkein kaula, / koska mielin virren laulaa, / voimasta seitsemän miehen..." Laulusta tuli aina 6. Sitten oppikoulussa, kun musiikissa oli laulun ja soittamisen lisäksi myös teoriaa, sain numeron paremmaksi.

Vierailija
311/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä laulanu missään - en edes koulussa.

Olin kerran faijani kanssa kansakouluopettajan juttusilla ja ope yritti udella miksi lapsi ei laula - faija vastasi, että jos ei laula niin ei laula, ei hän sille mitään voi ... ja ainakaan pakottamalla ei taatusti laula.

Sain aina kutosen, koska osasin jotain teoriajuttuja.

Mies Helsingistä 64 v.

Vierailija
312/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyin laulamasta.

Teoriasta ja nokkahuilusta sain kympin ja todistukseen tuli 9.

Vierailija
313/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai valita, mutta jos lauloit Päivänsäde ja menninkäisen niin tuloksena oli varma kymppi (open lempilaulu), laulu taidoista viis. Ei tarvinnut laulaa luokan edessä vaan opettajan kanssa oltiin kaksin. Ope oli sellainen vanha höppänä, mutta mahtava soittamaan pianoa. Hän soitti siis mitä vaan, opettamisen taidot olivat sitten niin ja näin.

Monesti pyydettiin häntä vain soittamaan jotain ja konsertoi sitten meille koko musa tunnin eläytyen niin kovin, ettei huomannut, että puolet luokasta häippäsi palaten taas tunnin lopuksi takaisin. Tämä siis yläasteella 90-luvulla. Niin, että terkkuja tutuille. 🤗

Vierailija
314/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen ja valkoinen 9

Vierailija
315/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älannin sota oli kauhia koko kouluajan. Aina pamahti 5 tai 6.

Vierailija
316/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain kaksi laulua, "Intiassa kuukin on kuumempi, oo hio hei, kuin aurinko meillä mutta suurempi, oo hio hei, kerran se lakkini sytytti, oo hio hei, ja hiukset poltti mun päästäni, oo hio hei". Tästä sain numeroksi 10, olin ala-asteella. Ja yläasteella lauloin Leevi and the Leavingsin Rin-Tin-Tin ja sain numeroksi 9+.

Olin kuorossa ja aina koulun juhlissa soitin pianoa ja lauloin. Vieläkin nautin ylikaiken esiintymisestä ja mielelläni laulan ja soitan muiden edessä. Ammattia en sitten kuitenkaan ole tästä tehnyt.

Vierailija
317/553 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jon LaJoie - Show me your genitals

Vierailija
318/553 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä lauloin, mutta seiskaluokalla lauloin ihan hiljaa, mutta onnistuin pysymään joten kuten nuotissa. Sain kasin. Kasilla päätin sitten laulaa kovaa, mutta se meni aika pahasti nuotin vierestä. Sain yristyksestä kumminkin sen saman kasin:D

Vierailija
319/553 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laulanut se oli 5.Seuraavana vuonna lauloin se oli 4.

Vierailija
320/553 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin näin:

” Mä oksalla ylimmällä, oon Harjulan seljänteen. Niin kauas kuin silmään siintää, nään järviä lahtineen. Ja sanoja muista en, yhtään enempää. Kai tää sitten oli, täääässääää.”

Venytin tota viimestä sanaa silleen että mahtu rytmiin:D

Ääni oli hyvä, vaikka luritus aika lyhyt. Sain 9+ sen takia. Tämä vuonna -07 ollessani ysiluokalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi