Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
241/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vielä tulisi. Viime lokakuusta -6 kg, nyt olisi tavoite vielä -10 kg toukokuuhun mennessä ja siitä -5 kg vuoden loppuun mennessä. Mitat nyt 157/86, alkupaino 92 kg. Jos tuo 15 kg lähtisi niin olisin jo tosi tyytyväinen painooni.

Kuntoilua pyrin lisäämään juoksemisen ja voimatreenin yhdistelmällä. Syöminen on edelleen haastavaa, herkuttelua tulee tehtyä liian usein mutta pyrin korvaamaan sitä teellä ja vedellä tulevaisuudessa.

En lukenut koko ketjua, onko tarkoitus päivitellä edistymistä viikoittain vai miten? :)

Heli

Vierailija
242/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt tuli repsahdus päivällä.. Nukuin pitkät päiväunet, joiden jälkeen iski ahmintakohtaus, söin semmoisen purkkijogurtin (sokerillinen) ja lisäksi 3 viipaletta niitä ohuen ohuita ruispaloja... No mutta onneksi ei mikään todella paha retkahdus, pelkään aina vaan että riistäytyy käsistä. Mutta nyt yritän olla niin että en jää märehtimään mokaani vaan jatkan reippain mielin eteenpäin heti.

-ap

Noin siinä voi käydä kun nälissään yrittää laihduttaa.

Nälkä mulla ei oo itseasiassa kertaakaan tullut! Varmaan se vaikuttaa kun olen nyt aamuisin syönyt justiin proteiinipitoista ja kuitua niin pitää nälkää paremmin! Nälkä ja mielihalut, sekä opitut väärät käytösmallit ei ole sama asia.

Ne "ylimääräiset" mielihalut kertovat kuitenkin siitä, että tarpeellisen ravinnon saanti on liian vähäistä. Eikä se aina tarkoita sitä, että ruuan määrä on vähäinen, vaan sisältö ei ole tarpeeksi ravintopitoista.

Olisiko sinulla antaa esimerkkejä riittävän ravintopitoisesta ruuasta? Tätä normaalia ruokakaupoista saatavaa ruokaa (ei eineksiä vaan lihaa, kalaa, munia, juureksia, kasviksia, maitotuotteita mahdollisimman käsittelemättömänä) ostan, en keksi mitä vikaa siinä ruuassa on. Suklaamielitekoja kun tulee silti...

-eri

Minä vannon kromilisän nimiin. Sen aloittamisen jälkeen meilläkin on koettu sellainen ihme kuin viikkotolkulla pöydällä lojuvat suosikkimerkin suklaat joita vaan ei tee mieli syödä, ei vaikka olisi vähän nälkäkin.

Lisäksi käytössäni on sellainen "sääntö" että klo 15 mennessä (heräämisajasta riippuen) kasassa pitäisi olla n.1000 kaloria. Ainakin omalla kohdalla on niin että jos aamulla ja päivällä syö liian vähän, se kostautuu sitten illalla. Nälkävelkaa vastaan ei voi alkaa tappelemaan kun se on perinnässä, vaan se pitää ehkäistä ennalta. Aluksi tuntui kyllä hassulta että juuri kun on aamulla parhaassa "uusi päivä, uusi mahdollisuus"-moodissa, pitääkin vetää runsas aamupala (vaihtoehtoisesti välipala aamiaisen ja lounaan välillä). Mutta kun se toimii, niin siihen on pyrittävä.

Eikä herkkuja muutenkaan kannata demonisoida. Olen oppinut näkemään ne lihomisen oireena pikemminkin kuin syynä. Jos perusruokavalion jaksaa pitää kunnossa, herkuttelukin pysyy lapasessa. 

Tämän aamun tunnelmat(liian usein vaa'alla ramppaaminen on minun paheeni) on:

99.3 (viime tiistai) => 97.9, mihin olen vallan tyytyväinen koska palasin painonpudotuksen pariin oikeastaan vasta 2. päivä. Nestettä toki varmaan sisältyy lukemaan kun joulunajan ruuat ovat myös suolaisempia kuin mihin olen tottunut. Kuukauden varsinaiseen tavoitteeseen on siis matkaa puolisen kiloa, seuraava tavoite on 95:n alitus. Siitä onkin aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen siis kirjoitti Mansikka ><

Vierailija
244/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi onkin hyvä että on tavoite aina kuukauden ajalle! Viikoksi olisi turhan lyhyt aika. Mulla voisi tammikuun tavoite olla päästä 83kiloon, kun lähtö oli se 87kiloa, josta jo tippuikin se 2kiloa. Mutta toki en soimaa itseäni jos ei toteudu, kunhan suunta on kokoaika alaspäin. :D

Mä ostin tänään pähkinöitä hätävaraksi jos iskee eilisen kaltainen "kohtaus" ja alkaa leivät liikaa houkuttelemaan.

-ap

Vierailija
245/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi vielä tulisi. Viime lokakuusta -6 kg, nyt olisi tavoite vielä -10 kg toukokuuhun mennessä ja siitä -5 kg vuoden loppuun mennessä. Mitat nyt 157/86, alkupaino 92 kg. Jos tuo 15 kg lähtisi niin olisin jo tosi tyytyväinen painooni.

Kuntoilua pyrin lisäämään juoksemisen ja voimatreenin yhdistelmällä. Syöminen on edelleen haastavaa, herkuttelua tulee tehtyä liian usein mutta pyrin korvaamaan sitä teellä ja vedellä tulevaisuudessa.

En lukenut koko ketjua, onko tarkoitus päivitellä edistymistä viikoittain vai miten? :)

Heli

Kiva kun liityt ketjuun! Ihan niin saa päivitellä kuulumisia kun haluaa, ja pistää omat vinkit jakoon. :)

-ap

Vierailija
246/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Heli! Onneksi en syönyt niitä suklaita eilen. Nyt taas uuteen nousuun, ajattelin tehdä joka päivästä paremman kuin eilinen. Luin jostain, että joku oli päättänyt näin, ja esim tänään voisin mennä hissin sijasta rappusia. Miuku 🐈

Vierailija
247/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas kun olikin just eilen illalla puhetta ennakoimisesta ja siitä kuinka on hankalampaa kun taloudessa asuu muitakin ja ei ole vaan itsestä kiinni mitä kaapista löytyy tai jää löytymättä...

Aamulla keittelin puuron, ja kun aloin ottamaan jääkaapista raejuustoa niin arvatkaapa oliko sitä enää yhtään jäljellä? Ei ollut, ei. Onneksi oli kalkkunaleikkelettä paketti niin otin siitä nipun joka vastaa yhtä prodeannosta. Ei mikään häävi makuyhdistelmä, mutta tulipa kuitenkin syötyä ohjeiden mukaan 😆

Mahtavaa maanantain jatkoa kaikille pudottajille, kohta alkaa olla eka viikko takana!

Matami

Vierailija
248/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerron tässä vielä vähän taustastani, olen aina ollut todella liikunnallinen mutta aina vähän ylipainoinen. Aikuisiällä kuitenkin korkeakouluopinnoissa urheilu jäi köyhäolyn jalkoihin ja ruoka oli aina halvinta mahdollista, toisin sanoen makaronimössöä. Raskausajan liikuntakielto vei lihasmassaa mutta hormonitoiminta sekosi ja paino nousi reilusti vaikka ruokailu pysyi samana. Lisäksi aloitin uudet korkeakouluopinnot, työskentelen ja hoidan lasta ollat, joten kieltämättä on noin sata kertaa tullut illalla uupuneena rojahdettua sohvalle litran jäätelön tai suklaalevyn kanssa.

Nyt laskin että minulla on aikaa ja energiaa käyttää se 30-50 min salilla 4-5 kertaa viikossa. Minimissä 3 kertaa käyn, vaikka tiedän että yleensä painoni ei tipu vaikka miten söisi kun treenaa, tiedä sitten mistä se johtuu tai sitten ei ole energiaa treenata, joten nyt keskityn pysymään kohtuudessa sekä liikunnassa että syömisessä, joskin eilen hain jäätelöä kaupasta kun oli tarjouksessa. 😅

Energia on kieltämättä melko vähissä tässä elämäntilanteessa, mutta uskon että hyvässä kunnossa olo tuo lisää energiaa ja elämä helpottuu kun ei ole kymmeniä kiloja ylimääräistä painoa ympäriinsä rahdattavana. Käyn kyllä päivittäin puntarilla mutta jos on noussut, se ei haittaa, kunhan yleissuunta on alas päin.

Heli

Vierailija
249/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotelkaas jotain kevyitä ruokia :)

Vierailija
250/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotelkaas jotain kevyitä ruokia :)

Salaatti (ei paina paljon) Vitsi, vitsi.

Kevyillä ruuilla on vaikea laihduttaa, koska nälkä vaivaa kaiken aikaa ja tulee helposti syötyä sitten kuitenkin liikaa. Syö mieluummin ihan normaaliruokaa ilman "keveyttä" Kylläisyys säilyy hyvin ja ruokamäärä pysyy kohtuullisena.  Toki onhan kasvikset kevyitä ja niitä pitääkin syödä, mutta ei ne pelkästään ravinnoksi riitä.

Vierailija
251/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion tehdä ensi viikolla halloumisalaattia nam! Yritän muutenkin syödä kasvispainotteisesti.

Miuku 🐈

Vierailija
252/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu motivaatio olevan vähän kadoksissa, huomenna lähtee taas vähän paremmalla energialla, töissä ei niin helppoa ole napostella kun ei ole mitään mitä syödä. 😂 paitsi nyt joulun tiennoilla oli suklaata töissäki ihan koko ajan...

Heli

Vierailija
253/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä fiilis ekasta viikosta. Tänäänkin ois ollut mahdollista repsua kun löytyi jääkaapista vielä lempijuustoa joka jäi uuden vuoden aattoillan herkutteluista. No, tein sitten perheelle murekkeen jonne laitoin juuston loput täytteeksi. Oli kuulemma hyvää. Mutta hyvää oli minunkin annos ja vatsa tuli täyteen.

Tänään jo aattelin että josko sitä uskaltautuisi eka lenkille kuumeen jälkeen mutta lykkäsin vielä varulta huomiseksi. Tää tauti on ollut niin sitkeä, että aina kun on luullut että paranee niin on tullut heti entistä kovempana takaisin.

Matami

Vierailija
254/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just kävin 8km kävelyllä... Oli virhe. Jalka kipeytyi puolessa välissä, mutta pakko oli kävellä kotiin kun oli koira mukana niin ei voinut bussillakaan mennä. Tuntuu ihan kun päkiässä olisi sisällä nestettä. Ehkä se tästä, tyhmä veto oli lähteä noin pitkälle, kun olen viimeisen vuoden aikana kävellyt ehkä 2km matkoja. Reipasta vauhtia kävelin kivusta huolimatta koko matkan, sporttracker sanoi että n 5.5km/h vauhtia eli sitä ihan kunnon reippailua tällein pullukaksi.

Nyt iltapalaksi vedän smootien pitkästä aikaa ja ehkäpä palkitsen itseni vielä sillä mun paheella, ohuen ohut ruispala. :D Vain yksi siivu, päälle broilerileikkelettä ja paprikaa.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
255/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä just kävin 8km kävelyllä... Oli virhe. Jalka kipeytyi puolessa välissä, mutta pakko oli kävellä kotiin kun oli koira mukana niin ei voinut bussillakaan mennä. Tuntuu ihan kun päkiässä olisi sisällä nestettä. Ehkä se tästä, tyhmä veto oli lähteä noin pitkälle, kun olen viimeisen vuoden aikana kävellyt ehkä 2km matkoja. Reipasta vauhtia kävelin kivusta huolimatta koko matkan, sporttracker sanoi että n 5.5km/h vauhtia eli sitä ihan kunnon reippailua tällein pullukaksi.

Nyt iltapalaksi vedän smootien pitkästä aikaa ja ehkäpä palkitsen itseni vielä sillä mun paheella, ohuen ohut ruispala. :D Vain yksi siivu, päälle broilerileikkelettä ja paprikaa.

Tsemppiä kaikille!

Tämä siis ap :)

Vierailija
256/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, meillä oli tänään lasagnettea ruokana, tosin täysjyväversiona. Itse söin sitä pienehkön annoksen vihannesten kera. Mun on vaikeaa vetää "vain" laihdutusruokaa kun on perhettä joka myös syö ruokaa, työt jne, mutta annoskoot pidän pienenä ja myös muu perhe saa syödä terveellisemmin. Lisäksi välillä sitten minä syön omia ja muut normiruokaa.

-ap

Vierailija
257/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Metodina on hyvähiilihydraattinen elämäntapa. Yritän syödä mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa: proteiineja, salaattia, vihanneksia ja marjoja. Rahkaa ja raejuustoa. Satunnaisesti pähkinöitä ja viljatuotteita. Mitat tällä hetkellä 162/86, siinä on tultu jo alas vuodenvaihteen 162/88:sta. 

Suunnitelmana on päästä vuoden kuluessa 66 kiloon, joka olisi normaalin BMI:n yläraja.

Vierailija
258/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin eilen salilla juoksemassa kilsan ja tein eilen ja tänään myös voimatreeniä, tavoitteena myös kasvattaa lihasmassaa kun sitä on ikävän vähän ja olen ihan pehmeä. Olen mielummin pyöreä mutta kiinteähkö kuin hoikempi ja löllö. Teen muutamaa perusliikettä mitkä yhdessä kattavat koko vartalon suurimmat lihasryhmät.

Heli

Vierailija
259/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat täältäkin! Minulla paino on tähtitieteellisissä lukemissa ja projekti on kokonaisuudessaan ainakin parin vuoden mittainen. Tämän vuoden tavoitteeksi olen asettanut n. 40kg pudotuksen. Siinähän sitä on tavoitetta. Silloin oltaisiin jo mukavasti kaksinumeroisissa luvuissa. Haaste on iso, mutta niin olen minäkin!

Omalla kohdallani elämäntapamuutos tarkoittaa kaiken ylimääräisen karsimista pois ruokavaliosta. Herkkujen osalta karsiminen kokonaan ainakin tammikuun ajaksi. Tyyli on muutoin vapaa, eli myös hiilareita syön. Tänään kaurapuuroa, ruisleipää, kalaa, perunaa, salaattia, kasvissosekeittoa, raejuustoa. Yritän pitää annoskoot pieninä ja syödä "tavallista ruokaa". Ja juoda vettä!

Tänään on viides päivä takana ja eka vaikeampi ilta. Ei kuitenkaan mitään todellista repsahduksen vaaraa, pientä mökötystä ja kiukkua vain. 😅 Isolla tsempillä eteenpäin!

Lampuri

Vierailija
260/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, meillä oli tänään lasagnettea ruokana, tosin täysjyväversiona. Itse söin sitä pienehkön annoksen vihannesten kera. Mun on vaikeaa vetää "vain" laihdutusruokaa kun on perhettä joka myös syö ruokaa, työt jne, mutta annoskoot pidän pienenä ja myös muu perhe saa syödä terveellisemmin. Lisäksi välillä sitten minä syön omia ja muut normiruokaa.

-ap

Meilläkin on useampi ruokailija, joten joudun syömään ns. normaalia ruokaa. Tänään siis miesväen toiveesta makaronilaatikkoa, joskin oli vähän tuunattu versio: tummasta makaronista tein, ja nautajauhelihan jatkeeksi laitoin soija- ja herneproteiinirouhetta sekä omatekoista viherjauhetta ja pinaattia. Nesteenä muna-vesi (minä olin se maidoton).

Tässä joutuu kyllä välillä painimaan ajankäytön, helppouden ja raaka-ainevalintojen kanssa, kun ei tee ruokaa pelkästään itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän