Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa äidin vieraannuttamaan lapset biologisesta isästä?

Tapsa*
01.01.2019 |

Olen lukenut keskusteluja tällä sivustollaja tuntuu, ettei tämä aihe saa tarpeeksi keskustelua osakseen.
Mikä saa äidin ajattelemaan, että lapsille olisi parempi olla tuntematta isäänsä. Ymmärrän seksuaalisen väkivallan tai väkivallan yleensäkin lapsia kohtaan, sekä sen, että isä sattuisi olemaan tappaja ja istuisi lopun elämäänsä vankilassa ja olisi vaaraksi läheisilleen.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3323215/syita-miksi-mies-ei-saa-tavata-…

mm. täällä todella röyhkeitä ja mielivaltaisia mielipiteitä aiheesta.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on niin, että lapsella on oikeus tavata. Silloin mielestäni lähivanhemman on tuettava näitä tapaamisia.

Vierailija
102/109 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lastensuojelu pysty puuttumaan lapsen henkiseen väkivaltaan. No vaikka nämä tapaukset lastensuojen asiakkaiksi, jos sille vieraannuttajalle saisi puhuttua järkeä päähän.

Onhan se kumma, että narsisteilla on näin suuri valta Suomessa.

Tapaamiskiistoissa hyvin usein ollaan lastensuojelun asiakkaita vähintäänkin aineettomien lastensuojeluilmoituksen muodossa. Sinulla ei ehkä ole tästä ongelmasta aivan realistista kuvaa jos kuvittelet että tämän tason ongelmissa ratkaisu olisi niinkin helppo, että puhutaan vain järkeä päähän.

Perusasioissa ongelma on nimenomaan se että on sana sanaa vastaan. Edes tapaamisten toteutumista on jälkikäteen kenenkään hyvin vaikea todeta kun tapaaja esimerkiksi kiistää tavanneensa lastaan. Kerro ihmeessä miten tällaisille puhutaan järkeä päähän niin olet ratkaissut maailmanlaajuisesti miljoonien lasten ja sukuyhteisöjen elämänmittaiset ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lapsen hylkääminen vastasyntyneenä ei ole vastuutonta?

Missäs se lapsi olisi jos äitikin käyttäytyisi niin?

Oleppa rehellinen😀

Vierailija
104/109 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lapsen hylkääminen vastasyntyneenä ei ole vastuutonta?

Missäs se lapsi olisi jos äitikin käyttäytyisi niin?

Oleppa rehellinen😀

Samaa mieltä. Vanhemmuus ei ole sellaista että sen ajankohdan voi valita mielensä mukaisesti. Että tänään leikin isää, sitten olen pari vuotta poissa, sitten taas blaa blaa.

Jos mulle kävisi noin, isä saa toki yrittää, sitten kun lapset on aikuisia.

Vierailija
105/109 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tapaus, jossa äiti vaati sopimusta lastenvalvojalla, että isän otettava lapset joka toinen viikonloppu. Sopimuksen teon jälkeen äiti ei enää päästänyt lapsia isälle.

Lastenvalvojat ei oiken näille mitään voi.

Ei lastenvalvoja, mutta sitten oikeuteen ja oikeuden päätöksen jäljeen lapset vaikka haetaan poliisin kanssa. Myös isä varmasti tuollaisen jälkeen saa lähivanhemmuuden, kun vain hakee. Harva isä taitaa oikeuteen lähteä.

Vierailija
106/109 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tapaus, jossa äiti vaati sopimusta lastenvalvojalla, että isän otettava lapset joka toinen viikonloppu. Sopimuksen teon jälkeen äiti ei enää päästänyt lapsia isälle.

Lastenvalvojat ei oiken näille mitään voi.

Ei lastenvalvoja, mutta sitten oikeuteen ja oikeuden päätöksen jäljeen lapset vaikka haetaan poliisin kanssa. Myös isä varmasti tuollaisen jälkeen saa lähivanhemmuuden, kun vain hakee. Harva isä taitaa oikeuteen lähteä.

Isien pitäis vaan taistella tätä äitikoneistoa vastaan

Vierailija
107/109 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mix isät ei sit lähe taistelee lapsist jos ne muka merkkaa mitää! Mun tapaukses lapse isää ei kiinnost tippaakaa! Uus rakas kun vie kaiken!

Vierailija
108/109 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk!

Vierailija
109/109 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa käyn ja tunnustan, että käytin lapsiamme aseena eron tullessa. Ei ollut siinä sekasorrossa muuta kostokeinoa ja tein typerästi. Isä vei mun vieraannuttamisten johdosta lähihuoltajuuden ja minä jäin etäksi. Sain mitä tilasin ja tulen aina häpeemään sitä mitä tein äitinä lapsilleni. Yritän kuitenkin olla vielä hyvä äiti vaikka maine ja ylpeys meni..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän