Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt arkeen ”mieslapsen” kanssa. Vai olenko liian tiukkis?

Vierailija
09.01.2019 |

Mies on jo lähes kolmekymppinen. Meillä 1 taapero (nyt alkaa se miksi piti tehdä vielä lapsi tähän). Joo, mies on ollut aina laiskanpuoleinen mutta tajusin tämän vasta kunnolla lapsen saamisen jälkeen. Siivoan kyllä omat jälkeni heti, kaikenlisäksi siivoan lapsen jälkiä ja saan olla joka päivä sanomassa miehelleni siivouksesta. Jos minulla on työpäivä ja mies on lapsen kanssa päivän kotona, kotona minua odottaa tiskivuori, astioita siellä täällä, roskat jätetty siihen missä ne on avattu, vaipat jätetty vain lojumaan vessan lattialle, keittiönpöydälle jätetty taaperon sotkemat ruuat, joku leivänpalanen saattaa olla sohvalla sotkemassa. Vaikka olisin edellispäivänä siivonnut niin ei mitään arvostusta. Pyykkejä ei saa pyykkikoriin vaan ne heitetään vaan lattialle. Takkiakaan ei saa naulakkoon. Ei puhettakaan että pyykkiä oltaisiin pesty. Tai käytetty lasta ulkona, päivä vaan maataan sisällä. Sitten minä tulen töistä ja pitäisi alkaa siivoamaan ja käyttämään lasta ulkona jne. Olen aivan POIKKI. Kaikenlisäksi joudun huolehtimaan maksaako mies laskujansa ajoissa koska on itse saamaton asiassa. Kuulostan tekstin perusteella varmaan tossukalta, mutta tästä on käyty monet keskustelut ja riidat!! Silti mikään ei ikinä muutu.

Mua ärsyttää jo katsoa noin saamatonta ihmistä, aina saa tulla pahalla tuulella kotiin. Miehellä kuitenkin alkaa jo vähän ikääkin olla. Ei puhettakaan että uskaltaisin yhteistä taloa laittaa tai toista lasta. Aina saa olla käskemässä koska mies ei oma- aloitteisesti tee mitään. Olen super kyllästynyt ja haluaisin vaan asua yksin lapsen kanssa. Tunnen itseni epäonnistuneeksi.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein 3 lasta uraohjuksen kanssa, joka reissasi pitkin maailmaa ja kävi välillä kotona laskemassa lapset ja vaihtamassa puhtaat vaatteet laukkuun. Kehtasi sitten vielä marmattaa, kun kotona ei ollut tehty sitä ja tätä. 

eron tullessa oli sitten huuli pyöreänä kun ei tiennyt miten vesilasku jaetaan naapurin kanssa ja kuinka kuivausrumpua käytetään. Ja kehtasi vielä sanoa, että minä en saanut avioliiton aikana mitään koskaan aikaiseksi. Eli joo, näitä on nähty ja mihinkään ne ei siitä muutu. Kiertoon vaan

Vierailija
62/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ainoat tunteet ovat jäätävä vi*utus ja väsymys, niin se tässä on perusongelma...

Jos ainoat tunteet on jäätävä vidudus, kannattaa kyllä itseltään kysyä, kannattiko sitä lasta tehdä laisinkaan?

Ja se väsymys taas, se on monella tuoreella äidillä ihan itseaiheutettua, kun hössötetään ihan kaiken aikaa sen vauvan kanssa.

Eihän se lapsi ole se v*tutuksen aihe vaan se mies. Miksi kukaan haluaisi tarjota jotain suikkareita miehelle, joka aiheuttaa vaan lisää vaivaa ja harmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenne on tuollainen ja sitten vielä ihmetellään miksi naisten seksihalut katoaa. Voi elämän kevät tosiaan. 

Hyvin tyypillinen naisen mielipide ja asenne, valitettavasti :-/

Vierailija
64/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tiukkis myös alakerrasta?

-kiinnostunut

Vierailija
65/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenne on tuollainen ja sitten vielä ihmetellään miksi naisten seksihalut katoaa. Voi elämän kevät tosiaan. 

Voisitko vielä perustella, miksi pitäisi tarjota miehelle siivous-, kokkaus- ja lastenhoitopalveluiden lisäksi vielä seksipalvelut, jos tämä ei itse pistä tikkua ristiin yhdenkään asian eteen eikä tunnu pitävän vaimoaan puolisona, vaan äitinä/palvelijana? Seksin ei kuulu olla mikään velvollisuus tai kotityö muiden joukossa. Miten kukaan voi edes haluta sellaista seksiä, joka on toiselle osapuolelle yhtä mielekästä kuin lattiakaivon tyhjennys? 

Vierailija
66/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sain niin paljon alapeukkuja?

Siis olen se isä joka kasvatti lapsen taaperoikäiseksi asti ja opetin vielä lukemaankin nuorena.

Miksi alapeukkuja, vaikka toimin paljon paremmin koti-isänä kuin tuhat kotiäitiä toimii tässä maassa yleensä. Myönnän että oli suorittamisen makua, mutta lapsi on mun ja haluan valmentaa ihan tosissani.

3-vuotta koti-isänä antoi paljon ja oli tosi hauska olla erossa työmaailmasta. Keskittyä omaan jälkeläiseen ja luoda hyvät pohjat isän ja lapsen väliselle suhteelle.

Et saanut alapeukkuja siksi, ettei kuvaamasi suoritus olisi ollut hieno. Sait niitä siksi, että koko raapustuksesi ei liittynyt varsinaisesti tähän ketjuun mitenkään.

Miten niin ei liittynyt? Siinähän selvästi sanottiin, että l

Loit tunnelatauksia tekstiin, jossa niitä ei ollut. Kyseinen mies ainoastaan suoritti koti-isän tehtäväkenttään kuuluvat kotityöt samalla tehokkuudella ja asenteella mitä palkkatyön.

Mikäli tämä asenne olisi laajemmin voimassa, kotitöitä arvostettaisiin aivan eri tavalla! 

Vierailija
67/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein naurettavinta tässä on se, et jos lähtisitte toistenne koteja katsomaan, siellä tulisi jos jonkinlaista vastaan... Osa järkyttyis varmasti perinpohjin

Silti näissä miesvihaa uhkuvissa ketjuissa kaikki muka ovat niin yhtä mieltä siitä, että mies on paska ja tulisi jättää. Naisen näkökulma omaksutaan.

Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa tehdä. Me emme tiedä yhtään, miltä noilla kokonaisuudessaan näyttää. Vaikka olisi joku vaate siellä, toinen täällä ja joku astia jäänyt pöytään ym.

Kyllä meilläkin saattaa jäädä sotkuja sinne sun tänne, maailma ei siihen kaadu. 

Se ei mene aina niin, että eniten valittava olisi oikeassa. Ja naisen standardit on aina ainoa oikea mahdollinen, siitäkin huolimatta ettei ole mitään tietoa mitä se käytännössä on.

Vierailija
68/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vaiettu ja hyssytelty totuus on se, että lähes kaikki miehet, siis ne perus-uskollisetkin käy vieraissa kun lapset on pieniä, juuri tuosta naistensa haluttomuudesta johtuen.

Omassa kaveripiirissä itseni mukaanlukien kaikki 8 äijää on joutunut näin tekemään, kun kotona ei sitä seksiä ole ollut tarjolla kuin tyyliin kerran kuukaudessa

Mitä tästä ollaan juteltu, kukaan meistä ei tuon elämänvaiheensa ratkaisuja kadu, salaisuuden toki viemme mukanamme hautaan.

Vierailija
69/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ainoat tunteet ovat jäätävä vi*utus ja väsymys, niin se tässä on perusongelma...

Jos ainoat tunteet on jäätävä vidudus, kannattaa kyllä itseltään kysyä, kannattiko sitä lasta tehdä laisinkaan?

Ja se väsymys taas, se on monella tuoreella äidillä ihan itseaiheutettua, kun hössötetään ihan kaiken aikaa sen vauvan kanssa.

Eihän se lapsi ole se v*tutuksen aihe vaan se mies. Miksi kukaan haluaisi tarjota jotain suikkareita miehelle, joka aiheuttaa vaan lisää vaivaa ja harmia. 

Ööö No jos ei muusta syystä, niin ainakin siksi ettei miehen tarvitse niitä suikkareita lähteä kodin ulkopuolelta hakemaan.

(trust me, näin käy. Kukaan itseään kunnioittava mies ei omaa seksielämäänsä pistä paussille, vaikka vaimonsa näin tekisikin)

Just saying.

Vierailija
70/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö No jos ei muusta syystä, niin ainakin siksi ettei miehen tarvitse

No hui. Kaamea uhkaus!

Vierailija
71/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vielä perustella, miksi pitäisi tarjota miehelle siivous-, kokkaus- ja lastenhoitopalveluiden lisäksi vielä seksipalvelut, jos tämä ei itse pistä tikkua ristiin yhdenkään asian eteen eikä tunnu pitävän vaimoaan puolisona, vaan äitinä/palvelijana? Seksin ei kuulu olla mikään velvollisuus tai kotityö muiden joukossa. Miten kukaan voi edes haluta sellaista seksiä, joka on toiselle osapuolelle yhtä mielekästä kuin lattiakaivon tyhjennys? 

Olen aika varma, että monikin mies on passiivinen juuri siksi, kun seksi on loppunut.

Suosittelen siis kyllä pitämään niitä seksipalveluita yllä.

Vierailija
72/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako ap myös tuhkaluukkua?

Vierailija
73/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies tekee jotain, muistatko kiittää? Se motivoi tekemään lisää.

Joo, ja sitä seksiäkin pitäisi olla!

Hemmetin moni nainen taantuu pelkäksi äidiksi lapsen tulon jälkeen, ja unohtaa täysin että he ovat edelleen myös vaimoja :-/

Pihtaava akka ei kyllä juuri miestä motivoi, sorry to say.

Eikä mieslapsi sytytä kyllä mitään himoja. Yök.

Miksi pitäisi sytyttää jotain himoja?

Tässä se taas tuli, se perusongelma

Ei vakiintuneessa parisuhteessa tarvitse aina roihuavaa intohimoa olla, eikä monesti olekaan.

Kyllä tästä huolimatta voi edes suikkarin miehelle tarjota, se nyt ei paljoa vaadi ponnisteluja.

Ja

Haluatko edes seksiä? Pidä huoli, että kannat vastuusi tasaveroisina aikuisena ja että vaimosi on sinulle puoliso =vaimo, ei äiti, niin et ole hänelle yksi lapsi lisää vaan puoliso = mies. Ei muuten kipinä pysy elossa. Ei meillä ole miehenkään tarvinnut kerjätä suikkareita, elää puutteessa tai käydä vieraissa. Tosi monesta suhteesta puuttuu kunnioitus, ei ihme, ettei erotiikkakaan kuki. T onnellista liittoa 20+ v.

Jep, tällä toimintamallilla meidänkin parisuhteessa on seksielämä säilynyt aktiivisena läpi pikkulapsi- ja ruuhkavuosiarjen. Mies ei kiukutellut silloinkaan kun olin imetyshormonien ja väsymyksen takia aivan haluton, vaan teki osansa niinkuin aikuisen kuuluu, ja kun se vauvavuosi oli ohi, palautui seksielämäkin ihan uuteen kukoistukseen. Ja kun minulla on ollut aikaa ja energiaa myös itselleni, on voimia riittänyt myös oman kunnon ja ulkonäön ylläpitoon. 

Kannattaisi miesten vähän miettiä sitä omaa käytöstä ja sen mahdollisia seurauksia. 

Vierailija
74/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä viitsi alkaa kouluttamaan aikuista ihmistä. Etenkin kun on lapsi kasvatettavana.

Mies pihalle vaan. Ei tuo tuosta miksikään tule muuttumaan.

Vierailija
75/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vaiettu ja hyssytelty totuus on se, että lähes kaikki miehet, siis ne perus-uskollisetkin käy vieraissa kun lapset on pieniä, juuri tuosta naistensa haluttomuudesta johtuen.

Omassa kaveripiirissä itseni mukaanlukien kaikki 8 äijää on joutunut näin tekemään, kun kotona ei sitä seksiä ole ollut tarjolla kuin tyyliin kerran kuukaudessa

Mitä tästä ollaan juteltu, kukaan meistä ei tuon elämänvaiheensa ratkaisuja kadu, salaisuuden toki viemme mukanamme hautaan.

Tiedätkö, että minun naisporukassani on aika paljon vastaavia salaisuuksia? Näissä syy on ollut se, että äiti on menettänyt lasten syntymän mukana naiseutensa. Hänet on pakotettu myös puolison äidiksi, ei pelkästään puolison lasten äidiksi. Omaa naiseutta on sitten haettu tahoilta, jotka eivät ole olleet äitiä, vaan naista vailla.

Tosin muutama kyllä jäi sille reissulle myös, eli ei jäänyt salaisuudeksi. Mutta niin tai näin, en minkään ole katuvaisiin  törmännyt.

Vierailija
76/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Noin pieni lapsi ei vielä saa niin pahoja traumoja kuin isompi. Lapsi kasvaa kahden kodin tilanteeseen ja pitää sitä normaalina. Parempi niin kuin riidan ja vihan keskellä eläminen. 

Vierailija
77/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnut, oma vika.

Keksitpä omaperäisen vastauksen!

Vierailija
78/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies todella mieluummin etsii seksinsä kodin ulkopuolelta kuin hoitaa osuutensa siellä kotona, niin mitä sellaisella miehellä edes tekee? Siinä voi kyllä sanoa, että ihan on itse ja suorastaan tahallaan pilattu parisuhde ja rikottu perhe, jos noin käyttäytyy. 

Vierailija
79/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten mies menee. Nainen ottaa eron.

Vierailija
80/130 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit vielä ihmetellään miksi naiset ottaa isomman osan avioeroista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi