Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (1916)
Wanha ketju mutta lähinnä sen takia että fiksu mies oppii kerrasta millaisia naiset ovat.
Hampaat on niin huonossa kunnossa. Olen hammaslääkärikammoinen.N64
Ei tule muita kuin narskuja vastaan, olen sitten yksin.
Vierailija kirjoitti:
Takana on huono suhde. Päätin antaa mahdolliuuden ihmiselle, josta en ollut 100% varma. Ei olisi kannattanut. Jos en löydä ketään kunnollista koskaan, olen sitten vaan yksin.
Sama mulla.
Vierailija kirjoitti:
Wanha ketju mutta lähinnä sen takia että fiksu mies oppii kerrasta millaisia naiset ovat.
Fiksu mies ymmärtää, että naiset ovat erilaisia.
Silloin kun vielä seurustelin, toistuvasti huomasin että minun kanssa seurusteltiin vääristä, mm. pinnallisista syistä. Nyt on luotto mennyt liian monta kertaa, ja lisäksi olen tullut niin mukavuudenhaluiseksi etten jaksa hoitaa kuin omat sotkuni ja asiani, tämä helpottaa jotenkin jaksamistanikin, on helpompi säädellä omaa kuormittumista kun ei ole sidoksissa kenenkään muun menoihin ja aikatauluihin yms.
Kukaan ei huoli, katso minua, eikä välitä minusta. Olen ruma, kouluttautumaton, monilta osin sairas, köyhä, ei sosiaalista verkostoa, enkä ole töissä. Joudan siis jo pois täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista on valitettavan homogeenisiä. Luonteeltaan hyvin hankalia "prinsessoja"
En seurustele koska en ole löytänyt hyvää naista. Sellaista joka olisi kanssani tiimi, eikä nitisevä, kitisevä ja nalkuttava ilonpilaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä persoonaltaan joku voi olla iloisempi kuin toinen, mutta heidän käyttäytymismallinsa ovat silti varsin samansuuntaiset kaikilla.
Koska on aivan järjetöntä syytää yhdelle ihmiselle 90% ajasta ja huomiosta ja olettaa, että yksi ihminen on ominaisuuksiltaan niin "täydellinen", että se olisi aidosti jotenkin hyvä ratkaisu. Rakastaa voi monia ihmisiä ja paljon, olla samalla vapaa ja kyetä itsestään antamaan juuri parhaat puolet jokaiselle rakkaalle ihmiselle. Omistaminen ja rakkaus ovat kaksi aivan eri asiaa, ja niiden sotkeminen toisiinsa aiheuttaa aikamoisia elämän tragedioita. t. ihmissuhdeanarkisti
Vierailija kirjoitti:
Seurustelen kyllä. Yhdessä oltu 17-vuotiaasta asti ja edelleen yhdessä näin 13 vuotta myöhemmin.
Ei tarvitse etsiä parempaa, kun olen löytänyt jo parhaan.
Miksi et ymmärrä lukemaasi siitä huolimatta, että asut maassa jossa on ilmainen ja laadukas koulutusjärjestelmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista on valitettavan homogeenisiä. Luonteeltaan hyvin hankalia "prinsessoja"
Tällä logiikalla voimme siis todeta, että suurin osa miehistä on seksuaalirikollisia koska 98 % seksuaalirikollisista on miehiä.
Vaikka olen komea (muiden mielestä), työssä käyvä, koulutettu, luotettava ja kaikin puolin terve ja mukava mies, en seurustele. En käy joka viikonloppu ulkona, vaan arvostan myös koti-iltoja. Miksi en seurustele? No, ehkä sitä sopivaa ei ole vain tullut kohdalle... Ikää 35v, joten en nyt ihan vanhakaan ole. Olen lapsirakas, omia ei kuitenkaan ole. Mikä minussa on vikana? Kertokaahan naiset...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen komea (muiden mielestä), työssä käyvä, koulutettu, luotettava ja kaikin puolin terve ja mukava mies, en seurustele. En käy joka viikonloppu ulkona, vaan arvostan myös koti-iltoja. Miksi en seurustele? No, ehkä sitä sopivaa ei ole vain tullut kohdalle... Ikää 35v, joten en nyt ihan vanhakaan ole. Olen lapsirakas, omia ei kuitenkaan ole. Mikä minussa on vikana? Kertokaahan naiset...
Oot beta.
Koska en halua. Olen introvertti ja kotona haluan olla yksin. Parisuhteessa on paljon työtä (polysuhteessa olis vieläkin enemmän!) ja itsekseen viihdyn paremmin. Olen seurustellut useampaan otteeseen ja ne kaikki suhteet oli tärkeitä oman henkisen ja emotionaalisen kasvun kannalta, mutta oon vaan todennut etten kaipaa kumppania. Aseksuaalisuus saattaa vaikuttaa asiaan jonkun verran, mutta sanoisin enemmän että introverttius. En vaan kaipaa seuraa enkä fyysistä läheisyyttä siten kuin muut, mulle intiimeimmät suhteet on älyllisiä. Voin hyvin kun on n.3-4 parasta ystävää, kaikki erilaisia mutta joiden kanssa klikkaa henkisesti, mutta joita ei tartte kattella joka päivä. Yksinäisyyttä en oo koskaan ymmärtänyt vaikken koe kuuluvani mihinkään porukkaan niin en siitä kärsi.
Liikaa hyväksikäytetty joten luottamus ja usko mennyt täysin. Toivon liekki elää edelleen toisaalta.
Seurustelu ei sovi minulle, koska en jaksa nähdä vaivaa parisuhteen eteen ja tehdä koko ajan asioita yhdessä. Viihdyn liian hyvin omissa oloissani.
Työelämä vie voimat