Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisestä tehdään liian iso numero.

Vierailija
02.01.2019 |

Noniin, nyt kun avasit keskustelun raflaavan otsikon takia niin vedä henkeä. Haluaisin asiallista keskustelua siitä, mikä pettämisessä loukkaa? Miksi satunnaisen seksin takia erotaan, revitään perheitä halki? Miksi? Sehän on vaan seksiä? Seksi on tarve, niinkuin vaikka nälkä tai väsymys. Miksi siitä on muodostunut niin tärkeä osa ihmisyyttä että ollaan monogamisia?
Itse en tästä syystä edes harkitse parisuhdetta, koska en pystyisi olemaan kahlittu yhteen ihmiseen.
Puhun nyt siis vain seksistä, sen ymmärrän että loukkaa jos kumppani rakastuu toiseen. Onko pettämisestä loukkaantuminen pelkoa siitä ettei kumppani rakasta tai rakastuu johonkuhun muuhun?
N25

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle seksi on intiimi kahden läheisen ihmisen välinen tapahtuma. En siksi harrasta yhden yön juttujakaan. Sellainen joka pettää kokee seksuaalisuuden ja tunteet lähtökohtaisesti eri tavalla kuin minä ja todennäköisesti monta muutakin asia joten se on adjöö. Toinen juttu on tietenkin se että jostain syystä pettäjätkään eivät kovin avoimesti kerro seksihurjasteluistaan vaikka se olisi olennaista esim. tautien vuoksi. Eli ei välitetä kumppanin terveydestä.

Vierailija
2/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkaan pettäminen ei ole se joka loukkaa, vaan sen salaaminen, yhdessä sovitun rikkominen ja luottamuksen menettäminen, jolle parisuhde perustuu, luottamukseen. Siinä viedään toiselta päätäntävalta haluaako jatkaa suhdetta ihmisen kanssa, joka on käynyt vieraissa. Onhan avoimia suhteita, se on tasapuolista ja rehellistä, mitä pettäminen ei ole. Jos ollaan sovittu että ollaan yksiavioisia ja toinen tätä rikkoo ja asian salaa, niin se on väärin tätä petettyä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti asia on juuri noin kuin sanoit. Pelätään että kumppani hyppää toisen kelkkaan. Koko yksiavioisuushapatushan on kristinuskon peruja.

Vierailija
4/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta seksi ei ole vain suoritus ja nautinnonhakua. Siinä on fyysisen puolen lisäksi kyseessä syvä henkinen yhteys siihen seksikumppaniin. Minusta tällainen yhteys kuuluu vain pariskunnan välille ja jos sitä yhteyttä lähtee muualta hakemaan, se on pahimmanlaatuinen petos.

Ja sitä pelkkää seksiä suurempi ongelma pettämisessä on se, että pettäessään valehtelee elämänkumppanilleen. Silloin on kaikesta pettäjän sanomisesta ja tekemisestä pohja pois. Silloin koko suhde perustuu valheelle. Valhe on yhtä kuin ei mitään eli suhteella ei ole silloin pohjaa. On kuin koko suhdetta ei siis olisi koskaan ollut olemassakaan.

Olen elänyt pettäjän kanssa. Olen kahdesti yrittänyt rakentaa suhdetta uudelleen hänen petostensa ja valehtelujensa jälkeen. Kolmatta kertaa en siihen suohon enää suostunut. Pettäjään ei voi enää koskaan luottaa.

Vierailija
5/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en ymmärrä mitä väärää siinä on jos vien sun rahat,sehän on vain paperia.

Vierailija
6/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensinnäkin ymmärtäisitten, naisten ja miesten syrjähypyt ovat ihan eri asia.

Vierailija
7/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä puritaaneja taas foorumi täynnä. Seksi on vain seksiä eli nautintoa ja hauskanpitoa.

Vierailija
8/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että "pelkän seksin" sijasta pettämisessä loukkaa enemmänkin asiat sen ympärillä. Aloittaja suhtautuu asiaan vähän kummasti, hän vaikuttaa muutenkin olevan avoimien suhteiden kannalla, joten sen perusteella ei voi vielä tehdä yleistyksiä ihmisten suhtautumisesta pettämiseen. Avoimet suhteet ovat erittäin jees, mutta sen normeja ei voi yhtälaistaa "perinteiseen" monogaistiseen suhteeseen.

Itse olen sitä mieltä, että pettämisestä kohkataan joskus liikaa petetyn kaveripiirissä. Mieheni päätyi pettämään minua baari-iltansa päälle. Suhteemme oli valmiiksi kaikin tavoin huono ja loppusuoralla. Minulle tuo kännisekoilu ei ollut mikään ongelma, ystäväni tekivät siitä sen sijaan kauhean numeron :)

Vierailija
9/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti asia on juuri noin kuin sanoit. Pelätään että kumppani hyppää toisen kelkkaan. Koko yksiavioisuushapatushan on kristinuskon peruja.

Voi olla peruja, mutta on ihmisiä joille yksiavioisuus on ainoa mahdollinen parisuhteen muoto, ihan omasta halusta.

Jokaisella on ne omat halut ja tarpeet on tärkeää, että on suhteessa ihmisen kanssa jolla nämä kohtaavat.

terv. yksiavioisuuteen uskova ateisti

Vierailija
10/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettänyt enkä juurikaan ajattele mitään siitä, vaimoni ei tiedä.

Vierailija
11/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä puritaaneja taas foorumi täynnä. Seksi on vain seksiä eli nautintoa ja hauskanpitoa.

Onko noin vaikea kuvitella että meitä on erilaisia ihmisiä tällä pallolla eikä seksiinkään ole yhtä oikea lähestymistapaa. Ei eri kulttuurit sen ympärille ole tyhjästä syntyneet eikä aina jostain mielenhäiriöisestä maailmankuvasta. Jostain syystä avoimesti seksiin suhtautuvat eivät ole kovin avoimia erilaisille näkemyksille.

Vierailija
12/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettänyt enkä juurikaan ajattele mitään siitä, vaimoni ei tiedä.

Eli et kunnioita vaimoasi ja hänen oikeuttaan päättää haluaako jatkaa elämää ihmisen kanssa, joka on epärehellinen ja pettää. Sääliksi käy vaimoasi.

Vierailija
13/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulle mutta yritä sinä ymmärtää ettei kaikki ajattele ja tunne samalla tavalla kuin sinä.

Vierailija
14/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pettäminen on pahempi asia kuin miehen, koska pahimmillaan mies joutuisi kasvattamaan toisen penskaa. Itselleni sallin pettämisen jossain määrin, koska miesten biologinen tehtävä on levittää siementä jne. Naisilla ei ole tällaista.

Vierailija
15/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ensinnäkin ymmärtäisitten, naisten ja miesten syrjähypyt ovat ihan eri asia.

Millä tavalla?

Vierailija
16/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pettäminen on pahempi asia kuin miehen, koska pahimmillaan mies joutuisi kasvattamaan toisen penskaa. Itselleni sallin pettämisen jossain määrin, koska miesten biologinen tehtävä on levittää siementä jne. Naisilla ei ole tällaista.

Sinulle parisuhde ilmeisesti on vain lisääntymistä varten. Monelle muulle se on kumppanuutta ja elämän jakamista ihmisen kanssa johon luottaa.

Vierailija
17/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen biologinen tehtävähän nimenomaan on hakea ne geenit sieltä naapurin alfaurokselta ja kasvattaa muksut kaikessa hiljaisuudessa sinun kanssasi. Miksi puolustelet omia tekemisiäsi biologialla, mutta naiselle et salli samaa?

Vierailija
18/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle parisuhde ilmeisesti on vain lisääntymistä varten. Monelle muulle se on kumppanuutta ja elämän jakamista ihmisen kanssa johon luottaa.

Näinpä ja ilmeisesti hänelle seksikin on vain lisääntymistä varten :D

Vierailija
19/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useinkaan pettäminen ei ole se joka loukkaa, vaan sen salaaminen, yhdessä sovitun rikkominen ja luottamuksen menettäminen, jolle parisuhde perustuu, luottamukseen. Siinä viedään toiselta päätäntävalta haluaako jatkaa suhdetta ihmisen kanssa, joka on käynyt vieraissa. Onhan avoimia suhteita, se on tasapuolista ja rehellistä, mitä pettäminen ei ole. Jos ollaan sovittu että ollaan yksiavioisia ja toinen tätä rikkoo ja asian salaa, niin se on väärin tätä petettyä kohtaan.

Sillon kun mun avovaimo jäi kiinni pettämisestä, niin mua ei vtuttanu se kontakti toiseen niin paljon, kun se valehtelu mihin on menossa. Sehän oli lenkillä, uimassa, töissä, kaverilla aina. En luottanut enkä uskonut enää sanaakaan mitä se sano. Enkä hyväksynyt todellakaan, että käy vieraissa mutta silti se asia ottanu niin paljon päähän kun valehtelu menoista. En minä suhdetta jatkanut, mutta se kyllä oli polvilla anomassa armoa mikä oli täysin naurettavaa. Sanoin, että jos tasotan tilanteen käymällä muualla, niin jatkuuko suhde normaalisti ja unohdetaan koko asia. Yllätys sellanen ei sitten kuitenkaan käynyt. Enkä tosiaan olisi ede niin tehnyt, mutta häivyin suhteesta.

Se mua ottaa päähän noisssa pettäjissä, että ne on aina anomassa armoa ja vähättelemässä sitä juttua.

Vierailija
20/191 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi se pitää sitten salata?

Saa tietty sekstailla kun toinen tietää siitä ja hyväksyy sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän