Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole energiaa treffailla ja yrittää löytää miestä, jonka kanssa löytyisi fyysinen ja henkinen yhteys. Seksisuhteet ja epämääräiset tapailut eivät enää kiinnosta. Haluaisin kyllä seurustella, mutta ei ole realistista löytää sopivaa kumppania.
Samoin.
Lyhyesti: en tarvitse uutta p-läpeä, minulla on omakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan törkeän perheväkivallan uhrina on useimmiten mies kuin nainen.
lähde: tilastokeskus 2012
Perhe- ja lähisuhdeväkivallan uhreista vajaat 8 500 oli aikuisia.
Huomaa ero tilastoissanne. Toinen puhuu törkeästä parisuhdeväkivallaasta ja toinen parisuhdeväkivallasta. Törkeissä parisuhdeväkivaltatapauksissa toki tulee huomioida, että naisen suorittamassa törkeässä parisuhdeväkivallassa on usein ymmärtääkseni taustalla pidempään jatkunut miehen suorittama parisuhdeväkivalta.
En seurustele, koska en ole tavannut ketään johon ihastuisi. Lisäksi nykyään aikataulu niin täynnä työtä, lapsiani ja harrastuksiani, ettei minua oikeastaan seurustelu kiinnostakaan. Lähivuosina ajatuksena muuttaa tyystin toiselle paikkakunnallekin, joten en tiedä haluanko edes luoda seurustelusuhdetta nykyiselle asuinpaikalleni,
En ole koskaan ollut suosittu miesten parissa. Se, miksen seurustele miesten kanssa: en ole kunnolla ihastunut pitkään aikaan, en ole treffipalstalla, olen ylipainoinen (tiedän, monet ylipainoiset naiset ovat suhteessa), olen tavannut itseäni mukaan lukien ulkonäköni lytistäviä, ilkeitä miehiä, mulla on huonoja kokemuksia yhdessäolosta miesten kanssa (on toki hyviäkin jossain määrin, mutta vähemmän). En luota miehiin, seksiä kyllä haluisin, mutta voin huonosti loppujen lopuksi pelkissä panosuhteissa, joten ei kiitos.
Ei jaksa vääntää. Satunnainen irtoseksi riittää. Ei sitäkään usein jaksa. Ikä alkaa painaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tervepäisiä, hyväkroppaisia kolmikymppisiä naisia, jotka eivät olisi jo toisella kierroksella. Seurustelen vain, jos se tähtää loppuiän kestävään avioliittoon ja perheen perustamiseen.
Minä olen terve ja tasapainoinen nelikymppinen nainen. Erosin pitkästä suhteesta kolmekymppisenä, sen jälkeen olen seurustellut kertaalleen pari vuotta. Suhde ei toiminut, vaikka yritin vakavissani saada sitä toimimaan, joten laitoin sen lopulta poikki.
Tällä hetkellä en seurustele, koska urani luovalla alalla vaatii erityistä panostamista, ja tajuan ettei minulla olisi riittävästi aikaa parisuhde-elämälle juuri nyt. Tilanne on kuitenkin väliaikainen. Olen välillä viettänyt aikaa erään mukavan sinkkumiehen kanssa, joka on aidosti kiinnostunut tutustumaan kaveripohjalta eikä painosta mihinkään enempään, vaan tukee minua työponnisteluissani. Jos hän haluaa aloittaa seurustelun sitten kun minulla on taas enemmän aikaa, minulla ei tule olemaan mitään sitä vastaan. :)
Totta kai on olemassa kolmekymppisiä tervepäisiä sinkkunaisia! Jokainen mainitsemistasi toisella kierroksella olevista on ollut sinkku sitä ennen ainakin jonkin aikaa. Jätän tässä tietoisesti laskuista ne, joilla uusi suhde on alkanut jo ennen edellisen päättymistä, koska sellaista en pidä oikein terveenä käytöksenä.
Emmanuellen voihkinta kirjoitti:
Emanuel kun siinä laulussa voihkii näin
"Monamuu monamuu, sytee sytee" niin onko se suomeksi käännettynä "munaa munaa, syvemmälle syvemmälle" ?
"Mon amour, je t'aime." Rakkaani, rakastan sinua.
Siinä kaikille suomimiehille vihjettä siitä minkälaisessa tilanteessa nainen saa seksistä suurimman nautinnon. Noin keskimäärin, siis. Poikkeuksia toki on tähänkin sääntöön.
Olen liian tasokas. Kaikki hyvät miehet on jo varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua seurustella. Saan seksiä kun haluan ja läheisyyttä kun haluan mutten ole tilivelvollinen kenellekkään. N27
Olet nuori tyttönen vielä. Odotas kun täytät 35, 40, 50. Loppuu seksin saanti rupsahtelusta johtuen kuin seinään, ellet kelpuuta 'tasosi' alempana olevia. Tosin tasosi on myös rupsahtanut olemattomiin. Vaikka ettehän te nuoret tätä ymmärrä saati hyväksy.
Höpö, höpö! 40-50v naisille on 3-kymppisiä miehiä tarjolla seksiin pilvin pimein. He ovat tajunneet että nain on on parhaimmillaan seksissä vanhempana. Vanhat ukot vain kuvittelee tosin.
Ihan eri juttu taas parisuhteen hakeminen, jossa tietysti nuoret perustaa perhettä ja vanhemmilla toiset intressit (jotka ei kohtaa).
Mitä mä paskalla teen kun en peltoakaan omista?
Tarpeekseni saanut avoliitoista, avioliitosta ja seurusteluista. Narsistejakin osunut kohdalle. Kiintiö täynnä kaikenso842rttisia parisuhteita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on liian pieni muna, en kelpaa.
Sama. Tämä on minulle myös sanottu suoraan.
On kyllä törkeää.
Onko? En pitänyt törkeänä. Kyllä nainen saa haluta sitä mikä tuntuu hyvältä. Minulla ei sitä ollut.
Olen tuo edellinen kommentoija, ja olen itsekin mies. Minusta on törkeää murentaa toisen itsetuntoa tuollaisilla tölväisyillä. Sinäkin annoit tuon syyksi sille, miksi et seurustele, vaikka jollekin toiselle saattaisit kelvata pienine muninesi ihan hyvin.
Kyllä täytyy olla sairasta, jos seurustelusuhde on munan koosta kiinni. Kyllä suhteessa on paljon muutakin kuin naiminen.
Ei ole kohdalle sattunut sopivaa,nyt voisin vaihteeksi jo seurustellakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on liian pieni muna, en kelpaa.
Sama. Tämä on minulle myös sanottu suoraan.
On kyllä törkeää.
Onko? En pitänyt törkeänä. Kyllä nainen saa haluta sitä mikä tuntuu hyvältä. Minulla ei sitä ollut.
Olen tuo edellinen kommentoija, ja olen itsekin mies. Minusta on törkeää murentaa toisen itsetuntoa tuollaisilla tölväisyillä. Sinäkin annoit tuon syyksi sille, miksi et seurustele, vaikka jollekin toiselle saattaisit kelvata pienine muninesi ihan hyvin.
Kyllä täytyy olla sairasta, jos seurustelusuhde on munan koosta kiinni. Kyllä suhteessa on paljon muutakin kuin naiminen.
Minullakin olisi aivan yhtä hyvin voinut olla pieni muna kun ei vaan libidot riittäneet kunnon touhuun ja siitähän nousi naisen puolella aivan ylipääsemätön ongelma. Toki hän ensin yritti sitä "on seksi muutakin" mutta ei sitten kauaa pysynyt tuo kulissi vaan alkoi varsinainen kaunan kanto kun tahallani panttasin seksiä velttoine vehkeineni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan törkeän perheväkivallan uhrina on useimmiten mies kuin nainen.
Huomaa ero tilastoissanne. Toinen puhuu törkeästä parisuhdeväkivallaasta ja toinen parisuhdeväkivallasta. Törkeissä parisuhdeväkivaltatapauksissa toki tulee huomioida, että naisen suorittamassa törkeässä parisuhdeväkivallassa on usein ymmärtääkseni taustalla pidempään jatkunut miehen suorittama parisuhdeväkivalta.
Aloittaja (jonka kommentin jostakin syystä leikkasit pois) puhui perheväkivallasta sellaisenaan. Vain tuo valkopesijä linkkasi sen vanhentuneen tilastonsa pelkästä kärkipäästä väkivaltaa, kun ei tajua, että nainen ei halua suhteessa sitä lievempääkään.
capteeni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn liian hyvin itsekseni. Ihania miehiä olen tavannut, mutta en yhtäkään niin ihanaa, että olisin valmis luopumaan omasta rauhasta.
Täytyy toivoa, että saan mahdollisimman kauan miehiä seksikumppaneiksi, jotta ei tarvitse alkaa suhteeseen vain säännöllisen seksin takia.
Voi voi. Etkö osaa olla ilman mulkkua?
voi voi,, ootkos vähän katkera kun jotkut sentään saa halutessaan ;)
Minulla on sen verran nyt nelikymppsenä perussairauksia, että en halua vierittää huolta terveydestäni osaksi kenenkään muun elämää. Olen sinut sen kanssa, että tällä keholla tuskin montaa vuotta porskutetaan eteenpäin joten en halua aiheuttaa turhaa surua siitä, että olisi jonkun kanssa muutaman vuoden yhdessä ja sitten kuolisi pois.
Toki kumpi vain voi kuolla ennenaikaisesti esim. liikenneonnettomuuteenkin mutta se on enemmän sattumaa, omalla kohdallani tiedän että kehoni on menossa hautaan nopeammin kuin perusterveellä samanikäisellä ihmisellä. Eikä sen taakan vetäminen kuulu muille.
Eikä muutenkaan huvita päästää tässä vaiheessa ketään omaan elämään kun kuitenkin on tottunut elämään koko elämän yksin niin vaikea se olisi ryhtyä muokkamaan rutiinejaan ja elämäntapojaan kohtaamaan jonkun toisen vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja (jonka kommentin jostakin syystä leikkasit pois) puhui perheväkivallasta sellaisenaan. Vain tuo valkopesijä linkkasi sen vanhentuneen tilastonsa pelkästä kärkipäästä väkivaltaa, kun ei tajua, että nainen ei halua suhteessa sitä lievempääkään.
Ja tässä vielä se, mitä leikkasit minun aiemmasta vastauksestani pois. Siinä mennään siihen tarkempaankin tilastoon.
Taidat olla sama valkopesijä etkä mistään sivusta?
- - -
Uhreista 75,2 prosenttia oli naisia. Naisten osuus on laskenut vuodesta 2009 vajaat 6 prosenttiyksikköä. Epäillyistä puolestaan 80,8 prosenttia oli miehiä. Miesepäiltyjen osuus on laskenut noin 5 prosenttiyksikköä vuodesta 2009. Joka kolmannessa tapauksissa, joissa uhri oli mies, myös epäilty oli mies. Sen sijaan tapauksissa, joissa uhri oli nainen, epäilty oli nainen vain vajaassa 4 prosentissa tapauksista.
Vuonna 2020 aikuisiin kohdistuneesta perhe- ja lähisuhdeväkivaltatapauksista 50,3 prosenttia oli avio- tai avopuolisoiden välistä. Osuus kasvoi vajaat 2 prosenttiyksikköä edellisvuodesta. Puolisoiden välisestä väkivaltatapauksista 62 prosenttia on aviopuolisoiden välisiä ja 38 prosenttia avopuolisoiden välisiä. 40 prosentissa tapauksissa, joissa uhri oli mies, oli epälty uhrin nykyinen avio- tai avopuoliso. Hieman runsaalla puolet tapauksista, joissa uhri oli nainen, oli epälty uhrin nykyinen avio- tai avopuoliso.
https://tilastokeskus.fi/til/rpk/2020/15/rpk_2020_15_2021-06-01_tie_001_...
Elokuun viimeinen päivä lähestyy joka päivä, kaksikertaa naimisissa olleena, tiedän jonkun verran parisuhteiden ongelmista. Suurempaa jonoa, en ole kotioveni ulkopuolella havainnut. Vuosirenkaita on jo kohta 70 joten lienee parasta unohtaa koko asia, jos dementia ei jo ole sitä hoitanut.
Minulla ei ole energiaa treffailla ja yrittää löytää miestä, jonka kanssa löytyisi fyysinen ja henkinen yhteys. Seksisuhteet ja epämääräiset tapailut eivät enää kiinnosta. Haluaisin kyllä seurustella, mutta ei ole realistista löytää sopivaa kumppania.