Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?
Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊
Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?
Kommentit (553)
Heh. Meillä oli kasiluokalla(2013) laulukoe. Olin niihin aikoihin innokas kitaransoittaja ja opettaja sanoi että ”X ottaa sitten varmaan kitaran mukaan.”
Ei siinä, opettelin Halestormin Love Bites- biisin sähkökitaralla ja esitin sen. Vedin varsinkin sen ”That bich can eat her heart out”- kohan oikeen tunteella:D opettaja oli valmistautunu soittaan mun kanssa pianolla jotain virttä. Kyllä sen suu loksahti aika auki. Kuulu ilmeisesti luokan ulkopuolelle asti, sillä kun astuin ulos niin kaikki tuijotti leuat lattiassa. Numeroksi taisi tulla kasi, koska kappale oli epäsopiva😃
En muista laulua, mutta sain 10. Se sattui oleen open lempilaulu ja muut luokkalaistytöt tivasivat miten lauloin sen, kun sain 10:n. En ruennut selittämään, sanoin vaan että ope arvosteli ja siinäpä se. Lauloin ilmeisesti aika tunteellisesti sen laulun.
Ala-asteella piti laulaa yksin opettajan edessä, pelkäsin musiikinopea niin paljon että menin ihan puihin ja en saanut mitään ulos suustani. Koitin laulaa Aikakoneen Keltaista toukokuuta. Opettaja antoi kympin, kun sanoi että tietää kyllä että osaan laulaa :D
Yläasteella mentiin matalimman kautta ja laulettiin kavereiden kanssa Joulumaa. Saatiin kymppi.
Ei muista mut 8 jotain eikä huvittanut laulaa
Päivänsäde ja menninkäinen kasilla, kutonen tuli.
Armotonta menoa.Sain 4 ja ulos luokasta.
Lauloin keväällä" On suuri sun rantas autius, sitä sentään ikävöin"... Näin 70-luvulla. Arvosanaksi tuli 8. Arvosteluasteikko 4-10.
Mykkäpojan valssin. Sain täyden kympin "oivalluksesta"..... Siinä vaan seisotaan hiljaa lavalla 🤪
Ei ollut huumorintajuton ope.
En halua varmaan ees muistaa kun se oli niin karmeaa. oisko se ollu yläasteella laulu: Kun solisevanlhteen nään se luokse silloin jään.....
Ei tehny mieli varmaan ees laulaa kunnolla, koska estot ja tunnelukot. Tänäpäivänä netovat bvielä pahemmat ja mulla voisi olla komea äänimutten kehtaa revitellä ja ilotella sillä edes yksinäni ollessa
mitähän jos olisi laulanut jonku Ajattaran piisin, imitoiden Pasi Koskista....
"Koivun oksaan korkealle teki peippi pesän", 6, enkä olisi sitäkään ansainnut.
Kieltäydyin laulamasta.
Teoriasta + nokkahuilusta + muusta osallistumisesta sain 10.
Todistukseen tuli 9.
Minulla oli aina ollut kymppi. Joulujuhlissa olin aina Herodes.
Viimeissä laulukokeessa valinta oli St.Pauli ja Reeberbahn. Ysi tuli lopputodistkseen.
Muistaakseni sain ysin. Kappaleena oli Keltainen.
En muista, en muista. Muistan että jännitti valtavasti.
Yksi tyttö oli hauska siinä laulukokeessa, kun laulu meni korkeammalle sävelasteikolla, hän varvasti ja kun meni oikein matalalle, hän vähän jopa koukisti polviaan. Ihan siis vakavissaan, että ei ollut mikään suuri humoristi Jacques Tatin hengessä. Muistan jo tuolloin pitäneeni sitä sööttinä. Hän ainakin eläytyi ihan tosissaan.
En muista ala-asteen laulua, ylä-asteella lauloin Juicen Syksyn Sävel (todella huono valinta). Molemmilla kerroilla numeroksi tuili 7. Tämä 80-luvulla.
Laulukokeet ovat ihan idioottimaisia, sama kuin annettaisiin numeroita sen perusteella mikä kokoisen jalat tai minkä väriset silmät on. Laulutaidolla ei ole mitään tekemistä oppimisen kanssa, vai kuka on saanut koulussa lauluopetusta?
Maamme-laulu. Arvosana 6. Kiusallanikin meni sitten kevätjuhlakuoroon mukaan.
Yrjö Kilpisen "Laululle".
Vaikea kappale. https://www.youtube.com/watch?v=8XJapI5qSLM
En muista minkä arvosanan sain silloin, mutta yhdeksän se oli kautta kouluakan.
Olen kova laulamaan edelleen :) Itseskseni enimmäkseen.
En muista biisiä, mutta sain vitosen, koska en osaa laulaa.
Tiedän paikan armahan. Sain 5 (4-10).