Kohtasin tänään älyllisesti itselleen epärehellisen kassatädin prismassa
Ihan sama vaikka paikalla olleet tunnistaisivat.
Olen 34 vuotias mies ja ajattelin ostaa kaksi olutta eväiden lisäksi ja kävi perinteiset. 40-45 vuotias kassatäti kysyi onko minulla papereita, johon vastasin, että ei kyllä ole. Tähän hän tokaisi, että hän kyllä näkee, että olen aikuinen, mutta että heidän on kysyttävä. Johon tokaisin, että no nyt olet kysynyt. Sitten hän sanoi, ettei voi myydä minulle kaljojani, johon minä totesin, että sitten ostan muutkin ostokseni muualta ja jätin ostokset siihen ja lähdin pois.
Menin viereiseen citymarkettiin ostamaan eväät ja oluet.
Aikuinen ja kypsä nainen havaitsi minun olevan selkeästi aikuinen, mutta silti lähti tuollaiseen hullutukseen mukaan. Ihan sama mitä työnantajat sanovat, mutta tuollainen typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua.
Menen huomenna katsomaan, jos sama kassatäti olisi töissä ja mätän sitten kärrin aivan täyteen kaikkea mahdollista pientä rojua ympäri kauppaa. Paljon pakasteita ja paljon lihatuotteita lihatiskiltä. Sitten tietysti kaljat, jotka nostan hihnalle vasta kun muut ostokset on "piipattu".
Siinähän kyselee papereita ja huolehtivat keräämäni tavarat omille paikoilleen. Ja jos ei kysykään, niin sitten esitän, että voi kun jäi rahapussi kotiin ja en voikaan ostaa mitään.
Hähää! Siitäs saatte.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissaan, että sitä myyjää kiinnostaa hevon peppua saako se palkkaa kassalla istumisesta vai tuotteiden kiikuttamisesta takaisin hyllyyn? Voisi olla jopa mukavaa vaihtelua muuten monotoniseen työpäivään. Oikeat kärsijäthän tuossa on ne ap:n takana jonottavat asiakkaat.
tuntipalkkaisia myyjiä ei varmasti asia kiinnosta, mutta kauppiaita rupeaa kiinnostamaan jos tämä jatkuva tuotteiden kiikuttelu hidastaa myyntiä ja näin vähemmän rahaa tulee taskuun. Hyvä Ap!
Miten niin jatkuva? Kuinka monta vastaavaa aikuislasta siellä luulet ap:n lisäksi käyvän? Ei kukaan yhtä häirikköä lähde hyysäämään vaan hänet saatellaan vartijan kanssa ulos ja.lätkäistään porttikielto päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää miksi kukaan täysi-ikäinen liikkuu ilman henkilötodistusta.
Joku kirjoitti että ei rannalle mennessä ota ajokorttia mukaan, miksi sitä korttia ei autossa voi pitää? Ei se sielä paina.Niin kauan kun Suomessa saa oleskella väärillä papereilla, tai jopa ilman papereita kokonaan, on minullakin oikeus olla kuljettamatta henkilöllisyyteni todistavaa asiakirjaa mukana kulkiessani.
Minä kerron poliisille kysyttäessä ikeat tietoni, muita varten ne eivät ole.
T: eri
Kuka tässä nyt mistään oikeuksista on puhunut? Elämä vaan on helpompaa kun on se henkilöllisyystodistus mukana,eikä se mtn paina.
Mutta kun mä haluun ragee tyhjästä ja kapinoida yhteiskuntaa vastaan.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää miksi kukaan täysi-ikäinen liikkuu ilman henkilötodistusta.
Joku kirjoitti että ei rannalle mennessä ota ajokorttia mukaan, miksi sitä korttia ei autossa voi pitää? Ei se sielä paina.Niin kauan kun Suomessa saa oleskella väärillä papereilla, tai jopa ilman papereita kokonaan, on minullakin oikeus olla kuljettamatta henkilöllisyyteni todistavaa asiakirjaa mukana kulkiessani.
Minä kerron poliisille kysyttäessä ikeat tietoni, muita varten ne eivät ole.
T: eri
Eikö ap:N ongelma ollut kaljojen jääminen kassalle. Vastaavahan ei ole sitten Sinulle ongelma.
T. EriEi ollut. Ongelmani oli kassatädin älyllinen epärehellisyys.
ap
Ongelmasi on keskenkasvuinen peppukipeilysi. Pidä ajokortti mukanasi, kun olet autolla liikkeellä tästä lähtien. Tuollainen kapinointi on vain noloa. Sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on täällä tyhmyyden ylistäjiä. HUOM! Kassatäti oli TYHMÄ!
Ei tarvitse olla mikään kassatäti, että nainen on aivan älykääpiö. Ja suurin osahan suomalaisista naisista on älykääpiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä taas
Näytän vanhalta ja kulahtaneelta.
Kaljanjuonti on saanut nenän punoittamaan ja ihon väri on kellertävän harmaa
Minulla on parransänki ja iso kaljamaha joka pilkistää liianpienen hupparin alta.Siksi olen loukkaantunut että minulta pyydetään paperit.
No nyt ymmärrän...ilkeä täti keljuili sulle.Olet oikeassa
Ehkä se ei kehdannut sanoo et spurguilleei sa myydä?
Ohjeistaako työnantaja kassatädin toteamaan, että havaitsee asiakkaan olevan spurgu, mutta kohtelemaan silti tätä alaikäisenä?
ap
Tämäkin on toisen henkilön käsialaa. Ymmärrän kyllä, että tuo minuna esiintyminen typeryyksiä kirjoittamalla on oivallinen tapa kiusata, mutta ei se tule menemään tunteisiin. Jatka vaan samaa rataa.
ap
Ja mieti, että tuonkin takana on suomalainen nainen. On ne ihania. :)
Vierailija kirjoitti:
Papereitahan pitää kysyä alle kolmekymppisen näköisiltä, vaikka näkisikin että kyseessä on aikuinen.
Kiva sitten jos joku tarkastaja näkee ettei kassa kysynyt papereita, hänen täytyy sitten ottaa syyt niskoilleen sinun takiasi.
Mistä se tarkastaja kassatätiä syyttää, kun aloittajahan on 34-vuotias? Taitaa tällä palstalla naisten keskimääräinen äo olla n. 80 tai jopa sen alle.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan sääntö on kysyä paperit alle 30-vuotiaan näköiseltä, huom! ei alaikäisen näköiseltä alle 30-vuotiaalta! Kaikilta! Eli vaikka kassa olisi suht varma, että tyyppi on täysi-ikäinen, niin paperit on silti kysyttävä, jos näyttää alle 30-vuotiaalta. Silloin tuossa ei ole mitään epä-älyllistä tai epäloogista, vaan ohjeen mukaan menee. Tämä sääntö on ollut jo ainakin 4-5 vuotta, joten sinä nyt vaan olet väärässä.
Mutta eikö tämä ole kassan oma tulkintakysymys? Ei ole mitään määritelmää alle 30-vuotiaan näköisestä henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ap matkustaa siis julkisilla 30km päähän pelkän "kepposen" takia... Ajokortiton, työtön, selvästikin syrjäytynyt ap. Sääliksi käy. Ei kellään täysjärkisellä ole tuollaiseen aikaa saati kiinnostusta.
Siinä taas tyypillinen palstanainen peilaa omaa elämäänsä ja 43kpl samanlaisia komppaa.
Juuri tämän perseilyn takia en osta enää ikinä mitään alkoholituotteita. Jäävät ilman minun rahojani.
AP ja se nelikymppinen korkeakoulutettu nainen (viesti 40), taidatte jollain tapaa olla jäl keen jääneitä. Miten tuollainen asia voi noin paljon potuttaa, onko hermot jotenkin kireellä? Ja kyllä aikuisella paperit pitäisi mukana olla. AP on rii vinrauta pahimmasta päästä, ihan turhaan kiusaa kassaihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap vissiin oli tietoinen, että jos kysyy paperit ja myy ilman että niitä on, saattaa työpaikka lähteä alta.
Kaiken lisäksi kun olet vielä täysi urpo, niin ei kukaan työtään takiasi riskeeraisi. Sinun vastuulla pitää joku henkkari mukana. :D
Meinaatko tosiaan, että jos myy aikuiselle olutta, kysymättä papereita, saa potkut? Et usko tuohon itsekään.
Poliisisetä, kassatäti? Oliko tuo AP oikeesti 34v.?
Vierailija kirjoitti:
AP.LLä ei varmaan oo ystäviä.
Ottaa kaiken henkilökohtaisena veetuiluna, vaikka kyseessä lakia noudattava ventovieras ihminen:)Voi pettymysten määrää, jonka Ap tulee kohtaamaan.
Naiset pettää ja jättää..Ap tietty stalkkaa näitä lähestymiskieltoa uhmaten
Koulussa tulee arvosana alin ja Ap:n opettaja saa ha...(haukut)
Mitä on "veetuilu"? Jos et uskalla käyttää asioista oikeita nimityksiä, niin älä käytä niitä ollenkaan. Apina.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntisin sut, niin sylkäisisin kengille kun halveksin sinua niin paljon. Mutta hei venaa, ei älyllisesti rajoittuneita ei saa kohdella kurjasti koska se vähän kuin kiusaisi lasta.
Siinäpä fiksu nainen taas jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP.LLä ei varmaan oo ystäviä.
Ottaa kaiken henkilökohtaisena veetuiluna, vaikka kyseessä lakia noudattava ventovieras ihminen:)Voi pettymysten määrää, jonka Ap tulee kohtaamaan.
Naiset pettää ja jättää..Ap tietty stalkkaa näitä lähestymiskieltoa uhmaten
Koulussa tulee arvosana alin ja Ap:n opettaja saa ha...(haukut)
Mitä on "veetuilu"? Jos et uskalla käyttää asioista oikeita nimityksiä, niin älä käytä niitä ollenkaan. Apina.
Menikö tunteisiin ap ?
Jollain on mennyt jokin "maan pinnalle palautus"-kommenttini niin pahasti tunteisiin, että hän päätti kirjoitella kaikenlaista minuna esiintyen.
Tuollainen henkinen heikkous huvittaa minua, mutta hänen taktiikkansa on kuitenkin sen verran toimiva, että keskustelua on osaltani turha jatkaa.
Tämä oli siis osaltani tässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Papereitahan pitää kysyä alle kolmekymppisen näköisiltä, vaikka näkisikin että kyseessä on aikuinen.
Kiva sitten jos joku tarkastaja näkee ettei kassa kysynyt papereita, hänen täytyy sitten ottaa syyt niskoilleen sinun takiasi.
Kertoisitko sen yleisen määritelmän, millä määritellään ulkonäöltään alle 30-vuotias henkilö? Jos se on kassan mielestä ollut yli 30-vuotiaan näköinen, niin siinä ei ole kaikenmaailman tarkastajilla nokan koputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntisin sut, niin sylkäisisin kengille kun halveksin sinua niin paljon. Mutta hei venaa, ei älyllisesti rajoittuneita ei saa kohdella kurjasti koska se vähän kuin kiusaisi lasta.
Tuo kommenttisi se vasta älykkyyttä tihkuaakin.
En ole. Ap