2019 Painonpudotusketju?
Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)
Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, meillä oli tänään lasagnettea ruokana, tosin täysjyväversiona. Itse söin sitä pienehkön annoksen vihannesten kera. Mun on vaikeaa vetää "vain" laihdutusruokaa kun on perhettä joka myös syö ruokaa, työt jne, mutta annoskoot pidän pienenä ja myös muu perhe saa syödä terveellisemmin. Lisäksi välillä sitten minä syön omia ja muut normiruokaa.
-ap
Meilläkin on useampi ruokailija, joten joudun syömään ns. normaalia ruokaa. Tänään siis miesväen toiveesta makaronilaatikkoa, joskin oli vähän tuunattu versio: tummasta makaronista tein, ja nautajauhelihan jatkeeksi laitoin soija- ja herneproteiinirouhetta sekä omatekoista viherjauhetta ja pinaattia. Nesteenä muna-vesi (minä olin se maidoton).
Tässä joutuu kyllä välillä painimaan ajankäytön, helppouden ja raaka-ainevalintojen kanssa, kun ei tee ruokaa pelkästään itselleen.
Minä olen aiemmin tehnyt niin, että pilkkonut esim sieniä silpuksi ja laittanut pakkaseen, sienillä on helppo "jatkaa" monia ruokia, jauhelihakastiketta, laatikoita, murekkeen sekaan jne. Ja just kun on valmiina pilkottuna niin luulee siinä vähän säästävänsä aikaa. 😂
-ap
Vierailija kirjoitti:
En jaksa selata koko ketjua, mutta mitenkä pitkä laihdutus projekti teillä muilla on suunnitelmissa? Itse tähtään kesäkuun alkuun, että olisi viimeinkin rantakunnossa tänä vuonna. Miuku 🐈
Mä toivoisin olevani normaalipainoinen joulukuussa. Eli yhteensä -25kiloa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mä just kävin 8km kävelyllä... Oli virhe. Jalka kipeytyi puolessa välissä, mutta pakko oli kävellä kotiin kun oli koira mukana niin ei voinut bussillakaan mennä. Tuntuu ihan kun päkiässä olisi sisällä nestettä. Ehkä se tästä, tyhmä veto oli lähteä noin pitkälle, kun olen viimeisen vuoden aikana kävellyt ehkä 2km matkoja. Reipasta vauhtia kävelin kivusta huolimatta koko matkan, sporttracker sanoi että n 5.5km/h vauhtia eli sitä ihan kunnon reippailua tällein pullukaksi.
Nyt iltapalaksi vedän smootien pitkästä aikaa ja ehkäpä palkitsen itseni vielä sillä mun paheella, ohuen ohut ruispala. :D Vain yksi siivu, päälle broilerileikkelettä ja paprikaa.
Tsemppiä kaikille!
Kyllähän koiran saa viedä bussiin. Ihan niinkuin junaan, metroon, spåraan ja lentokoneeseenkin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa selata koko ketjua, mutta mitenkä pitkä laihdutus projekti teillä muilla on suunnitelmissa? Itse tähtään kesäkuun alkuun, että olisi viimeinkin rantakunnossa tänä vuonna. Miuku 🐈
Mä toivoisin olevani normaalipainoinen joulukuussa. Eli yhteensä -25kiloa.
-ap
Voi että 😊 Osta itsellesi jo nyt alesta joku glittermekko tavoitemekoksi pikkujouluihin. Taikka ensi jouluksi neule tmv! Kovasti tsemppiä! Miuku 🐈
Fitness-kisaajana laihduttaminen on tuttua, ja uskon että samat lainalaisuudet pätevät meille kaikille. Useamman prepin pohjalta jaan omia kokemuksiani kanssanne:
-liikunta ei laihduta, keittiössä laihdutetaan. Prepin aikana lisään hieman kävelyä ohjelmaan mutta 85% laihtumisesta tapahtuu keittiössä
-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin
- en jaksa vängätä enempää proteiinista, mutta sanonpa vain että 1.5gr per rasvaton painokilo ja rasvaakin olisi hyvä saada se 30% energiantarpeesta
-tee asiat helposti ja käytä oikopolkuja. Tee uunissa kolmen päivän kanat ja osta riisikeitin mikä tekee riisin puolestasi. Opettele käyttämään mausteita ja yrttejä ja tekemään oikean kypsyysasteen ruokaa, terveellisempi ruoka vaatii taitoa saada yhtä hyvän makuiseksi
-älä laita lautasellesi mitään ennen kuin se on ensin täytetty puoliksi vihreillä kasviksilla
-jätä siemenet, pähkinät, välipalajogurtit ja patukat sekä avokaadot kauppaan
-kerran viikossa voit syödä vapaammin (jos ja kun kierrätät kaloreita)
Ainiin - valmistautukaa henkisesti että painon lasku tulee hidastumaan radikaalisti sekä jopa pysähtymään. Se kellä kasetti kestää tämän saavuttaa sen elämäntapamuutoksen, vaaditaan uskoa omaan tekemiseen.
Toukokuun kauniit kelit, alkava terassikausi ja grillaus ovat sitten se seuraava haaste mihin varautua henkisesti.
-edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä just kävin 8km kävelyllä... Oli virhe. Jalka kipeytyi puolessa välissä, mutta pakko oli kävellä kotiin kun oli koira mukana niin ei voinut bussillakaan mennä. Tuntuu ihan kun päkiässä olisi sisällä nestettä. Ehkä se tästä, tyhmä veto oli lähteä noin pitkälle, kun olen viimeisen vuoden aikana kävellyt ehkä 2km matkoja. Reipasta vauhtia kävelin kivusta huolimatta koko matkan, sporttracker sanoi että n 5.5km/h vauhtia eli sitä ihan kunnon reippailua tällein pullukaksi.
Nyt iltapalaksi vedän smootien pitkästä aikaa ja ehkäpä palkitsen itseni vielä sillä mun paheella, ohuen ohut ruispala. :D Vain yksi siivu, päälle broilerileikkelettä ja paprikaa.
Tsemppiä kaikille!
Kyllähän koiran saa viedä bussiin. Ihan niinkuin junaan, metroon, spåraan ja lentokoneeseenkin.
Ohis
Tämä on harvinaisen hyvin tiedossa oleva asia.
Kaikki koirat eivät kuitenkaan voi bussissa matkustaa. Omani on vuoden vanha rescue, joka juuri opetettu matkustamaan autossa, bussiin en halua alkaa kantamaan tuota 65kiloista pelkuria.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ainiin - valmistautukaa henkisesti että painon lasku tulee hidastumaan radikaalisti sekä jopa pysähtymään. Se kellä kasetti kestää tämän saavuttaa sen elämäntapamuutoksen, vaaditaan uskoa omaan tekemiseen.
Toukokuun kauniit kelit, alkava terassikausi ja grillaus ovat sitten se seuraava haaste mihin varautua henkisesti.
-edellinen
grilliruokahan on paratiisi laihduttajalle. Minä ainakin odotan sitä kuin kuuta nousevaa 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kaikille!
OhisTämä on harvinaisen hyvin tiedossa oleva asia.
Kaikki koirat eivät kuitenkaan voi bussissa matkustaa. Omani on vuoden vanha rescue, joka juuri opetettu matkustamaan autossa, bussiin en halua alkaa kantamaan tuota 65kiloista pelkuria.
-ap
Hups typo, 35kiloa ei tokikaan vielä 65kiloa 😂
Nukuin huonosti ja ehkä sen vuoksi oli päivällä sellainen hiilarinälkä johon ennen olisin ostanut sipsipussin. Lounaalla onnistuin valitsemaan salaatin, vaikka tarjolla oli pitsaa. Työpisteellä käsi etsiytyi loppupäivästä pari kertaa pähkinäpussille mutta maltoin jättää niiden syömisen vähään. Se oli muuten sitä tunnesyömistä, koska mulla oli väsynyt ja tylsä olo.
Kävin myös kävelemässä. Jaksoin lenkillä jotenkin kokonaisvaltaisesti paremmin vaikka tosiaan fyysisesti väsytti. Kehossa on jotenkin hyvä olo. Samanlainen yhtä energinen ja kevyt fiilis minulla on ollut varmaan 15 kiloa sitten. Onpa kiva saada se tunne takaisin :) harmittaa kyllä että itse olen sen itseltäni evännyt vuosiksi syömällä huonoa ruokaa ja lihomalla.
96 (en ole keksinyt vielä nikkiä itselleni)
Tässä on ollut jo 9 vuoden elämäntaparemppa ja edelleen reilusti ylipainoa:
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005958055.html
Ei tuokaan ihan oikein ole menny, eikä ihan läheskään.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 10 kiloa haluan pois, pudotettavaa yhteensä olisi yli 20. Eli eka tavoite on kymppi ja katsotaan jatkoa sitten, käytämäni sovelluksen mukaan tämä olisi saavutettu joskus kesällä.
Edelleen nikitön 96
Odotuksenhallinnallisesti en suosittele kenellekään yli 10kg tavoitetta vuoden loppuun mennessä, vältätte turhia pettymyksiä ja repsahduksia ja voitte parhaimmillaan vain yllättää iloisesti itsenne. Omalla prepillä revitään se 7-10kg pois 3-4kk aikana mutta pitkäjänteiselle laihduttajalle tämä ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Odotuksenhallinnallisesti en suosittele kenellekään yli 10kg tavoitetta vuoden loppuun mennessä, vältätte turhia pettymyksiä ja repsahduksia ja voitte parhaimmillaan vain yllättää iloisesti itsenne. Omalla prepillä revitään se 7-10kg pois 3-4kk aikana mutta pitkäjänteiselle laihduttajalle tämä ei sovi.
Tämä oli siis tuo fitnesskisaaja.
Vierailija kirjoitti:
-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana.
Mitä tämä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Neuvojat voisi perustaa oman ketjun.
Minä otan ihan mielelläni neuvoja vastaan, kunhan ne annetaan hyvässä hengessä ja ilman ylimielistä vähättelyä ja mollaamista.
Fitnesskisaaja mielestäni neuvoo ihan ystävällisesti, omien kokemuksiensa pohjalta. Nuo ilkeämieliset räkyttäjät erikseen.
Mitä mieltä muut, sopiiko neuvoa jos on omaa kokemusta jaettavana?
16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvojat voisi perustaa oman ketjun.
Minä otan ihan mielelläni neuvoja vastaan, kunhan ne annetaan hyvässä hengessä ja ilman ylimielistä vähättelyä ja mollaamista.
Fitnesskisaaja mielestäni neuvoo ihan ystävällisesti, omien kokemuksiensa pohjalta. Nuo ilkeämieliset räkyttäjät erikseen.
Mitä mieltä muut, sopiiko neuvoa jos on omaa kokemusta jaettavana?
16
t. fitnesskisaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana.
Mitä tämä tarkoittaa?
Sori, epäselvästi kirjoitettu. Käytännössä riisin kuivapaino per pvä grammoissa. Jos bataattia tai perunaa niin kerro neljällä.