Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (1916)

Vierailija
81/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

capteeni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn liian hyvin itsekseni. Ihania miehiä olen tavannut, mutta en yhtäkään niin ihanaa, että olisin valmis luopumaan omasta rauhasta. 

Täytyy toivoa, että saan mahdollisimman kauan miehiä seksikumppaneiksi, jotta ei tarvitse alkaa suhteeseen vain säännöllisen seksin takia.

Voi voi. Etkö osaa olla ilman mulkkua?

Ihmettelen, että miksi pitäisi osata olla ilman, niin kauan kun sitä on tarjolla? Seksi on ihanaa ja säännöllinen, monipuolinen, toisen ihmisen kanssa siitä nauttiminen minulle hyvin tärkeää.

Hyih. Älä tule minun lähelleni sitten.

Ei tulisi mieleenkään. Juurihan sanoin, että nautinto on tärkeää.

Vierailija
82/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua seurustella. Saan seksiä kun haluan ja läheisyyttä kun haluan mutten ole tilivelvollinen kenellekkään. N27

Olet nuori tyttönen vielä. Odotas kun täytät 35, 40, 50. Loppuu seksin saanti rupsahtelusta johtuen kuin seinään, ellet kelpuuta 'tasosi' alempana olevia. Tosin tasosi on myös rupsahtanut olemattomiin. Vaikka ettehän te nuoret tätä ymmärrä saati hyväksy.

Sitten se loppuu, ei se mikään elinehto ole. Tosin nyt, vaikka sanot että olen jo rupsahtanut niin fakta on että säkin setämies maksaisit seksistä mun näköisen naisen kanssa. Enkä ole edes mitenkään ihmeellisen kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ettei seksi kiinnosta. Ei johdu mistään lääkkeistä kylläkään, vaan on mulla ihan luontainen ominaisuus. Seksitön kumppanuus kyllä kiinnostaisi, mutta ei ole löytynyt vastaavaa miestä.

Kaikki suomen aseksuaalit kokoontuneet palstalle?

Vai oliko niitä seksihaluja nuorempana? Kysyin teiltä, jolle seksittömyys on tavoitteena.

Vierailija
84/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pakkoa mennä suhteeseen eikä vielä ole osunut kohdalle ihmistä jonka kanssa haluaisin suhteeseen. Ja no, allekirjoitan ehkä sen että tuntuu että miehiä ei vaan tapaa missään, tai ole tekemisissä, enkä ole varsinaisesti hakeutunutkaan tilanteisiin joissa voi tavata miehiä.

Vierailija
85/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ettei seksi kiinnosta. Ei johdu mistään lääkkeistä kylläkään, vaan on mulla ihan luontainen ominaisuus. Seksitön kumppanuus kyllä kiinnostaisi, mutta ei ole löytynyt vastaavaa miestä.

Vai oliko niitä seksihaluja nuorempana? Kysyin teiltä, jolle seksittömyys on tavoitteena.

Ennemminkin tämä paljastaa sen todellisuuden, että kaikkia seksi ei vain kiinnosta. Eikä tarvitse olla tyystin aseksuaali, että seksistä ei juuri välitä. Meitä on hei paljon!

Minulla oli kovat halut joskus teininä, kun hormonit ryöppysivät. Nuoren aikuisuuteni harrastin seksiä lähinnä siksi, että parisuhteessa kuului niin tehdä, enkä kyseenalaistanut koko asiaa. Nykyään olen onnellinen, kun ei tarvitse antaa kenenkään käyttää vartaloani.

Minusta olisi todella tärkeää, että näistä asioista puhuttaisiin enemmän. Etteivät vähemmän seksiä haluavat tai täysin haluttomat kohtaisi vain sitä osoittelua, että on maailman ainoa laatuaan ja ongelmainen ja että kyllä tuon asian kanssa täytyy lääkäriin mennä.

Vierailija
86/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liian pieni muna, en kelpaa.

Sama. Tämä on minulle myös sanottu suoraan.

Olisi kyllä kiva tietää minkä kokoinen on liian pieni muna, jotta ei kelpaa kenellekään?  Ja jep, minustakin tuon syyn sanominen on törkeää, isku vyön alle. 

Minulla on 13 cm seisokissa ja liian pieneksi sanottu.

Vierailija
87/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva tietää minkä kokoinen on liian pieni muna, jotta ei kelpaa kenellekään?  Ja jep, minustakin tuon syyn sanominen on törkeää, isku vyön alle. 

Mulla on 15cm eli pituus ei ole ongelma vaan se paksuus. Se ei tunnu miltään. Parisuhde päättyy aina naisen pettämiseen.

Onpa kurja juttu, mutta silti olisin taipuvainen uskomaan enemmän siihen, että sinulla on oikeasti käynyt vain tosi huono tuuri naisten suhteen. Hyvä seksi kun on oikeasti kiinni ihan muista asioista kuin miehen koosta, etenkin kun nainen pystyy jumppaamaan itsensä pienellä vaivalla tiukemmaksi.

Toivottavasti sinua vielä onnistaa ja löydät mukavan naisen.

Tää keskustelu meni ehkä sivuraiteille, mutta sanonpa silti. Mulla on seksikokemuksia taatusti enemmän kuin ihmisillä keskimäärin, ja olen nähnyt jos jonkinlaisia työkaluja. Seksin nautinnollisiuteen sen mallilla, koolla, suoruudella yms ei ole mitään merkitystä. Ihan varmasti löydät tyttöystävän, jolle juuri sinä olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet, jos vain itse niin haluat ja saat itsetuntosi myös tuolta osin kuntoon.

Seurustelu ei tietenkään ole onni ja autuus, ja on ihan ok olla sinkku, jos niin haluaa, mutta parisuhteessa on hyvätkin puolensa :)

En ole se, jolle vastasit, mutta kiitos tästä kommentista. Se luo uskoa tulevaan.

Vierailija
88/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua seksiä niin usein kuin parisuhteessa pitäisi haluta, ainakaan niin paljon kuin aiemmat kumppanini ovat halunneet. On helpompaa, kun ei tarvitse koko ajan tehdä asioita toisen mieliksi, vaikka itsestä tuntuisi kuinka pahalta.

Miksi se tuntuu niin pahalta?

Ei se minusta ole koskaan tuntunut pahalta, oman rakkaan kanssa. Vaikka ei aina tee niin mieli.

Vierailija
89/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksi näistä ihmettelemistäsi aseksuaaleista. En ole koskaan ollut kovin seksuaalinen olento tai tuntenut tarvetta saada parisuhde tai lapsia.

Aloin tässä itse asiassa kehitellä ajatusta, että ehkä ihmisen lisääntymisvietti on tehokkain silloin kun olosuhteet ovat huonot, koska muuten ei syntyisi lapsia eikä ihmislaji säilyisi (koska kuka järkevä ihminen tekisi lapsia kurjuuteen ja epävarmuuteen), mutta kolikon kääntöpuolena olisi että kun tietty elintaso on saavutettu, niin lisääntymisvietti vaan heikkenee?

Tavallaan aseksuaalisuus voisi olla jonkinlainen "luonnon punakynä" rajoittamaan ihmisten lisääntymistä. Toistaiseksi taudit, nälänhädät yms. ovat rajoittaneet ihmispopulaatioiden määrää kun ihmisiä on alkanut olla liikaa ympäröivän luonnon kantokykyyn nähden, mutta länsimaissa ollaan kehityksessä saavutettu piste, jossa nämä eivät enää toimi. Samalla länsimaissa kulutetaan aivan härskisti luonnonvaroja.

Eli vaikka biologinen tarve pariutua ei säätele minun tai muiden aseksuaalien käyttäytymistä niin paljon kuin himokkaiden lajitovereidemme, mekin olemme loppupeleissä vain maapallon alaisia? :D

Vierailija
90/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Tällä palstalla koetaan, että ei tuommoinen ole mahdollista ja koko on merkityksetön. Kummasti vain näitä kokemuksia saa lukea pienikokoisilta miehiltä. Pieni on pieni ja suurimmalle osalle se on liian pieni.

Vierailija
91/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kokematon 22v transsukupuolinen ihminen... Ei hirveän helppoa ole löytää ketään. Tinderiä kokeilin ja kävin yksillä treffeilläkin, mutta ahdistaa tuntemattomien kanssa juttelu netissä

Vierailija
92/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole sellainen kenen kanssa halutaan rakentaa elämää. Miehet pitää musta usein ja vaativat päästä mun elämään, mutta sit ku ne huomaa, että mä olen ihan perusihminen niin ne alkaa kaikkoamaan. Musta ei halua niin sanotusti kukaan pitää kiinni.

Vierailija
93/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan ajattelevani, että jos tietäsin tähän kysymykseen oikean vastauksen, niin mahtaisnko silloin seurustella. - Vai voiko joku sanoa paikan, josta voisi saada itselleen seurustelukumppanin. - Ehkä sellaisiakin vielä on olemassa. En kuitenkaan usko siihen, että joku toinen, ta toiset voisivat tietää minua paremmin kenen kanssa minun olisi paras seurustella.

On oikeastaan jännää, kuinka kaksi toisilleen täydellisteltä kumppaniehdokasta saattaa vaikuttaa erinomaisen kiitettävälä ja monin tavoin toisilleen sopivilta muodostamaaan keskenään parisuhteen.  Tämä tulos on saavutettu heistä tehtyjen tutkimusten, laadittujen dokumenttien asiapapereiden ja asiantuntijoiden tekemien haastattelujen ja testien perusteella. Mutta kuitenkaan ei ole mennyt montaakaan hetkeä, kun pariskunnasta molemmat mutta myös ulkopuolinenkin on saattanut erottaa, ettei luodon "parikunnan" keskinäinen dynamiikka toimi ja etene niinkuin edeltävät tutkimukset ja testitien jne peruteella on otaksuttu ja uskottu voitavan olla varmoja.

Tällaiseen johtopäätökseen olen itse tullut kiitos tai moite Ensitreffit alttarillatosi tv -formaatti. Pessimisti tosin varmasti sanoo, että ei yleisölle ole kerrottu kaikkea ja sarjan etu on myös e, että parien välille syntyy draamaa, kun mitä siitä tulisi jos kaikki valitut parit leijailisivat onnensa kukkuloilla ja ylitsevuotavassa hekumassa....  

Vierailija
94/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaa naisille. Et ole super komea, rikas, jännä tai hauska.

Vierailija
95/1916 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua seksiä niin usein kuin parisuhteessa pitäisi haluta, ainakaan niin paljon kuin aiemmat kumppanini ovat halunneet. On helpompaa, kun ei tarvitse koko ajan tehdä asioita toisen mieliksi, vaikka itsestä tuntuisi kuinka pahalta.

Miksi se tuntuu niin pahalta?

Ei se minusta ole koskaan tuntunut pahalta, oman rakkaan kanssa. Vaikka ei aina tee niin mieli.

Ilmeisesti se, kun sinun "ei tee mieli" -olosi on kuitenkin vain sitä, että et vain ollut ehtinyt ajatella seksiä ennen kuin mies sitä sinulle ehdotti, mutta kehosi hyväksyy ajatuksen. Kun todella ei tee mieli, silloin seksin yrittäminen "nukkuvilla" elimillä tuntuu raiskaukselta, vaikka kuinka koettaisi virittäytyä ja haluaisi haluta ja olla rakkaalle hyvä.

Vierailija
96/1916 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi kyllä seurustelu ja vakituinen parisuhde, seksi ei vain kiinnosta, joten ei ole löytynyt sopivaa kumppania.

Oletko mies vai nainen?

Vierailija
97/1916 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitkaa myös ympärysmitta, koska pelkällä pituudella ei ole (kaikille) merkitystä.

Vierailija
98/1916 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi kyllä seurustelu ja vakituinen parisuhde, seksi ei vain kiinnosta, joten ei ole löytynyt sopivaa kumppania.

Oletko mies vai nainen?

Kaikki aseksuaalit, joilla ei ole kumppania ovat naisia. Aseksuaalit miehet ovat kuuminta kamaa ja napattu aikoja sitten.

Vierailija
99/1916 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitkaa myös ympärysmitta, koska pelkällä pituudella ei ole (kaikille) merkitystä.

Tämä! Tuo peniksen pituuden painottaminen on sama kuin nainen kehuskelisi pitkällä emättimellä. Mikä tietysti voi olla toivottava juttu, jos kumppanilla sattuu olemaan todella pitkä penis. Paksuus on se, jolla on väliä. Pitkä mutta ohut tuntuu lähinnä tökkimisenä eikä täyttävyytenä, ei hyvä.

Vierailija
100/1916 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajua ap:nkään päättelyketjua että hän ei nyt seurustelisi koska ei teini-ikäisenä seurustellut. En minäkään seurustellut ennen kuin olin 22. Parin miehen kanssa oli seurustelusuhteet ennen kuin löysin nykyisen aviomieheni. Nuorena oli juuri huono itsetunto ja kiinnostus kaikkea muuta kohtaan kovempi, mutta ei se ole estänyt kiinnostumasta myöhemmin ja haluamasta olla ihan säännöllisesti tällaisten itseä (fyysisesti, älyllisesti, emotionaalisesti) kiinnostavien henkilöiden seurassa, josta sitten on seurannut seurustelu jos kiinnostus on ollut molemminpuoleista. Tiettyä avoimuutta ja heittäytymisvalmiutta toki tarvitaan.