Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että taas ottaa päähän tuo miehen itsekkyys

Vierailija
01.01.2019 |

Miehellä ei ollut mitään aikomuksia ruoanlaittoon tai edes miettimään mitä syötäisiin tänään, ja ajattelin että nyt en jaksa itsekään vaivautua, jos toinenkaan aio pistää tikkua ristiin ruokailun eteen. No, aloin jossain vaiheessa lämmittää lapsille eilistä ruokaa, jota oli vielä vähän jäljellä. Ajattelin vielä että taidankin lasten kanssa syödä nämä eiliset (itseni laittamat) ruoat loppuun, miehellä ei varmaan ole vielä edes nälkä, kun ei ole puhunut asiasta mitään, saati alkanut mitään itse valmistaa. No ehdin lapsille juuri laittaa ruoan, ja sitten käväisin kodinhoitohuoneessa katsomassa, kun kuivausrumpu ilmoitti että vesisäiliö pitää tyhjentää (mies kuuli saman äänen, mutta eipä vaivautunut nousemaan ylös, vaikka istui vaan koneella). Kun tulin takaisin, oli mies lapannut lautaselleen kaiken lopun ruoan.

Ja oikein tyytyväisenä istui pöytään syömään ruokaansa. Ei missään vaiheessa kysynyt edes sainko minä ruokaa, tai muuta. Miten voi olla mahdollista? Sanoin vielä ääneen, et jaahas mitäköhän sitä itse sitten söisi, mutta tätäkään ei ilmeisesti kuullut, tai se ei hänen mielestään ollut hänen ongelmansa millään tavalla. Mainittakoon vielä, että olen itse viimeisilläni raskaana.

Kommentit (312)

Vierailija
101/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan perusmieheltä. Näitä aloituksiahan täällä on jatkuvasti. Olen pahoillani. Nainen on onnellisempi ilman parisuhdetta ja perhettä, ja elää pidempään. Toista se on miehillä.

Olen kuullut myös tämän, että sinkkunaiset elävät pidempään ja ovat terveempiä kuin perheelliset naiset, ja että sinkkumiehet taas syrjäytyvät ja kuolevat nuorempina, kuin perheelliset miehet. Mutta eikö tämä kerro siitä, että perhe-elämässä on jotain pahasti pielessä? Tosi monet, tilastojen mukaan suurin osa perheellisistä naisista ja äideistä voi huonosti? Se on aika surullista, ja sille asialle pitäisi pystyä ihan yhteiskunnallisesti tehdä jotain. Asennemuutosta kaivataan myös. Vaikka Suomi on olevinaan niin tasa-arvoinen maa, niin onko se loppujen lopuksi kuitenkaan?

Tässä vaan pohdiskelen sitä joulu-ketjua ja siitä syntynyttä keskustelua ja muita mitä tässä on ollut esillä viimeaikoina. Olisiko se kuitenkin tasa-arvoisempaa, ja naiselle helpompaa että hän hoitaisi vaan sen kodin ja perheen, ja mies ”toisi leivän pöytään”. Kun tällä hetkellä naisten vastuulla monessa perheessä on aika lailla kaikki, ja mies (kuten ap:nkin mies) pitää vaimoa aivan itsestäänselvyytenä, ja sitä että ruoka tulee valmiina pöytään ilman että itse joutuu tekemään asian eteen mitään. Vaimonkin ruoat voi syödä, jos on oikein kova nälkä.

Se olisi naiselle helpompaa. Siinä on vain se ongelma, että jos nainen ei tuo rahaa taloon, ei hänellä usein ole sitten mitään päätäntävaltaakaan mihinkään. Puhumattakaan mitä tapahtuu jos avioero tulee ajankohtaiseksi, ja naisella ei ole kokemusta muusta kuin kotiäitiydestä. Mielenkiintoista kyllä, joku tutkija joskus totesi naisten ja miesten epätasa-arvosta, että ongelma ei ole se etteikö naiset olisi kykeneviä tekemään miesten hommia, vaan se että miehet eivät pääsääntöisesti kykene tekemään naisten hommia. Vaikka miehet aina moittii naistentöitä aivottomiksi "kuka tahansa voi tehdä niitä" -töiksi, niin käytännössä ne tekee joko nainen tai ei kukaan.

Vierailija
102/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta

Ei ap salli tuota miehelleen. Vaihtoehto on jatkuva riitely,jonka jälkeen kuitenkaan ei tapahdu mitään, tai tehdä itse. Tai sit se ero.

Se joka kommentoi että miehet alkaa alistaa raskaana olevaa/lapsen saanutta naista, koska niiden on vaikeampi lähteä, on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ihan hyvässä kunnossa raskauden aikana, joten siinä mielessä ei valittamista. Enkä odota erikoispalveluja, ihan normaalia huomioimista vaan. Mutta typerää odottaa sitäkään, kun mies ei vaan kykene sellaiseen. Esim että kantaisi painavat kauppakassit liukkaalta parkkikselta kotiovelle, tai että edes hiekottaisi reitin, mutta mitäpä vielä.. Ei tuollainen tule edes mieleen hänelle. Pyysin jopa häntä hiekottamaan sen, mutta jouduin lopulta itse tekemään sen, kun ei muutamassa päivässä jostain syystä onnistunut pyynnöstä huolimatta. Ja kyllä ne painavat kassit olen ihan itse kantanut viimeisille viikoille asti. Mutta ehkä se ei ole niin vaarallistakaan enää tässä vaiheessa... -ap

Mitä sinussa on vikana/rikki, että sallit moisen käytöksen? Miksi haluat antaa lapsillesi tuollaisen luokattoman huonon miehen mallin? Miksi?

Jos välität itsestäsi tai lapsistasi yhtään, annat miehelle nämä vaihtoehdot: a) itsekäs sikailu loppuu b) avioero. Tässä sun vaihtoehdot. Tässä. Kaikki muu lätinä tässä ketjussa on täysin turhaa.

Kukaan muu ei tätä muutosta tee puolestasi, sä päätät annatko kävellä itsesi yli. Vaatikaa miehiltänne enemmän, piste.

Tiedätkö en vaan jaksa jatkuvaa riitelyä ja päsmäröintiä, ja sitä että hermostun. Se ei ole hyväksi vauvalle, eikä muille lapsille kuunnella sitä. Riideltykin ollaan, usko pois.. En jaksa olla miehelle kokoajan sanomassa mitä hänen pitäisi tehdä, etenkään kun hän ei välttämättä pyynnöistä huolimatta tee asioita (esim tuo hiekottaminen). Kyllä paljon siis kuitenkin pyydän ja hän myös tekee asioita kun pyydän, mutta aina ei vaan jaksa. -ap

Vierailija
104/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ihan hyvässä kunnossa raskauden aikana, joten siinä mielessä ei valittamista. Enkä odota erikoispalveluja, ihan normaalia huomioimista vaan. Mutta typerää odottaa sitäkään, kun mies ei vaan kykene sellaiseen. Esim että kantaisi painavat kauppakassit liukkaalta parkkikselta kotiovelle, tai että edes hiekottaisi reitin, mutta mitäpä vielä.. Ei tuollainen tule edes mieleen hänelle. Pyysin jopa häntä hiekottamaan sen, mutta jouduin lopulta itse tekemään sen, kun ei muutamassa päivässä jostain syystä onnistunut pyynnöstä huolimatta. Ja kyllä ne painavat kassit olen ihan itse kantanut viimeisille viikoille asti. Mutta ehkä se ei ole niin vaarallistakaan enää tässä vaiheessa... -ap

Mitä sinussa on vikana/rikki, että sallit moisen käytöksen? Miksi haluat antaa lapsillesi tuollaisen luokattoman huonon miehen mallin? Miksi?

Jos välität itsestäsi tai lapsistasi yhtään, annat miehelle nämä vaihtoehdot: a) itsekäs sikailu loppuu b) avioero. Tässä sun vaihtoehdot. Tässä. Kaikki muu lätinä tässä ketjussa on täysin turhaa.

Kukaan muu ei tätä muutosta tee puolestasi, sä päätät annatko kävellä itsesi yli. Vaatikaa miehiltänne enemmän, piste.

Juuri niin.

Nyt ap älä kirjoita yhtään kommenttia, ennen kuin olet pitänyt puhuttelun miehelle. Tee se nyt heti välittömästi. Kaikki muu siellä kotona on vähemmän tärkeää ja voi odottaa. Sitten tule päivittämään tilanne, eli n tunnin päästä.

Vierailija
105/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö en vaan jaksa jatkuvaa riitelyä ja päsmäröintiä, ja sitä että hermostun. Se ei ole hyväksi vauvalle, eikä muille lapsille kuunnella sitä. Riideltykin ollaan, usko pois.. En jaksa olla miehelle kokoajan sanomassa mitä hänen pitäisi tehdä, etenkään kun hän ei välttämättä pyynnöistä huolimatta tee asioita (esim tuo hiekottaminen). Kyllä paljon siis kuitenkin pyydän ja hän myös tekee asioita kun pyydän, mutta aina ei vaan jaksa. -ap

Vähän niin kuin joku löisi ja sanoisit, ettet tykkää siitä, lopeta. Mutta se lyöjä ei tykkää, että sitä kielletään, joten se alkaa mököttää sen lisäksi, että lyö uudestaan. Niinpä sä sitten vaan hyväksyt sen, että se lyö, etkä enää viitsi pyytää kovinnusein lopettamaankaan, kun siitä tulee ikävä tunnelma. Ookoo. Mä lopetan lukemasta tätä ketjua, en jaksa mattrttyyreitä.

Vierailija
106/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole tollasta miestä enää itsellä. Exä ei saanu edes postia haettuu kun tipahti lattialle. Noin pienet asiat vaan kasvaa niin isoksi, kun niitä pieniä asioita on 15 päivän aikana. Kerran oma-aloitteisesti pesi pyykkiä, niin pesi omat tummat vaatteet ja mun tummat oli lattialla.

Nykyinen on kokki ja hän tekee ruokaa aina sillai, että esivalmistaa sen niin kun pääsen aikasemmin töistä, niin tungen sen uuniin vaan ja yleensä on lappu laitettu. Laita uuni siihen ja siihen asteeseen ja anna olla uunissa 20-30-45-60min. Osaan tehdä ruokaa kyllä, mutta en niin hyvin kuin hän ja mies tekee kaiken muutenkin yli puolet nopeammin. Sillon kun suhde syveni, niin oli oikeasti outoa kun tarttui imuriin, pesi pyykkiä, lattiat pyyhki pölyt jne. Ihan perussiisti ukko. Tollaseen kun ei ollut tottunut ja aina ennen sai ite itkussa vääntää työpäivän jälkeen jos halus paikat olevan kunnossa. Ihmisissä on eroa oikeasti aivan järjettömän paljon. Meidän keittiökin on kuin leikkaussali, ei tarhan tarhaa ja sämpylöitä voi leipoa tasolla, kun ei varmasti ole mitään bakteereita ja tämä on siis ku mies on keittiössä töissä ja siellä on paikat tip top.

Mistä tuollaisia miehiä löytää?

Minulla on aikalailla samanlainen ero entisen ja nykyisen välillä. Kuudenkin vuoden yhdessäolon jälkeen jaksan ihmetellä kun mies vaan tekee oma-aloitteisesti asioita kotona, ei sotke, eikä ajattele vain itseään. Eksä oli sellainen mieslapsi että lopulta meni hermo kun en ollut puoliso vaan äiti.

Nykyiseen törmäsin Suomi24 treffeillä, usko tai älä...

Vierailija
107/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa näitä iänikuisia : mies syö!! keskusteluja. Miehet syövät enemmän kuin naiset yleisesti. Ihan biologiaa. Ihme syyllistämistä toista asiasta.

Sama kuin miehet alkaisivat suuttua meille siitä, että me käytetään enemmän veskipaperia ( taas biologiaa)

Käy ihan sääliksi miehiä. Ei uskalla syödä tarpeeksi.

Jos on joku tietty ruoka mitä ei halua miehen syövän, niin sitten suu auki ja kerro miehelle. Tai laita post it kylkeen : huomisen lounas lapsille, älä koske.

Ihme kiukuttelua.

Saahan sitä toki syödäkin, kunhan osallistuu myös siihen ruoan tekemiseen eikä vain tyhjennä jääkaappia koko ajan.

Ei todellakaan ole mitään ihme kiukuttelua.

Vierailija
108/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, MUTTA. Meitä ihmisiä on tässä maailmassa miljardeja. Ihan jok'ikisen ihmisen omalla vastuulla on asettaa läheisilleen ne rajat, joiden yli ei kävellä. Me itse opetamme läheisillemme sen tavan toimia suhteessa itseemme, mikä on ok - osoittamalla, mikä ei ole ok.

Mainitsemasi hiekoitushiekka ei nouse maasta rähisemään "svidduuks sä kävelet mun päältä", mutta jokaisen yksilön vastuulla on rähistä polkijoilleen, asettaa ne omat rajansa. Kukaan muu ei sitä puolestasi tee.

Eli, haluat välttää konfrontaatiota ja siksi pidät helpompana antaa miehen kävellä rajojesi yli. Tämä on sinun valintasi, mutta hyvin huono ja kestämätön valinta. Joka kerta kun ärsyynnyt, rajasi on ylitetty. Haluatko ärsyyntyä joka päivä seuraavat 50 vuotta? Vai tehdä miehelle kerralla selväksi, että tämä minä olen, tässä sijaitsevat minun rajani. Jos haluat olla naimisissa tämän henkilön kanssa, kunnioitat näitä rajoja ja toimit näin. Jos et, avioeropaperit ovat tässä.

Tämä konfrontaatio tarvitsee käydä läpi vain yhden ainoan kerran, kunhan teet sen riittävän jämäkästi. Parempi yksi iso konfrontaatio jossa teet rajasi selväksi kuin minikriisit päivittäin, niin sinun kuin lastesikin kannalta. Tosiaan, jatkuva stressi on teille kaikille pahin vaihtoehto

Vierailija
109/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sanoin vielä ääneen, et jaahas mitäköhän sitä itse sitten söisi, mutta tätäkään ei ilmeisesti kuullut, tai se ei hänen mielestään ollut hänen ongelmansa millään tavalla."

Tämä on kyllä erittäin ärsyttävää, vaikka täytyy myöntää että itsekin siihen joskus sorrun. Kyllä oikeasti pitää sanoa, että herää pahvi, sinä söit kaikki ruuat raskaana olevalta vaimoltasi. Ja pitää saada siltä mieheltä vastaus että miten hän pitää jälkikasvustaan huolta tuollaisella tyylillä. Hän on perheen pää, ja hänellä pitää olla sen verran vastuuntuntoa että katsoo onko perheensä jäsenillä kaikki hyvin, samaa se vaimokin tekee jatkuvasti.

Mitä se mies sanoo kun kysyt suoraan että miksi söit mun ruuat? Mitä kuvittelet että minä nyt syön?

Riippuu varmaan vähän päivästä mitä vastaa. Todennäköisesti loukkaantuneena sanoo ”No Mä varmaan lähden nyt sitten heti kauppaan!” Eli ikäänkuin varmistelee vielä, että onko hänen todella aivan pakko lähteä. Ja todennäköisesti myös kiukuttelee, jos en välittömästi ala kirjoittaa hänelle kauppalistaa valmiiksi kauppaa varten. Tekee siis kauppaan lähdöstä tosi hankalan ja vaikean asian, niin vaikean että koen sen itse melkein raskaammaksi kuin sen että kävisin siellä itse. -ap

No kai sinä vastaat, että niin, tottakai menet kaupaan kun ruokaa ei kerran ole tarpeeksi ostettuna, ei se ruoka sieltä itsekseen tänne kävele.

Etkä tietenkään viimeisillään raskaana käy kaupassa, haluaako miehesi että vaarannat hänen lapsensa?

Tämä on ihan totta. Raskausviikon 30 jälkeen ei saa käydä enää Prismassa. Vaarantaa vauvan.

En minä ainakaan kantanut painavia kauppakasseja kun odotin kaksosia ja liitoskivut oli niin kovat ettei meinannut auton kyytiin päästä ja sieltä pois. Ja silti lapset syntyi keskosina viikolla 31 kiireellisellä sektiolla. Ei se raskaus ole riskitöntä ja vaaratonta tänäkään päivänä.

Oi herrantähren. Sun kaksosraskaus ja viikon 31 synnytys ei ole sama kuin keskivertoäidin raskaus. Ihan olen omat kolme raskautta synnytykseen asti normaalisti mennyt arjessa. Niin kuin muutkin tuntemani naiset normaaliraskauksissa.

Minä olen 34 viikolla raskaana. Yhdessä käydään kyllä kaupassa ja tehdään kauppalista, mutta mieheni ei todellakaan antaisi minun kantaa yhtään kauppakassia. Melkein loukkaantuu jos edes yritän jotain pienempääkään kantaa. Ei hän anna minun kantaa mitään normaalitilassakaan ellei ole ihan pakko, raskaanaollessa ei silloinkaan, vaan käy sitten itse vaikka useamman reissun autolla.

Vierailija
110/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu pöytään ja tao sitä haarukalla ja veitsellä. - Kysy lapsilta, minne he laittoivat sinun ruokasi. - Kilju: "Nälkä, nälkä, nälkääääääääääääääääh! - P.S. Älä kirjoittele tänne palstalle. Me emme voi tulla kotiisi hoitamaan asiaasi, vaikka kyllä osaisimme sen tehdä.

Vierailija
111/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kun ihmiset luulevat aloitustani provoksi, mutta ihan totisinta totta on kyllä.. Ja tämä vain yksi miljoonista esimerkeistä. Vaikea se on itsekään uskoa, miten on mahdollista. Itselläni ei ole kokemusta muista pitkistä suhteista ennen miestäni, joten ei ole tietoa paremmastakaan, ikävä kyllä. -ap

Olisi kiva kuulla miehen esimerkkejä sinusta. " jääkaappi täynnä minun palkallani ostettua ruokaa, mutta emäntä yrittää syödä salaa lasten kanssa, niin että minä jään ilman."

Aivan samaa mieltä kanssasi, miten kehtaakin miehen omat lapset syödä miehen maksamia ruokia jääkaapista. Sekä miten törkeä nainen, raskaana sun lapsesta ja kehtaakin verottaa osansa. Paraneekin sellaisen naisen huolehtia miten ruokkia tämä ruuan maksava mies, mennä kauppaan ja nivelet paukkuen kantaa raskaat ostokset yksin kotiin, mitä väliä vaikka se voikin johtaa ennen aikaiseen synnytykseen.

Nyt menen vaihtamaan ne renkaat, pitäähän ne tehdä kahdesti vuodessa ja meneehän siinä ainakin tunti kun rennosti tekee. Siitä hyvästä nainen hoitaa pyykit, tiskit, kokkauksen, siivoukset ja lapset. Menee kai siinä jonkin aikaa, mutta eihän koneet tarvi kuin napin painalluksen nykyään.

...

...

...

Sarkasmia jos et tajunnut.

Vierailija
112/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap., mitäs ruokaa miehesi sulle teki? - Minä kurkkasin ketjuun ja kiljaisin omalleni: "Nälkä!" - Ilmoitin syöväni n. vartin kuluttua, kunhan olen pikaisesti käyttänyt koiran ulkona. - Meillä oli salaattia, pastaa ja kastiketta. Nam.

Vierailija
113/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan perusmieheltä. Näitä aloituksiahan täällä on jatkuvasti. Olen pahoillani. Nainen on onnellisempi ilman parisuhdetta ja perhettä, ja elää pidempään. Toista se on miehillä.

Niin on. Satuja riittää.

Ja tietenkin miehen näkökulma puuttuu.

Samaa mietin minä, vaikka olen nainen...että olisi kiva kuulla miehen näkökulma tähän.

Keskustelun aloittajan joka viestistä paistaa läpi toive saada muut säälittelemään häntä. Tulee tunne, ettemme nyt kuule ihan koko tarinaa.

Sitä ei tosiaan usko jos ei itse ole ollut samanlaisessa tilanteessa. Se kuulostaa niin mahdottomalta ja uskomattomalta.

Vierailija
114/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan päähän?

Vierailija
115/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan kylmätväreet, kun tajusin, että mähän olisin tuossa tilanteessa, jos suhde yhden miesystävän kanssa olisi jatkunut. Voi apua... Tyyppi vei pyykkinsä äidilleen pestäväksi, ei osannut tehdä ruokaa, pyyhkiä pölyjä... Kaikki piti saada helpolla naaman eteen. Osasi kyllä maata sohvalla kalsareissaan p*rse lemuten.

Huh... Tulee varmaan yöllä painajaisena uniin. Onneksi en päätynyt muuttamaan saman katon alle. Oli perusmies, ahne ja itsekäs.

Vierailija
116/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan keskolassa työskentelevänä huomauttaa että painavien kassien ja tavaroiden kantamisesta ja nostelusta voi seurata muutakin kuin pelkästään ennenaikainen synnytys. Ei ole kauan aikaa siitä kun viimeksi potilaanani oli ennenaikainen pikkuinen, joka oli syntynyt hätäsektiolla kun äiti oli nostanut jotain raskasta tavaraa ja istukka oli revennyt pahasti. Äiti oli elvytetty kaksi kertaa, ja jäi onneksi henkiin, mutta aika nipin napin. Miettisin kyllä tarkasti kuka kantaa perheen ruuat ja muut silloin kun äiti on raskaana.

Kätilö

Vierailija
117/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokris kirjoitti:

Muutama lisäpointti. Eli sinä siis edes ET tehnyt miehellesi ruokaa, vaan mies kävi kaivelemassa jämät pannun pohjalta kuin koira syömäkaukalolla ja SEKÄÄN ei vielä riittänyt vaan olisit jotenkin vielä pahemmin häntä halunnut nöyryyttää. Ja silti SINÄ muka olet tässä jokin uhri? .... ei helv....

Ja oletko siis sinä kotona raskaana ja mies käy töissä? Jos on näin niin silloin ehdottomasti KODIN hoito on täysin 100% sinun vastuullasi, siihen liittyy ruuan laitto. Jos käytte molemmat töissä niin silloin ehdottomasti myös kotityöt pitäisi jakaa.

Ja viimeisenä mainitset yhden hiekoituksen. No talvella tarvitsee hiekoittaa ehkä puolen sataa kertaa, eikö siis ole ikinä sitä tehnyt, vai vain yhden kerran jätti tekemättä ja halusit välttämättä vääntää itsestäsi uhrin? Ja kuitenkin tekee kaikkea muuta mitä olet pyytänyt ja itse myönnät että et halua ottaa asioita puheeksi koska se menee "riitelyksi" ja piiloudut "minä suojelen lapsia riidoilta" tekosyyn taakse... eli mikä tässä oli edes pointtina?

Saako heittää spekulaation ilmaan mikä on se KAIKKEIN yleisin asia sinunlaisilla naisilla.... se pääsyy miksi et halua "riidellä" on se että häviät ne kaikki? Koska 99% tapauksista ovat samanlaisia umpihulluja fantasioita missä ei ole päätä eikä häntää kuten tämä naurettava ruoka episodi, miehesi omaa edes puolet minun argumentaatio kyvystä ja sinä lopulta häviät joka ainon riidan jonka luulit omissa fantasioissa jo voittaneesi. Joten nyt vältät riitoja, mutta olet silti vakuuttunut että miehesi on itsekäs tyranni ja sinä uhri?

Onnea vaan siihenkin avioliittoon.....

Apn homma ei ole hoitaa kotia, hänen työnsä on hoitaa lapsia. Kotityöt menee puoliksi?

Vierailija
118/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokris kirjoitti:

Muutama lisäpointti. Eli sinä siis edes ET tehnyt miehellesi ruokaa, vaan mies kävi kaivelemassa jämät pannun pohjalta kuin koira syömäkaukalolla ja SEKÄÄN ei vielä riittänyt vaan olisit jotenkin vielä pahemmin häntä halunnut nöyryyttää. Ja silti SINÄ muka olet tässä jokin uhri? .... ei helv....

Ja oletko siis sinä kotona raskaana ja mies käy töissä? Jos on näin niin silloin ehdottomasti KODIN hoito on täysin 100% sinun vastuullasi, siihen liittyy ruuan laitto. Jos käytte molemmat töissä niin silloin ehdottomasti myös kotityöt pitäisi jakaa.

Ja viimeisenä mainitset yhden hiekoituksen. No talvella tarvitsee hiekoittaa ehkä puolen sataa kertaa, eikö siis ole ikinä sitä tehnyt, vai vain yhden kerran jätti tekemättä ja halusit välttämättä vääntää itsestäsi uhrin? Ja kuitenkin tekee kaikkea muuta mitä olet pyytänyt ja itse myönnät että et halua ottaa asioita puheeksi koska se menee "riitelyksi" ja piiloudut "minä suojelen lapsia riidoilta" tekosyyn taakse... eli mikä tässä oli edes pointtina?

Saako heittää spekulaation ilmaan mikä on se KAIKKEIN yleisin asia sinunlaisilla naisilla.... se pääsyy miksi et halua "riidellä" on se että häviät ne kaikki? Koska 99% tapauksista ovat samanlaisia umpihulluja fantasioita missä ei ole päätä eikä häntää kuten tämä naurettava ruoka episodi, miehesi omaa edes puolet minun argumentaatio kyvystä ja sinä lopulta häviät joka ainon riidan jonka luulit omissa fantasioissa jo voittaneesi. Joten nyt vältät riitoja, mutta olet silti vakuuttunut että miehesi on itsekäs tyranni ja sinä uhri?

Onnea vaan siihenkin avioliittoon.....

Apn homma ei ole hoitaa kotia, hänen työnsä on hoitaa lapsia. Kotityöt menee puoliksi?

Kännykkä kirjoittelee omiaan, ei kysymysmerkkiä. Kotityöt menee puoliksi.

Periaatteessa pitäisi jättää raha miettimättä, sillä parempipalkkainen ei voi vaatia toista tekemään toista enemmän kotitöitä vain siksi että toinen ansaitsee vähemmän. Itsehän puolisonsa valitsi.

Pitäisi miettiä työaikaa. Jos mies on töissä 8 tuntia, sama aplle. Eli yövalvomiset puoliksi, kun molemmat kotona, puoliksi syöttämiset, vaipattamiset, leikittämisey ja nukuttamiset. Jos toisella päävastuu näistä asioista, toinen hoitaa muut arjen askareet.

Vierailija
119/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hel***ti! Miten te kestätte itseenne kynnysmatot? Jos et saa suutasi auki ja annat kohdella itseäsi miten sattuu, olet sen ansainnutkin.

Sääliksi käy vain lapsianne, jotka saavat suhteestanne huonoa esimerkkiä.

Vierailija
120/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ollut mitään aikomuksia ruoanlaittoon tai edes miettimään mitä syötäisiin tänään, ja ajattelin että nyt en jaksa itsekään vaivautua, jos toinenkaan aio pistää tikkua ristiin ruokailun eteen. No, aloin jossain vaiheessa lämmittää lapsille eilistä ruokaa, jota oli vielä vähän jäljellä. Ajattelin vielä että taidankin lasten kanssa syödä nämä eiliset (itseni laittamat) ruoat loppuun, miehellä ei varmaan ole vielä edes nälkä, kun ei ole puhunut asiasta mitään, saati alkanut mitään itse valmistaa. No ehdin lapsille juuri laittaa ruoan, ja sitten käväisin kodinhoitohuoneessa katsomassa, kun kuivausrumpu ilmoitti että vesisäiliö pitää tyhjentää (mies kuuli saman äänen, mutta eipä vaivautunut nousemaan ylös, vaikka istui vaan koneella). Kun tulin takaisin, oli mies lapannut lautaselleen kaiken lopun ruoan.

Ja oikein tyytyväisenä istui pöytään syömään ruokaansa. Ei missään vaiheessa kysynyt edes sainko minä ruokaa, tai muuta. Miten voi olla mahdollista? Sanoin vielä ääneen, et jaahas mitäköhän sitä itse sitten söisi, mutta tätäkään ei ilmeisesti kuullut, tai se ei hänen mielestään ollut hänen ongelmansa millään tavalla. Mainittakoon vielä, että olen itse viimeisilläni raskaana.

Söikö päälle vielä lasten vanukkaat?