Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtasin tänään älyllisesti itselleen epärehellisen kassatädin prismassa

Vierailija
07.01.2019 |

Ihan sama vaikka paikalla olleet tunnistaisivat.

Olen 34 vuotias mies ja ajattelin ostaa kaksi olutta eväiden lisäksi ja kävi perinteiset. 40-45 vuotias kassatäti kysyi onko minulla papereita, johon vastasin, että ei kyllä ole. Tähän hän tokaisi, että hän kyllä näkee, että olen aikuinen, mutta että heidän on kysyttävä. Johon tokaisin, että no nyt olet kysynyt. Sitten hän sanoi, ettei voi myydä minulle kaljojani, johon minä totesin, että sitten ostan muutkin ostokseni muualta ja jätin ostokset siihen ja lähdin pois.

Menin viereiseen citymarkettiin ostamaan eväät ja oluet.

Aikuinen ja kypsä nainen havaitsi minun olevan selkeästi aikuinen, mutta silti lähti tuollaiseen hullutukseen mukaan. Ihan sama mitä työnantajat sanovat, mutta tuollainen typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua.

Menen huomenna katsomaan, jos sama kassatäti olisi töissä ja mätän sitten kärrin aivan täyteen kaikkea mahdollista pientä rojua ympäri kauppaa. Paljon pakasteita ja paljon lihatuotteita lihatiskiltä. Sitten tietysti kaljat, jotka nostan hihnalle vasta kun muut ostokset on "piipattu".

Siinähän kyselee papereita ja huolehtivat keräämäni tavarat omille paikoilleen. Ja jos ei kysykään, niin sitten esitän, että voi kun jäi rahapussi kotiin ja en voikaan ostaa mitään.

Hähää! Siitäs saatte.

Kommentit (319)

Vierailija
201/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kassatätinä ja niin ne vain pitää kysyä. Nykyään kysytään vielä tiukemmalla seulalla kuin ennen, jos olet alle 30 v näköinen. Näin se vaan menee.

Vierailija
202/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kassatätinä ja niin ne vain pitää kysyä. Nykyään kysytään vielä tiukemmalla seulalla kuin ennen, jos olet alle 30 v näköinen. Näin se vaan menee.

Vietitkö kaupan kassalla peruskouluvuodetkin ja sen vuoksi on ei oikein luetun ymmärtäminen luonnistu? Ongelmana ei edelleenkään ole henkkareiden kysyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei oo lähde kauppaan ilman korttia. Nykyaikana kortti on joko lompakossa tai kännykän suojan taskussa. Sen kyllä huomaa, jos unohtaa, niin aika helposti. Sinuna en lähtis leikkimään tämmöisellä asialla. Kaupan työntekijä voi soittaa poliisit paikalle hyvin todennäköisesti.

Missä todellisuudessa sinä oikein elät? Kukaan ei muka lähde kauppaan ilman korttia, mutta ap:kin on jo todennut ensi kerralla tekevänsä juurikin niin. Kaupan työntekijäkö soittaa poliisin paikalle, jos asiakkaalla ei maksun koittaessa olekaan rahaa/pankkikorttia mukana? Tuskinpa.

Mutta nyt onkin kysymys siitä, että kortti on tekosyystä jätetty kotiin. Missä sinä itse elät? Kyllähän nyt työntekijä tajuaa, että asiakas, joka on jo kerran lähtenyt kaupasta ja nyt tulee takaisin ja jättää ostokset , että asiakas tekee kiusaa. Ei siinä kovin paljon älyä tarvitse olla. Äly hoi älä jätä!

Vierailija
204/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tarinassa selviää hyvin Suomen ongelma. Kaikkea pitää noudattaa kirjaimellisesti sääntöjen mukaan eikä omaa järkeä voi käyttää. Sama esimerkiksi jos koitat Smartumilla ostaa vaimollekin leffalipun niin työntekijä kieltäytyy myymästä koska säännöt eivät sitä salli, no mitä sitten eihän sitä kukaan tiedä mitä ja kenelle sieltä on ostettu? :)

Vierailija
205/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei oo lähde kauppaan ilman korttia. Nykyaikana kortti on joko lompakossa tai kännykän suojan taskussa. Sen kyllä huomaa, jos unohtaa, niin aika helposti. Sinuna en lähtis leikkimään tämmöisellä asialla. Kaupan työntekijä voi soittaa poliisit paikalle hyvin todennäköisesti.

Missä todellisuudessa sinä oikein elät? Kukaan ei muka lähde kauppaan ilman korttia, mutta ap:kin on jo todennut ensi kerralla tekevänsä juurikin niin. Kaupan työntekijäkö soittaa poliisin paikalle, jos asiakkaalla ei maksun koittaessa olekaan rahaa/pankkikorttia mukana? Tuskinpa.

Mutta nyt onkin kysymys siitä, että kortti on tekosyystä jätetty kotiin. Missä sinä itse elät? Kyllähän nyt työntekijä tajuaa, että asiakas, joka on jo kerran lähtenyt kaupasta ja nyt tulee takaisin ja jättää ostokset , että asiakas tekee kiusaa. Ei siinä kovin paljon älyä tarvitse olla. Äly hoi älä jätä!

No nyt on joku katsonut liikaa B-luokan etsiväsarjoja. Ei oo todellista. 😂😂😂

Vierailija
206/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin huolimatta on edelleen laillista myydä olutta täysi-ikäiselle ostajalle vaikka hänellä ei ole papereita mukanaan.

Vierailija
207/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko ihan tosissasi ? Ensimmäisellä kerralla mies ostaa kaljaa eikä oo henkkareita, joten mies jättää hihnalle ostokset ja lähtee vihoissaan kaupasta ulos. Toisella kerralla mies tulee kauppaan, ostaa ruokaa eikä ookkaan korttia... ja mitään myyjä ei vois epäillä? Okei, selvä. Itse ainakin hiukan epäilisin.

Vierailija
208/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kuvitella tilanteen. Kaupan kassahenkilö lyö kassan kiinni, kuuluttaa vartijat paikalle ja soittaa vartijaa odotellessa poliisin paikalle, aikeinaan todistaa asiakkaan unohtaneen tahallisesti korttinsa/rahansa. Pitäisiköhän tuosta kuitenkin julistaa jo ihan suosiolla poikkeustila ja katsoa, jos armeija saisi maksukyvyttömän asiakkaan kuriin?

Vierailija
209/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lapsellinen.

Enkä oo. Mun vaan pitää saada itkupotkuilla ku mä haluun.

Ap

Vierailija
210/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tarinassa selviää hyvin Suomen ongelma. Kaikkea pitää noudattaa kirjaimellisesti sääntöjen mukaan eikä omaa järkeä voi käyttää. Sama esimerkiksi jos koitat Smartumilla ostaa vaimollekin leffalipun niin työntekijä kieltäytyy myymästä koska säännöt eivät sitä salli, no mitä sitten eihän sitä kukaan tiedä mitä ja kenelle sieltä on ostettu? :)

Säännöt on säännöt. Ihan turhaan leikit keskenkasvuista.

Vierailija
211/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko ihan tosissasi ? Ensimmäisellä kerralla mies ostaa kaljaa eikä oo henkkareita, joten mies jättää hihnalle ostokset ja lähtee vihoissaan kaupasta ulos. Toisella kerralla mies tulee kauppaan, ostaa ruokaa eikä ookkaan korttia... ja mitään myyjä ei vois epäillä? Okei, selvä. Itse ainakin hiukan epäilisin.

Saahan sitä epäillä mitä haluaa, mutta epäilyjen todistamisen kanssa "saattaisi" tulla tuollaisessa tapauksessa hieman hankaluuksia.

Vierailija
212/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papereitahan pitää kysyä alle kolmekymppisen näköisiltä, vaikka näkisikin että kyseessä on aikuinen.

Kiva sitten jos joku tarkastaja näkee ettei kassa kysynyt papereita, hänen täytyy sitten ottaa syyt niskoilleen sinun takiasi.

Kertoisitko sen yleisen määritelmän, millä määritellään ulkonäöltään alle 30-vuotias henkilö? Jos se on kassan mielestä ollut yli 30-vuotiaan näköinen, niin siinä ei ole kaikenmaailman tarkastajilla nokan koputtamista.

Kaiken lisäksi oluen ostamiseen riittää 18-vuotta eli yhdelläkään tarkastajalla ei ole nokan koputtamista, mikäli olutta ostanut on 18-vuotias tai vanhempi olutta ostaessaan, oli papereita kysytty tai näytetty tai ei.

Vierailija
213/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa ihan puhtaalta hullulta. Ei ole kaikki aivan kunnossa, jos edes ajattelee tuollaisia kostotemppuja asiallisesti työtään tekevälle.

Vierailija
214/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako myös murhan tehdä, jos kukaan ei tiedä?

Sinä olet siis sosiopaatti.

Vierailija
215/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan tekemään tästä lähtien papereita kysyttäessä niin, että aikailen niin pitkään kuin sattuu sillä hetkellä tuntumaan. Kaivelen kadoksissa olevaa henkilökorttiani lompakosta ja joka vaatteen kaikista taskusta useaan kertaan, samalla höpötellen, että missäköhän se nyt oikein on, kun ei ole tarvinnut sitä vuosiin näyttää. Ois kyllä varmaan pokassa pitelemistä kun samalla katsoo kassatyöntekijän turhautumista.

Vierailija
216/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupantäti kirjoitti:

Tuu vaan leikkimään mun kanssa! Olen kaupassa töissä ja saan palkkaa siitä, että vien ostoksesi takaisin paikoilleen. Ihan kiva homma.

Ketään ei kiinnosta sun lapsellinen loukkaantuminen ja valitus. Varsinkaan minua. Voit laittaa esimiehelleni viestiä, mutta häntäkään ei todella kiinnosta. Olet yksin ja elämäsi on tosi surullinen ja mitätön (ihan tämän ketjun pohjalta arvioiden). Vinkiksi annan, ota pää pois perseestä niin maailma voi näyttää vähän eriltä.

Jään odottamaan "kepposiasi". :)

Ehkäpä se oletkin sinä, jolla on se pää persiissä. Eihän ap sanonut menevänsä kassalle loukkaantumaan, valittamaan saati kutsumaan esimiehiä paikalle. Hän sanoi menevänsä suuren ostoskasan kanssa kassalle ja jättävänsä ostokset maksamatta. Ymmärrätkö?

Vierailija
217/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vaikuttaa ihan puhtaalta hullulta. Ei ole kaikki aivan kunnossa, jos edes ajattelee tuollaisia kostotemppuja asiallisesti työtään tekevälle.

Tuskinpa ap todellisuudessa ajatteli temppunsa toteuttaa, mutta ei ole todellakaan kaukaa haettua kuvaus täydestä suuresta ostoskärrystä täpötäynnä erilaista pientä tilpehööriä, erilaisia punnittuja hedelmiä ja kasviksia, pakastetuotteita ja palvelutiskin liha- ja kalatuotteita sekä lopulta muutama olutpullo. Todellakin järjetöntä toimintaa kassalta evätä selkeästi yli 18-vuotiaan asiakkaan muutaman olutpullon osto sillä perusteella, ettei tämä kanna passia tai henkilökorttia mukanaan, kun sen muutaman olutpullon myynnin eväyksen takia tämä maksava asiakas siirtyy kilpailevaan yritykseen ja myyjä tai hänen kollegansa joutuu tekemään valtavan työn paitsi purkaakseen jo lähes tekemänsä kaupan myös palauttaakseen koko ostoskärryn sisällön paikoilleen huomioiden, että osa tuotteista on ehkä jo myyntikelvottomia ennen kuin ne on ehditty kärrystä paikoilleen tyhjentää.

Järjenkäyttö myyjilläkin sallittu. He eivät ole poliiseja vaan myyntityössä olevia asiakaspalvelijoita, joiden pääasiallinen tehtävä on tuottaa edustamalleen firmalle voittoa myymällä ja rahastamalla firman valikoimissa olevia tuotteita joihin oluetkin kuuluvat.

Vierailija
218/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari vuotta sitten samaa kuin AP, mutta ongelma hävisi, kun kasvatin parran.

M40

Vierailija
219/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olen ap:ta vähän vanhempi nyt, mutta olen kokenut tuota vieläkin.

Kerran kun oli tuollainen tapaus niin hyppäsin vain viereiselle kassalle ja iskin silmää että no tuo kyllä myy.

Ja myi.

Aika lapsellita tuolta myyjältä. Erityisesti olen huomannut että tietyt mummelit näyttäisi kysyvän ihan kiusalla kun ovat nähneet että olen lasten kanssa joskus käynyt ostoksilla.

Yrittävät sitä kautta vaikuttaa etten saisi alkoholia. KAs kun eivät ole tehneet lasua.

Vierailija
220/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei.

Olen ap:ta vähän vanhempi nyt, mutta olen kokenut tuota vieläkin.

Kerran kun oli tuollainen tapaus niin hyppäsin vain viereiselle kassalle ja iskin silmää että no tuo kyllä myy.

Ja myi.

Aika lapsellita tuolta myyjältä. Erityisesti olen huomannut että tietyt mummelit näyttäisi kysyvän ihan kiusalla kun ovat nähneet että olen lasten kanssa joskus käynyt ostoksilla.

Yrittävät sitä kautta vaikuttaa etten saisi alkoholia. KAs kun eivät ole tehneet lasua.

Lueskelin vähän myös tätä ketjua ja aika vihamielistä palautetta on ap saanut. Ihan suotta vieläpä.

Mitähän teidän korvien välissä on vikana kun pitää päätä aukoa tälläisesta asiasta?

Kyllähän tuon nyt ymmärtää että ihan kiusaa oli ja turhaa pelleilyä. Minä ainakin symppaan ap:ta.

Ap saattaa olla kusipää reaalielämässä, mutta ei hänen luonne mitenkään ketjussa paljastu ja ei ketään voi tuntea ketjun perusteella.

Eli symppaan täysiä tätä tapahtumaa. Ei se ole miehestä kivaa kun ikää kyselemällä alistetaan ja alennetaan. Kyllä tuolla myyjälla ja tähän ketjuun kommentoineilla on päässä vikaa.

Hakekaa apua tuohon asennevammaanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi