Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
VaahtoVasara kirjoitti:
"Miksi ostaa lehmä jos haluaa maitopa" jne
Kuvittelisin ihmisen kaipaavan muutakin kuin maitoa. Imeväisiän jälkeen siis. Et ole vielä vieroittunut äitisi nisästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen luuserimies. Ei tällaiselle ole kysyntää.
Ei tosiaan ole oikein odottaa muiden tukevan itseluottamustasi tai korjaavan puutteesi.
Sulle on kysyntää kun alat aikuiseksi ja ryhdistäydyt.
Vierailija kirjoitti:
Koska edellisen kumppanin jälkeen ei huvita. Lopetin suhteen koska hänen suurin rakkautensa oli alkoholi, en minä eikä kukaan muukaan ihminen. Viina surkastuttaa ihmistä henkisesti ja fyysisesti ja siitä jäi tympeä olo. Viina kummittelee aina, vaikka alkoholisti joskus ponnistelisi ja olisi viikon, pari juomatta. Se on silti hänelle ponnistus, jota minä en raittiina ihmisenä osaa ylistäen kunnioittaa kun se itselle on normaalitila.
Olen ollut suhteissa lähes 40 vuotta alle 60 ikävuodestani, joten vaihteeksi on hyvä kokeilla olla yksin. Ja tämähän on mainiota. Miksei kukaan kertonut, että vain yksin nainen on vapaa?
Vain yksin nainen on vapaa pitää 100% paikkansa. Mutta silti kaipaan kovasti rakkautta ja seksiä. Niihin tarvitsen miestä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit tappavat elämän. ei koskaan uudestaan.
Tämähän se on. Näin psykopaatista jo vuosia sitten irtipäässeenä, haluaa jatkaa omaa elämäänsä yksin.
Saa tehdä mitä haluaa, tai olla tekemättä.
Saa syödä koska haluaa, tai olla syömättä.
Saa mennä nukkumaan koska haluaa ja samoin herätä.
Saa vaan olla, ilman että kukaan on siinä lähietäisyydellä tarvitsemassa viihdyttämistä.
Jne jne
Erittäin raskasta olla jonkun marionettinukke.
Ei mitään omaa elämää.
Ja se jatkuva pelko, ei enää koskaan.
Onneksi olen saanut olla kohta 20 vuotta yksin.
Olen jo niin itsenäinen, että parisuhdemies rupeaisi varmasti valittamaan, että en huomioi.
Toki voisin haluta nähdä jotain kivaa miestä aina silloin tällöin esim pari kertaa viikossa - parin viikon välein. Ikinä en kumminkaan saman katon alle muuta.
Mutta kun en jaksa nähdä vaivaa.
Kysyjän kysymykseen: Mitäpä sinä sillä tiedolla teet?
Jos et halua seksiä sekään ei kiinnosta ketään. Pidä vaan omana tietonas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran seurustelua ja avopuolisona elämistä kokeillut. Ei ollut mun juttu. En osaa sitoutua yhteen henkilöön, vaan mieli tekee koko ajan uutta. Nyt saan tarpeeksi seuraa ja läheisyyttä elämääni satunnaisilta (seksi)kumppaneilta. Kavereiden kanssa sitten voin parantaa maailmaa ja puhua itselleni tärkeistä asioista. Ei siihen mitään puolisoa tarvita.
Sitten kun ne kaverit pariutuvat ja perheytyvät susta tulee senmonen riippakivi, jota ei kohta enää kutsuta kylään.
Olen jo 56 v että on nuo kaverit tuossa jo perheytyneet
Avioeron jälkeen huomasin nauttivani yksinolosta ja vapaudesta. Enää ei tarvitse raahata kaupasta miehelle ruokaa, kokata, tiskata sen tiskejä ja pestä sen pyykkejä. Koti on aina siisti, kun ei ole miehen vaatekasoja tuoleilla ja lattialla, ei likaisia astioita ympäri asuntoa, eikä sotkuista pelinurkkausta. En halua enää miestä elämääni, koska se ottaa enemmän kuin antaa.
Koska kehä 3 ulkopuolella ei ole vapaita naisia. En saanut tinderissä yhtään matchia 2 vuoden aikana 200km säteellä enkä ollut nirso. Sitten kun kävin helsingissä ja päivässä tuli 7 matchia. Eli tinderkin voi toimia miehellä, jos asuu helsingissä. Muualla se on tavalliselle miehelle turha.
En ole löytänyt sopivaa kumppania
Vierailija kirjoitti:
Koska kehä 3 ulkopuolella ei ole vapaita naisia. En saanut tinderissä yhtään matchia 2 vuoden aikana 200km säteellä enkä ollut nirso. Sitten kun kävin helsingissä ja päivässä tuli 7 matchia. Eli tinderkin voi toimia miehellä, jos asuu helsingissä. Muualla se on tavalliselle miehelle turha.
Jos olet mies ja haluat Tinderin toimivan "normaalisti" niinkuin vuosia sitten saadaksesi matcheja sun on pakko maksaa Tinder Platinumista koska matchit ovat tätä nykyä miehille paywallin takana.
Reilu 2000 euroa nettopalkkaa, ei autoa, ei kavereita eikä kodin ulkopuolella tapahtuvia harrastuksia. Näillä korteilla ei edes kannata pelata.
m42
Vaimossa ihan tarpeeksi kestämistä,muutenkin vihaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sama valkopesijä etkä mistään sivusta?
En ala lukemaan 68 sivuista keskustelua mitä kukakin sanonut. Siinä osasta minkä näin toinen puhui törkeästä parisuhdeväkivallasta ja toinen kaikesta väkivallasta. Siltä osin ette verranneet samaa asiaa. Miksi valkopesisiin mitään, kun lisäsin törkeän parisuhdeväkivallankin kohdalla huomioitavan, että naisen suorittamassa törkeässä parisuhdeväkivallassa on ymmärtääkseni usein takana miehen suorittama parisuhdeväkivalta? Sukupuolen lisäksi tilastoista pitäisi erotella, onko törkeä parisuhdeväkivalta uhri itse syyllistynyt parisuhdeväkivaltaan törkeä parisuhdeväkivaltaa tekevän osalta. Lisäksi tulisi erotella toisiaan pahoinpitelevät pariskunnat, jos kummankin kohdalla kyse saman tasoisesta rikoksesta.
en seurustele kun haluan vain seksiä enkä halua lapsia enkä katsoa lälläri elokuvia tai käyttää aikaa vaikka sukujuhlien pukeutumiseen tai lahjoihin
paljon kivempi vaan takoo pleikkaa ja kattoo rauhassa ramboa ja jääkiekkoa eikä kukaan motkottele mitä syö tai juo
Koska en halua naista, joka ajattelee lähtökohtaisesti minusta pelkkää pahaa ja asettaa kovia vaatimuksia siitä, että minun pitäisi todistaa olevani jotain muuta kuin pelkkää pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sama valkopesijä etkä mistään sivusta?
En ala lukemaan 68 sivuista keskustelua mitä kukakin sanonut. Siinä osasta minkä näin toinen puhui törkeästä parisuhdeväkivallasta ja toinen kaikesta väkivallasta. Siltä osin ette verranneet samaa asiaa. Miksi valkopesisiin mitään, kun lisäsin törkeän parisuhdeväkivallankin kohdalla huomioitavan, että naisen suorittamassa törkeässä parisuhdeväkivallassa on ymmärtääkseni usein takana miehen suorittama parisuhdeväkivalta? Sukupuolen lisäksi tilastoista pitäisi erotella, onko törkeä parisuhdeväkivalta uhri itse syyllistynyt parisuhdeväkivaltaan törkeä parisuhdeväkivaltaa tekevän osalta. Lisäksi tulisi erotella toisiaan pahoinpitelevät pariskunnat, jos kummankin kohdalla kyse saman tasoisesta rikoksesta.
Uskoisin että monessa väkivaltaisessa parisuhteessa kumpikin on väkivaltainen. Tosin yleensä mies on fyysisesti ja nainen henkisesti. Vain toinen näistä on yleisesti tuomittua ja vain toisesta jää fyysiset jäljet. Voin miespuolisena kertoa että olen kohdannut useamman naisen joka ensin haukkuu tuntematonta päin naamaa ja tulee aggressiivisesti epämiellyttävän lähelle sitä tehdessään. Ja kun en reagoi halutulla tavalla tai sanon jotain ilkeää takaisin, tulee takaisin lyönti avokämmenellä. Jos tällaista tapahtuu edes satunnaisesti parisuhteessa, kumpikaan osapuoli ei ole täysin syytön.
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua naista, joka ajattelee lähtökohtaisesti minusta pelkkää pahaa ja asettaa kovia vaatimuksia siitä, että minun pitäisi todistaa olevani jotain muuta kuin pelkkää pahaa.
tämä. kaikki hyvät naiset ovat pariutuneet jo nuorena. jäljellä on katkeria miestenvihaajia tai sitten pilalle hakattuja, jotka halusivat edellisessä suhteessa jännän miehen.
Monet...
liian monet hylkäyskokemukset (myös lähes merkityksettömistä suhteistakin) vaikuttavat siihen etten edes etsi ketään enää näin keski-ikäisenä. Vaikka olen ehkä ihan kohtuullisen näköinen, siisti ja huoliteltu, nekään miehet jotla kelpuuttaisivat eivät lähesty koska otaksuvat minun olevan ehkä varattu. En käy ravintoloissa tms paikoissa joissa käytetään alkoholia jolloin ehkä Suomimies uskaltautuu edes juttusille.
Kotoa ei ole kukaan tullut hakemaan.
En viitsi enää nähdä vaivaa deittailuun (se oli ihan kamalaa) ja turhiin treffeihin, en vaan jaksa enää sitä säätämistä, millon nähdään vai nähdäänkö ja kumpi nyt ehdottaa ja laittaako se nyt viestiä vai laitanko minä ja tykkääköhän se minusta vai tapaileeko kenties muitakin jne...
enkä myöskään kestä enää suhteiden päättymisiä.
Se kenestä olen kiinnostunut ja jota kaipaan on varattu. Jos tähän tulee muutos olen ekana jonossa 👍
Koska edellisen kumppanin jälkeen ei huvita. Lopetin suhteen koska hänen suurin rakkautensa oli alkoholi, en minä eikä kukaan muukaan ihminen. Viina surkastuttaa ihmistä henkisesti ja fyysisesti ja siitä jäi tympeä olo. Viina kummittelee aina, vaikka alkoholisti joskus ponnistelisi ja olisi viikon, pari juomatta. Se on silti hänelle ponnistus, jota minä en raittiina ihmisenä osaa ylistäen kunnioittaa kun se itselle on normaalitila.
Olen ollut suhteissa lähes 40 vuotta alle 60 ikävuodestani, joten vaihteeksi on hyvä kokeilla olla yksin. Ja tämähän on mainiota. Miksei kukaan kertonut, että vain yksin nainen on vapaa?