Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan ruokaa valmiissa purkeissa: kuka kotona oleva ostaa?

Vierailija
02.01.2019 |

Olen ylpeä siitä, että lapseni sai aina ihan oikeasti äitinsä tekemää ruokaa alkaen 4 kk.
Ens´alkuun oli soseena perunaa, porkkanaa, parsakaalia yrttimausteilla, myöhemmin naudanlihaa ja kalaa ruokaan lisättynä.

Ja kaurapuuroa, ihan itse keitettyä kaurapuuroa banaanilla ja marjoilla höystettynä.

-

Meitä on moneksi, mutta silti hämmästelen, että lastaan kotona hoitavat ihmiset ostavat jotain Piltti- ym. purkkeja, kun kotona ollaan hoitotuella ihan siksi, että se lapsenhoito on senhetkinen työ.

Eikö osata pottua keittää?

Voi tämän provoksikin lukea, mutta olen kyllä ihmetyksineni ihan tosissani.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on ihmeitä täynnä.

Vierailija
2/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenki parempi äiti kuin sinä. Täysimetin 6kk ja aloimme heti sormiruokailemaan. Kuka edes viitsii tunkea vauvan suuhun jotain soseita, ethän sinäkään sellaisesta harmaasta mössöstä nauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt samaa. Kaksi kertaa ostettiin jotain pilttiä purkissa, toinen kerta jäi viimeiseksi kun oikeaan ruokaan tottunut lapsi oksensi kaiken syömänsä ulos.

Vierailija
4/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Maiccu 3kk syö tehosekoittimessa soseutettua roiskeläppää ihan innoissaan. Juomana energiajuomaa tuttipullosta.

Vierailija
5/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitit kiinteät 4 kk iässä? Kaikki kolme lastani ovat olleet täysimetyksellä 6 kk ikään.

Vierailija
6/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin ylpeä kun esikoiselle keitin kaiken itse, höyrytin ja soseutin.

Sitten tuli toinen lapsi. Onneksi lähikaupassakin on hyvä valikoima pilttejä.

Vierailija
7/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania?! meillä käytetään vain kotimaisia hedelmiä ja vihanneksia.

Vierailija
8/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt samaa. Kaksi kertaa ostettiin jotain pilttiä purkissa, toinen kerta jäi viimeiseksi kun oikeaan ruokaan tottunut lapsi oksensi kaiken syömänsä ulos.

Onnea tuleville vuosille.

Terveisin kolmen kaikkiruokaisen  teinin äiti.

Loistavia esim. mökillä ja muutenkin reissussa, kotonakin silloin kun suunnitelmat muuttuvat ja tulee kiire saada ruokaa pöytään. 

En näe nissä mitään muuta huonoa kuin lasipurkkijätteen. Joka tietty menee kierrätykseen.

Vierailija
9/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta aloitin kiinteät 4 kk iässä, koska en voinut imettää ja neuvolassa neuvottiin aloittamaan.

Purkkiruoat olivat käteviä mökillä ollessa, reissussa ja kaupungilla liikkuessa, eli ei siis joka päivä.

Itsekään en ymmärrä niitä, jotka antavat vauvalle pelkkää purkkiruokaa. Joka tapauksessa vauva on kohta lapsi joka tarvitsee 2 lämmintä ateriaa päivässä eikä niitä enää siinä vaiheessa voi antaa purkista. Joten ryhdistäytyä tarvitsee laiskemmankin kokin ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
10/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6 kk ja sit sormiruokailtiin. En tosin osannut koskaan vastata siihen neuvolan tärkeään kysymykseen että montako purkkia lapsi syö päivässä.. mun lapsi söi ruokaa, ei purkkeja :D.

Mutta joo kuulemma nykyään on paljon perheitä, joissa ei ymmärretä että vauvalle voi tehdä itsekin ruokaa.

Vierailija
11/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavia esim. mökillä ja muutenkin reissussa, kotonakin silloin kun suunnitelmat muuttuvat ja tulee kiire saada ruokaa pöytään. 

En näe nissä mitään muuta huonoa kuin lasipurkkijätteen. Joka tietty menee kierrätykseen.

Kyllä meilläkin kaikkiruokaisia ollaan, ei vaan syödä eineksiä. Eipä ole vielä tullut kertaakaan niin kiire saada ruokaa, että olisi pakko syödä ravintoarvotonta roskaa. Mutta varmasti kolmen lapsen kanssa on eri kuin yhden.

Vierailija
12/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Annoin myös korviketta. Ja velliä.

Vierailija
13/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jatkakaas FB:n Simppeliä sormiruokaa -ryhmässä. Ainakin silloin kun erosin sieltä, siellä oli tämän tason "keskustelua" eikä ees anonyymisti.

Vierailija
14/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että olet provo, mutta jos et ole, katso peiliin ja häpeä. Tämänkaltaiset aloitukset ovat juurikin osasyy siihen, miksi äidit uupuvat ja kokevat riittämättömyyden tunteita. Kai sitä jaksaisi soseuttaa itse, ellei nurkan takana vaanisi loputonta joukkoa väittämässä, että olet huono äiti, kun teet senkin jollain tavalla väärin. Lapset tässä kärsivät, kun äidit vaativat itseltään ja toisiltaan täydellisyyttä. Soseuta ihan rauhassa ja työnnä omahyväinen pääsi samalla sinne parsakaalimössöön. Et ole muita parempi ihminen.

Vierailija
15/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi.

Vauva ei antanut tehdä mitään, vaan alkoi itkeä jos jotain yritin. Vieläkin pikkutaaperon kanssa haastavaa.

Vierailija
16/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Kaksosille ei aina ehtinyt tehdä kotiruokaa, kun nälkä iski. Ihana arjen helpotus olemassa.

Vierailija
17/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin vaan purkkiruokia ja valmispuuroja yksivuotiaaksi. Täysinetin tosin 6kk asti. Yksivuotiaasta eteenpäin samaa ruokaa muun perheen kanssa (toki vähäsuolaista). Normaaleita, fiksuja ja terveitä koululaisia ovat.

Vierailija
18/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä purkkiruoka on kätevää. Korvike on myös purkkiruokaa, ap. Joten lopeta muiden syyllistäminen kun purkista se oman lapsen tärkein ravinto tuli.

Vierailija
19/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on ottaa vauvalle vähän perunaa ja porkkanaa ja lihaa samalla kun tekee muille. Nuo purkkiruuathan on ihan järkyttäviä, en vois kuvitellakaan syöväni enkä siis antaiai lapselle.

Vierailija
20/111 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin kaikkiruokaisia ollaan, ei vaan syödä eineksiä. Eipä ole vielä tullut kertaakaan niin kiire saada ruokaa, että olisi pakko syödä ravintoarvotonta roskaa. Mutta varmasti kolmen lapsen kanssa on eri kuin yhden.

Ja sitten todisteet siitä, että eines on ravintoarvotonta roskaa ja sinun tekemäsi ei. Kotona tehty kun ei ole synonyymi hyvälle ja terveelliselle.