Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että taas ottaa päähän tuo miehen itsekkyys

Vierailija
01.01.2019 |

Miehellä ei ollut mitään aikomuksia ruoanlaittoon tai edes miettimään mitä syötäisiin tänään, ja ajattelin että nyt en jaksa itsekään vaivautua, jos toinenkaan aio pistää tikkua ristiin ruokailun eteen. No, aloin jossain vaiheessa lämmittää lapsille eilistä ruokaa, jota oli vielä vähän jäljellä. Ajattelin vielä että taidankin lasten kanssa syödä nämä eiliset (itseni laittamat) ruoat loppuun, miehellä ei varmaan ole vielä edes nälkä, kun ei ole puhunut asiasta mitään, saati alkanut mitään itse valmistaa. No ehdin lapsille juuri laittaa ruoan, ja sitten käväisin kodinhoitohuoneessa katsomassa, kun kuivausrumpu ilmoitti että vesisäiliö pitää tyhjentää (mies kuuli saman äänen, mutta eipä vaivautunut nousemaan ylös, vaikka istui vaan koneella). Kun tulin takaisin, oli mies lapannut lautaselleen kaiken lopun ruoan.

Ja oikein tyytyväisenä istui pöytään syömään ruokaansa. Ei missään vaiheessa kysynyt edes sainko minä ruokaa, tai muuta. Miten voi olla mahdollista? Sanoin vielä ääneen, et jaahas mitäköhän sitä itse sitten söisi, mutta tätäkään ei ilmeisesti kuullut, tai se ei hänen mielestään ollut hänen ongelmansa millään tavalla. Mainittakoon vielä, että olen itse viimeisilläni raskaana.

Kommentit (312)

Vierailija
81/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sanoin vielä ääneen, et jaahas mitäköhän sitä itse sitten söisi, mutta tätäkään ei ilmeisesti kuullut, tai se ei hänen mielestään ollut hänen ongelmansa millään tavalla."

Tämä on kyllä erittäin ärsyttävää, vaikka täytyy myöntää että itsekin siihen joskus sorrun. Kyllä oikeasti pitää sanoa, että herää pahvi, sinä söit kaikki ruuat raskaana olevalta vaimoltasi. Ja pitää saada siltä mieheltä vastaus että miten hän pitää jälkikasvustaan huolta tuollaisella tyylillä. Hän on perheen pää, ja hänellä pitää olla sen verran vastuuntuntoa että katsoo onko perheensä jäsenillä kaikki hyvin, samaa se vaimokin tekee jatkuvasti.

Mitä se mies sanoo kun kysyt suoraan että miksi söit mun ruuat? Mitä kuvittelet että minä nyt syön?

Riippuu varmaan vähän päivästä mitä vastaa. Todennäköisesti loukkaantuneena sanoo ”No Mä varmaan lähden nyt sitten heti kauppaan!” Eli ikäänkuin varmistelee vielä, että onko hänen todella aivan pakko lähteä. Ja todennäköisesti myös kiukuttelee, jos en välittömästi ala kirjoittaa hänelle kauppalistaa valmiiksi kauppaa varten. Tekee siis kauppaan lähdöstä tosi hankalan ja vaikean asian, niin vaikean että koen sen itse melkein raskaammaksi kuin sen että kävisin siellä itse. -ap

No kai sinä vastaat, että niin, tottakai menet kaupaan kun ruokaa ei kerran ole tarpeeksi ostettuna, ei se ruoka sieltä itsekseen tänne kävele.

Etkä tietenkään viimeisillään raskaana käy kaupassa, haluaako miehesi että vaarannat hänen lapsensa?

Tämä on ihan totta. Raskausviikon 30 jälkeen ei saa käydä enää Prismassa. Vaarantaa vauvan.

En minä ainakaan kantanut painavia kauppakasseja kun odotin kaksosia ja liitoskivut oli niin kovat ettei meinannut auton kyytiin päästä ja sieltä pois. Ja silti lapset syntyi keskosina viikolla 31 kiireellisellä sektiolla. Ei se raskaus ole riskitöntä ja vaaratonta tänäkään päivänä.

Oi herrantähren. Sun kaksosraskaus ja viikon 31 synnytys ei ole sama kuin keskivertoäidin raskaus. Ihan olen omat kolme raskautta synnytykseen asti normaalisti mennyt arjessa. Niin kuin muutkin tuntemani naiset normaaliraskauksissa.

Niin minäkin, mutta ei se silti ole ok että mies jättää kaikki kotityöt, kaupassakäynnit ym. sille raskaana olevalle vaimolle ja syö vielä ruoatkin. Normaaliraskaudessa VOI elää tavallisesti loppuun saakka, mutta on silti varsin hyvä juttu jos mies kantaa ne painavimmat jutut loppuvaiheessa. Jos ei muuten niin vaimon mukavuuden takia.

Vierailija
82/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On on vaikeaa kyllä. Vaihdatko autoon talvi/kesärenkaat ? Mitä askareita miehesi tekee, sellaisia, mitä et itse viitsi tai osaa tehdä ?

Koetko, että miehesi on vapaamatkustajana liitossanne. Koetko, että olet sairas, kun olet raskaana ? Kuka Teillä kotona teki ruuat sun muut askareet, kun asuit vielä kotona ?

Jos voisit vastata näihin minun laatimiin kysymyksiini, niin pystyisin paremmin hahmottamaan tilanteenne. Kiitos !

Se on hauskaa, kun miehet aina jaksaa kerta toisena jälkeen ottaa esille tämän renkaiden vaihdon. Sori, se ei mene enää läpi. Renkaiden vaihto kahdesti vuodessa ei vastaa samaa kuin päivittäinen pyykinpesu, ruoanlaitto, lasten asioista huolehtiminen jnejne. Miten edes kehtaatte verrata sitä kaikkeen siihen mitä äidit tekevät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ollut mitään aikomuksia ruoanlaittoon tai edes miettimään mitä syötäisiin tänään, ja ajattelin että nyt en jaksa itsekään vaivautua, jos toinenkaan aio pistää tikkua ristiin ruokailun eteen. No, aloin jossain vaiheessa lämmittää lapsille eilistä ruokaa, jota oli vielä vähän jäljellä. Ajattelin vielä että taidankin lasten kanssa syödä nämä eiliset (itseni laittamat) ruoat loppuun, miehellä ei varmaan ole vielä edes nälkä, kun ei ole puhunut asiasta mitään, saati alkanut mitään itse valmistaa. No ehdin lapsille juuri laittaa ruoan, ja sitten käväisin kodinhoitohuoneessa katsomassa, kun kuivausrumpu ilmoitti että vesisäiliö pitää tyhjentää (mies kuuli saman äänen, mutta eipä vaivautunut nousemaan ylös, vaikka istui vaan koneella). Kun tulin takaisin, oli mies lapannut lautaselleen kaiken lopun ruoan.

Ja oikein tyytyväisenä istui pöytään syömään ruokaansa. Ei missään vaiheessa kysynyt edes sainko minä ruokaa, tai muuta. Miten voi olla mahdollista? Sanoin vielä ääneen, et jaahas mitäköhän sitä itse sitten söisi, mutta tätäkään ei ilmeisesti kuullut, tai se ei hänen mielestään ollut hänen ongelmansa millään tavalla. Mainittakoon vielä, että olen itse viimeisilläni raskaana.

Eikö se nyt ole typerää ihan yhtäkkiä heittäytyä marttyyriksi, olitpa raskaana tai et. Jos teillä ei koskaan ennenkään ole yhdessä sovittu/suunniteltu ruokaa, niin yhtäkkiä olisi pitänyt?

Eli mies toimi väärin, mutta todennäköisesti samalla tavoin kuin ennenkin. Ja juuri tällä kertaa se oli sinusta ylitsepääsemättömän itsekästä? Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
84/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa näitä iänikuisia : mies syö!! keskusteluja. Miehet syövät enemmän kuin naiset yleisesti. Ihan biologiaa. Ihme syyllistämistä toista asiasta.

Sama kuin miehet alkaisivat suuttua meille siitä, että me käytetään enemmän veskipaperia ( taas biologiaa)

Käy ihan sääliksi miehiä. Ei uskalla syödä tarpeeksi.

Jos on joku tietty ruoka mitä ei halua miehen syövän, niin sitten suu auki ja kerro miehelle. Tai laita post it kylkeen : huomisen lounas lapsille, älä koske.

Ihme kiukuttelua.

Luulisi, että evoluutiossa eivät olisi parhaiten menestyneet ne miehet, jotka söivät jälkeläistään odottavan naisen ruoat, ja pistäneet sen naisen tekemään raskaita töitä raskauden loppuin saakka. Jos nyt biologiasta puhutaan.

Vierailija
85/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa näitä iänikuisia : mies syö!! keskusteluja. Miehet syövät enemmän kuin naiset yleisesti. Ihan biologiaa. Ihme syyllistämistä toista asiasta.

Sama kuin miehet alkaisivat suuttua meille siitä, että me käytetään enemmän veskipaperia ( taas biologiaa)

Jos on joku tietty ruoka mitä ei halua miehen syövän, niin sitten suu auki ja kerro miehelle. Tai laita post it kylkeen : huomisen lounas lapsille, älä koske.

Ihme kiukuttelua.

Ja sinun mielestä on ok odottaa, että raskaana oleva vaimo kantaa hänelle ruoat ja litratolkulla juotavaa kaupasta? Vain siksi koska mies syö? Voisi varmaan sitten myös osallistua kaupassakäyntiin ja ruoanlaittoon, vai? Nainen todennäköisesti myös maksaa miehen ruoat.

Vierailija
86/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Laiskoja mammanpoikia jotka istuu mieluummin koneella/väsäilee autojen tms omien juttujensa parissa tai tapaa kavereita, kuin viettää aikaa esim. lapsiensa kanssa. Jos haluaa kotona jonkun asian tapahtuvan niin kannattaa tehdä se vaan itse, koska muuten joudut odottamaan ikuisuuden ja kaikki päätyy lopulta riitaan "kun nalkutetaan ja jankutetaan". On näitä vätyksiä nähty. Ruuat on äidit passanneet naaman eteen niin oletus on että naisystävä jatkaa samaa huolenpitoa.

Jotenkin arvaan, että olet ylipainoinen sinkku.

Vierailija
87/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kiukuttelua.

Ja sinun mielestä on ok odottaa, että raskaana oleva vaimo kantaa hänelle ruoat ja litratolkulla juotavaa kaupasta? Vain siksi koska mies syö? Voisi varmaan sitten myös osallistua kaupassakäyntiin ja ruoanlaittoon, vai? Nainen todennäköisesti myös maksaa miehen ruoat.

Todennäköisesti ei.

Vierailija
88/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On on vaikeaa kyllä. Vaihdatko autoon talvi/kesärenkaat ? Mitä askareita miehesi tekee, sellaisia, mitä et itse viitsi tai osaa tehdä ?

Koetko, että miehesi on vapaamatkustajana liitossanne. Koetko, että olet sairas, kun olet raskaana ? Kuka Teillä kotona teki ruuat sun muut askareet, kun asuit vielä kotona ?

Jos voisit vastata näihin minun laatimiin kysymyksiini, niin pystyisin paremmin hahmottamaan tilanteenne. Kiitos !

On kyllä hauska, kun tätä renkaiden vaihtamista aina tarjotaan ”miesten” työksi, jota vastaan naisen kuuluu toimia ilmaisena kotiapulaisena. Renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa, miten sillä ”maksetaan” koko vuoden ruoanlaitto ja hikoilu keittiössä?

Vierailija
89/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuta mies nyt heti pöydän ääreen ap ja kerro rauhallisella äänellä kaikki tämä. Sano myös, ettet hyväksy sellaista ja jatkossa. Ota esiin paperi ja kynä ja jakakaa kaikki mieleentulevat tehtävät keskenänne ja lista seinään. Ruksit perään aina kun ne on tehty aluksi, ennen kuin alkaa sujua.

En itsw kyllä edes olisi tuollaisen lapsimiehen kanssa lähtökohtaisestikaan, aikuisen pitää itse kyetä oma-aloitteisesti kantamaan vastuuta. Tuossa teidän tilanteessanne åitää nyt kuitenkin näköjään tuotakin kokeilla ennen kuin otat eron. Tee miehelle täysin selväksi, miten vakava tilanne on ja että olet tosissasi.

Vierailija
90/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kiukuttelua.

Ja kuinka monessa keskustelussa kyseiset enemmän syövät miehet ovat hyvin ison vararenkaan vyötäröllä omistavia.

Itselläni mies syö itsensä kyllaiseksi. Ja hetken päästä ähkyyn. Valittaa kun on maha kipeä ja kohda nyppii kattilasta jauhelihat ja kastikkeesta nakit. Ja seuraavaksi ruikuttaa puntarilla makkaroitaan

Suomalaiset lihovat koko ajan, joten tuo on surkeimmista puolusteluista tilanteeseen ettei miehet muka uskalla syödä itseään kylläiseksi.

Vierailija
91/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset istu pöytään ja sano: "Nälkä!"

Vierailija
92/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hauska, kun tätä renkaiden vaihtamista aina tarjotaan ”miesten” työksi, jota vastaan naisen kuuluu toimia ilmaisena kotiapulaisena. Renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa, miten sillä ”maksetaan” koko vuoden ruoanlaitto ja hikoilu keittiössä?

Ei tuota voi oikein muuten tulkita, kuin että miehet pitävät naisia vähän tyhminä olettaessaan että tuo menee läpi. Tai olisko sitten niin, että ovatkin itse....?

Vierailija
93/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut pöytään ja kysyt, miksi se söi sun ruuan ja käsket kokata jotain, eihän siihen kauan mene. Katsokoon kaapeista, mitä tällä kertaa kotona on tai käyköön kaupassa. Odota siltä toimintaa.

Vierailija
94/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin jaksan tuota miehen huomiokykyä joskus ihmetellä.

Tässä yksi päivä tein pitsaa, mieshän on ekana syömässä. Lautasta keittiöön tuodessaan toteaa että siinähän on teille vielä huomiseksi lounas, kun minun annokseni odottaa pöydällä syömistä...

Ja tämä toistuu tuon tuosta. Ei se vain näe kuin sen oman napansa eikä tajua onko kukaan muu syönyt edes.

Jouluaattona se oli jo syönyt (pelkkää kinkkua) kun minä leikkasin kinkkua muille ja katoin pöytää, silloin kyllä jo vähän nauratti ettei tätä kukaan uskoisi. Toisilla kun taitaa olla vähän erilaiset odotukset siitä aaton jouluateriasta...

Väärä asenne.

Mä teen lauantaisin ruuan josta otan töihin eväät. Ukko syö loput JOS JÄÄ. Tietää todellakin, että duuniin tulee eväät ensin eikä hänen ylhäisyydelleen...

Hyvin on toiminut jo viidettä vuotta.

On nimittäin sairaana kotona vielä pitkään ja hän ei todellakaan syö tässä perheessä ensin, vaan ne jotka tuo rahan kotiin....

Osaa se ruokkia itsensä. Ja jos ei osaisi, niin eipä olis mun ongelma.

Aikuinen kun on eikä mikään erityislapsi.

Vierailija
95/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruoka-asia vaivasi sinua, niin mikset puhunut asiasta miehelle ja kysynyt, onko hänellä suunnitelmia ruuan suhteen? Mies ei nyt osannut lukea ajatuksiasi ja luuli, että edellispäivän ruokaa oli kaikilke riittävästi. Yleensä kun perheessä laitetaan ruokaa, niin se on tarkoitettu koko perheelle ellei toisin mainita.

Opetelkaa puhumaan!

Vierailija
96/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ihan hyvässä kunnossa raskauden aikana, joten siinä mielessä ei valittamista. Enkä odota erikoispalveluja, ihan normaalia huomioimista vaan. Mutta typerää odottaa sitäkään, kun mies ei vaan kykene sellaiseen. Esim että kantaisi painavat kauppakassit liukkaalta parkkikselta kotiovelle, tai että edes hiekottaisi reitin, mutta mitäpä vielä.. Ei tuollainen tule edes mieleen hänelle. Pyysin jopa häntä hiekottamaan sen, mutta jouduin lopulta itse tekemään sen, kun ei muutamassa päivässä jostain syystä onnistunut pyynnöstä huolimatta. Ja kyllä ne painavat kassit olen ihan itse kantanut viimeisille viikoille asti. Mutta ehkä se ei ole niin vaarallistakaan enää tässä vaiheessa... -ap

Vierailija
97/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus kuvaa jälleen kerran sitä, miksi oman poikani olen pistänyt tekemään enemmän kotitöitä kuin tyttöjeni.

Tyttäret hyvin suurella todennäköisyydella ovat niitä, jotka parisuhteessaan tulevat olemaan niitä "monitoimikoneita" (kädet kyynärpäitä myöden ristissä, etteivät sellaiseen suostu...), mutta en suurin surminkaan halua tähän yhteiskuntaan luoda yhtä miespuolista lisää, jonka kuvitelma on, että aikuisena voi rauhassa loisia toisen ihmisen kustannuksella.

Niinpä tänään 16 vee nuorimies, jolla oli itsellään nälkä, kaiveli kaappeja ja vaan ilmoitti mitä voisi ruuaksi kokata ja kyseli muilta kelpaako moinen ruoka. Olen äärimmäisen toiveikas, että joku nuori nainen saa tästä kaverista hyvän puolison ja osaa myös sitä arvostaa!!!

Vierailija
98/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin jaksan tuota miehen huomiokykyä joskus ihmetellä.

Tässä yksi päivä tein pitsaa, mieshän on ekana syömässä. Lautasta keittiöön tuodessaan toteaa että siinähän on teille vielä huomiseksi lounas, kun minun annokseni odottaa pöydällä syömistä...

Ja tämä toistuu tuon tuosta. Ei se vain näe kuin sen oman napansa eikä tajua onko kukaan muu syönyt edes.

Jouluaattona se oli jo syönyt (pelkkää kinkkua) kun minä leikkasin kinkkua muille ja katoin pöytää, silloin kyllä jo vähän nauratti ettei tätä kukaan uskoisi. Toisilla kun taitaa olla vähän erilaiset odotukset siitä aaton jouluateriasta...

Väärä asenne.

Mä teen lauantaisin ruuan josta otan töihin eväät. Ukko syö loput JOS JÄÄ. Tietää todellakin, että duuniin tulee eväät ensin eikä hänen ylhäisyydelleen...

Hyvin on toiminut jo viidettä vuotta.

On nimittäin sairaana kotona vielä pitkään ja hän ei todellakaan syö tässä perheessä ensin, vaan ne jotka tuo rahan kotiin....

Osaa se ruokkia itsensä. Ja jos ei osaisi, niin eipä olis mun ongelma.

Aikuinen kun on eikä mikään erityislapsi.

Sehän oiskin tosi noloa, jos perheessä olisi yhteinen ruoka ja ajateltaisiin muitakin kuin itseä...

Joskus oon miettinyt, miten ihmiset voi kohdella tuntemattomia huonosti ilman syytä, mutta varmaankin ihan helposti, jos niistä lähimmistä ja rakkaimmista välitetään näin.

Itsekkyys on tämän ajan vitsaus.

Vierailija
99/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo huutaja-eronnut kommentoija.

Asuimme kerrostalossa.

Minä vein roskat.

Minä siivosin.

Pesin pyykit ja raahasin ne (raskaana) alas ja ylös pyykkitupaan.

Ostin vauvan huonekalut ja kannoin ne (raskaana) ylös 4.krs.

Pesin matot pyykkituvassa ja raahasin ne (raskaana) ylös ja alas.

Vaihdoin renkaat (raskaana) itse pihalla.

Kannoin kauppakassit JA KAIKEN MUUN ylös ja alas.

Että siinä se iånikuinen renkaiden vaihto...

Vaihdan ne edelleen itse.

Vierailija
100/312 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ihan hyvässä kunnossa raskauden aikana, joten siinä mielessä ei valittamista. Enkä odota erikoispalveluja, ihan normaalia huomioimista vaan. Mutta typerää odottaa sitäkään, kun mies ei vaan kykene sellaiseen. Esim että kantaisi painavat kauppakassit liukkaalta parkkikselta kotiovelle, tai että edes hiekottaisi reitin, mutta mitäpä vielä.. Ei tuollainen tule edes mieleen hänelle. Pyysin jopa häntä hiekottamaan sen, mutta jouduin lopulta itse tekemään sen, kun ei muutamassa päivässä jostain syystä onnistunut pyynnöstä huolimatta. Ja kyllä ne painavat kassit olen ihan itse kantanut viimeisille viikoille asti. Mutta ehkä se ei ole niin vaarallistakaan enää tässä vaiheessa... -ap

Mitä sinussa on vikana/rikki, että sallit moisen käytöksen? Miksi haluat antaa lapsillesi tuollaisen luokattoman huonon miehen mallin? Miksi?

Jos välität itsestäsi tai lapsistasi yhtään, annat miehelle nämä vaihtoehdot: a) itsekäs sikailu loppuu b) avioero. Tässä sun vaihtoehdot. Tässä. Kaikki muu lätinä tässä ketjussa on täysin turhaa.

Kukaan muu ei tätä muutosta tee puolestasi, sä päätät annatko kävellä itsesi yli. Vaatikaa miehiltänne enemmän, piste.