Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ratkaista koiraongelma parisuhteessa?

Vierailija
09.01.2019 |

Olen tapaillut jo jonkin aikaa ihanaa miestä. Meillä on sujunut hyvin ja molempien tunteet ovat syventyneet päivä päivältä enemmän. Olemme viime aikoina keskustelleet siitä, että eiköhän tämä suhde ole jo edennyt parisuhde-tasolle ja pikkuhiljaa muutenkin olemme alkaneet puhua yhteiseen tulevaisuuteen liittyvistä asioista. Ainoa eteemme toistaiseksi tullut ongelma on miehen koira. Koira on ymmärrettävästi miehelleni rakas, mutta itse en todellakaan ole koiraihminen. Ensinnäkin pelkään koiria (eikä kyse ole mistään pienestä arastelusta vaan todellisesta pelosta), olen pelännyt lapsuuden huonoista kokemuksista lähtien, ja kaiken lisäksi olen lievästi allerginenkin niin koirille kuin monille muillekin eläimille. Tähän mennessä olemme treffailleet siellä sun täällä ja silloin kun olemme tahtoneet viettää koti-illan ja/tai yön yhdessä, olemme aina olleet minun luonani. Toivottavaa kuitenkin olisi, ettei sen tarvitsisi aina mennä näin, sillä a) olisi tasapuolista, että voisin matkustaa välillä miehen luo (meillä on noin 25 km välimatkaa) b) miehen luona olisi aina oma rauha, sillä minun luonani on toisinaan alivuokralaiseni ja c) olisi se nyt muutenkin vaan kiva voida viettää aikaa miehensä kotona. Lisäksi tästä ongelmasta tulee entistä suurempi siinä vaiheessa, kun haluaisimme muuttaa yhteen, ja sekin lähitulevaisuudessa tulee todennäköisesti olemaan ajankohtaista. Ainakin niin olemme puhuneet ja molemmilla on selvästi ajatuksia ja haaveita siitä, että olisi mukavaa jakaa arkikin yhdessä jne.

Onko kukaan ollut koskaan vastaavassa tilanteessa ja miten ratkaisitte asian? Tai onko muuten vaan vinkkejä asian suhteen? Tuntuu ikävältä ja hölmöltä, jos mies joutuu valitsemaan minun ja koiransa välillä. Eikä hän varmasti haluaisi sitä tehdä, sillä valitsisi hän miten tahansa, se tuntuisi varmasti huonolta valinnalta ja satuttaisi häntä.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin tuollaiset tilanteet aikoinaan niin, että jos mies ei pitänyt koiristani, en jatkanut hänen tapailemistaan.

Vierailija
22/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi tutustua koiraanyhdessä miehen kanssa. Pikku hiljaa olet samassa tilassa ja annat koiran lähetyä sinua.  Ulkoilette yhdessä ja leikit pallon heittoa tms. yhteistä mukavaa puuhaa. 

Kuinka herkästi sinulle tulee oireita? Riittääkö pelkkä astmapumppu vai saatko ihottumaa tms. 

Ihan kiinnostas tietää, että mikä on astmapumppu?

Apua, siis astmapiippu. Hyvä kun huomasit :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä , kun ap häipyy kuin se kuuluisa p saharaan......

Niinpä, selkee provon merkki.

Vierailija
24/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi tutustua koiraanyhdessä miehen kanssa. Pikku hiljaa olet samassa tilassa ja annat koiran lähetyä sinua.  Ulkoilette yhdessä ja leikit pallon heittoa tms. yhteistä mukavaa puuhaa. 

Kuinka herkästi sinulle tulee oireita? Riittääkö pelkkä astmapumppu vai saatko ihottumaa tms. 

Ihan kiinnostas tietää, että mikä on astmapumppu?

Apua, siis astmapiippu. Hyvä kun huomasit :) 

ihan mielenkiinnosta oisin halunnu kuulla, et millanen vekotin se astmapumppu on :)

Vierailija
25/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole minkään valtakunnan ongelmaa, nainen vaihtoon vain. Minä en olisi edes tavannut uudelleen sen jälkeen kun olisin saanut tietää että toinen ei pidä koirista.

Vierailija
26/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samankaltainen tilanne sillä erolla, että miesystäväni koira oli alunparin hänen exän koira. Exä ei voinut eron tullen ottaa koiraa mukasnsa, koska oli muuttanut asuntoon johon ei voinut viedä koraa. Minä en missään olosuhteissa halua kotiini koiraa (tai muitakaan lemmikkejä). Kun puhuttiin yhteenmuutosta, niin kyllä ensimmäinen käsiteltävä asia oli se koira, jonka kanssa en suostunut asumaan. Mieheni sanoi törkkäävänsä koiran exälleen. Exä vastusteli, mutta kun vaihtoehto olisi ollut antaa koira jollekkin halukkaallle vieraalle, niin otti sitten koiran kuitenkin.

Jos meiheni olisi sen koiran halunnut pitää, niin ei oltais muutettu yhteen ja sillä selvä. Jos suhde olisi kaatunut siihen, niin sitten olisi. Mies olisi varmasti löytänyt itselleen naisen, joka tykkää eläimistä.

Vierailija
27/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko mies yöpynyt luonasi 25km päässä ja koira on ollut yksin kotona? Eläinsuojeluilmoituksen paikka.

Ja tätähän se Ap kysyikin... Et sitten voinut kommentoida itse kysymykseen vaan piti alkaa jauhamaan epäolennaisesta.

Minä annan myös ratkaisun. Sovitte, että tämän koiran kanssa elätte, mutta kun siitä aika jättää niin uutta ei tule. Asunnon hankitte sellaisen että sinun ei tarvitse väkisin olla koiran kanssa samassa tilassa. Hiljalleen sitten totuttelet koiraan.

Valitettevasti ongelmaan ei ole hyviä ratkaisuita mutta tämä on paras mahdollinen jos mies suostuu että uutta koiraa ei nykyisen jälkeen tule. Elämä koiran kanssa on aika syvältä jos ei itse ole koiraihminen. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
28/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero on koiralla olla yö/päivä yksin kotona kun isäntä on töissä 25 km päässä kotoa.

No ei kai siinä mitään, jos haluaa aina siivota kuset ja pas*at sisällä, kun ei ole ketään kuka vie ulos.

Eli koiranomistajan täytyy olla töissä niin lähellä kotia, että ehtii työpäivän aikana käyttämään koiraa ulkona?

Vierailija
29/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen luona kerran olisi koko ajan oma rauha, niin pelkän koiranko takia et ole siellä ollut kertaakaan ? Suunnittelette yhteenmuuttoa, ilman, että sinulla on siis mitään käsitystä esimerkiksi hänen taloudenhoidostaan, jos kerran et ole koskaan sielä miehen asunnolla käynyt ? Vai onko todellisuus sittenkin jotain muuta ? Eli mitä jätät kertomatta?

Vierailija
30/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero on koiralla olla yö/päivä yksin kotona kun isäntä on töissä 25 km päässä kotoa.

No kuule ihan se sama ero kuin se, että lapsi on kotona yksin päivällä vs. lapsi on kotona yksin yöllä.

No, mutta se on koira.

Ja mun lapset on yöllä yksin kotona kun olen yöllä töissä, samoin päivällä jos olen päivällä töissä. Ja työmatka 20 km.

Joku tuossa aiemmin sanoi syyksi pisujen ja kakkojen siivouksen tulevan ongelmaksi jos koira on yksin kun isäntä on yli 25 km päässä.

Vierailija
31/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että koira on jätetty yksin jopa öiksi. Vai niin.

Jopa öiksi? Nojuu, eikä se koira sellaiseen kyllä kuole.

t. Vuorotyöläinen jonka yövuorot koirat olleet yksin sinkkuna ollessa.

Vierailija
32/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai siinä mitään, jos haluaa aina siivota kuset ja pas*at sisällä, kun ei ole ketään kuka vie ulos.

Eli koiranomistajan täytyy olla töissä niin lähellä kotia, että ehtii työpäivän aikana käyttämään koiraa ulkona?

Keskimääräinen työpäivä työmatkoineen: 9 tuntia. 50km ajo, ajanviettoa ap:n kanssa ja koko yö: 14-16 tuntia. Tai ties kuinka paljon.

Koirat tottuvat tiettyyn päivärytmiin, niiden suolistokin kirjaimellisesti tottuu siihen että tiettyyn aikaan mennään ulos. Todella kurja homma jos jääkin yhtäkkiä sisälle yksin lähes vuorokaudeksi. El-suojeluilmoituksen paikka, todellakin.

Vierailija
33/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta joutunut kuuntelemaan kun naapurin miestä tölläävä koiranpennun ja kakaran hankkija selitellyt ensin koiranpentua söpöksi, vasta monen päivän jälkeen kertonut että tarkoitti sitten miestä. Kenelle ensin tulikaan sellaiset housuun.

Vierailija
34/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira on iso ja/tai riehakas, niin koirapelkoisen on kyllä hyvin vaikea tottua siihen. Lisäksi koira voi elää 15 vuotta, eli jos se on nyt nuorehko, niin edessä voi olla vielä 10 vuotta koirallista aikaa.

Paras ratkaisu on ero. Jos nimittäin pistät miehen valitsemaan itsesi ja koiran välillä, niin joko A. se valitsee koiran ja eroatte tai B. se valitsee sinut, jolloin kyseessä on selkärangaton kuvatus, joka ei välitä perheestään (koirasta), joka on parempi pistää kiertoon.

Vierailija
35/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas mustavalkoista porukkaa liikkeellä. Ainoa vaihtoehto tuntuu olevan että mies valitsee joko koiran tai Ap:n. Elämässä on yleensä useampiakin vaohtoehtoja vaikka se teille ehkä vähän liian monimutkaista onkin.

Vierailija
36/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hämmästelen vain sitä, että miksi ihmeessä ap ei ole kertaakaan käynyt miehen luona, koirasta viis. Kyllä siihen joku muu syy on kuin koira, ettei mies halua omassa kodissaan tavata ja olla.

Vierailija
37/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon yksinoloa koiralle, jos se on yksin sekä yön että työpäivän. Jos siis mies käy töissä. Ei kuulosta kovin hyvältä. Toisaalta, oletko ap varma, että sillä edes on koira? Oletko nähnyt sen? Tai onko siellä myös joku hoitamassa sitä koiraa?

Vierailija
38/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vastaa kysymyksiin, koska ap on provo selkeästi.

Vierailija
39/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tutustut koiraan ja siedät sitä tai eroat miehestä. Oma on päätöksesi. Peloista voi päästä yli ja itseään voi karaista.

Vierailija
40/112 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, ei tullut mieleen, että ihmiset takertuvat asiaan mikä ei mitenkään liity kysymykseen :D Eli huom nyt kaikki! Ei, miehen koira ei tietenkään ole ollut yksin esimerkiksi niitä viikonloppuja, jotka mies on ollut luonani perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. Tottakai koira on silloin ollut hoidossa jonkun miehen läheisen luona. Eikös se nyt ole itsestäänselvyys? :D

Ja toinen huomautus: Kuten aloitusviestissä jo kerroin, olen allerginen koirille ja sen lisäksi on se voimakas koirapelko. Ei siis ole niin yksinkertaista vain totutella koiraan ja that's it. Peloistaan nyt kai voi kovalla työllä eroon päästä, mutta allergiaansa tuskin voi hirveämmin itse vaikuttaa.

Ap