Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä suosituksen antamisesta?

Vierailija
12.03.2025 |

Kyseessä hyvä työkaveri, todella mukava tyyppi, mutta ei kovin välkky tai osaava. Nyt haluaa suosituksen erääseen paikkaan, ja omien yhteyksien takia pelkään että oma maine kärsii jos suosittelen ja hän onkin heille pettymys. 

Annanko vain sellaisen suosittelun jossa kehutaan luonnetta, mutta ei puhuta taidoista mitään? Mitä jos hän sitten haluaa siihen lisäyksen taidoista, sittenhän olen ihan pakotettu joko valehtelemaan tai loukkaamaan?

Mitäpä teen?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivisaggressiivisesti käytät lieviä sanoja ja laminoit sen suosituksen, meilaa etanapostissa väärään osoitteeseen.

Vierailija
2/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettet halua antaa, kun et ole toisten työn arvioija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettet halua antaa, kun et ole toisten työn arvioija. 

Olen antanut muille suosituksia ja hän tietää sen.

Vierailija
4/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja varmaan ottaa sinuun yhteyttä. Voit sitten tarkentaa asiaa, ja korostaa että olette olleet samassa työpaikassa, etkä ole tämän esihenkilö koskaan ollutkaan. Yrität vältellä vastaamista, tyyliin, juu ollaan oltu samassa vuorossa, kyllä se työpaikalla on ollut jne...

Vierailija
5/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voit kieltäytyä ilman, että tarvii selitellä sitä. 

Vierailija
6/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työkavereille voi edes antaa suosituksia? Mikä työkaveri on arvioimaan toista. Kai esimies antaa suositukset, jos haluaa antaa. Korruptiota tuollainen kaverille suosituksen antaminen. "Anna sinä mulle niin minä annan sulle". 

Vierailija
7/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan suositukset että pääsee eteenpäin. Muuten et ole mikään reolu kaveri. 

Jos ei tee ihan hirveitä virheitä jotka aiheuttavat firmalle kuluja . 

Vierailija
8/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja varmaan ottaa sinuun yhteyttä. Voit sitten tarkentaa asiaa, ja korostaa että olette olleet samassa työpaikassa, etkä ole tämän esihenkilö koskaan ollutkaan. Yrität vältellä vastaamista, tyyliin, juu ollaan oltu samassa vuorossa, kyllä se työpaikalla on ollut jne...

Okei.. no mitä jos kysytään suoraan, että miten selviytyi siitä tai siitä tai oliko oma-alotteinen (vastaukset eivät olisi mairittelevia)? Jatkanko vaan jotain juu tosiaan on ilmoja pidellyt? Eihän se toimi ilman että itse vaikutan sekopäältä.

Vierailija
9/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä voit kieltäytyä ilman, että tarvii selitellä sitä. 

Toki, mutta miten? En jotenkin keksi miten sen tekisi niin ettei loukkaa.

Vierailija
10/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että suosituksesi ei ole minkään arvoinen, kukaan ei pidä sitä minään, ja että kannattaakin siis pyytää parempaa suosittelijaa.

Vierailija
11/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työkavereille voi edes antaa suosituksia? Mikä työkaveri on arvioimaan toista. Kai esimies antaa suositukset, jos haluaa antaa. Korruptiota tuollainen kaverille suosituksen antaminen. "Anna sinä mulle niin minä annan sulle". 

Olen toisessa työpaikassa ollut hänen esimies.

Vierailija
12/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että koet olevasi "hieman" jäävi antamaan hänestä objektiivisen arvion.

Pätkätöihin tuomittu maisteri

Vierailija
13/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Tekeekö kuitenkin työnsä hyvin? Onko sinulla henkilökohtaisesti jotain moitittavaa hänen työstään, vai oletko tehnyt vaan sivusta havaintoja?

Vierailija
14/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää voisi toimia jos en olisi suositellut kolmea meidän yhteistä tuttua jo lämpimästi ja hän tietää ainakin yhdestä näistä.

Vierailija
15/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sun kaveri kuule mitä juttelet jos ne sieltä soittaa. Jos kaveri kysyy, niin sanot ettei ole sulle soiteltu.

Vierailija
16/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että olet päättänyt ettet enää anna. Sano vaikka, että siitä on tullut inhottavia tilanteita jälkikäteen. Ei sinun tarvi selitellä enempää.

Vierailija
17/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään kysyi. Minulle tuli ulkomailta puhelu, jossa kyseltiin silloisen työkaverin tekemisiä. Vastailin kierrellen kun en tiennyt mitä oli meneillään. Kun kysyin työkaverilta niin myönsi laittaneensa minut suosittelijaksi. Ei saanut paikkaa.

Vierailija
18/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Tekeekö kuitenkin työnsä hyvin? Onko sinulla henkilökohtaisesti jotain moitittavaa hänen työstään, vai oletko tehnyt vaan sivusta havaintoja?

Tekee ihan hyvin kunhan saa todella tarkat ohjeet. Sitten ei tee mitään ennen seuraavia ohjeita. Unohtaa myös ohjeet aina välillä ja ne pitää antaa uudestaan usein. On siis sellainen hyvä suorittavan tason tekijä, mutta tämä paikka johon hakee vaatisi ihan eri kaliberin osaamista ja oma-aloitteisuutta.

Vierailija
19/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sun kaveri kuule mitä juttelet jos ne sieltä soittaa. Jos kaveri kysyy, niin sanot ettei ole sulle soiteltu.

Tuo on minusta pahempi, kun sitten haittaan hänen mahdollisuuksiaan sen sijaan etten vain edistä niitä.

Vierailija
20/37 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää voisi toimia jos en olisi suositellut kolmea meidän yhteistä tuttua jo lämpimästi ja hän tietää ainakin yhdestä näistä.

Onko tämä nykyinen nyt kuitenkin ikään kuin parempi kaveri? Vai saman asteen tuttava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme