2019 Painonpudotusketju?
Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)
Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.
Kommentit (667)
Onko teillä millä lailla muu perhe tai puoliso mukana projektissa?
Vierailija kirjoitti:
Olo on paljon selkeämpi ja tasaisempi. Eikä sitä seuraavan päivän häpeää ole yhtään ikävä, kun on illalla mättänyt sipsipussin JA magnum-pikarin ja on töissä pöhöttyneenä, turvonneena ja pahantuulisena hiilarilaskuista kärsivänä eikä pysty keskittymään mihinkään. Housut kiristää, vyötäröllä on vieläkin isompi makkara kuin normaalisti ja vatsa kuplii ja inisee. Moni aamu on mennyt ihan reisille iltamässäilyn vuoksi.
96
Niin tuttu tunne. Ja se seuraavan päivän närästys ja tunkkainen maku suussa. En ikinä halua palata siihen elämään, missä megapussi sipsejä on herkku, koska sitä se ei todellisuudessa edes ole, vaan aiheuttaa vain pahaa oloa ja häpeää.
Luumuhillo
Mukana!
Tavoite noin -8kg. Normaalipainon ylärajalla tällä hetkellä, vaatteet kiristää ja olo on
tukala.
Oon liikunnallinen ja ongelma onkin vain ruokavaliossa. Työstressin ja -väsymyksen takia en oo jaksanut tehdä enää monipuolista ruokaa, vaan oon syönyt lähinnä riisiä ja jauhelihaa, aamuisin leipää.
Salaattiainesten peseminen ja pilkkominen on liian "vaivalloista". Huoh. Tässä pitää yrittää tsempata! Enemmän kasviksia ja vihanneksia ruokavalioon.
Ja aikaisemmin nukkumaan.
Ja liikaa siis herkkuja menee myös! Niiden vuoksi paino on noussut ainakin 6kg!
Mulla muu perhe ei oikeastaan osallistu. Nyt on rahat tiukalla kun on kahden opiskelijan talous ja pieni lapsi, joten syödään kaikki samaa ruokaa, minä vaan määrällisesti vähemmän kuin normaalisti. Joskus ostan iha omat kurkut ja dipin mutta muuten en osta mitään erityistä "laihdutusruokaa". Salaattiakin ostetaan liian vähän ja allergioiden takia hedelmiä ja monia kasviksia ostetaan vaan lapselle, minä kun en niitä pysty syömään. Tuntuu että toisaalta tämä tiukka budjetti auttaa laihdutuksessa (=paljon kasvisruokia ja ei voi ostaa herkkumättöjä) toisaalta olisi helppo kun kotona olisi paljo kaikkea terveellistä mitä voi syödä jos herkkuhimo iskee.
Mieskään ei siis osta herkkuja nyt kun ennen on saattanut jopa maanitella minua mäkkäriin tai vastaavaan vaikka on tiennyt että olen laihduttanut ja itse siis myös valittanut painostani. Painoa nyt noin 20 kg enemmän kuin tavatessamme. Nyt on luvannut olla kommentoimatta ja puuttumatta mitenkään. Parempi sekin kuin joutua sanomaan vastaan jos haluaa pitsaa tai hampparia...
Mulla nyt harmittavasti useamman päivän paino junnannut 86:ssa mutta eiköhän se siitä lähe taas laskuun. ☺
Heli
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä millä lailla muu perhe tai puoliso mukana projektissa?
Meillä minä teen ruuan koko porukalle, joten sikäli on muu perhe mukana että syö mitä tarjotaan. Vähän on keventynyt siis muidenkin ruokavalio (esim. jauhelihapihvien ja kastikkeen lisukkeena ei ole pelkkää perunaa tai pastaa vaan myös wokkivihanneksia, höyrytettyä parsakaalia ja muuta keveämpää, mistä saavat muutkin ottaa), mutta toki saavat pupeltaa leipää ja pullaa mielensä mukaan jälkkäriksi ja välipalalla.
Puoliso on sitä mieltä, että mitään tarvetta laihduttaa minulla ei muka ole, mutta ei kyllä ole sen kummemmin siihen sitten puuttunut. Meillä on aina syöty melko terveellisesti eikä mies varsinkaan harrasta roskaruokaa tai karkkeja, joten sellaisia ei ole täällä tyrkyllä, mikä tekee minulle helpoksi niitä vältellä.
Mistäköhän voi johtua, että paino on nyt neljänä päivänä peräkkäin ollut 0,5 kiloa vähemmän kuin edellisenä? Noudatan kyllä tiukkaa ruokavaliota, mutta eihän noin paljon voi pudottaa vuorokaudessa, joulun jälkeisiä nesteitä kai? Vaaka näyttää nyt 85 kiloa. Tavoitteena vielä 15-20 kg pudotus. Tsemppiä kaikille muillekin, me pystytään tähän!
Alkaa selkeästi nyt helpottamaan ja rutinoitumaan tämä uusi terveellinen arki. Ruuan suhteen siis, liikuntaa en ole sen tappotuskalenkin jälkeen tehnyt muutakuin arkiliikunta.
Mulla tänään illallinen myöhästyi kun olin ylitöissä, söin vasta 18.00. No eihän mulla iltapalanälkää ollut ollenkaan mutta en jostain syystä uskaltanut olla syömättä ettei kostaudu huomenna. Söin sitten 2 nåkkäriä kalkkunalla, juustolla ja kasviksilla. Olisin kyllä ihan hyvin voinut olla syömättä kun ei ollut yhtään nälkä. Mitenköhän tässä olisi "pitänyt" toimia? Tässä sen näkee miten paljon on opittavaa ihan pikkujutuissakin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mukana!
Tavoite noin -8kg. Normaalipainon ylärajalla tällä hetkellä, vaatteet kiristää ja olo on
tukala.Oon liikunnallinen ja ongelma onkin vain ruokavaliossa. Työstressin ja -väsymyksen takia en oo jaksanut tehdä enää monipuolista ruokaa, vaan oon syönyt lähinnä riisiä ja jauhelihaa, aamuisin leipää.
Salaattiainesten peseminen ja pilkkominen on liian "vaivalloista". Huoh. Tässä pitää yrittää tsempata! Enemmän kasviksia ja vihanneksia ruokavalioon.Ja aikaisemmin nukkumaan.
Minäkin olen äärimmäisen laiska pilkkoja ja ratkaissut asian niin, että leikkaan lautaselle pätkän kurkkua, pesaisen porkkanan, lohkon tomaatin/omenan ja mitä nyt ikinä. Sitten vaan syön ne isot palat kädestä. Salaatinlehdetkin otan lautaselle kokonaisena.
96
Nyt vihdoin mulla paino tipahti 400 g alas ja koko päivän ollut kamala nälkä vaikka eilen söin normaalisti....
Heli
Täällä kanssa yksi normaalipainoinen, jonka kilomäärä on hitaasti noussut ylärajalle asti. Seurustelu ja koulun aloittaminen passivoivat ja olen kolmessa vuodessa muuttunut hoikasta lenkkeilijästä sohvalla makaavaksi laiskuriksi. Vaikkei ylipainoa mittareiden mukaan ole, kroppa näyttää siltä että siinä on ylimääräistä. Reidet ovat paksuuntuneet ja hankaavat kesäisin yhteen niin että iho ärtyy melkein rikki asti, vanhat housut ei mene jalkaan ja eikä tuo mahakaan enää ole lättänä niin kuin ennen. Pudotettavaa entisiin mittoihin on 6kg, näistä 2kg hävisi tammikuussa ihan vain sillä että olen ryhtynyt käymään kerran päivässä puolen tunnin kävelyllä ja katsonut etten syö yli 1600 kalorin edestä.
Tarkoituksena olisi opetella liikkuminen uudelleen ja vaihtaa ravinnon sisältö laadukkaampaan. Kasvikset ja hedelmät maistuvat kiitettävästi, ongelmana on lähinnä taipumus napostella suolakeksejä, sipsiä jne.
- Mipe
Minä olen myös normaalipainon ylärajoilla, ja minullakin kroppa näyttää siltä, että ylimääräistä löytyy. N. 10kg sitten olin sentään vielä sopusuhtaisen näköinen, nyt ei enää tietoakaan siitä. Kun lihasta ei juurikaan ole, niin tämän pituisen ihmisen ei kuuluisi painaa näin paljoa...
Vyötäröllä on pelastusrengas, reidet hankaa yhteen, vaatteet kiristää, kaksoisleuka...
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi normaalipainoinen, jonka kilomäärä on hitaasti noussut ylärajalle asti. Seurustelu ja koulun aloittaminen passivoivat ja olen kolmessa vuodessa muuttunut hoikasta lenkkeilijästä sohvalla makaavaksi laiskuriksi. Vaikkei ylipainoa mittareiden mukaan ole, kroppa näyttää siltä että siinä on ylimääräistä. Reidet ovat paksuuntuneet ja hankaavat kesäisin yhteen niin että iho ärtyy melkein rikki asti, vanhat housut ei mene jalkaan ja eikä tuo mahakaan enää ole lättänä niin kuin ennen. Pudotettavaa entisiin mittoihin on 6kg, näistä 2kg hävisi tammikuussa ihan vain sillä että olen ryhtynyt käymään kerran päivässä puolen tunnin kävelyllä ja katsonut etten syö yli 1600 kalorin edestä.
Tarkoituksena olisi opetella liikkuminen uudelleen ja vaihtaa ravinnon sisältö laadukkaampaan. Kasvikset ja hedelmät maistuvat kiitettävästi, ongelmana on lähinnä taipumus napostella suolakeksejä, sipsiä jne.
- Mipe
Hedelmät lisäävät napostelunhalua makeutensa johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, olen ihan hirveässä hiilari ja sokerikoukussa. Leipää ja pastaa olen saanut kiitettävästi vähennettyä, mutta saatan yhä pupeltaa päivässä kaksi appelsiinia, banaanin ja persimonin. Olen tainnut vain vaihtaa ne leivät ynnä muut hedelmiin sillä verukkeella että hedelmät on terveellisiä. Pitäisi opetella jotain muitakin välipaloja.
Ensimmäinen repsahdus :( Kävin nälkäisenä ja väsyneenä kaupassa, ei pitäisi, mukaan tarttui pussi linssisipsejä ja pikkupussi lakuja, molemmat meni, päivällinen jäi syömättä, lenkki tekemättä.
-paska ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, olen ihan hirveässä hiilari ja sokerikoukussa. Leipää ja pastaa olen saanut kiitettävästi vähennettyä, mutta saatan yhä pupeltaa päivässä kaksi appelsiinia, banaanin ja persimonin. Olen tainnut vain vaihtaa ne leivät ynnä muut hedelmiin sillä verukkeella että hedelmät on terveellisiä. Pitäisi opetella jotain muitakin välipaloja.
Nee, välipalat ovat ne ongelma sinulle. Suunnittele ruokaympyräsi ja -aikataulusi niin että et tarvitse välipaloja aamiaisen ja 2-3 ruuan ympärille.
Huh mikä viikko! Tappotahti töissä niin ei hirveesti ole muuta sitten jaksanutkaan. Se hyvä puoli että ei kerkeä syödä muuta kuin ruoka-aikoina ja ei ehdi ajatellakaan ruokaa muulloin niin ei ole ollut mielitekojakaan. Tai no eilen mietin 3 sekunnin ajan että punkku maistuis kyllä hyvältä, mutta onneksi se ajatus livisti päästä saman tien.
Tänään perhe halusi tortillaillan. Minäkin aattelin että tuunaan itselleni jotenkin tortillan, mutta jostain ihmeen syystä mulla ei sitten tehnytkään yhtään mieli. Aattelin että eipä niitä sitten kannata mässyttää, koska ihan varmasti tulee vielä se ilta kun oikeasti sitä haluan syödä. Keitin sitten täysjyväriisiä ja paistoin kanafilettä ja söin salsan ja salaatin kanssa hyvällä ruokahalulla.
Eli so far so good 😁
Matami
Mä nyt herkuttelin sitten kunnolla tänään, mutta hillitysti... Söin 2 täysjyvätortillaa(kurkku tomaatti tacomaustettu liha, salsa kermaviili, jalopeno), kourallisen karkkia, yhden keksin ja ison lasin kuivaa valkkaria. Ainoastaan karkki ja viini harmittaa, tortilla oli terveellisesti rakennettu ja oli täysjyvälätty. Oli tarkoitus tehdä tortillapizzoja mutta meni niin myöhäseksi että ei kerinnyt. Ja tämä olikin näin terveellisempi. 😁 Viini oli kyllä ihan selkeä repsahdus.
Ihanaa kun ei mennyt ahmimiseksi, vaikka kyllä karkit oli paha paikka. Nyt lähinnä ällöttää ne karkit. Tortilla oli taivaallista. Mutta jäi kahteen.
Huomenna sitten taas täysillä eteenpäin, taidan vihdoin rikkoa jään tuon taloyhtiön salin kanssa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele mieluummin kokonaan pois välipaloista. Jos hedelmiä haluat, syö ne aterian yhteydessä. Vielä parempi, jos uitat ne kermavaahdossa.
Olo on paljon selkeämpi ja tasaisempi. Eikä sitä seuraavan päivän häpeää ole yhtään ikävä, kun on illalla mättänyt sipsipussin JA magnum-pikarin ja on töissä pöhöttyneenä, turvonneena ja pahantuulisena hiilarilaskuista kärsivänä eikä pysty keskittymään mihinkään. Housut kiristää, vyötäröllä on vieläkin isompi makkara kuin normaalisti ja vatsa kuplii ja inisee. Moni aamu on mennyt ihan reisille iltamässäilyn vuoksi.
96