Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6336)
Pieraisin vahingossa yhdynnän aikana.
Vuokrattiin kerran tuttavapariskunnan kanssa mökki viikonlopuksi. Mökillä ei ollut mitään mukavuuksia, oli ulkovessakin. Sairastuin ensimmäisen päivän iltana vatsatautiin, ripuloin ja oksentelin koko yön. Ulkovessa teki tilanteesta hirveän ja pari kertaa vessaan mennessäni melkein itkin, että en jaksa kävellä sinne asti. Aamulla olo rauhoittui, mutta olin koko sen päivän kovassa kuumeessa.
Makasin sängyssä horkassa, kun tuttavapariskunnan mies tuli haukkumaan minut, miten hänen vaimonsa joutuu nyt yksin hoitamaan ruuat ja tiskit, kun minä vaan makaan. Tuon kuuli sekä minun mies että nainen eikä kumpikaan sanonut mitään minun puolustukseksi. Kyllä tuntui pahalta.
En tiedä, miksi sairastuin, mutta kukaan muu ei tautia saanut.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan valokuvausta. Kerran sanoin kuvattaville (pariskunta ja lapsi) sovitussa kuvaustilanteessa omasta mielestä small talkina, että näytättepä kuvauksellisilta. En antanut ohjeita, enkä "vuodattanut" kehuja enempää, totesin vain. Suuttuivat että oksat pois. Sitä paitsi kuvauksellisuus, vaikka yhä oli hyvä valo jne. meni siinä ärhentelyssä. En tänäkään päivänä tajua, mistä se reagointi.
Eivät rassukat ymmärtäneet yhtään, mitä tarkoitit. Ottivat sen haukkumisena. Kerran ulkomailla satuin paikalle, joka oli ainakin sillä hetkellä kuvauksen kohteena eräällä herralla. Minullakin oli kamera kaulassa, otin miehestä kuvan, kohtuuetäisyydeltä. Mies kuitenkin huomasi tulleensa kuvatuksi, hymyili hiukan, nosti hattua tervehdykseksi, minä vastasin nostamalla lippistä. Kiva hetki.
Vierailija kirjoitti:
Aivastin väärin töissä. Pomo sai hepulin. Tämä tapahtui kauan aikaa sitten, n 6vuotta, eli reilusti ennen koronaa. Vieläkin sitä ihmettelen ja muistelen.
Oliko huutoaivastus?
Sanoin että tappaminen on väärin. Se oli näköjään liikaa.
Anne-maj kirjoitti:
Olemme lapseton aviopari ja kaikki on meille yhteistä. Mieheni vanhemmat kuolivat perunkirjoitus on tehty , mutt ei ositusta. Jos mieheni kuolee ennen minua , hänen osuutensa siirtyy minulle, koska ei kummallakaan ole lapsia. Suku väittää että osuus jäisi sisaruksille ? Sisarukset eivät suostu ositukseen , vaan pitävät kynsin hampain omassa käytössään.
Osituksen voi vaatia. Riittää, että yksi pesän osakas vaatii. Siis miehesi.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerran ala-asteikäisenä 90-luvulla kirppiksellä rikoin maljakon (vahingossa), kun laitoin sinne sellaisen keinokukan takaisin, että jotenkin se vaan kaatui pöydälle. Olin siellä faijan kanssa, kun hän suuttui siitä ihan hirveästi, kun joutui 50mk eli n. 8,5€ maksamaan turhasta. Olisin kyllä maksanut sen itsekin, mutta ei ollut lompakkoa mukana. Mun mittapuun mukaan toi 50mk ei edes silloinkaan ollut mikään älyttömän suuri summa, joten siihen nähden aiheutunut suuttumus oli mun mielestä ylimitoitettua.
Vai että 8,5 € on sama kuin 50 markkaa markka-aikaan? :D
Samaa ajattelin😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aina syntipukki jos olimme kaverini kanssa katsoneet jotain pelottavaa (mistä kumpikaan ei etukäteen tiennyt mitä se oli tai tuli telkkarista) ja kaverin äiti lohdutteli että "mitä se Minna sulle tommosta näytti" ja saattoi toruakin minua jälkikäteen kun minut näki että tämmösiä ei katsota.
Olimme myös siskoni kanssa yökylässä kaverilla, katsottiin muumeja niin nämä pienemmät kirkuivat sitä mörköä. Kaverin äiti jokaisesta inahduksesta tuli "Minna! Nyt ihan oikeesti lopetat sen pelottelun!"
Oliko tuo kenties jotain oman syyllisyyden projisointia suuttua minulle kun oma lapsi pelkää?
Menikö tuo palaute ihan oikein vai olisiko noista katseluista voinut sopia etukäteen että mitä ei saa katsoa ja vaikka "Minna" nyt käskiskin kun piti jotenkin saada syyttää.
Olin n 10 v mutta jo tuolloin ihmettelin tuota aikuisen epäjohdonmukaisuutta
Todistin usein lapsena sitä, että aikuiset on omien muksujensa kanssa ihan pää puskassa ja mielellään syytettiin vaikka sitä naapurin kakaraa.Joo muistan saman havainnon eräästä naapurin perheestä. Naapuruston lapset juoksenteli porukassa, minä mukana, naapurin tyttö oli vanhin, joten hän usein oli se pikkupomo, jolta tuli tekemis ehdotukset/ideat/määräykset. Hänen aloitteestaan sitten aloimme pienesti kiusaamaan erästä toista naapurin tyttöä, siksi, kun hänen äitinsä haukkui sitä toisen äitiä. Kun tämä kiusatun äiti sitten kävi taloissa juttelemassa, syntipukiksi nimitettiin minä ja siskoni. Tämä porukan vanhin siis äidilleen kirkkain silmin valehteli, että kun ne yhdet keksivät tämän idean ja minä vain viattomana menin mukana. Meidän äiti puolestaan oli, että ihan sama nyt menette porukalla pyytämään anteeksi. Yritettiin hakea tämä pääpahis mukaan anteeksipyyntö reissulle, niin hänen äitinsä alkoi raivoomaan meille... Tuli vaan aikuisten epäoikeuden mukaisuudesta oikein paikkaansa pitävä kuva. Eivät ole.
Niin ja toki tiedän myös lasten hätävalheet, aina "en se minä ollut".
Joskus ala-asteikäisenä (70-luvulla) näin naapurin tytön (muutaman vuoden minua vanhempi)useita kertoja polttamassa tupakkaa kavereidensa kanssa. Tyhmänä ja viattomana menin tästä kertomaan äidilleni. No, äitipä kertoi naapurin rouvalle minun nähneen hänen tyttärensä tupakoivan. Naapuri totesi minun olevan valehtelija ja ilkeä lapsi. Hänen tyttärensä ei tupakoi, koska se on kiellettyä ja hänen tyttärensä on kiltti ja tottelevainen lapsi. Tämä sai isäni hermostumaan, ei tietenkään naapureilla, vaan minulle. Jouduin pyytämään "valehteluani" ja ilkeyttäni anteeksi naapuri perheeltä ja isältäni (äiti uskoi minua, mutta isän sana oli perheessämme laki). Ja kuten arvata saattaa ei naapurin tyttö kavereineenkaan jättänyt asiaa sikseen, vaikka olin häneltäkin joutunut anteeksi pyytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerran ala-asteikäisenä 90-luvulla kirppiksellä rikoin maljakon (vahingossa), kun laitoin sinne sellaisen keinokukan takaisin, että jotenkin se vaan kaatui pöydälle. Olin siellä faijan kanssa, kun hän suuttui siitä ihan hirveästi, kun joutui 50mk eli n. 8,5€ maksamaan turhasta. Olisin kyllä maksanut sen itsekin, mutta ei ollut lompakkoa mukana. Mun mittapuun mukaan toi 50mk ei edes silloinkaan ollut mikään älyttömän suuri summa, joten siihen nähden aiheutunut suuttumus oli mun mielestä ylimitoitettua.
50 markkaa 2001 vastaa nykyrahassa 10,64 € - eli aika alakanttiin oli arvioitu.
Vanha asia, haluan kuitennii väittää vastaan. 1€=5,95 mk, laske siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo varmaan laitettukin tänne, mutta opettajat eivät todellakaan saa lain mukaan kuskata oppilaitaan yhtään mihinkään omalla autollaan. Siitähän voi saada vaikka virkavirheen.
Huoltajan luvalla saa ja se lupa pitää todellakin olla.
kauneudesta ja nuorekkuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
50 markkaa 2001 vastaa nykyrahassa 10,64 € - eli aika alakanttiin oli arvioitu.
Vanha asia, haluan kuitennii väittää vastaan. 1€=5,95 mk, laske siitä.
Vuoden 2002 euro on nykyrahassa (2022) 1,31€
Ystäväni suuttui minulle väärästä katseesta. Hänen mielestä katsoin häntä halveksuen, vaikka oikeasti olin vain kyllästynyt kuulemaan hänen kertomaa asiaa kymmenettä kertaa. Hän kyllä suuttui minulle vähän väliä kaikesta. Nykyään emme olekaan enää yhteydessä.
Mies suuttui kun postasin somessa uskovaisten juttuja. Pelkää mitä hänen kaverit ajattelis.
Tosi omituista. Minua kun ei pätkääkään kiinnosta jos joku ei tykkää musta mun uskon vuoksi. En minä silloin vaan oo sellasten kaa tekemisissä.
Enkä aio koskaan esittää muuta kuin mitä olen ihan sama mitä mun mies sanoo.
Se on saanu oppia sietämään sitä. Jos ei siedä niin saa sitten lähee lätkimään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös todistanut kuinka isäpuoleni suuttui Äidilleni mustikkapiirakasta. Äiti leipoi sen murutaikinapohjaan, kun se olisi miehen mielestä pitänyt tehdä pullataikinapohjaan. Mies haukkui koko piirakan ja huusi kun piirakka oli vääränlainen. Taisi haukkua Äitinikin siinä samalla. Ei silti tekovaiheessa sanonut sanallakaan millainen piirakan olisi pitänyt olla. Naisten pitäisi olla jotain ihmeen ajatustenlukijoita vai?
Meillä on ollut samaa, ennen kuin minä synnyin. Kaupunkilaisäidin piti lämmittää savusauna. Ikinä äiti ei ole edes nähnyt savusaunaa. Kun ei osannut, isä haukkui osaamattomaksi ja oli helvetin vihainen. Samoin karjalanpaisti ja ruisleipä olisi pitänyt kaupunkilaisnaisen, jonka äiti ei koskaan antanut leipoa tai kokata, osata tehdä samoin kuin isän oma äiti teki, ja tietysti ensi yrittämällä. Uuni olisi pitänyt osata lämmittää oikein heti ensimmäisellä kerralla jne.
Isälle tietenkään ei voinut nakittaa mitään sellaista, jota ei ole koskaan tehnyt ja sanoa, että tee nyt heti oikein kuten joku, joka on tehnyt tätä jo 30 vuotta.
Jotkut miehet ei pääse koskaan irti äidistään ja haluavat väkisellä tehdä vaimostaan äidin korvikkeen. Eksäni vaati että astiat piti laittaa kaappiin samaan järjestykseen kuin hänen äidillään oli kotona.
Kuten huomaamme tästä keskustelusta. Sairaita ihmisiä on joka puolella ja he vielä lisääntyvät. Nämä kummallisesti käyttäytyvät luonnevikaiset yli mustasukkaiset yli korostuneen egon kanssa ja narsistien piirteidensä kanssa ovat jonkun kavereita isejä äitejä siskoja ja veljiä. Ihmettelen kyllä silti miten tällaiset löytää seuraa lisääntymiseen? Masokistin avulla?
Pidempi aikainen ystävä suuttui minulle siitä että löysin miehen ja ostin asunnon :D Välit meni samantien ja aina välillä kyllä mietin miten edes ajattelin tätä naista ystävänä...
Vierailija kirjoitti:
Pidempi aikainen ystävä suuttui minulle siitä että löysin miehen ja ostin asunnon :D Välit meni samantien ja aina välillä kyllä mietin miten edes ajattelin tätä naista ystävänä...
Todennäköisesti teit samoin kuin suurin osa naisista jotka löytävät miehen. Kaverit ja ystävät unohtuu täysin pariksi vuodeksi, et vastaa viesteihin, et lähde minnekään ilman sitä maailman ihaninta miestä. Kuka sellaista jaksaa vuosia katsoa ja kuunnella? Sitten kun toiset kyllästyy, sinä kirjoittelet somessa että kaverit suuttui ja oli kateellisia sinulle. Katse peiliin.
Vierailija kirjoitti:
neliöeliö kirjoitti:
Mies suuttui kun postasin somessa uskovaisten juttuja. Pelkää mitä hänen kaverit ajattelis.
Tosi omituista. Minua kun ei pätkääkään kiinnosta jos joku ei tykkää musta mun uskon vuoksi. En minä silloin vaan oo sellasten kaa tekemisissä.
Enkä aio koskaan esittää muuta kuin mitä olen ihan sama mitä mun mies sanoo.
Se on saanu oppia sietämään sitä. Jos ei siedä niin saa sitten lähee lätkimäänTyypillistä narsismia uskovaiselta. Se sun ukkos päätyy kiusattavaksi sun somejulkaisujen vuoksi. Menettää ystävänsä, kun sinä alat paasaamaan ja käännyttämään heitä. Lähimmäisen rakkaus todistetusti riittää vain oman seurakunnan jäseniin, ei edes omaan puolisoon. Narsisti olet, minäminäminä.
Mikäs siinä itse olet jos et narsisti, tekstisi kertoo sinusta että justiinsa suutuit turhasta,moni suuttuu jos yrittää ns käännyttää,kenenkään ei ole pakko kuunnella mutta raivoaminen on turhaa. Meitä narsistisia minäminä ihmisiä on sitten monta oli uskossa tai ei,,lisäksi toi diagnoosi narsisti meni sulla penkin alle et ole oikeasti kohdannut narsistia etkä tiedä mitä se tarkoittaa kun käytät sanaa loukataksesi muita.
Ohis.
Aivastin väärin töissä. Pomo sai hepulin. Tämä tapahtui kauan aikaa sitten, n 6vuotta, eli reilusti ennen koronaa. Vieläkin sitä ihmettelen ja muistelen.