Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2115)
Vierailija kirjoitti:
Asexuaalisuus kummasti karkoittaa ihmisiä vaikka kuinka olisi alusta lähtien avoin siitä että hellyyttää piisaa mutta seksiä pitää hakea muualta kuin minulta. On loppunut joka kerta ennemmin tai myöhemmin syytöksillä että olen ilkeä ihminen joka ei ota muiden tarpeita tarpeeksi hyvin huomioon kun kävikin ilmi että ne jotenkin ruusuisilla laseillaan kuvittelivat että kyllä heidän rakkautensa ja kullinsa jotenkin maagisesti "parantaisi" minut. Asiaa ei tee helpommaksi se että olen ojektiivisesti kaunis nainen joka näyttää ikäiseltään nuoremmalta, ja jota ihmiset helposti lähestyvät, se ulkonäkö jotenkin vielä helpommin vääristävät heidän todellisuudenkuva minusta. Että hei hei kaikki lapsi ja perheunelmat.
Yksinäinen N 32V
Miksi ihmeessä sinun pitäisi saada seksuaali kun voit pariutua toisen aseksuaalin kanssa? Sama asia kuin että homomies pariutuisi heteronaisen kanssa. Älytöntä järjenjuoksua.
En kestäisi ehkä yksiäkään pakkeja niin ei kannata lähtä tuhoamaan viimeisiä itsetuntoja seurustelemalla
Eipä ole eron jälkeen sattunut sopivaa naista ja sopivaan aikaan kohdalle. Vaan eipä tässä, pärjään toki ilman parisuhdettakin. M51
En ole koskaan tavannut ihmistä ketä tekisi mieli koskea (pitää kädestä, halata, suudella jne...). Kaikki tuo tuntuu niin utopistiselta ja en osaa edes hyvällä mielikuvituksellani ajatella itseäni seurustelemassa kenenkään kanssa.
Koska en etsi, en käy treffeillä eikä kukaan tiedä että olen vapaa - kukaan ei ota kontaktia, ei kukaan tule kotoa hakemaan.
Sydämeni särjettiin pahasti nuorena, en kestä yhtään pettymystä enää, niitä on ollut liikaa.
N 52
Miksi pilata hyvää elämää johonkin vi.-ttuilevan akkan kanssa.
Ei tartte ostaa koko lehmää jos tarvii tilkan kahvimaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen kehen olen ihastunut, ei pidä naisista. En ainakaan usko, että pitäisi.
Miksi uskot, että hän ei pitäisi naisista?
t. kaappilesboon ihastunut nainen
Koska hän on ainakin ollut miehen kanssa. Tietysti enhän minä tiedä onko bi tms, mutta en vain moista uskoisi.
Moni keski-ikäinen ja sitä vanhempi lesbo on vain ajautunut parisuhteeseen miehen kanssa. Ehkä ympäristö on suhtautunut vihamielisesti homoseksuaalisuuteen, ehkä halu saada lapsia on ollut kovempi kuin oman seksuaalisen identiteetin mukaan eläminen, ehkä nainen ei ole osannut tunnistaa itsessään sitä, että on tosiasiassa kiinnostunut samasta sukupuolesta. Moni on jo nuorena oppinut painamaan seksuaalisuutensa niin syvälle jonnekin alitajuntaan, ettei sitä tajua kuin ehkä vasta vanhemmalla iällä. Eli en menisi pitämään sitä, että hän on ollut miehen kanssa parisuhteessa, merkkinä siitä että hän ei olisi lainkaan kiinnostunut naisista.
mikä pakkosyöttö tämä on
sivu
Ei ole sellaista löytynyt,
.
Harmi kun en säästänyt rahaa, ja suunitellu ajoissa ois varannut Tampereelta hotelli huoneen , ja Ostanut Norja- Suomi otteluun
liput, aika alhaalta , no kolmannelta riviltä, pistänyt
, Jukka Talon, Ponsen, Real Snaksin ,
Tai jonkun muun yrityksen lippiksen tai trikoo pipon päähäni,
, Siniset suorat housut, valkean paidan , Suomi aurinkolasit päälle,🏒😀 jos täältä ois sellainen äijä löytynyt .
Ehkä oisin painattsnut hienon maskin .
Vierailija kirjoitti:
En osaa lähestyä miehiä :( Ala- ja yläasteen kiusaaminen nimenomaan poikien toimesta jättivät syvät arvet. Kun oli se luokan rumin tyttö, jolle naurettiin ja joka valittiin kaikkien "tykkään susta - no ei vaiskaan, kuka susta muka tykkäis" -pilojen kohteeksi, jätti se ikuisesti olon, että olen pojille vain yksi vitsi eikä kukaan poika voisi koskaan pitää minusta tosissaan. Nykyään tunnen oloni todella epämukavaksi miesten seurassa, minusta tuntuu jatkuvasti, että he pitävät minua salaa pilkkanaan. En osaa puhua heille. Jos olen kiinnostunut jostain miehestä, en uskalla paljastaa sitä, vaan välttelen häntä kuin ruttoa ja kohtelen kylmästi torjunnan pelossa. Ehkä jonain päivänä vielä uskallan.
Mulla sama. Jos joku sanoisi olevansa minusta kiinnostunut, niin mieleen tulisivat nämä 3 vaihtoehtoa:
A) Kaveriporukalla lyöty vetoa, kuka löytää rumimman muijan, ja minun avullani kisan voittaisi. Joo. Hillittömän hauskaa.
B) Viimeisestä näöntarkastuksesta on jo aikaa.
C) TODELLA epätoivoinen tyyppi.
Aina ei mene niinkuin Strömsössä..
En seurustele koska olen naimisissa.
Koska mulla on tinderväsymys, en tykkää baareista ja mulla on huonoja kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta. En jaksa enää mitään esineellistämistä ja hyväksikäyttöä. On tuo deittimaailma menny niin pinnalliseksi. Olen itse ihan kivan näköinen ja siitä syystä ei seurasta olisi puutetta, mutta en jaksa deittailla enää. On liian raakaa menoa ja liikaa pettymyksiä.
Sama juttu, kun ei tarttis ähistellä elinten kanssa, olisi mukava hengailla vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, ehkä tulikin jo mainittua, mutta te, joita seksi ei kiinnosta pätkääkään, mutta seurustelu olisi ok, olette aseksuaaleja. Aseksuaalia ei kiinnosta seksi millään muotoa. Yksin hänellä voi olla seksuaalisia haluja, joita purkaa masturboimalla (osa ei silläkään), mutta seksi toisen kanssa on yhtä suurta innostusta herättävää kuin lantakasassa pyöriminen.
Te taas, jotka voitte harrastaa seksiä mutta vasta sitten, kun teillä on vahva ja turvallinen tunneside kumppaniin, olette demiseksuaaleja. Se on yksi aseksuaalisuuden haara. Tunnesiteen muodostumiseen voi mennä kuukausista muutamaan vuoteen. Yhdenillanjutut, säätämiset, panot jne. eivät sovi teille.
Googlatkaa lisää! Demiseksuaalisuudesta löytyy vähän suomeksi mitään, mutta englanniksi paljon.
Terveisin, demiseksuaali N36, sinkkuna viimeiset 15 vuotta.
Entä jos ei vain _halua_ harrastaa seksiä ilman tunnesidettä? Onko silloinkin demiseksuaali? Olen aina pitänyt itseäni seksuaalisena ihmisenä, en ole estoinen eikä ole mitään muutakaan estettä tai ongelmaa. Se vain, että haluan kumppanin ja puolison, en mitään säätöjä tai panoja. Niinpä olen jäänyt ilman miestä.
Toinen syy voi olla sekin, että en ole tavannut kovin paljon miehiä, sillä työ ja harrastukset ovat kaikki aika naisvaltaisia enkä käy baareissa tai harrasta tindereitä, juurikin siksi etten kaipaa sitä merkityksetöntä seksiä. Tässä olisi juuri sellainen monen mielestä täydellinen nainen, mutta missäpä on se mies?
Pärjään hyvin yksinkin, vaikka kaipaan toisen ihmisen lähelle. Odotan edelleen ihmettä tapahtuvaksi.
Eli siis EI halua harrastaa seksiä ilman tunnesidettä? On demiseksuaali. Demi nimenomaan tarvitsee sen tunneyhteyden sinne, muutoin ei ole haluja, ei kiinnostusta eikä mitään seksuaalista mielenkiintoa. Kun se tunneyhteys syntyy, syttyy myös seksuaalisuus.
Jos ei syty, on todennäköisesti aseksuaali. Aseksuaalit tarvitsevat kumppanuutta, yhdessäoloa, turvaa jne. ilman seksiä, koska sitä seksuaalisuutta (toista kohtaan) ei ole eikä synny.
Ehkä vähän huono esimerkki, mutta jos ajatellaan tätä lapsien hankkimisen kautta, niin demi-"lapsellinen" hankkii lapsia vasta sitten, kun talous on kunnossa ja parisuhde on vakaa, ja kaikki on valmista lasta varten.
A-"lapsellinen" ei hanki lasta missään tilanteessa, eikä olosuhteiden muutos tai kumppanin vaihdos vaikuta haluun saada lapsia.
Yksin on hankala seurustella. Puoliso tykästyi karv..kämmeneen.
Miksi en seurustele? Voi, kun tietäis! En ole koskaan seurustellut. Ihastunut olen monesti, mutta en ole saanut vastakaikua.. Olen yrittänyt miettiä missä on ongelma. Kerran yksi humalainen kysyi olenko missi, joten uskoakseni kyse ei ole ulkonäöstä. Ehkä persoonallisuudessa sitten on vikaa. Olen huomannut, että monet miehet haluaa sellaisia haastavia naisia, jotka pomottaa, huutaa ja nalkuttaa. Jos ei ole draamaa, niin ei kiinnosta. Itse en jaksa sellaista.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen kehen olen ihastunut, ei pidä naisista. En ainakaan usko, että pitäisi.
Miksi uskot, että hän ei pitäisi naisista?
t. kaappilesboon ihastunut nainen
Koska hän on ainakin ollut miehen kanssa. Tietysti enhän minä tiedä onko bi tms, mutta en vain moista uskoisi.
Moni keski-ikäinen ja sitä vanhempi lesbo on vain ajautunut parisuhteeseen miehen kanssa. Ehkä ympäristö on suhtautunut vihamielisesti homoseksuaalisuuteen, ehkä halu saada lapsia on ollut kovempi kuin oman seksuaalisen identiteetin mukaan eläminen, ehkä nainen ei ole osannut tunnistaa itsessään sitä, että on tosiasiassa kiinnostunut samasta sukupuolesta. Moni on jo nuorena oppinut painamaan seksuaalisuutensa niin syvälle jonnekin alitajuntaan, ettei sitä tajua kuin ehkä vasta vanhemmalla iällä. Eli en menisi pitämään sitä, että hän on ollut miehen kanssa parisuhteessa, merkkinä siitä että hän ei olisi lainkaan kiinnostunut naisista.
Totta toki tämäkin. Olenhan tässä tilanteessa itsekin ensimmäistä kertaa. Mutta en uskalla itse ottaa ensimmäistä askelta, pelkään liikaa pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä tuntuu olevan vakio, että potentiaalisesta seurustelukumppanista googlataan kaikki mahdollinen ja käännetään jokainen kivi, suurin piirtein kuin olisi valtion virkaan hakemassa. Jos on joskus jotain törttöillyt, niin ei ole väliä onko tapahtuneesta 2 vai 20 vuotta ja sen takia en uskalla ryhtyä suhteeseen, vaikka sellainen olisikin tarjolla. Kuolisin häpeästä jos potentiaalinen naisystävä tekisi näin.
Ilmeisesti on tullut aika pahasti törttöiltyä jos googlailemalla löytyy.
En tiedä. En uskalla googlata. Mutta onneksi nimeni on yleisimpien joukossa ja nimeä voi vaihtaa, joten tuskinpa löytyy.
Epäkunnioittavasti puhut ap nuorten ihmisten suhteista - kaikki uudet suhteet ovat oppimista. Eikä hyväksikäyttö ole ikäkysymys; et menettänyt "oikeuttasi".