Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (1916)

Vierailija
61/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaa kenellekään, olen ruma.

Vierailija
62/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan nainen tullut kotoa hakemaan. Ei vaan, olen aika tarkka mitä siedän ja siihen on aika monen vaikea tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä jotka eivät välitä seksistä (ja elävät siksi mielummin yksin) on yllättävän paljon. Voi kunpa siitä tulisi ihmisten mieliin normaali asia. Tämä on ominaisuus samalla lailla kuin luonteenpiirteetkin. Kun en ole koskaan seksistä välittänyt, niin en siitä muutu. Ja olen kokeillut kumpaakin sukupuolta. Kun ei, niin ei.

Se on surku, voisit olla muuten hyvä, mutta miehet jotka eivät halua seksiä ovat varmaan todella harvassa.

Vierailija
64/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liian pieni muna, en kelpaa.

Sama. Tämä on minulle myös sanottu suoraan.

On kyllä törkeää.

Onko? En pitänyt törkeänä. Kyllä nainen saa haluta sitä mikä tuntuu hyvältä. Minulla ei sitä ollut.

Ei kai pelkkä vehkeen koko parisuhteessa paljon auta. Tai ei minua ainakaan haittaisi muuten hyvällä miehellä mikään vehkeen koko.

Niin, sinua ei haittaisi. Et sinä silti voi mitätöidä niiden naisten kokemuksia, jotka ovat toista mieltä. Minulle seksi ja nimenomaan yhdyntä on iso osa parisuhdetta. Ei toki kaikki, mutta jos sitoudun loppuiäkseni saamaan vain yhtä pippeliä, niin kyllä sen täytyy silloin olla sellainen ettei tarvitse muista haaveilla.

Minä voisin olla suhteessa pienellä varustetun miehen kanssa, jos hänen kanssaan ei tarvitsisi harrastaa seksiä. En välitä seksistä suuresti muutenkaan, mutta jos sitä harrastan, niin haluan juurikin yhdyntää ja kunnollista sellaista.

Vierailija
65/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä parisuhteen ja vieläpä pysyvän sellaisen mut en kelpaa kenellekään miehelle. Olen liian vanha ja ulkonäöltäni vaatimaton. Ylipainoa ei ole mutta en ole mitenkään hyvännäköinen. Kukaan mies ei kiinnostu minusta. Exälle eli lasteni isälle tuli viidenkympin villitys ja jätti perheensä nuoren ja kauniin naisen vuoksi nelisen vuotta sitten. Pariin vuoteen ei minkään sortin suhde kiinnostanut ja nyt huomaan olevani liian vanha jopa itseäni reilusti vanhemmille miehille.

Vierailija
66/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua seurustella. Saan seksiä kun haluan ja läheisyyttä kun haluan mutten ole tilivelvollinen kenellekkään. N27

Olet nuori tyttönen vielä. Odotas kun täytät 35, 40, 50. Loppuu seksin saanti rupsahtelusta johtuen kuin seinään, ellet kelpuuta 'tasosi' alempana olevia. Tosin tasosi on myös rupsahtanut olemattomiin. Vaikka ettehän te nuoret tätä ymmärrä saati hyväksy.

Vierailija
67/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika munassa jos kieli toimii ;) 

Vierailija
68/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, jos noinkin ajattelevia naisia on. :) Minulle ei riittäisi, olisin mielummin kokonaan ilman seksiä.

Vierailija
69/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oululaanen kirjoitti:

"saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia."

Tää on just pahinta mahdollista itsepetosta. Ajattelin itse samaa, kunnes lopulta 23v ikäisenä kokeilin Tinderiä ensimmäisen kerran. Herran juma ehkä 1 nainen 50 naisesta mätsäsi ja lisäksi vastaili keskusteluun. Ja ei ollut ikävä kyllä kemiaa meillä. Pyöritin tinderissä sellaiset yli 200 swaippia, joista joku 25 mätsiä. Näistä keskustelua ehkä 10 kanssa. Kenenkään kanssa ei ollut kemiaa.

Nykyisin olen jo antanut periksi asialle

Niin? Ei seurustelussa silti ole mitään pointtia.

Vierailija
70/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, jos noinkin ajattelevia naisia on. :) Minulle ei riittäisi, olisin mielummin kokonaan ilman seksiä.

Juuh, mikään ei voita kunnon kielitoimintaa<3

Vierailija
71/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös sama tausta kun sinulla. Kiusaamista ja sen jälkeen yksinäisyys ja porukoista tippuminen lopullisesti. Itsetunto murskattu ja toisaalta olen kasvanut siihen, että pitää vaan selvitä yksin ja olla itsenäinen. Yksinäisyys vieläkin mukana ja kavereita ei juurikaan ole. Nämä nyt tuskin mitään plussia suhdetta ajatellen. Näiden edellä mainittujen seikkojan takia minulla ei toisaalta ole ollut edes mahdollisuuksia tavata kiinnostavia ihmisiä. Tällä tarkoitan esim sitä tilannetta, kun yksi silloisen opiskelupaikan suosituista pojista ilmaisee, että olisi kiinnostunut minusta. No, lopputulos on se, ettei siitä mitään tullut, kun olimme ihan eri kastissa,  kun itse olin se muiden hyljeksimä. Tämä sama tilanne tapahtui myös toistamiseen eri tyypin kanssa. Hänen kanssaan olimme kavereita, mutta asiat eivät edenneet juuri noiden olosuhteiden takia. Tietysti olimme niin nuoria silloin, että näillä seikoilla ehkä enemmän vaikutusta.

Näiden kokemusten jälkeen olen kokenut oikeastaan vielä enemmän kaikkea pahaa ja ulkonäkö lytätty niin etten voi edes kuvitella, että joku pitäisi minua kauniina ja haluaisi olla kanssani. Toisaalta en tiedä myöskään sitä, että tottuisinko olemaan jonkun kanssa joka päivä, kun olen ollut niin yksin ja omissa oloissani. Voisi aluksi olla ihan vierasta viettää niin paljon aikaa toisen kanssa. Senkään takia en uskalla hakea seuraa, koska pelkään että toinen tulisi liian lähelle ja itse kaipaisin omaa aikaa. Ja sitten luottamuksen puute. En luota itseeni ja miten pystyisin toisen päästämään niin lähelle ja luottamaan. Suojelen itseäni ikäviltä kokemuksilta ja samalla jään yksin. Pelkään, ettei toinen pitäisikään minusta tai sitten minä aiheuttaisin hänelle jotain surua.

En oikeastaan edes usko siihen, että joku "tavallista" elämää elänyt nuori mies välttämättä ymmärtäisi tai edes jaksaisi minua. Kuitenkin olen myös melko ujo ja varovainen ehkä tylsä ihminen, joka vaatisi paljon aikaa. Helpompaa olisi jos jollekin olisivat jo nämä asiat selviä. Toisinko myöskään iloa muille, kun olen tällainen ehkä vaikea tapaus ongelmieni kanssa. En halua olla kenellekään rasite kuitenkaan. Sitten vielä se ulkonäkö mikä ei ole kovin hyvä. En oikeastaan tiedä minkä näköinen olen. Hyvinä päivinä ehkä se ok.

Silti en koskaan haluaisi loukata ketään tai pahoittaa kumppanin mieltä omalla käytökselläni. Olen kuitenkin empaattinen ihminen. Kenenkään ei tarvitse olla se minun tukipilarini. Pelkään vaan sitä että toinen pettyisi minuun ja pakenisi kun huomaisi etten olekaan se "tavallinen" ihminen vaan minulla on niitä arpia. Kyllä minä silti ihastun ihmisiin ja ihailen monia, mutta jotenkin ajattelen, että he ovat liian hyviä minulle. Etsin ehkä sellaista seuraa joka ymmärtää ja jolla olisi myös tiettyjä arpia elämässään. Ja vaikka minusta saa tässä ikävän kuvan niin en halua valittaa muille tai olla taakka. Mieluummin hymyilen viimeiseen asti. Tässä monia itsestä johtuvia syitä. Ymmärrän tietysti myös sen itsetunto ylös- asenteen mutta asiat eivät aina ole niin helppoja. En ole aktiivisesti edes etsinyt seuraa ja en myöskään ole tavannut sellaista ihmistä mikä olisi se "oikea" ja muutenkin verkostoni ovat niin pienet, että pitäisi tavata paljon uusia ihmisiä. En ole koskaan vielä edes seurustellut jos noita aikaisempia "yrityksiä" ei lasketa. Halusin olla rehellinen ja nyt ei tarvitse edes ihmetellä miksi tämä tilanne. Täytyy olla vähän hullu jos minut huolii :) 

Vierailija
72/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua seurustella. Saan seksiä kun haluan ja läheisyyttä kun haluan mutten ole tilivelvollinen kenellekkään. N27

Olet nuori tyttönen vielä. Odotas kun täytät 35, 40, 50. Loppuu seksin saanti rupsahtelusta johtuen kuin seinään, ellet kelpuuta 'tasosi' alempana olevia. Tosin tasosi on myös rupsahtanut olemattomiin. Vaikka ettehän te nuoret tätä ymmärrä saati hyväksy.

Niin koska tämän seksin saannin pitäisi loppua ja tason rupsahtamisen tapahtua?

N27:n tavoin elävä N47

Tasoista en tiedä mitään, mutta tietynlaiset naiset saa munaa aina kun haluavat, samoin miehet.

Mulla on tuttu mikä saa pil*ua milloin vaan ja mistä vaan.

Vierailija
73/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan hakenut suhdetta, mutta olen silti päätynyt kokeilemaan pari kertaa. Tuntuu, että lähes aina se on pelkkää kompromissia ja aina minä saan joustaa huomattavasti enemmän.

Haluan katsoa ja tehdä just sitä mitä haluan, en sitä mikä saattaa olla minusta siedettävää mutta on sen toisen lempisarja/-tekeminen. 

Mulla on vähemmän tylsää yksin tehden asioita joista pidän kuin suhteessa, jossa teen asioita vain toisen mieliksi, että voidaan edes viettää aikaa yhdessä. Ja usein ne suhteet onkin sellaista jatkuvaa leffan tai sarjan katselua, jonka sijaan voisin tehdä jotain järkevämpääkin.

Vierailija
74/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa.

Vierailija
75/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieli toimii, mutta noille naisille se ei riittänyt.

Vierailija
76/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ei tuon ikäisen tarvitse "rupsahtaa", vaikka toki vanheneminen jollain lailla näkyy, mutta hyvännäköinen voi olla silti. Ja miksi pitäisi ottaa 'tasonsa' alapuolella olevia, eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
77/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ei tuon ikäisen tarvitse "rupsahtaa", vaikka toki vanheneminen jollain lailla näkyy, mutta hyvännäköinen voi olla silti. Ja miksi pitäisi ottaa 'tasonsa' alapuolella olevia, eihän tuossa ole mitään järkeä.

No todellakin näkyy, ja valtaosa nyt kuitenkin rupsahtaa enemmän tai vähemmän 40-50-vuotiaina.

Vierailija
78/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös sama tausta kun sinulla. Kiusaamista ja sen jälkeen yksinäisyys ja porukoista tippuminen lopullisesti. Itsetunto murskattu ja toisaalta olen kasvanut siihen, että pitää vaan selvitä yksin ja olla itsenäinen. Yksinäisyys vieläkin mukana ja kavereita ei juurikaan ole. Nämä nyt tuskin mitään plussia suhdetta ajatellen. Näiden edellä mainittujen seikkojan takia minulla ei toisaalta ole ollut edes mahdollisuuksia tavata kiinnostavia ihmisiä. Tällä tarkoitan esim sitä tilannetta, kun yksi silloisen opiskelupaikan suosituista pojista ilmaisee, että olisi kiinnostunut minusta. No, lopputulos on se, ettei siitä mitään tullut, kun olimme ihan eri kastissa,  kun itse olin se muiden hyljeksimä. Tämä sama tilanne tapahtui myös toistamiseen eri tyypin kanssa. Hänen kanssaan olimme kavereita, mutta asiat eivät edenneet juuri noiden olosuhteiden takia. Tietysti olimme niin nuoria silloin, että näillä seikoilla ehkä enemmän vaikutusta.

Näiden kokemusten jälkeen olen kokenut oikeastaan vielä enemmän kaikkea pahaa ja ulkonäkö lytätty niin etten voi edes kuvitella, että joku pitäisi minua kauniina ja haluaisi olla kanssani. Toisaalta en tiedä myöskään sitä, että tottuisinko olemaan jonkun kanssa joka päivä, kun olen ollut niin yksin ja omissa oloissani. Voisi aluksi olla ihan vierasta viettää niin paljon aikaa toisen kanssa. Senkään takia en uskalla hakea seuraa, koska pelkään että toinen tulisi liian lähelle ja itse kaipaisin omaa aikaa. Ja sitten luottamuksen puute. En luota itseeni ja miten pystyisin toisen päästämään niin lähelle ja luottamaan. Suojelen itseäni ikäviltä kokemuksilta ja samalla jään yksin. Pelkään, ettei toinen pitäisikään minusta tai sitten minä aiheuttaisin hänelle jotain surua.

En oikeastaan edes usko siihen, että joku "tavallista" elämää elänyt nuori mies välttämättä ymmärtäisi tai edes jaksaisi minua. Kuitenkin olen myös melko ujo ja varovainen ehkä tylsä ihminen, joka vaatisi paljon aikaa. Helpompaa olisi jos jollekin olisivat jo nämä asiat selviä. Toisinko myöskään iloa muille, kun olen tällainen ehkä vaikea tapaus ongelmieni kanssa. En halua olla kenellekään rasite kuitenkaan. Sitten vielä se ulkonäkö mikä ei ole kovin hyvä. En oikeastaan tiedä minkä näköinen olen. Hyvinä päivinä ehkä se ok.

Silti en koskaan haluaisi loukata ketään tai pahoittaa kumppanin mieltä omalla käytökselläni. Olen kuitenkin empaattinen ihminen. Kenenkään ei tarvitse olla se minun tukipilarini. Pelkään vaan sitä että toinen pettyisi minuun ja pakenisi kun huomaisi etten olekaan se "tavallinen" ihminen vaan minulla on niitä arpia. Kyllä minä silti ihastun ihmisiin ja ihailen monia, mutta jotenkin ajattelen, että he ovat liian hyviä minulle. Etsin ehkä sellaista seuraa joka ymmärtää ja jolla olisi myös tiettyjä arpia elämässään. Ja vaikka minusta saa tässä ikävän kuvan niin en halua valittaa muille tai olla taakka. Mieluummin hymyilen viimeiseen asti. Tässä monia itsestä johtuvia syitä. Ymmärrän tietysti myös sen itsetunto ylös- asenteen mutta asiat eivät aina ole niin helppoja. En ole aktiivisesti edes etsinyt seuraa ja en myöskään ole tavannut sellaista ihmistä mikä olisi se "oikea" ja muutenkin verkostoni ovat niin pienet, että pitäisi tavata paljon uusia ihmisiä. En ole koskaan vielä edes seurustellut jos noita aikaisempia "yrityksiä" ei lasketa. Halusin olla rehellinen ja nyt ei tarvitse edes ihmetellä miksi tämä tilanne. Täytyy olla vähän hullu jos minut huolii :) 

Tämä oli niin omaa elämääni lähellä oleva teksti, että päätin lainata. Vuosien koulukiusaamisen takia huono itsetunto ja pitää pärjätä elämässä yksin kuulostavat liian tutuilta asioilta. Minulla oli ensimmäinen tekstarisäätö vasta annattikoulussa ollessani 19-vuotias nuori nainen. Se myös jäi säädöksi.  Seuraava seurustelusuhde alkoi ollessani 21- vuotias.  Se oli ihan oikea suhde, joka kyllä päättyi ikävästi miehen väkivaltaisuuden takia. Tällä hetkellä olen 24-vuotias sinkkunainen, joka ei oikein uskalla luottaa ihmisiin. 

Vierailija
79/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa olla sinkku! Siinä se. 

Vierailija
80/1916 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva tietää minkä kokoinen on liian pieni muna, jotta ei kelpaa kenellekään?  Ja jep, minustakin tuon syyn sanominen on törkeää, isku vyön alle. 

Mulla on 15cm eli pituus ei ole ongelma vaan se paksuus. Se ei tunnu miltään. Parisuhde päättyy aina naisen pettämiseen.

Onpa kurja juttu, mutta silti olisin taipuvainen uskomaan enemmän siihen, että sinulla on oikeasti käynyt vain tosi huono tuuri naisten suhteen. Hyvä seksi kun on oikeasti kiinni ihan muista asioista kuin miehen koosta, etenkin kun nainen pystyy jumppaamaan itsensä pienellä vaivalla tiukemmaksi.

Toivottavasti sinua vielä onnistaa ja löydät mukavan naisen.

Tää keskustelu meni ehkä sivuraiteille, mutta sanonpa silti. Mulla on seksikokemuksia taatusti enemmän kuin ihmisillä keskimäärin, ja olen nähnyt jos jonkinlaisia työkaluja. Seksin nautinnollisiuteen sen mallilla, koolla, suoruudella yms ei ole mitään merkitystä. Ihan varmasti löydät tyttöystävän, jolle juuri sinä olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet, jos vain itse niin haluat ja saat itsetuntosi myös tuolta osin kuntoon.

Seurustelu ei tietenkään ole onni ja autuus, ja on ihan ok olla sinkku, jos niin haluaa, mutta parisuhteessa on hyvätkin puolensa :)