Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
Vierailija kirjoitti:
Olen liian tasokas. Kaikki hyvät miehet on jo varattu.
hmmm...kaikki hyvät miehet varattuja??. eikös turvakodit jouluna täyty varattujen miesten puolisoista lapsineen...!!!!
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran seurustelua ja avopuolisona elämistä kokeillut. Ei ollut mun juttu. En osaa sitoutua yhteen henkilöön, vaan mieli tekee koko ajan uutta. Nyt saan tarpeeksi seuraa ja läheisyyttä elämääni satunnaisilta (seksi)kumppaneilta. Kavereiden kanssa sitten voin parantaa maailmaa ja puhua itselleni tärkeistä asioista. Ei siihen mitään puolisoa tarvita.
Sitten kun ne kaverit pariutuvat ja perheytyvät susta tulee senmonen riippakivi, jota ei kohta enää kutsuta kylään.
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään asiaa parisuhteessa olemisesta, mikä tekisi elämästäni parempaa tai toisi siihen jotain lisää
Parisuhteessa kaksi ihmistä selviää yhdessä ongelmista, joita heillä ei olisi, elleivät olisi parisuhteessa.
Minulle on kiertoilmauksin ja suoraankin sanottu, että ei tuo näköinen mies kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kelpaa omalle tasollesi, olet erehtynyt omasta tasostasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua seurustella. Saan seksiä kun haluan ja läheisyyttä kun haluan mutten ole tilivelvollinen kenellekkään. N27
Olet nuori tyttönen vielä. Odotas kun täytät 35, 40, 50. Loppuu seksin saanti rupsahtelusta johtuen kuin seinään, ellet kelpuuta 'tasosi' alempana olevia. Tosin tasosi on myös rupsahtanut olemattomiin. Vaikka ettehän te nuoret tätä ymmärrä saati hyväksy.
Höpö, höpö! 40-50v naisille on 3-kymppisiä miehiä tarjolla seksiin pilvin pimein. He ovat tajunneet että nain on on parhaimmillaan seksissä vanhempana. Vanhat ukot vain kuvittelee tosin.
Ihan eri juttu taas parisuhteen hakeminen, jossa tietysti nuoret perustaa perhettä ja vanhemmilla toiset intressit (jotka ei kohtaa).
Jos nainen hakee vaikka 15 vuotta nuorempaa seksiseuraa, hän on seksikäs puuma, joka tietää mitä tahtoo.
Jos mies tekee saman, hän on härski ja törkeä vanha ukko.
Semmoset kaksoisstandardit sulla.
Syitäni mitä tulee mieleen:
-Ei ole löytynyt henkilöä joka osoittaisi kiinnostusta minua kohtaan.
-En näe itseäni huuraavana ja/tai rakastettavana yksilönä (enkä ne näitä piirteitä itsessänikään).
-Sosiaalliset kokemukset livenä ovat vähäisiä/keltanokan tasoa (ujouttakin löytyy vähän).
-Eron mahdollisuus pelottaisi suhteen taustalla kokoajan, koska: "mitä enemmän rakastaa, sitä enemmän sen menettäminen satuttaa".
-En ole koskaan ollu parisuhteessa joten kokemus ja sen tuoma itsevarmuus puuttuu.
War. War never changes.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä paskalla teen kun en peltoakaan omista?
Tarpeekseni saanut avoliitoista, avioliitosta ja seurusteluista. Narsistejakin osunut kohdalle. Kiintiö täynnä kaikenso842rttisia parisuhteita!
Oliko toi 842 se parisuhteittesi määrä? Jos oli, niin sitten leipääntymisesi ymmärtää, kun ei millään onnistu.
Olen ankeuttaja, pessimisti. Vinoon kasvaneesta puusta tippuneena, en halua aiheuttaa lisää pettymyksiä/ traumoja.
Kun ihmiset tajuaisivat olevansa eniten vapaita silloin, kun he ovat vähiten ripustautuneina muihin.
Ihminen hakee täytettä tyhjyyden tunteelleen ja pakoa kuolemanpeloltaan muiden kautta, mutta avain todelliseen vapauteen löytyy vain oman mielen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hmmm...kaikki hyvät miehet varattuja??. eikös turvakodit jouluna täyty varattujen miesten puolisoista lapsineen...!!!!
Mitä ihmettä? Turvakodit eivät täyty HYVIEN varattujen miesten puolisoista jouluisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ankeuttaja, pessimisti. Vinoon kasvaneesta puusta tippuneena, en halua aiheuttaa lisää pettymyksiä/ traumoja.
Niinpä. Itse olen taas more is more -tyylin hemmottelija ja pari kertaa huomannut olevani yksissä kaltaisesi kanssa. Kumpikin kärsii. Mun mielestä omat traumat on kärsitty ja loppuelämän voi viettää yltäkylläisyydessä ja hyvyydessä. Ankeat vuosikymmenet on taaksejäänyttä enkö kaipaa niitä.
Seurustelisin, jos töiltä ehtisin. Mutta nukun töiden jälkeen päikkärit ja sitten on jo ilta. Olen 43-vuotias miesolio, joka haluaisi tutustua todella hyvin rintavaan keski-ikäiseen neitoon ja kävellä tämän kanssa aamukasteisella niityllä sekä syödä raparperipiirakkaa vaniljakastikkeen kera sitten illemmalla. Josko täällä vauvafoorumilta löytyisi tuollainen feminiininen valioyksilö, joka jakaisi samat kiinnostuksen kohteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Turvakodit eivät täyty HYVIEN varattujen miesten puolisoista jouluisin.
Kyllä nekin miehet oli hyviä, kun mentiin yhteen. Eihän kukaan nainen nyt huonoa huolisi.
Markkina-arvoni on vaikea määrittää. Olen urheilullinen ja akateeminen unelmien poikamies, mutta sain vakavan vamman kroonisine kipuineen ja (väliaikaisena) työttömyyksineen. Kipu tekee minusta katkeran ja pudottaa arvoni todella alas.... en oikein pysty arvioimaan kehen rahkeeni voisi riittää, enne kuin on selvitettu voidaanko vammani korjata vai ei.
Narsistit tappavat elämän. ei koskaan uudestaan.
Olen keski-ikäinen luuserimies. Ei tällaiselle ole kysyntää.
Olen nähnyt ja kärsinyt riittävän monta miestä tietääkseni, että olen nyt onnellisempi kuin koskaan. Hankin koiran joitakin vuosia sitten ja elämä tuntuu kepeältä ja helpolta.
Olen myös tehnyt itselleni suunnitelmia, kun lapset aikuistuvat ja muuttavat omilleen. Miesaikoina talouteni ei ikinä ollut näin hyvällä tolalla. Piti olla sitä tätä ja tuota. Nyt on perhe, uniaikaa ja talous kunnossa. Aika helpottavaa oli huomata, miten hyvin voi pärjätä kodin ainoana aikuisena. Ja kuinka paljon hyvää energiaa riittää myös ihan itselle.
"Miksi ostaa lehmä jos haluaa maitopa" jne
Voi kuulostaa klassisen kliseiseltä, mutta tällä hetkellä tuntuu ettei aika riittäisi kunnolla siihen. Opintojeni loppuvaiheet ovat nyt käsillä ja duunia tulee painettua aika paljon tässä samalla. Ja aikaa kuluu myös harrastuksiini. Tiedä sitten kaduttaako myöhemmin mutta uskon että itselläni on kyllä vielä ihan riittämiin aikaa seurustella myöhemminkin (olen 26-vuotias mies, josko sillä on merkitystä). Ensin mielelläni haluaisin saada elämäntilanteeni vähän otollisemmaksi koska en haluaisi olla se "poissaoleva kumppani".