Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtasin tänään älyllisesti itselleen epärehellisen kassatädin prismassa

Vierailija
07.01.2019 |

Ihan sama vaikka paikalla olleet tunnistaisivat.

Olen 34 vuotias mies ja ajattelin ostaa kaksi olutta eväiden lisäksi ja kävi perinteiset. 40-45 vuotias kassatäti kysyi onko minulla papereita, johon vastasin, että ei kyllä ole. Tähän hän tokaisi, että hän kyllä näkee, että olen aikuinen, mutta että heidän on kysyttävä. Johon tokaisin, että no nyt olet kysynyt. Sitten hän sanoi, ettei voi myydä minulle kaljojani, johon minä totesin, että sitten ostan muutkin ostokseni muualta ja jätin ostokset siihen ja lähdin pois.

Menin viereiseen citymarkettiin ostamaan eväät ja oluet.

Aikuinen ja kypsä nainen havaitsi minun olevan selkeästi aikuinen, mutta silti lähti tuollaiseen hullutukseen mukaan. Ihan sama mitä työnantajat sanovat, mutta tuollainen typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua.

Menen huomenna katsomaan, jos sama kassatäti olisi töissä ja mätän sitten kärrin aivan täyteen kaikkea mahdollista pientä rojua ympäri kauppaa. Paljon pakasteita ja paljon lihatuotteita lihatiskiltä. Sitten tietysti kaljat, jotka nostan hihnalle vasta kun muut ostokset on "piipattu".

Siinähän kyselee papereita ja huolehtivat keräämäni tavarat omille paikoilleen. Ja jos ei kysykään, niin sitten esitän, että voi kun jäi rahapussi kotiin ja en voikaan ostaa mitään.

Hähää! Siitäs saatte.

Kommentit (319)

Vierailija
241/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavallahan se myyjä olisi voinut todeta sinun olleen aikuinen ja myydä ilman kyselyitä, kuin olisi todennut vaikka 75-vuotiaasta ihmisestä. 75-vuotiaan kohdalla tuollainen kysely vasta perustelematonta olisikin ollut. Voi sanoa, että se kysely on aina typerää, jos on aikuiseksi havainnut, ja sinuthan havaitsi.

Vierailija
242/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän itseäni 15 vuotta nuoremmalta myönnän. Vielä viimevuonna kävi nolosti ja ei ollut henkkareita mukana. Onneksi vaimo oli 43v myös mukana ja sanoin että ei haittaa. Pyydän vaimoni ostamaan nämä, hän onkin tuolla lasten kanssa takanani.

Vaimo pahoitteli että näytän nuorelta ja tämä on tuttua. Myyjä ei meinannut myydä, koska oli ilmeisesti jossain lukossa ja oli menettänyt järkensä?

Vaimo aika tomerasti herätteli myyjän hereille ja puhui hänelle järkeä päähän ja sain oluet.

Olin hetken huolissani että onko tuo myyjä ihan terve päästään. Näytti terveeltä ulospäin.

Jotain se sönkötti että ei saisi myydä, jos epäilee että alkoholi tulee potentiaalisesti alaikäiselle.

Vaimo kyllä ääntä korottaen sanoi että mieheni näyttää nuorelta mutta ei hän sentään alaikäinen ole.

Olen pari vuotta vaimoani nuorempi.

En oikein ymmärrä tätä sääntöä. Muut jonossa alkoivat hermostua ja kyllähän ylimääräinen huomio nuoruudestani oli vähän liikaa ja nolostuin.

Sain silti ne alkoholini. Kiitos vaimolle jälleen. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun saa hävetä myyjien sääntöorjuutta. Jotain hän totesi että tekee nyt tällä kertaa poikkeuksen. Melko surkuhupaisaa vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kassatätinä antaisin porttikiellon kauppaan sinulle.

Ja mistä syystä?

Etkö muista mitä kirjoitit viimeisillä lauseillasi?

Missä kaupoissa jaetaan porttikieltoja sen vuoksi, että maksuvälineet ovat unohtuneet...hmmm.. sovitaan nyt vaikka 30 kilometrin päähän ja ostokset täytyy täten jättää ostamatta?

Ap

Jos sama kassatäti on kassalla, niin luuletko, ettei hän tajua, mistä on kysymys, kun jätät ruuat sen takia, ”ettei ole korttia” . Tuo on eräänlainen vahingonteko, koska siitä aiheutuu työtä työntekijöille, kun joutuvat setvimään ostoksia, joita on kärry täynnä. Jos jäät kiinni, niin saat sakot ja porttikiellon kauppaan.

Teen ilmoituksen ylläpitoon tästä suunnitelmastasi.

Kukahan se täällä on lapsellinen? :)

Lapsellisen mielenvikainen sekopää tai kiero huumorintajultaan.

Ylläpito on varmasti suu pyöreänä näistä ilmoituksista. Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun itkut netissä :D :D:D

Vierailija
244/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän uhri tässä kirjoitti:

Näytän itseäni 15 vuotta nuoremmalta myönnän. Vielä viimevuonna kävi nolosti ja ei ollut henkkareita mukana. Onneksi vaimo oli 43v myös mukana ja sanoin että ei haittaa. Pyydän vaimoni ostamaan nämä, hän onkin tuolla lasten kanssa takanani.

Vaimo pahoitteli että näytän nuorelta ja tämä on tuttua. Myyjä ei meinannut myydä, koska oli ilmeisesti jossain lukossa ja oli menettänyt järkensä?

Vaimo aika tomerasti herätteli myyjän hereille ja puhui hänelle järkeä päähän ja sain oluet.

Olin hetken huolissani että onko tuo myyjä ihan terve päästään. Näytti terveeltä ulospäin.

Jotain se sönkötti että ei saisi myydä, jos epäilee että alkoholi tulee potentiaalisesti alaikäiselle.

Vaimo kyllä ääntä korottaen sanoi että mieheni näyttää nuorelta mutta ei hän sentään alaikäinen ole.

Olen pari vuotta vaimoani nuorempi.

En oikein ymmärrä tätä sääntöä. Muut jonossa alkoivat hermostua ja kyllähän ylimääräinen huomio nuoruudestani oli vähän liikaa ja nolostuin.

Sain silti ne alkoholini. Kiitos vaimolle jälleen. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun saa hävetä myyjien sääntöorjuutta. Jotain hän totesi että tekee nyt tällä kertaa poikkeuksen. Melko surkuhupaisaa vai mitä?

Ihme ettei soittanut poliisille että täällä on pedofiilimamma joka ostaa alkoholia alle 18v miehelleen. Heillä on luultavasti laiton suhde!

Vierailija
245/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku vielä uskoi tän röllin....

Vierailija
246/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista käytöstä.... sinulta.

Vierailija
247/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ihan aikuinen tämä ap kuitenkaan, oli ikä mikä vaan. Parempi ettei kaljalla enempää sekota vähäisiä aivojaan.

Vierailija
248/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosissaan, että sitä myyjää kiinnostaa hevon peppua saako se palkkaa kassalla istumisesta vai tuotteiden kiikuttamisesta takaisin hyllyyn? Voisi olla jopa mukavaa vaihtelua muuten monotoniseen työpäivään. Oikeat kärsijäthän tuossa on ne ap:n takana jonottavat asiakkaat.

tuntipalkkaisia myyjiä ei varmasti asia kiinnosta, mutta kauppiaita rupeaa kiinnostamaan jos tämä jatkuva tuotteiden kiikuttelu hidastaa myyntiä ja näin vähemmän rahaa tulee taskuun.  Hyvä Ap! 

Meinaatko että se kassa lähtee siltä istumalta kiikuttamaan tuotteita paikoilleen? Kyllä ne viedään vuoron vaihtuessa, tai Prismassa varmaan soitetaan joku toinen hakemaan ne. Ja kaikki kylmätuotteethan pistetään hävikkiin, ei niitä takaisin hyllyyn viedä.

Vierailija
249/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassatäti tekee mitä määräykset sanovat , mutta silti Suomessa on menty liikaa holhoamisen suuntaan , tai aina täällä on oltu samanlaisia , jotenkin tän maan

kristillis-kepulaiset säännöt sitten sovelletaan tälläiseen jonninjoutavaan kyyläämiseen

jopa kaupoissa

Vierailija
250/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä ylikasvuinen jonne tajuat, että jos työnantaja on kieltänyt sen bissen myynnin ilman papereita alle 30-vuotiaan näköisille, niin sen kassan on sitä noudatettava? Jonkun itseriittoisen kermaperseen takia olis kassan pitänyt riskeerata työpaikkansa? Ei hyvää päivää.

Vierailija
251/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä ylikasvuinen jonne tajuat, että jos työnantaja on kieltänyt sen bissen myynnin ilman papereita alle 30-vuotiaan näköisille, niin sen kassan on sitä noudatettava? Jonkun itseriittoisen kermaperseen takia olis kassan pitänyt riskeerata työpaikkansa? Ei hyvää päivää.

Millä tavalla kassa riskeeraa työpaikkansa, jos myy kaljaa aikuiselle ihmiselle? Tuskin pelkän kysymättä jättämisen takia kenkää saa ja kuka siitä edes saisi tietää? Ei ap varmaan alle 18-kesäiseltä näyttänyt, niinkuin kassahenkilö itsekin oli todennut. Järjenkäyttö on sallittu työntekijältäkin, oli sääntö mikä hyvänsä.

Vierailija
252/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa myöntää, että kassatyöntekijä päästi suustaan sammakon, joka sopisi mainiosti Idioluutio-elokuvaan.

Vierailija
253/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.LLä ei varmaan oo ystäviä.

Ottaa kaiken henkilökohtaisena veetuiluna, vaikka kyseessä lakia noudattava ventovieras ihminen:)

Voi pettymysten määrää, jonka Ap tulee kohtaamaan.

Naiset pettää ja jättää..Ap tietty stalkkaa näitä lähestymiskieltoa uhmaten tulee arvosana alin ja Ap:n opettaja saa ha...(haukut)

"Naiset pettää ja jättää..Ap tietty stalkkaa näitä lähestymiskieltoa uhmaten tulee arvosana alin ja Ap:n opettaja saa ha...(haukut)"

Normaalisti viittaisin kintaalla tämän tapaisille kommenteille, mutta nyt on pakko kysyä ihan mielenkiinnosta tätä asiaa.

Miksi kirjoitit tuolla tavalla tuon "haukut"? Piileekö tuossa jokin vitsi tms., joka on liian älykäs minulle tulkittavaksi?

Ymmärtääkö kukaan muukaan mitä tuolla ajetaan takaa?

Tuollainen on ihan uutta minulle, vaikka käytän keskustelujen lukemiseen aivan liian paljon aikaa elämästäni.

Vierailija
254/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kassa riskeeraa työpaikkansa, jos myy kaljaa aikuiselle ihmiselle? Tuskin pelkän kysymättä jättämisen takia kenkää saa ja kuka siitä edes saisi tietää? Ei ap varmaan alle 18-kesäiseltä näyttänyt, niinkuin kassahenkilö itsekin oli todennut. Järjenkäyttö on sallittu työntekijältäkin, oli sääntö mikä hyvänsä

No sillä tavalla nyt ainakin, että jos sattuu esimies näkemään tilanteen (tai esim. jonossa seuraava oleva sattuu olemaan v*ttumainen ja kantelee asiasta ko. esimiehelle) niin varoitus ainakin napsahtaa.

Vierailija
255/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen kassatäti ja muistan kun tämä säännös tuli voimaan. Alle 30-vuotiaan näköiseltä henkilöltä on kysyttävä aina henkilöllisyystodistus, kun hän ostaa alkoholi- tai tupakkatuotteita. Alkuun tämä teetti paljon työtä, sillä ajokortteja haettiin autosta, niitä kaivettiin laukunpohjalta jne. Kuitenkin ajan kanssa myös asiakkaille tuli tutuksi tämä kuvio, eikä se enää vienyt aikaa juuri ollenkaan, olipa jopa sellaisiakin asiakkaita, jotka näyttivät henkilöllisyyspaperinsa kyselemättä.

Säännöksen avulla on helppo kysyä papereita nuorilta ihmisiltä, ilman että henkilö kokisi asian loukkaavana, sillä käytäntö on kaikkialla sama. Ikäähän on äärettömän vaikeaa arvioida pelkän ulkokuoren perusteella. Omakohtaisia kokemuksia on laidasta laitaan. Minun silmääni eräs mies näytti noin 30-vuotiaalta, kysyin paperit ja hän olikin täyttänyt 18 edellisellä viikolla. Nainen, joka näytti noin 30-vuotiaalta paljastuikin yli 40-vuotiaaksi. Eli ikää on hyvin vaikeaa arvioida, ja minä työskentelin kaupassa noin 10 vuotta, eli ei voida edes puhua harjoituksen puutteesta johtuvasta kömpelyydestä iän arvioimisessa.

Mitä käytöksesi tulee, tiedät itsekin, että toimit hölmösti. Olet hyvin lähellä tuota 30 vuoden "ikärajaa", joten suosittelen kantamaan henkilöllisyystodistusta jatkossa mukana.

Vierailija
256/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosissaan, että sitä myyjää kiinnostaa hevon peppua saako se palkkaa kassalla istumisesta vai tuotteiden kiikuttamisesta takaisin hyllyyn? Voisi olla jopa mukavaa vaihtelua muuten monotoniseen työpäivään. Oikeat kärsijäthän tuossa on ne ap:n takana jonottavat asiakkaat.

tuntipalkkaisia myyjiä ei varmasti asia kiinnosta, mutta kauppiaita rupeaa kiinnostamaan jos tämä jatkuva tuotteiden kiikuttelu hidastaa myyntiä ja näin vähemmän rahaa tulee taskuun.  Hyvä Ap! 

Meinaatko että se kassa lähtee siltä istumalta kiikuttamaan tuotteita paikoilleen? Kyllä ne viedään vuoron vaihtuessa, tai Prismassa varmaan soitetaan joku toinen hakemaan ne. Ja kaikki kylmätuotteethan pistetään hävikkiin, ei niitä takaisin hyllyyn viedä.

Ei se kassa lähde niitä tuotteita viemään, ei edes vuoron vaihtuessa. Täällä taas AV-asiantuntijat vauhdissa kommentoimassa asiaa mistä ei ole minkäänlaista tietoa.

Vierailija
257/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen kassatäti ja muistan kun tämä säännös tuli voimaan. Alle 30-vuotiaan näköiseltä henkilöltä on kysyttävä aina henkilöllisyystodistus, kun hän ostaa alkoholi- tai tupakkatuotteita. Alkuun tämä teetti paljon työtä, sillä ajokortteja haettiin autosta, niitä kaivettiin laukunpohjalta jne. Kuitenkin ajan kanssa myös asiakkaille tuli tutuksi tämä kuvio, eikä se enää vienyt aikaa juuri ollenkaan, olipa jopa sellaisiakin asiakkaita, jotka näyttivät henkilöllisyyspaperinsa kyselemättä.

Säännöksen avulla on helppo kysyä papereita nuorilta ihmisiltä, ilman että henkilö kokisi asian loukkaavana, sillä käytäntö on kaikkialla sama. Ikäähän on äärettömän vaikeaa arvioida pelkän ulkokuoren perusteella. Omakohtaisia kokemuksia on laidasta laitaan. Minun silmääni eräs mies näytti noin 30-vuotiaalta, kysyin paperit ja hän olikin täyttänyt 18 edellisellä viikolla. Nainen, joka näytti noin 30-vuotiaalta paljastuikin yli 40-vuotiaaksi. Eli ikää on hyvin vaikeaa arvioida, ja minä työskentelin kaupassa noin 10 vuotta, eli ei voida edes puhua harjoituksen puutteesta johtuvasta kömpelyydestä iän arvioimisessa.

Mitä käytöksesi tulee, tiedät itsekin, että toimit hölmösti. Olet hyvin lähellä tuota 30 vuoden "ikärajaa", joten suosittelen kantamaan henkilöllisyystodistusta jatkossa mukana.

Pysytäänpä varsinaisessa aiheessa, jos sinulle vain sopii?

Eikö mielestäsi ole kassalta älytöntä todeta asiakkaalle havaitsevansa tämän olevan aikuinen, mutta havainnostaan huolimatta ei sitten muka havaitsekaan?

Pysy aiheessa eli kassan älyvapaassa toiminnassa. Ei ole kyse kaupan säännöistä, ne eivät ap:tä häirinneet.

Vierailija
258/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä alan tekemään tästä lähtien papereita kysyttäessä niin, että aikailen niin pitkään kuin sattuu sillä hetkellä tuntumaan. Kaivelen kadoksissa olevaa henkilökorttiani lompakosta ja joka vaatteen kaikista taskusta useaan kertaan, samalla höpötellen, että missäköhän se nyt oikein on, kun ei ole tarvinnut sitä vuosiin näyttää. Ois kyllä varmaan pokassa pitelemistä kun samalla katsoo kassatyöntekijän turhautumista.

Olen tehnyt noin siitä saakka kun tämä käytäntö tuli voimaan. Yleensä he vain peruvat pyyntönsä, mutta en luovuta vaan vaadin ehdottomasti saada esittää paperini. Teen asiasta oikein kunnon shown jonka kaikki monen kymmenen metrin säteellä taatusti havaitsevat. Olen 46-vuotias.

Vierailija
259/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hyvä luoja mitä aikuisia kakaroita täällä leuhottamassa omalla v*ttupäisyydellään ja huonolla käytöksellään. Eli olette tietoisia, että tässä on kyseessä ihan valtakunnallinen sääntö, jota kassatyöntekijän on noudatettava, ja tiedätte myöskin, että jos kassatyöntekijä jää kiinni säännön laistamisesta, siitä tulee hänelle seuraamuksia. Ja silti ihan tietoisesti v*ttuilette ja teette hänen työstään mahdollisimman hankalaa koska ilmeisesti sitä helvetin ajokorttia/passia ei voi kiusallaankaan pitää mukana kun suunnittelee kaljaa ostavansa. Ai että, kyllä on nyt kovat jätkät liikenteessä.

Vierailija
260/319 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hyvä luoja mitä aikuisia kakaroita täällä leuhottamassa omalla v*ttupäisyydellään ja huonolla käytöksellään. Eli olette tietoisia, että tässä on kyseessä ihan valtakunnallinen sääntö, jota kassatyöntekijän on noudatettava, ja tiedätte myöskin, että jos kassatyöntekijä jää kiinni säännön laistamisesta, siitä tulee hänelle seuraamuksia. Ja silti ihan tietoisesti v*ttuilette ja teette hänen työstään mahdollisimman hankalaa koska ilmeisesti sitä helvetin ajokorttia/passia ei voi kiusallaankaan pitää mukana kun suunnittelee kaljaa ostavansa. Ai että, kyllä on nyt kovat jätkät liikenteessä.

Tarkalleen ottaen minkälaisia "seuraamuksia" kassalle voi tulla, ellei kysy 34- tai 46-vuotiaalta papereita?