Miten ratkaista koiraongelma parisuhteessa?
Olen tapaillut jo jonkin aikaa ihanaa miestä. Meillä on sujunut hyvin ja molempien tunteet ovat syventyneet päivä päivältä enemmän. Olemme viime aikoina keskustelleet siitä, että eiköhän tämä suhde ole jo edennyt parisuhde-tasolle ja pikkuhiljaa muutenkin olemme alkaneet puhua yhteiseen tulevaisuuteen liittyvistä asioista. Ainoa eteemme toistaiseksi tullut ongelma on miehen koira. Koira on ymmärrettävästi miehelleni rakas, mutta itse en todellakaan ole koiraihminen. Ensinnäkin pelkään koiria (eikä kyse ole mistään pienestä arastelusta vaan todellisesta pelosta), olen pelännyt lapsuuden huonoista kokemuksista lähtien, ja kaiken lisäksi olen lievästi allerginenkin niin koirille kuin monille muillekin eläimille. Tähän mennessä olemme treffailleet siellä sun täällä ja silloin kun olemme tahtoneet viettää koti-illan ja/tai yön yhdessä, olemme aina olleet minun luonani. Toivottavaa kuitenkin olisi, ettei sen tarvitsisi aina mennä näin, sillä a) olisi tasapuolista, että voisin matkustaa välillä miehen luo (meillä on noin 25 km välimatkaa) b) miehen luona olisi aina oma rauha, sillä minun luonani on toisinaan alivuokralaiseni ja c) olisi se nyt muutenkin vaan kiva voida viettää aikaa miehensä kotona. Lisäksi tästä ongelmasta tulee entistä suurempi siinä vaiheessa, kun haluaisimme muuttaa yhteen, ja sekin lähitulevaisuudessa tulee todennäköisesti olemaan ajankohtaista. Ainakin niin olemme puhuneet ja molemmilla on selvästi ajatuksia ja haaveita siitä, että olisi mukavaa jakaa arkikin yhdessä jne.
Onko kukaan ollut koskaan vastaavassa tilanteessa ja miten ratkaisitte asian? Tai onko muuten vaan vinkkejä asian suhteen? Tuntuu ikävältä ja hölmöltä, jos mies joutuu valitsemaan minun ja koiransa välillä. Eikä hän varmasti haluaisi sitä tehdä, sillä valitsisi hän miten tahansa, se tuntuisi varmasti huonolta valinnalta ja satuttaisi häntä.
Kommentit (112)
Siis onko mies yöpynyt luonasi 25km päässä ja koira on ollut yksin kotona? Eläinsuojeluilmoituksen paikka.
No mitä mies ehdottaa ratkaisuksi?
Tilanne on miehen tiedossa:
-miehellä on koira
-koira on miehelle hyvin tärkeä eikä hän halua luopua koirasta
-uusi tyttöystävä pelkää koiria
-uusi tyttöystävä myös inhoaa koiria
-mies rakastaa uutta tyttöystäväänsä ja haluaa muuttaa tämän kanssa yhteen
-mies ei voi saada sekä yhteistä kotia tyttöystävän kanssa että koiran pitämistä
Ongelma on miehen ei sinun, noin pohjimmiltaan, ja ratkaisu on miehen tehtävä. Toki asia voi harmittaa sinua, mutta sinulla ei ole tässä valintatilannetta, miehellä sen sijaan on.
Mikset voi tutustua koiraan ja tottua siihen?
Mikä ero on koiralla olla yö/päivä yksin kotona kun isäntä on töissä 25 km päässä kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko mies yöpynyt luonasi 25km päässä ja koira on ollut yksin kotona? Eläinsuojeluilmoituksen paikka.
Ja tätähän se Ap kysyikin... Et sitten voinut kommentoida itse kysymykseen vaan piti alkaa jauhamaan epäolennaisesta.
Minä annan myös ratkaisun. Sovitte, että tämän koiran kanssa elätte, mutta kun siitä aika jättää niin uutta ei tule. Asunnon hankitte sellaisen että sinun ei tarvitse väkisin olla koiran kanssa samassa tilassa. Hiljalleen sitten totuttelet koiraan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero on koiralla olla yö/päivä yksin kotona kun isäntä on töissä 25 km päässä kotoa.
No ei kai siinä mitään, jos haluaa aina siivota kuset ja pas*at sisällä, kun ei ole ketään kuka vie ulos.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että koira on jätetty yksin jopa öiksi. Vai niin.
En usko että näin tekisi jos tosissaan välittäisi koirastaan. Provo, tai paska äijä.
Itse olet lähtenyt tohon tilanteeseen, joten sinun päätös joko hyväksyä koira tai lopettaa suhde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai siinä mitään, jos haluaa aina siivota kuset ja pas*at sisällä, kun ei ole ketään kuka vie ulos.
Ai kauheeta, polo otus pinnistelemässä hädässään ja lopulta lirahtaa väkisinkin... rääkkäystä!!
Onko koira ainoa syy, että et ole ollut miehen luona vielä kertaakaan ? Kuulostaa kyllä kummalliselta. Miksi et ole ollut miehen luona kertaakaan ? Oletko ehdottanut ? Onko mies ehdottanut, että olisitte välillä hänen luonaan ? Tutustumassa siihen koiraan?
Vierailija kirjoitti:
No kuule ihan se sama ero kuin se, että lapsi on kotona yksin päivällä vs. lapsi on kotona yksin yöllä.
Sä haluat että se luopuu koirasta. Itse koiranomistajana voin kertoa, etten ikipäivänä hylkäisi koiraani jonkun tapailukumppanin vuoksi :D olen sitoutunut sen hoitamaan elämänsä loppuun saakka. Koira on rakas perheenjäsen eikä mikään esine minkä voi heittää pois kun tulee ongelmia. Sä totuttelet siihen koiraan tai sitten lopetat tapailun.
Sinun kannattaisi tutustua koiraanyhdessä miehen kanssa. Pikku hiljaa olet samassa tilassa ja annat koiran lähetyä sinua. Ulkoilette yhdessä ja leikit pallon heittoa tms. yhteistä mukavaa puuhaa.
Kuinka herkästi sinulle tulee oireita? Riittääkö pelkkä astmapumppu vai saatko ihottumaa tms.
No kumpi joustaa?Oletko valmis tutustumaan koiraan?Onko mies valmis siitä luopumaan?Mikä on koiran ikä?Voitteko edetä hitaammin,edellyttänee kyllä että luot jonkun suhteen koiraan joka tapauksessa?
Jos oikeasti rakastat miestäsi, et vaadi häntä luopumaan itselleen rakkaasta koirasta. Se olisi todella tunteetonta ja itsekästä sinulta.
Olen itsekin allerginen koirille, ja minulla on koira. Jos joku mies vaatisi minua luopumaan ystävästäni, saisi mies samantien lähtöpassit.
Sinuna AP yrittäisin tottua koiraan ja tutustua siihen. Tiedä vaikka oppisitkin tykkäämään tuosta. Koira tulee varmasti myös tykkäämään sinusta, ovat oikeasti mainioita ja lojaaleja otuksia. Anna koiralle siis mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaisi tutustua koiraanyhdessä miehen kanssa. Pikku hiljaa olet samassa tilassa ja annat koiran lähetyä sinua. Ulkoilette yhdessä ja leikit pallon heittoa tms. yhteistä mukavaa puuhaa.
Kuinka herkästi sinulle tulee oireita? Riittääkö pelkkä astmapumppu vai saatko ihottumaa tms.
Ihan kiinnostas tietää, että mikä on astmapumppu?
Jos ongelmana olisi että ap:lla on koira josta mies ei tykkäisi niin täällä jo samantien kehotettaisiin lopettamaan tapailu.
Vierailija kirjoitti:
No mitä mies ehdottaa ratkaisuksi?
Tilanne on miehen tiedossa:
-miehellä on koira
-koira on miehelle hyvin tärkeä eikä hän halua luopua koirasta
-uusi tyttöystävä pelkää koiria
-uusi tyttöystävä myös inhoaa koiria
-mies rakastaa uutta tyttöystäväänsä ja haluaa muuttaa tämän kanssa yhteen
-mies ei voi saada sekä yhteistä kotia tyttöystävän kanssa että koiran pitämistä
Ongelma on miehen ei sinun, noin pohjimmiltaan, ja ratkaisu on miehen tehtävä. Toki asia voi harmittaa sinua, mutta sinulla ei ole tässä valintatilannetta, miehellä sen sijaan on.
Ap lähtee tutustumaan ihmiseen tietäen, että hänellä on koira. Ap on valinnut heti alkuun alkaa tapailla koiranomistajan kanssa. Tyhmyyttäänkö?
Taas näitä , kun ap häipyy kuin se kuuluisa p saharaan......
Jaa että koira on jätetty yksin jopa öiksi. Vai niin.