Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkasilsa, ahdistaa

Vierailija
03.07.2024 |

Sain jalkasilsan puoli vuotta sitten uimahallista, ja kaikista varotoimenpiteistä huolimatta tarttui lapsiinkin. 

Kaikki hoitokonstit on kokeiltu. Mutta ei tuosta tunnu pääsevän eroon. Vuoroin hilseilee jalat koko porukalla. Kun yhdeltä paranee, toisella alkaa uusiksi. Jne. 

Tablettilääkekuurikaan ei näytä auttavan. Lapsille ei ole määrätty, itse olen syönyt kuurin ja silti tuli takaisin. 

Ahdistaa aivan suunnattomasti. Tiedän, että yliampuva reaktio mutta tuntuu, että on elämä pilalla niin itseltä kuin lapsilta. Jos vaikka saisikin jollain lailla pysymään kurissa tämän (mitä ei ole ainakaan vielä saavutettu) niin loppuelämän joutuu silti olemaan varpailla tämän takia. Tarkkailemaan jalkoja, miettimään pysyvätkö kuivina jne.. 

Etenkin lasten puolesta ahdistaa aivan hirvittävän paljon. Raukat saivat osakseen tällaisen riesan jo lapsina. 

Ihmetyttää myös, kun kaikkialla sanotaan että olisi lapsilla harvinainen... 

Vertaistukea ehkä lähinnä haen?:'(

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan onnistunut pääsemään tuosta eroon? 

Vierailija
2/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia kommentteja!!!

Todellakin elämää hankaloittava sairaus. Voisiko se tarttua aina uudestaan esim. lattialta, matoista ym. joissa paljain jaloin kävelette? Auttaisiko, jos suihkun jälkeen jokainen kuivaisi eri pyyhkeeseen jalkansa, ja pyyhkeet pestäisiin heti sen jälkeen koneessa, ja jokainen laittaisi heti sukat jalkaansa? En tiedä, tämmöinen tuli mieleen. Tsemppiä. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa etikkaa suihkepulloon ja sillä suihkuttelette varpaanvälit ennen suihkuun menoa ja annatte vaikuttaa joku pari minuuttia ja pestä suihkussa pois. Väitän että tämä + suihkutilojen huolellinen peseminen säännöllisesti niin ei tule takaisin.

Vierailija
4/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakaa etikkaa suihkepulloon ja sillä suihkuttelette varpaanvälit ennen suihkuun menoa ja annatte vaikuttaa joku pari minuuttia ja pestä suihkussa pois. Väitän että tämä + suihkutilojen huolellinen peseminen säännöllisesti niin ei tule takaisin.

Kiitos vinkistä! Mutta etikkakin kokeiltu, samoin suihkun klooraaminen:/

Vierailija
5/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supertarkka hygienia ainakin jonkin aikaa koskien koko perhettä ja huushollia todennäköisesti auttaa. Vaatii tietysti todella paljon, jos lapset ovat niin nuoria, että heitä on vaikeaa vastuuttaa mistään. Jos olet epävarma, voit tilata kotiin kaikkiin tiloihin ammattisiivouksen. Matot ehkä on vaihdettava. Paljasjaloin liikkuminen on kiellettävä, puhtaat sukat vaihdettava kotiin tullessa ja kengät! desinfioitava. Vain sellaiset tekstiilit käyttöön, jotka voi pestä korkeissa lämpötiloissa. Kaiken aikaa hyvä KÄSIhygienia kaikilla, ei jalkojen räpläämistä. Jalkahoitaja voi hoitaa kynnet, jos siinä vaikeuksia. Melkoinen hyökkäys siis voidaan kuvitella, jos rajatummat toimet eivät tepsi. Luultavasti vähempikin riittää, kunhan siitä pidetään pitkäaikaisesti systemaattisesti kiinni.

Vierailija
6/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa myös se että tästä vaivasta on niin ristiriitaista tietoa. Lääkäri sanoi, että sientä on kaikkialla. Onko oireilussa sitten kyse siitä, että oma vastustuskyky on jotenkin heikko sientä kohtaan? Vai onko meillä sientä kodissa jotenkin liian paljon? Siis luulisin että kaikkea sientä ei  mitenkään voi saada siivottua kodista pois, mutta auttaako se jos sen määrän saa minimoitua? 

Vierailija
7/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ihon pesuun jo vuosia Himalajan suolasaippuaa. Luonnollinen tuote. 

Jalkasilsa on pysynyt poissa. Suolasaippuassa on välillä teräviä suolakiteitä joista voi tulla ihoon haavoja. Varovaisuutta. Välillä saippuat ovat ihan siloisia 🥰 Ohentuneella saippualla käyn läpi varpaiden välit. Säästän näitä ohuita paloja jalkaterille. 

Vierailija
8/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon kahdessa viikossa apteekkivoiteilla. Suihkussa käytin muovipusseja jalassa niin ei tarttunut muihin perheenjäseniin. Inhottava vaiva oli kyllä. Käytin voiteita koko jalkapohjaan ja varpaanväleihin kumi hanskoilla levittäen ja laitoin aina puhtaat sukat. Kotona en ollut paljain varpain. Itsekin sain sen uimahallista. Nykyään uimakengät käytössä. 

Vierailija
9/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu hoitamaton silsa jo 90 luvulta asti, hilseilee ja kutiaa välillä. Muuten ei häiritse.

En välitä hoitaa asiaa.

Vierailija
10/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu hoitamaton silsa jo 90 luvulta asti, hilseilee ja kutiaa välillä. Muuten ei häiritse.

En välitä hoitaa asiaa.

Ymmärrätkö, että tartutat sitä muhin. Jollekin immuunipuutteiselle tuo voi olla vakavampi juttu.

Vierailija
11/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat pitää pestä 60 asteessa ja jokaiselle oma jalkapyyhe suihkuun ja nekin pesuun parin päivän välein. 

Oletteko vaihtaneet/saunottanut kaikki kengät voidekuurin alussa? (60 asteisessa saunassa tunti)

noilla konsteilla itse pääsin eroon. 

ps. Se voi levitä kynsisieneksi jos ette saa hoidettua. Näin kävi siskolleni ja nyt toisen jalan pikkuvarpaassa on kynsisieni mikä ei millään konstilla lähde (jopa kallis laserhoito kokeiltu)

Vierailija
12/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää uimahallissa sandaaleita.

Vierailija
13/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sukat pestään aina 60 asteessa. Kegät pakastetaan tai hävitetään (uudet tilalle). Aikuiset voivat uittaa jalkojaan etikassa. Lasten jalkoja en uittaisi etikassa, koska iho on erilainen ja koska etikka imeytyy.

Itse uitan jalkoja pakastepussissa, johon olen kaatanut etikkaa. Koska jalkani ovat tottuneet käsittelyyn, pidän etikkaa 45 minuuttia kerrallaan, jonka jälkeen huuhtelen pois ja pesen jalat saippualla. Suosittelen aloittamaan lyhyemmästä ajasta esim. 15 minuuttia. Toistetaan joka toinen tai joka kolmas päivä, kunnes silsa on hävinnyt.

Vierailija
14/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Onko kokemusta silsasta lapsiperheessä? 

Vierailija
15/48 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä hoitaa asiaa.

Ymmärrätkö, että tartutat sitä muhin. Jollekin immuunipuutteiselle tuo voi olla vakavampi juttu.

Montakohan tuhatta ihmistä olet tartuttanut vuosien varrella?

Vierailija
16/48 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eroon kahdessa viikossa apteekkivoiteilla. Suihkussa käytin muovipusseja jalassa niin ei tarttunut muihin perheenjäseniin. Inhottava vaiva oli kyllä. Käytin voiteita koko jalkapohjaan ja varpaanväleihin kumi hanskoilla levittäen ja laitoin aina puhtaat sukat. Kotona en ollut paljain varpain. Itsekin sain sen uimahallista. Nykyään uimakengät käytössä. 

Miten kauan tästä? Eikö tullut uudestaan? 

Vierailija
17/48 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi pihkavoide! Olen kuullut myös teepuuöljyn auttaneen.

Vierailija
18/48 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa myös se että tästä vaivasta on niin ristiriitaista tietoa. Lääkäri sanoi, että sientä on kaikkialla. Onko oireilussa sitten kyse siitä, että oma vastustuskyky on jotenkin heikko sientä kohtaan? Vai onko meillä sientä kodissa jotenkin liian paljon? Siis luulisin että kaikkea sientä ei  mitenkään voi saada siivottua kodista pois, mutta auttaako se jos sen määrän saa minimoitua? 

Todennäköisesti teillä jostain syystä on alempi vastustuskyky tähän riesaan. Sientä on ihan joka paikassa ja suurimmalle osalle se ei tartu. 

Minä sain silsan kun vastustuskykyni oli kemoterapian vuoksi alentunut, ei siitä tunnu pääsevän lopullisesti eroon mutta kurissa se onneksi pysyy. 

Jos se ilmaantuu takaisin, käytän Lamisil Oncea (kerran käytettävä hoito), ja sitten ylläpitoon miedompia Lamisil-tuotteita.

Nyt ei ole pariin vuoteen näkynyt, mutta tiedän että se tulee takaisin jos hoidot kokonaan lopetan. 

Vierailija
19/48 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti teillä jostain syystä on alempi vastustuskyky tähän riesaan. Sientä on ihan joka paikassa ja suurimmalle osalle se ei tartu. 

Minä sain silsan kun vastustuskykyni oli kemoterapian vuoksi alentunut, ei siitä tunnu pääsevän lopullisesti eroon mutta kurissa se onneksi pysyy. 

Jos se ilmaantuu takaisin, käytän Lamisil Oncea (kerran käytettävä hoito), ja sitten ylläpitoon miedompia Lamisil-tuotteita.

Nyt ei ole pariin vuoteen n

Sitä ihmettelen just että miksiköhän meillä on alentunut vastustuskyky tälle. Ei pitäisi olla mitään sairauksia. Ollaan nuoria ja terveitä. Tämän pitäisi olla vanhenevien miesten vaiva... 

Vierailija
20/48 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä auttoi pihkavoide! Olen kuullut myös teepuuöljyn auttaneen.

Lähtikö niin ettei koskaan tullut takaisin? Oliko siis tarttunut myös lapsiin vai vain aikuisiin? Ylläpidättekö hoitoa vai riittikö että kertaalleen hoiti pois ja pystyitte jatkaa entiseen tapaan, ilman hoitamista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän