Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt arkeen ”mieslapsen” kanssa. Vai olenko liian tiukkis?

Vierailija
09.01.2019 |

Mies on jo lähes kolmekymppinen. Meillä 1 taapero (nyt alkaa se miksi piti tehdä vielä lapsi tähän). Joo, mies on ollut aina laiskanpuoleinen mutta tajusin tämän vasta kunnolla lapsen saamisen jälkeen. Siivoan kyllä omat jälkeni heti, kaikenlisäksi siivoan lapsen jälkiä ja saan olla joka päivä sanomassa miehelleni siivouksesta. Jos minulla on työpäivä ja mies on lapsen kanssa päivän kotona, kotona minua odottaa tiskivuori, astioita siellä täällä, roskat jätetty siihen missä ne on avattu, vaipat jätetty vain lojumaan vessan lattialle, keittiönpöydälle jätetty taaperon sotkemat ruuat, joku leivänpalanen saattaa olla sohvalla sotkemassa. Vaikka olisin edellispäivänä siivonnut niin ei mitään arvostusta. Pyykkejä ei saa pyykkikoriin vaan ne heitetään vaan lattialle. Takkiakaan ei saa naulakkoon. Ei puhettakaan että pyykkiä oltaisiin pesty. Tai käytetty lasta ulkona, päivä vaan maataan sisällä. Sitten minä tulen töistä ja pitäisi alkaa siivoamaan ja käyttämään lasta ulkona jne. Olen aivan POIKKI. Kaikenlisäksi joudun huolehtimaan maksaako mies laskujansa ajoissa koska on itse saamaton asiassa. Kuulostan tekstin perusteella varmaan tossukalta, mutta tästä on käyty monet keskustelut ja riidat!! Silti mikään ei ikinä muutu.

Mua ärsyttää jo katsoa noin saamatonta ihmistä, aina saa tulla pahalla tuulella kotiin. Miehellä kuitenkin alkaa jo vähän ikääkin olla. Ei puhettakaan että uskaltaisin yhteistä taloa laittaa tai toista lasta. Aina saa olla käskemässä koska mies ei oma- aloitteisesti tee mitään. Olen super kyllästynyt ja haluaisin vaan asua yksin lapsen kanssa. Tunnen itseni epäonnistuneeksi.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet sulle. Eikö olekin henkisesti raskasta olla 24/7 vastuussa toisesta 100%? Itse kun olin kotona lapsen kanssa ja mies ramppasi omilla menoilla /töissä / harrastuksissa jatkuvasti- meinasi hieman alkaa vituttaa pyörittää kaikkea yksin. Varsinkin kun miehen ja minun rahat oli erikseen eikä ole yhteisiä rahoja.. palasin töihin heti kun äitiysloma loppui jotta saan maksettua omat ja lapsen menot (nämäkin kaatui mun niskaan 90%)  .

Omaa aikaa oli 2 viikonloppua vuodessa ja joskus harvoin muutama tunti esim arkena. 

Olin onnellinen kun lähdin suhteesta, nyt tosin elän oikein viimeisenpäälle mieslapsen kanssa joka seisauttaa verenkierron: menee miten huvittaa,sopii bileitä kotia vaikka lapsi kotona olettaen että menemme muualle, juo jatkuvasti eikä siivoa mitään omia jälkiä jne...  Pitäs vaan pysyä yh .. 

Vierailija
22/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko tehdä lapsi ensimmäisen vastaantulijan kanssa?🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siivoa muiden ihmisten jälkiä. Siivous vuorot molemmille ja jos mies ei hoida osuuttaan niin sitten jää sotkua, no can do

Vierailija
24/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös ollut noin, mutta miehellä on diagnosoitu ADHD joten se selittänee paljon, ei siis ihan kiusallaan ollut sotkuinen ja saamaton. Tai on se vieläkin, mutta nyt kun lapset ei ole enää pieniä, ongelma ei ole niin paha ollenkaan. Itse olen ihan tyytyväinen, että jaksoin sitten aika lailla yksin pyörittää vauva- jaa taaperovuodet alkua, ja nyt menee taas ihan hyvin. Mutta kyllä ymmärrän että väärältä se tuntuu että itse joutuu venymään ja toinen ei tee mitään, ja senkin jos joku lähtee mieluummin kuin hoitaa paitsi oikeaa lasta, myös mieslasta.

Vierailija
25/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Älä siivoa muiden ihmisten jälkiä. Siivous vuorot molemmille ja jos mies ei hoida osuuttaan niin sitten jää sotkua, no can do

Sitten taapero tukehtuu lattialla lojuviin roskiin.

Itse suosittelen huutamaan miehelle.

t. mies joka teki kotityöt.

Vierailija
26/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2019, vieläköhän lie kovin ajankohtainen? Toivottavasti ei...

Vierailija
27/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis mies, joka suostuu olemaan taaperon hoitajana. Onneksi olkoon. Tosin jos ei hoitaisi, niin varmaan ei olisi sotkuakaan? 

Vierailija
28/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies tekee jotain, muistatko kiittää? Se motivoi tekemään lisää.

Joo, ja sitä seksiäkin pitäisi olla!

Hemmetin moni nainen taantuu pelkäksi äidiksi lapsen tulon jälkeen, ja unohtaa täysin että he ovat edelleen myös vaimoja :-/

Pihtaava akka ei kyllä juuri miestä motivoi, sorry to say.

Vierailija
29/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tuo on jotain outoa passiivis-aggressiivista käytöstä mieheltä. Siis että hän tekee tuon ihan tahallaan ja tarkoituksella. Ehkä osin tiedostamatta, mutta tavoitteena on hänellä se, ettei hänen tarvitsisi osallistua perhe-elämään tai kotitöihin. Voi olla, että mies toivoo nimenomaan sitä, että eroaisitte.

Samaa kanssa mietin. Kuinka pian saitte lapsen ja oliko yhteinen haave?? Jos se oli sinun haaveesi mutta ei miehen, niin ymmärrän täysin näin ihan naisenakin tuollaisen käytöksen..

Vierailija
30/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin moni nainen taantuu pelkäksi äidiksi lapsen tulon jälkeen, ja unohtaa täysin että he ovat edelleen myös vaimoja :-/

Ennemmin miehet alkavat pitää vaimoa äitinä, joka huolehtii ja hoitaa perheen lapset. Ei ihme, että naista ei seksi kiinnosta eikä hän edes ehdi eikä jaksa, kun kaikki aika menee siihen huolehtimiseen ja hoitamiseen.

Vierailija
31/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tuo on jotain outoa passiivis-aggressiivista käytöstä mieheltä. Siis että hän tekee tuon ihan tahallaan ja tarkoituksella. Ehkä osin tiedostamatta, mutta tavoitteena on hänellä se, ettei hänen tarvitsisi osallistua perhe-elämään tai kotitöihin. Voi olla, että mies toivoo nimenomaan sitä, että eroaisitte.

Samaa kanssa mietin. Kuinka pian saitte lapsen ja oliko yhteinen haave?? Jos se oli sinun haaveesi mutta ei miehen, niin ymmärrän täysin näin ihan naisenakin tuollaisen käytöksen..

Se ehkäisee, joka ei lasta halua. Jos mies käyttää kondomia, nainen ei tule raskaaksi.

Vierailija
32/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimissa yli 20 vuotta samanlaisen miehen kanssa, lapsia neljä. Pillitti kun ei saa "mitään tehdä" kun samaan aikaan harrasti (ja kisasi) maratonjuoksua. Mies lähti töihin ennen kun me muut herättiin, tuli kotiin illalla, söi (valmiissa pöydässä) ja meni nukkumaan. Hoidin lapset hänen lomalla ja omalla lomallani, hoidin lapset kun hän oli sairas tai kun mä olin sairas. Aina. Tuomiset, viemiset, lääkärit, neuvolat. Kaiken. Tiesin, mitä tein ja mihin olin ryhtynyt ja että ero tulee jossain vaiheessa. En ole katunut lähtöäni sekuntiakaan. 

Vierailija
33/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klisee tai ei, mutta eihän tähän voi kommentoida kun, mitäs läksit?!

Vierailija
34/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin toimitaan lasten kohdalla, ei aikuisten.

Vierailija
35/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen tarvitsisi siivota vain, koska sinä olet mieleltäsi sairas?

Vierailija
36/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsen tuollaisen kanssa?

Vierailija
37/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mieslapsi sytytä kyllä mitään himoja. Yök.

Vierailija
38/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset sysäyksen eroon niin ole pari päivää "jäätävässä migreenissä" ja makoile koko päivä. Silloin miehen todellinen luonne paljastuu.

Vierailija
39/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sain niin paljon alapeukkuja?

Siis olen se isä joka kasvatti lapsen taaperoikäiseksi asti ja opetin vielä lukemaankin nuorena.

Miksi alapeukkuja, vaikka toimin paljon paremmin koti-isänä kuin tuhat kotiäitiä toimii tässä maassa yleensä. Myönnän että oli suorittamisen makua, mutta lapsi on mun ja haluan valmentaa ihan tosissani.

3-vuotta koti-isänä antoi paljon ja oli tosi hauska olla erossa työmaailmasta. Keskittyä omaan jälkeläiseen ja luoda hyvät pohjat isän ja lapsen väliselle suhteelle.

Samaa alapeukkujen määrää minäkin ihmettelin! Olisikohan kyse ollut siitä, että kommenttisi oli liian analyyttinen ilman vahvaa tunneilmaisua?

Näin kolmen lapsen äitinä, minua huvitti tuo termi "valmentaa". Olen itsekin omassa mielessäni välillä kokenut olevani valmentaja siinä kun äiti. Tosin minä "valmensin" lähes yksin kolmea lasta pienellä ikäerolla, vastasin yrittäjänä 75% perheen toimeentulosta ja samalla hoidin 90% kotitöistä. Voinen todeta, että hauskaksi en kyseistä aikaa kokenut...

Vierailija
40/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin miehet alkavat pitää vaimoa äitinä, joka huolehtii ja hoitaa perheen lapset. Ei ihme, että naista ei seksi kiinnosta eikä hän edes ehdi eikä jaksa, kun kaikki aika menee siihen huolehtimiseen ja hoitamiseen.

Niinpä. Ikävän harva mies ymmärtää, että aikuista naista ei kiinnosta seksi mieslapsen kanssa. Mikäli nainen on pakotettu myös miehen äidin rooliin, niin silloin hänellä ei voi olla vaimon roolia. Muutenhan koko homma olisi aika lailla outo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi