Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
381/667 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fitness-kisaajana laihduttaminen on tuttua, ja uskon että samat lainalaisuudet pätevät meille kaikille. Useamman prepin pohjalta jaan omia kokemuksiani kanssanne:

-liikunta ei laihduta, keittiössä laihdutetaan. Prepin aikana lisään hieman kävelyä ohjelmaan mutta 85% laihtumisesta tapahtuu keittiössä

-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin

- en jaksa vängätä enempää proteiinista, mutta sanonpa vain että 1.5gr per rasvaton painokilo ja rasvaakin olisi hyvä saada se 30% energiantarpeesta

-tee asiat helposti ja käytä oikopolkuja. Tee uunissa kolmen päivän kanat ja osta riisikeitin mikä tekee riisin puolestasi. Opettele käyttämään mausteita ja yrttejä ja tekemään oikean kypsyysasteen ruokaa, terveellisempi ruoka vaatii taitoa saada yhtä hyvän makuiseksi

-älä laita lautasellesi mitään ennen kuin se on ensin täytetty puoliksi vihreillä kasviksilla

-jätä siemenet, pähkinät, välipalajogurtit ja patukat sekä avokaadot kauppaan

-kerran viikossa voit syödä vapaammin (jos ja kun kierrätät kaloreita)

Fitness-kisaajana liikunta kuuluu elämääsi muutenkin, joten sinun lyhytaikainen ja pieni painonpudotuksesi tapahtuukin ruokavaliolla. Laihdutusta aloitteleva sohvaperuna sen sijaan tarvitsee liikuntaa ruokavalion tukena.

Tukena liikunta on ihan jees painonpudotusta aloittavalle, mutta sen merkitystä liioitellaan rankasti. Aloitteleva painonpudottaja ei saa montaa sataa kaloria viikossa treenillä tapetuksi. Sama kuin mulla, eihän mun treenit kuluta kun pari sataa hassua kaloria viikossa - laihtuminen tapahtuu keittiössä.

Säännöllinen liikunta

- vähentää kehon ylimääräisen rasvan määrää

- alentaa kohonnutta verenpainetta ja vaikuttaa myönteisesti veren rasvoihin ja hyytymisominaisuuksiin

- vahvistaa luita ja lihaksia

- parantaa ryhtiä ja kuntoa

- vähentää ummetusta

- kohentaa mielialaa ja rentouttaa

- parantaa kehontuntemusta

- antaa voimia arkeen

- tuo paremman unen

- lisää fyysistä ja psyykkistä jaksamista

- hidastaa toimintakyvyn heikkenemistä

- parantaa lievän ja kohtalaisen masennuksen ja ahdistuneisuuden oireita.

( https://sydan.fi/fact/saannollisen-liikunnan-terveysvaikutukset/ )

Tuossa on jo aika paljon syitä, miksi laihduttajan, ja toki normaalipainoisenkin, kannattaa liikkua. Silloin ollaan hukkateillä, jos lasketaan ettei liikkuessa kulu riittävästi kaloreita eikä sillä siksi ole merkitystä.

Tämä on hyvä lista muistuttamaan, miksi myös tällaisen ikisohvaperunan on syytä laittaa lenkkarit jalkaan, napata koira remmin nenään ja lähteä lenkille. Todellakaan ei liikkumalla pysty kuluttamaan kaikkea, mitä herkkujen muodossa helposti solahtaa suusta sisään, mutta nuo muut vaikutukset olisi hyvä laittaa näkyville vaikka sohvan viereen. 🙂

Tänään kävin pikalenkillä (vain 4 km), mutta ehkä huomenna menisi vähän enemmän.

Ja muuten ensimmäinen päivä, että olen proteiinien kanssa suositusten mukaisella mallilla. Syöty kananmunaa, broileria ja parsakaalia niin että korvista tursuu. On oikeesti haasteellista, kun maitotuotteet ei ole vaihtoehto.

Pitäisköhän keksiä nikki... olkoon vaikkapa

Rinkeli

Ihanko oikeasti syöt proteiinia? Suurin osa näistä vain ihmettelee miksi joutuu joka vuosi laihduttamaan entistä paksumpana.

Mikä sun ongelma on? Täällä ihmiset yrittää elää terveellisemmin, ja sinä vain tulet tänne vittuilemaan. Voisit vähän mennä itseesi.

Vierailija
382/667 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen repsahdus :( Kävin nälkäisenä ja väsyneenä kaupassa, ei pitäisi, mukaan tarttui pussi linssisipsejä ja pikkupussi lakuja, molemmat meni, päivällinen jäi syömättä, lenkki tekemättä.

-paska ihminen

Et ole paska.  Joko uskot, että laihtuminen nälkäisenä ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/667 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä niin sanonutkaan ettei sillä ole merkitystä, urheilenhan itsekin melkein puoli-ammattimaisesti sekä autan vielä muitakin samalla liikkumaan menestyksekkäästi. Totesin vain että liikunnan merkitystä painonpudotuksessa korostetaan aivan liikaa. Ylimääräisen tonnin syönti päivän mittaan liian isona annoskokoina suklaasta tai sipseistä puhumattakaan ei ole mikään suoritus. Edes kolmasosan polttaminen tuosta normaaliikkujlle on työn takana.

T. Fitnesskisaaja. Mottoni on muuten ”kymmenestä laihdutetusta kilosta yhdeksän tulee keittiöstä”

Mene jonnekin fitness-ketjuun neuvomaan, jooko. Luultaasti et ihan pysty asettumaan laihduttajan asemaan, koska lähtökohtasi ja tilanteesi ovat niin erilaiset. Ei millään pahalla.

Vierailija
384/667 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fitness-kisaajana laihduttaminen on tuttua, ja uskon että samat lainalaisuudet pätevät meille kaikille. Useamman prepin pohjalta jaan omia kokemuksiani kanssanne:

-liikunta ei laihduta, keittiössä laihdutetaan. Prepin aikana lisään hieman kävelyä ohjelmaan mutta 85% laihtumisesta tapahtuu keittiössä

-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin

- en jaksa vängätä enempää proteiinista, mutta sanonpa vain että 1.5gr per rasvaton painokilo ja rasvaakin olisi hyvä saada se 30% energiantarpeesta

-tee asiat helposti ja käytä oikopolkuja. Tee uunissa kolmen päivän kanat ja osta riisikeitin mikä tekee riisin puolestasi. Opettele käyttämään mausteita ja yrttejä ja tekemään oikean kypsyysasteen ruokaa, terveellisempi ruoka vaatii taitoa saada yhtä hyvän makuiseksi

-älä laita lautasellesi mitään ennen kuin se on ensin täytetty puoliksi vihreillä kasviksilla

-jätä siemenet, pähkinät, välipalajogurtit ja patukat sekä avokaadot kauppaan

-kerran viikossa voit syödä vapaammin (jos ja kun kierrätät kaloreita)

Fitness-kisaajana liikunta kuuluu elämääsi muutenkin, joten sinun lyhytaikainen ja pieni painonpudotuksesi tapahtuukin ruokavaliolla. Laihdutusta aloitteleva sohvaperuna sen sijaan tarvitsee liikuntaa ruokavalion tukena.

Tukena liikunta on ihan jees painonpudotusta aloittavalle, mutta sen merkitystä liioitellaan rankasti. Aloitteleva painonpudottaja ei saa montaa sataa kaloria viikossa treenillä tapetuksi. Sama kuin mulla, eihän mun treenit kuluta kun pari sataa hassua kaloria viikossa - laihtuminen tapahtuu keittiössä.

Säännöllinen liikunta

- vähentää kehon ylimääräisen rasvan määrää

- alentaa kohonnutta verenpainetta ja vaikuttaa myönteisesti veren rasvoihin ja hyytymisominaisuuksiin

- vahvistaa luita ja lihaksia

- parantaa ryhtiä ja kuntoa

- vähentää ummetusta

- kohentaa mielialaa ja rentouttaa

- parantaa kehontuntemusta

- antaa voimia arkeen

- tuo paremman unen

- lisää fyysistä ja psyykkistä jaksamista

- hidastaa toimintakyvyn heikkenemistä

- parantaa lievän ja kohtalaisen masennuksen ja ahdistuneisuuden oireita.

( https://sydan.fi/fact/saannollisen-liikunnan-terveysvaikutukset/ )

Tuossa on jo aika paljon syitä, miksi laihduttajan, ja toki normaalipainoisenkin, kannattaa liikkua. Silloin ollaan hukkateillä, jos lasketaan ettei liikkuessa kulu riittävästi kaloreita eikä sillä siksi ole merkitystä.

Tämä on hyvä lista muistuttamaan, miksi myös tällaisen ikisohvaperunan on syytä laittaa lenkkarit jalkaan, napata koira remmin nenään ja lähteä lenkille. Todellakaan ei liikkumalla pysty kuluttamaan kaikkea, mitä herkkujen muodossa helposti solahtaa suusta sisään, mutta nuo muut vaikutukset olisi hyvä laittaa näkyville vaikka sohvan viereen. 🙂

Tänään kävin pikalenkillä (vain 4 km), mutta ehkä huomenna menisi vähän enemmän.

Ja muuten ensimmäinen päivä, että olen proteiinien kanssa suositusten mukaisella mallilla. Syöty kananmunaa, broileria ja parsakaalia niin että korvista tursuu. On oikeesti haasteellista, kun maitotuotteet ei ole vaihtoehto.

Pitäisköhän keksiä nikki... olkoon vaikkapa

Rinkeli

Ihanko oikeasti syöt proteiinia? Suurin osa näistä vain ihmettelee miksi joutuu joka vuosi laihduttamaan entistä paksumpana.

Mikä sun ongelma on? Täällä ihmiset yrittää elää terveellisemmin, ja sinä vain tulet tänne vittuilemaan. Voisit vähän mennä itseesi.

Olet oikeassa, täällä nimenomaan vain yritetään. Kun luullaan, että kaikki vähäkalorinen ja rasvaton on sitä terveellistä.

Jos pidät totuuden sanomista vittuilemisena, niin se on vain sinun ongelmasi.

Vierailija
385/667 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen repsahdus :( Kävin nälkäisenä ja väsyneenä kaupassa, ei pitäisi, mukaan tarttui pussi linssisipsejä ja pikkupussi lakuja, molemmat meni, päivällinen jäi syömättä, lenkki tekemättä.

-paska ihminen

Et ole paska.  Joko uskot, että laihtuminen nälkäisenä ei onnistu.

Anteeksi, en ymmärtänyt syödä ennen kuin kävin kotimatkalla kaupassa, lounaasta oli jo muutama tunti aikaa.

-paska

Vierailija
386/667 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo vänkääjä on saanut päähänsä, että ketjun laihduttajat eivät söisi proteiinia?

Vierailija
387/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä näköjään osaa viikonloppunakaan nukkua yhtään pidempään, 5.30 heräilin ihan virkkuna. Aamukahvia sängyssä nettiä selaillen ja kohta puuron keittoon. Mun mielestä unen laatuni on parantunut nyt kun on tämä "tipaton". Toivottavasti en nyt kuulosta ihan alkkikselta, mutta tuli kyllä aiemmin naukkailtua viiniä muutamana iltana viikossa. Kai mulla vaikuttaa pienikin määrä alkoholia sitten uniin, kun on kyllä ollut aamuisin huomattavasti helpompi nousta sängystä. Ja toki se sokerikuorma vaikuttanut varmasti myös kun tuli vedettyä vaikka mitä makeaa ja muuta mässyä iltaisin sohvalla.

Tällä hetkellä mulla on hyvä tunne tästä projektistani. Motivaatio on kohdallaan, ruokavalio on sellainen jota helppo noudattaa ja te täällä ketjussa tuotte sitä kaipaamaani vertaistukea. Tarkoituksenani on, että tänne kerron ihan rehellisesti kaiken, sittenkin kun niitä repsuja (Tai niiden uhkia) tulee. Jotenkin terapeuttista kirjoittaa tähän asioita auki ja ehkä itsekin huomaa uusia näkökantoja kun lukee muiden tuntemuksia ja kokemuksia.

Mutta nyt aamiaiselle, ja korostetaan vielä että sen puuron lisukkeena on siis raejuustoa proteiininlähteenä ja pähkinöitä rasvanlähteenä ja mustikoita sen takia että tykkään mustikoista 😆

Matami

Vierailija
388/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eilen noin neljäsosan pepperonipitsasta. Oli illanistujaiset ja illan emäntä oli tilannut lähipizzeriasta ruokaa. En ollut vielä kertonut hänelle projektistani ja en viitsinyt "nipottaa" :D ja toisaalta ei kannata vältellä normaalia elämää, johon kuuluu joskus pitsakin. Tein myös appelsiinismoothien mutta muuten olin vesilinjalla. En viitsinyt käydä tänä aamulla puntarilla. Lähden kohta lenkille.

Aamupuuroon laitoin kaurahiutaleita, nokkosta, pellavansiemeniä, kookoshiutaleita ja oliiviöljyä. Usein laitan myös marjoja. Suosittelen kookoshiutaleita, niistä saa kuitua eikä ne maistu sellaiselle ällö-kookokselle.

96

Vierailija
389/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lapsilla karkkipäivä ja itsellä edellä mainittu repsahduksen uhka ;) Kovia mielitekoja ei ole ollut, paitsi nyt kun suklaa tuoksuu keittiön pöydällä niin hyvältä!!!

Mutta en ota edes ”vain yhtä” ettei homma lähde hanskasta.

Pysykää muutkin lujina! :)

Pulla

Vierailija
390/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-paska ihminen

Eihän vanhat tavat ja sudenkuopat tietenkään vielä ole poistuneet, vastahan olet aloittanut :) älä lannistu. Juuri noistahan ollaan nyt oppimassa pois.

Vierailija
391/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsikäs ja samalla surullinen ketju.

Vierailija
392/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että täällä on edelleen tsemppi päällä!

Minulla ekan viikon jälkeen pari kiloa oli pudonnut. Fiilis on hyvä. Olen itsekin yllättynyt, mutta yhtään repsahdusta tälle matkalle ei ole vielä tullut. Eilen söin suunnitellusti ekaa kertaan mitään "herkkua" ja se oli proteiinivanukas, joka korvasi iltapalaleivän.

Minun viikonloppuni ovat nyt olleet ruokien puolesta samanlaista kuin arkena: mahdollisimman vähän mitään ylimääräisiä kastikkeita tai lisäkkeitä eli hiilarinlähde, proteiini lähde ja salaattia/kasviksia. En nyt vielä osaa lähteä tortillalinjalle, sillä se lähtee helposti käsistä. Toki niidenkin aika joskus koittaa, mutta tämä astetta tiukempi aloitus sopii paremmin itselleni. Eräänlainen vieroitus.

Mielitekojen vallatessa tai ruokavalion ottaessa päähän olen yrittänyt pysähtyä pohtimaan ajatuksia ja tunteita halujeni taustalla. Olen huomannut että usein haluankin vain sen ihanan rentoutuneen tunteen ja vanhaa, tuttua, turvallista, eli mässäämistä. Silloin ei oikeastaan ole tehnytkään lopulta mitään tiettyä herkkua mieli, vaan kyse on ollut vain omista typeristä ajatusketjuista ja totutuista huonoista tavoista, jotka istuvat tiukassa. Täytyy toivoa, että tästä hiljalleen viisastun.

Tsemppiä kaikille!

Lampuri

Vierailija
393/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä pohdiskellut, mikä oikein on ollut minun salainen kaloripommini, kun en välitä mistään perinteisistä "herkuista" eli makeasta tai pikaruuasta tai sipseistä. Kaloritaulukoita tutkimalla paljastui, että niinkin proosalliset paheet mulla kuin juuriruisleipä, riisi, pasta ja peruna. Kaikissa aivan sikapaljon kaloreita suhteessa saavutettuun ravitsemushyötyyn. Eli muuta pois jätettävää kun kerran ei ole, noista sitten luopumaan seuraavaksi. Kuitujen kanssa alkaa tulla tiukkaa sitten sen proteiinin lisäksi...

Vierailija
394/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis Rinkeli.

Vierailija
395/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka harkitsette salilla käyntiä ja haluaa treenata capailla painoilla, nettisivu symmetricstrength.com antaa tosi motivoivan kuvan nykytilanteesta ja nostettavien massojen kasvaessa näyttää lihasten kehittymisen kuvina. Saa tosi kovan motivaation treenaamiseen.

Heli

Vierailija
396/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä pohdiskellut, mikä oikein on ollut minun salainen kaloripommini, kun en välitä mistään perinteisistä "herkuista" eli makeasta tai pikaruuasta tai sipseistä. Kaloritaulukoita tutkimalla paljastui, että niinkin proosalliset paheet mulla kuin juuriruisleipä, riisi, pasta ja peruna. Kaikissa aivan sikapaljon kaloreita suhteessa saavutettuun ravitsemushyötyyn. Eli muuta pois jätettävää kun kerran ei ole, noista sitten luopumaan seuraavaksi. Kuitujen kanssa alkaa tulla tiukkaa sitten sen proteiinin lisäksi...

Fibrex sokerijuurikaskuitu on käytännössä kaloritonta. Sitä voi laittaa esim. aamupuuroon, jos leivän leivonta on pois laskuista.

Vierailija
397/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille, jotka harkitsette salilla käyntiä ja haluaa treenata capailla painoilla, nettisivu symmetricstrength.com antaa tosi motivoivan kuvan nykytilanteesta ja nostettavien massojen kasvaessa näyttää lihasten kehittymisen kuvina. Saa tosi kovan motivaation treenaamiseen.

Heli

Miksi alapeukku?

Vierailija
398/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fibrex sokerijuurikaskuitu on käytännössä kaloritonta. Sitä voi laittaa esim. aamupuuroon, jos leivän leivonta on pois laskuista.

Leipä on minunkin sudenkuoppani, joten koska sitä pyrin vähentämään, kuitulisä on tarpeen. Fibrexin lisäksi olen käyttänyt psylliumia esimerkiksi jogurtin ja mehukeittojen kanssa.

16

Vierailija
399/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen 1,5h kävelyllä ja äsken kävelin tunnin jäällä. Ajattelin vielä herätellä kroppaa pitkästä aikaa pienellä lihaskuntotreenillä. Ruokana on peruskotiruokaa, eli kikhernekasvispihvejä, uunipunajuuria, perunaa ja kermaviilikastiketta.

Ulkoilu auringonpaisteessa oli kyllä ihanaa!

-Lyydi

Vierailija
400/667 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsikäs ja samalla surullinen ketju.

Ai miten? Tässähän tsempataan itseä ja muita hyvässä hengessä.