Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että taas ottaa päähän tuo miehen itsekkyys

Vierailija
01.01.2019 |

Miehellä ei ollut mitään aikomuksia ruoanlaittoon tai edes miettimään mitä syötäisiin tänään, ja ajattelin että nyt en jaksa itsekään vaivautua, jos toinenkaan aio pistää tikkua ristiin ruokailun eteen. No, aloin jossain vaiheessa lämmittää lapsille eilistä ruokaa, jota oli vielä vähän jäljellä. Ajattelin vielä että taidankin lasten kanssa syödä nämä eiliset (itseni laittamat) ruoat loppuun, miehellä ei varmaan ole vielä edes nälkä, kun ei ole puhunut asiasta mitään, saati alkanut mitään itse valmistaa. No ehdin lapsille juuri laittaa ruoan, ja sitten käväisin kodinhoitohuoneessa katsomassa, kun kuivausrumpu ilmoitti että vesisäiliö pitää tyhjentää (mies kuuli saman äänen, mutta eipä vaivautunut nousemaan ylös, vaikka istui vaan koneella). Kun tulin takaisin, oli mies lapannut lautaselleen kaiken lopun ruoan.

Ja oikein tyytyväisenä istui pöytään syömään ruokaansa. Ei missään vaiheessa kysynyt edes sainko minä ruokaa, tai muuta. Miten voi olla mahdollista? Sanoin vielä ääneen, et jaahas mitäköhän sitä itse sitten söisi, mutta tätäkään ei ilmeisesti kuullut, tai se ei hänen mielestään ollut hänen ongelmansa millään tavalla. Mainittakoon vielä, että olen itse viimeisilläni raskaana.

Kommentit (312)

Vierailija
221/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki sinkut täytä kuntosaleja tai juokse maratoneja jne. Kyllä sinne osallistuu myös äitejä. Äitinä olo on vaativaa mutta hyvin palkitsevaa.

Vierailija
222/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on koulussa kiinnostunut vain parista aineesta ja loput rima notkuen suoritusta, kysymyksessä on perinteinen putkiaivo. Putkiaivon kanssa pitää tyytyä siihen, että mies käy vain töissä ja makaa illat sohvalla. Kauhalla ei voi ottaa, jos lusikalla on annettu. Tilanne paranee vain naisen ryhtymällä kotiorjaksi tai ottamalla ero. Jos yrittää ulkoa päin muuttaa miestä nopeasti, se ei onnistu. Mies muuttuu ajan myötä, onneksi. Vuosien saatossa mies voi oppia jotain kotitöitä, mutta putkiaivo oppii hyvin, hyvin hitaasti ja vain naisen jatkuvalla painostuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä monet naiset hyppivät miehen mielen mukaan esim. seksiasioissa!? Jos et itse saa mitään haluamaasi, niin miksi sille miehelle pitäisi antaa? Kysynpä vaan... Itsekin olen mies enkä voisi ikinä kuvitella ns. pakottavani naista suihinottoon esimerkiksi päästä kiinni pitämällä, ellei se ole molemmin puolin haluttua tai jättäisin naisen vaille tyydytystä ja vain minä saisin! Te olette itse mahdollistaneet miehillenne tuollaiset "etuoikeudet", joten turha valittaa.

Siis hetkinen, eihän täällä kukaan siis mahdollista, vaan kerrottiin MIKSI ss loppui? Minun mies alkoi juurikin ottaa sen itsestäänselvyytenä ja hänen oikeutenaan, joten lopetin sen antamisen. Mahdollistaja valittaa mutta jatkaa toimintaansa. Meidän suhde kariutui miehen itsekkyyteen, joka näyttäytyi monella eri tavalla, mutta ilmeni konkreettisimmin sängyssä.

Tottakai se tuntuu kurjalta naisesta, jos toiveista huolimatta mies ei vaan huomioi. Mä en nalkuttanut koskaan miehelle mun huomiotta jättämisestä, vaan tosi nätisti TOIVOIN, että tuntuis kivalta jos huomiois mut. Mutta sen alkuhuuman jälkeen (jolloin mies huomioi mua poikkeuksellisen paljon) alle vuodessa miehen esileikki oli sitä, että tunkee kädet tisseilleni suoraan kaula-aukosta ja siirtää mun käden sen munalle. En tarvitse mitään tuntien esileikkiä, olen tosi seksuaalinen, mutta seksistä jäi kokonaan pois suutelu, hyväily, mun stimulaatio ja yhdyntää ei ollut ilman suihinottoa. Puhuin tästä lukuisia kertoja ja kysyin, että miksi hän olettaa mun nautinnon olevan toissijainen. Vastausta ei tullut, ei edes lupausta yrittää. Seksi vaan loppui. Mies oli feikannut suhteen alussa siis nauttivansa kun mä nautin, vaikka hän nautti vaan kun itse nautti.

En mahdollistanut sitä, mutta tietysti se harmittaa, että suhde päättyy sen takia, että toinen ei kykene huomioimaan toista pyynnöistä huolimatta. Mieluiten olisin vastavuoroisessa suhteessa.

Vierailija
224/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen juttu omilta alkuajoilta exän kanssa. Tein kanafileitä ja lohkoperunoita uunissa, ajatukseni oli, että syödään kerrankin kunnolla pöydän ääressä, ehkä vähän romanttisesti. Mies tuli töistä ja kävin vaihtamassa vähän parempaa päälle kokkailun jälkeen ja palasin löytääkseni miehen sohvalta: oli laittanut jääkiekkopelin näkymään ja lappanut kaikki tekemäni lohkoperunat lautaselleen. Oli vielä kuorruttanut perunat ketsupilla ja sinapilla, ja mikä parasta, ei edes jaksanut syödä kaikkea (koska olin ajatellut niistä kahdelle ihmiselle ja sittenkin reilusti), eli menivät roskiin. Olin niin käsittämättömän vihainen, että kävin kaatamassa kanafileet taloyhtiön biojäteastiaan.

Ajatukseni oli, koska olin ajatellut... Et sitten kuitenkaan ajatellut sanoa mitään? Olet varmaan just noita jotka kattaa ruuan ja lähtee imuroimaan ja sit vaan yhtenä päivänä vuodesta kuvittelee, että toinen lukee ajatuksia, että TÄNÄÄN sulla oli AJATUKSENA syödä yhdessä. 

Sen pitäisi olla aivan ilmiselvää, että kukaan ei syö toisen tekemää ruokaa kysymättä saako sitä ottaa ja paljonko. Etenkään ei syö jotain ruokalajia yksin loppuun kysymättä onko toinen jo syönyt sitä. Se, että marssii keittiöön ja syö toisen tekemät ruoat on default-asetus äidin/isän ja teinin välisessä suhteessa, ei kahden aikuisen välisessä.

Oikeesti? Kyllä meillä on oletus, että jos on tehty ruokaa, niin se on tehty meille kummallekin ja sitä saa ottaa. Ruokaa jätetään toisellekin tai ainakin varmistetaan, että toinen on jo syönyt. Jos ruoka on vain itselle, niin se on poikkeus, josta kerrotaan toiselle jo etukäteen ja kysytään /keskustellaan mitä toinen voi syödä sen sijasta.

No näinhän juuri minäkin sanoin, että ruokaa ei syödä varmistamatta, onko toinen jo saanut osansa.

Vierailija
225/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rankkaa seliseli puolusteluja naisilta kun joku sanoo oikeasti miten asiat on! Mitäs vingutte täällä niistä äijistä jos itse olette niitä piirittäneet kun olisi ollut se kunnon mies tarjolla joka auttaa ruoanlaitossa ja kotitöistä puhumattakaan ..ai niin,sehän on tylsä mies koska piti saada se ihku itsekäs fyrkka alfa pässi putkiaivo.. jolle oma masu se tärkein..eipä tässä vielä kaikki ,joten pyöräytit itsesi ongelmien kymppiin eli teit sille vielä pari kersaa ja nyt kun se näki että olet varmasti jarrut päällä etkä pääse hevin pois talon lainojen ja muiden kehitettyjen ansa verkoista niin onnea vaan.Oma vikasi ja happyendlife vaan.Onpa mukava erota kun kaikki jakoon ja huoltajuusriidat sun muut.Ihan oikein sulle.

Vierailija
226/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tässäkin sivuttua asiaa, että miten lapsesta kasvaa itsekäs aikuinen. Mieheni on samanmoinen, ja pärjään asian kanssa, koska meillä on omat kodit. Aikojen saatossa on käynyt ilmi, että olemme alkuajan kuvitelmista poiketen hyvin erilaiset. Käytöstavat, kodin siisteys, rahan käyttö,  ... muutamia asioita mainitakseni. On varmasti helppoa kommentoida, että jätä se sika mutta käytännössä se ei aina ole niin. Erilaisuudesta huolimatta suhteeseen kuuluu suuria tunteita. 

Surullista on, että seuraan sivusta, että sama tapa toimia periytetään omille pojille. Olen joskus yrittänyt kauniisti ja pienesti asioita kommentoida, mutta olen kuitenkin ulkopuolinen toisten lapsia ajatellen. Ja ainahan sen saa tuntea nahoissaan, kun muiden kasvatusmetodeita kommentoi ;) 

Toivon, että asiasta voisi puhua asiallisesti. Ketään lynkkaamatta, kuunnellen myötätuntoisesti sekä aidosti pohtien syitä sekä ratkaisuja. 

Vierailija
227/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tällaisissa aika yksinkertaisia olentoja, sorry vain miehet. Jos pöydällä on ruokaa tarjolla, ei tule pieleen mieleenkään, etteikö se olisi hänelle. Hän EI takuulla tahtonut loukata sinua, oletti vain ilman muuta että saa ottaa ruokaa ja syödä.

Keskustelua lisää, avoimuuttaa toiveisiin ja vähemmän marttyyriyttä. Tsemppiä ap ja hyvää loppuraskautta <3

Vierailija
228/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on tällaisissa aika yksinkertaisia olentoja, sorry vain miehet. Jos pöydällä on ruokaa tarjolla, ei tule pieleen mieleenkään, etteikö se olisi hänelle. Hän EI takuulla tahtonut loukata sinua, oletti vain ilman muuta että saa ottaa ruokaa ja syödä.

Keskustelua lisää, avoimuuttaa toiveisiin ja vähemmän marttyyriyttä. Tsemppiä ap ja hyvää loppuraskautta <3

Niin että puolella väestöstä on jäniksenpassi, joka oikeuttaa itsekkyyteen, koska penis?

Ja toisen puolen väestöstä pitää sitten ajatella, että pojat on poikia, palvelenpa perheen miehiä koska onhan heillä sentään penikset ja sehän oikeuttaa etuilemaan. Toivon totisesti, ettei sinulla ole lapsia joille siirtää tätä toimintamallia.

Vierailija
229/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helkkari mikä ukko. Itse en söisi mitään jääkapissa yön ollutta ruokaa. Eikö teillä toimi wolt?

Vierailija
230/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että puolella väestöstä on jäniksenpassi, joka oikeuttaa itsekkyyteen, koska penis?

Ja toisen puolen väestöstä pitää sitten ajatella, että pojat on poikia, palvelenpa perheen miehiä koska onhan heillä sentään penikset ja sehän oikeuttaa etuilemaan. Toivon totisesti, ettei sinulla ole lapsia joille siirtää tätä toimintamallia.

Sanoinko, että käytös on oikeutettua? Luepa tarkemmin ennenkuin suivaannut ja koita ymmärtää myös;)

Sanoin että mies ei varmaankaan tahdo loukata tuollaisella toimella.  Ei se tarkoita, että käytös on oikeutettua, mutta siitä ei kannata vetää sitä johtopäätöstä, että mies olisi erityisen itsekäs. Ajattelematon kylläkin. Mutta raskaana ollessaan (kyllä, on minulla lapsia :) ) hormoonit jyrää ja sitä hermostuu todella paljon pienemmästäkin, been there. 

Vierailija
231/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polpo kirjoitti:

Olen miettinyt tässäkin sivuttua asiaa, että miten lapsesta kasvaa itsekäs aikuinen. Mieheni on samanmoinen, ja pärjään asian kanssa, koska meillä on omat kodit. Aikojen saatossa on käynyt ilmi, että olemme alkuajan kuvitelmista poiketen hyvin erilaiset. Käytöstavat, kodin siisteys, rahan käyttö,  ... muutamia asioita mainitakseni. On varmasti helppoa kommentoida, että jätä se sika mutta käytännössä se ei aina ole niin. Erilaisuudesta huolimatta suhteeseen kuuluu suuria tunteita. 

Surullista on, että seuraan sivusta, että sama tapa toimia periytetään omille pojille. Olen joskus yrittänyt kauniisti ja pienesti asioita kommentoida, mutta olen kuitenkin ulkopuolinen toisten lapsia ajatellen. Ja ainahan sen saa tuntea nahoissaan, kun muiden kasvatusmetodeita kommentoi ;) 

Toivon, että asiasta voisi puhua asiallisesti. Ketään lynkkaamatta, kuunnellen myötätuntoisesti sekä aidosti pohtien syitä sekä ratkaisuja. 

Keskustellaan siis asiallisesti.

Pakko kysyä heti alkuun... miksi oletat, että toisen tapa toimia väärä? Miksi haluat sinun tapojasi lapsille. Jos itse maksaa kotinsa vuokran ja tienaa ansaitsemansa raha. Saa ne tuhlata haluamallaan tavalla.

Vierailija
232/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polpo kirjoitti:

Keskustellaan siis asiallisesti.

Pakko kysyä heti alkuun... miksi oletat, että toisen tapa toimia väärä? Miksi haluat sinun tapojasi lapsille. Jos itse maksaa kotinsa vuokran ja tienaa ansaitsemansa raha. Saa ne tuhlata haluamallaan tavalla.

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta vastaan silti. Itsekkäät, toisia huomioimattomat ihmiset ovat siis täysin ok, voihan tuo kyvyttömyys asettua toisen asemaan johtua vaikka neurologisista syistä. Tällaiset ihmiset eivät kuitenkaan kuulu ihmissuhteisiin tai esim vanhemman rooliin, sillä kumpikin edellyttää kykyä toisen tarpeiden tasavertaiseen huomioimiseen.

Eli kumppanina tai isänä tämmöinen toimintatapa ON väärä, jos on kykyä huomioida vain oma napa kuten ap:n miehellä.

Vierailija
233/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ei vaan kerta kaikkiaan ymmärrä vihjailuja, sarkasmia, esimerkkiä. Näille pitää sanoa suoraan, kovaa, napakasti ja tarkistaa että menee jakeluun. Joo,  tyhmää meininkiä mutta putkiaivojen kanssa se on joskus tällaista.

Vierailija
234/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kasvava lapsi. Tai jätti. Tai nuori mies. Anyways, siivoa hänelle oma kaappi tai hylly ja osta sinne proteiinipatukkaa, pirtelöjauheita, bonapurkkeja, valmisruokia jotka säilyvät 500 vuotta ja kestävät ydintalven. Osoita tämä hylly hänelle ja kerro, että se on sitä varten, kun tulee nälkä.

Vierailija
235/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on kasvava lapsi. Tai jätti. Tai nuori mies. Anyways, siivoa hänelle oma kaappi tai hylly ja osta sinne proteiinipatukkaa, pirtelöjauheita, bonapurkkeja, valmisruokia jotka säilyvät 500 vuotta ja kestävät ydintalven. Osoita tämä hylly hänelle ja kerro, että se on sitä varten, kun tulee nälkä.

Miksi ihmeessä naisen tulee taas huolehtia?

Vierailija
236/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko vaikka tehdä kaikille sitä ruokaa?

Vierailija
237/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taaas vtutttaa tuo naiste naiivius.

Vierailija
238/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisko vaikka tehdä kaikille sitä ruokaa?

No sitähän se ap juuri uumoili että koska mies ryhtyy tekemään sitä ruokaa, mutta kun ei tehnyt! Söi vain muiden tekemät ruoat pois niin että ruoan tehnyt jäi ilman.

Vierailija
239/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kuin aloituksen ja on varmasti ärsyttävää. Ensi kerralla et sitten vain seiso ja ala hautomaan kiukkuasi mielessä vaan sanot, että "hei! tuo on minun ruokani! valitettavasti loppui, jos jäi nälkä niin sun pitää lähteä kauppaan"

Meilläkin on ollut kyllä tuon tyyppisiä tilanteita, mies kyllä joskus kuolaa minun itselleni haalimia herkkuja, mutta sentään kysyy saako ottaa. Olen myös raskaana ja aika herkkänahkainen jos en saa sitä juuri himoitsemaani vanukasta tms. Eivät kaikki miehet tietenkään ole täydellisen huomioonottavia tai kohteliaita. Siinä ei kuitenkaan silmien pyörittely auta vaan opettelet sitten kommunikoimaan niin, että hänkin ymmärtää.

Tuostakaan ei kuitenkaan tarvitse haastaa riitaa, jos miestä kiukuttaa, että  hänelle ei riittänyt niin sitten voitte yhdessä miettiä miten sitä ruokaa onnistuttaisiin haalimaan riittävästi kaikille. Varsinkin ennen vauvan syntymää olisi hyvä hioa parisuhdettanne, jotta saatte nautittua lapsista ja toisistanne eikä mikään päivälliskriisi tulehduta ilmapiiriä.

t. myös kolmattaan odottava

ps. onnea teille pikkuisesta! <3 tehkää pieni katsaus arjen hoitoon ja korjatkaa tuollaiset tyhmät ongelmat niin on teillä kaikilla mukavampaa. Ei tarvitse kuin kerran pakottaa mies käymään asioita läpi/sopimaan tärkeimmistä rutiineista kuten kaupassa käynneistä ja ruoanlaitosta. Vaikka valmiista paperista mihin saa antaa mielipiteitään.

(Provohan tämä oli, että päästään haukkumaan "mieslapsia" mutta vastasin silti....)

Vierailija
240/312 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä opin kerran jälkeen, joten lapsiluku jäi yhteen. Nyt täytyy vaan sinnitellä omien virheidensä kanssa ja odottaa että lapsi kasvaa tarpeeksi isoksi.

Mulle kävi myös noin...tosin en jäänyt sinnittelemään, vaan vaihdoin miehen parempaan 14 v sitten, sen ainokaisen ollessa 4.

Kaikilla ei ole vaihtoehtoja esim. taloudellisten tai työhön liittyvien seikkojen takia. Kaikki eivät myöskään halua vaihtaa kumppania lennossa toiseen, vaan ovat mielummin yksin.

Juu, olen tietoinen tästä. Elämä on kuitenkin valintoja. Ammoisesta taloudellisesta katastrofista huolimatta tein aivan oikean ratkaisun, löysin nimittäin aidosti huomaavaisen (suomalaisen!) miehen, joka pitää minua edelleen kuin kukkaa kämmenellä - niin sängyssä kuin ruoankin suhteen - ja luonnollisestikin teen saman hänelle. Toimii molempiin suuntiin, tai ei kumpaankaan. Tämä nykyinen teki muuten myös sen, mihin bioisä ei pystynytkään, ja kasvatti lapsen kanssani. Olisi harmi, jos tuollainen kultakimpale olisi jäänyt löytämättä vain siksi, että olisin jäänyt exän kanssa yhteen taloudellisten seikkojen takia. Työ taas on aina vain työtä, nyt jo suurimmalta osin tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän