Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD epäily, ahdistuneisuus ja katastrofiajattelu.

Vierailija
01.10.2023 |

Minulla on pitkään epäily ADHD:ta ja lääkäriltä saamista ensi testeistä olen suuret pisteet saanutkin. En kuitenkaan ole aloittanut vielä psykoterapiaa sillä ahdistaa ajatuskin asiasta.
Olen vuoden ajan käynyt samalla lääkärillä ja sairaanhoitajalla juttelemassa, jotka molemmat painottavat, että jos olisi aika laittaa lähete psykoterapiaan. Olen heiltä saanut paljon apuja ja vinkkejä omahoitoon. Ahdistus purkaantuu pahana pitkään jatkuneen stressin jälkeen. Katastrofiajattelua ilmenee paljon, vaikka luonteeltani olen usein todella optimistinen.

Onko se diagnoosi kuinka paha?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa kuulla, että olet saanut tukea lääkäriltäsi ja sairaanhoitajaltasi ADHD:n epäilyn suhteen. Ahdistus ja katastrofiajattelu voivat olla haastavia, mutta ammattilaisten antamat vinkit omahoitoon ovat askel oikeaan suuntaan. Psykoterapia voi olla hyödyllinen työkalu näiden asioiden käsittelyyn ja voisi auttaa sinua entisestään. Muista, että terapeutti voi tarjota tukea ja työkaluja ahdistuksen hallintaan ja katastrofiajattelun vähentämiseen. Rohkaisen sinua harkitsemaan psykoterapian aloittamista, sillä se voi olla askel kohti parempaa hyvinvointia ja itsetuntemusta.

Vierailija
2/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä eikä paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jonoon vaan.

Vierailija
4/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omahoito ja kannattaa jutella ADHD-liiton tukihenkilöille.

Vierailija
5/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kiinnostaa.

Vierailija
7/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lääkärisi ei enää pitkitä psykiatrin puheille pääsyäsi!

Pähkähullua on ehdotella psykoterapiaa,kun ei edes oikeasti tiedä mitä sairautta/oiretta on tarkoitus hoitaa.Tavallisen lääkärin tehtävä on tehdä sinulle lähete erikoissairaanhoidon psykiatrille ja sitä kautta ADHD tutkimuksiin.Omahoidolla et terveeksi tule,vaikka se lääkäriäsi säästösyistä miellyttääkin.

Vierailija
8/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hienoa kuulla, että olet saanut tukea lääkäriltäsi ja sairaanhoitajaltasi ADHD:n epäilyn suhteen. Ahdistus ja katastrofiajattelu voivat olla haastavia, mutta ammattilaisten antamat vinkit omahoitoon ovat askel oikeaan suuntaan. Psykoterapia voi olla hyödyllinen työkalu näiden asioiden käsittelyyn ja voisi auttaa sinua entisestään. Muista, että terapeutti voi tarjota tukea ja työkaluja ahdistuksen hallintaan ja katastrofiajattelun vähentämiseen. Rohkaisen sinua harkitsemaan psykoterapian aloittamista, sillä se voi olla askel kohti parempaa hyvinvointia ja itsetuntemusta.

Naisten lehden "ammattilainen vastaa"- palstalta suoraan tämä vastaus.

Vierailija
9/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko katastrofiajattelu "pelkään että jotain pahaa saattaa tapahtua" jotenkin yleistä adhd.ssa? 

Mulla adhd diagnosoitu jo lapsena enkä ole koskaan kokenut sellaista. 

Ja onko psykoterapiasta jotain hyötyä adhd.n kanssa? Mulle vaan määrättiin lääkkeet, ei muuta hoitoa.

Vierailija
10/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko katastrofiajattelu "pelkään että jotain pahaa saattaa tapahtua" jotenkin yleistä adhd.ssa? 

Ja onko psykoterapiasta jotain hyötyä adhd.n kanssa? Mulle vaan määrättiin lääkkeet, ei muuta hoitoa.

Se psykoterapia taitaa olla ahdistuksen hoitoon. Ei minullekkaan kyllä ole tarjottu tai edes puhuttu psykoterapiasta. Sain diagnoosin aikuisena muutama vuosi sitten

Vierailija
11/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapiaa adhd.n hoitoon? Täh?

Vierailija
12/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
13/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tapa aktivoida aivoja kun ei meinaa jaksaa. Aktivoidaan ajattelemalla eikä juoksemalla, hypähtelemällä tms

Vierailija
14/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yksiselitteisen selvää, mistä katastrofiajattelu johtuu. Siihen vaikuttavat todennäköisesti monimutkaisessa vyyhdissä niin kasvatus, toisilta opitut reagointitavat, aikaisemmat kokemukset ja aivokemia. Mielenterveyden ongelmista ahdistuneisuus ja masennus ovat yhteydessä katastrofiajatteluun

Eli nää ei liity mitenkään ADHD diagnoosiin

Vierailija
15/15 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis luulen,että mustakin on tuollaista soopaa ollut jossain että olisi ties mitä ongelmia, erikoinen ihminen kun olen. Useimmille varmaan selvinnytkin, että mitään diagnoosia ei oikein voi ykätä, eikä mitään katastrofiajattelua ole ollut sanan varsinaisessa mielessä. Sen sijaan on paljon ihan sabotoituja valehdeltujq ongelmia  ja nekin olemassa olevat todennäköisesti tahalleen vääristelty ja liioiteltu.

Iik, ihmiset on pahoja...Ei,ainoastaan ne jotka tehnyt asiattomuuksia ja rikoksiq.

Iik, ei halua synnyttää...ei katastrofiajattelua mielestäni.

Iik ei uskaltanut suunnitella omistusasuntoa ja pankkilainaa.....No ei tuo mistään katastrofiajattelusra ole johtunut. Tarvittaisiin ne hyvät tulotkin  

Ja huoh mitäköhän muuta...

Epäsosiaalinen...ja paskan marjat. Oikeassa tilanteissa oikeuden ihmisten kanssa eipä jää sosiaalisuudessa toiseksi. Siihen on vähän muut syyt,miksi vähän hiljaiseloa viettänyt ja silmillä ei niin voi tapittaa takaisin hehheh....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän