Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
201/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset tavoitteet teillä muilla on painon suhteen? Mulla nyt kun turvotusta lähti heti kättelyssä se 2,5kg, niin ajattelin että onkohan ihan hullua jos tavoite olisi vielä 10kg heinäkuuhun mennessä? Mitat on nyt siis 84,5kg/163cm. Lähtöpaino oli 87. Tänään en ole käynyt vaa'alla, ajattelin kerran viikossa (maanantaisin) käydä. Eli tavoite olisi heinäkuussa painaa 75kiloa.. Onhan se hurja määrä, mutta suositus kai on että 1-0,5kiloa viikossa.

-ap

Minusta tuo kuulostaa ihan maltilliselta tavoitteelta. Itsellä se n. 10kg mutta mittarina on kaikki ne vanhat vaatteet jotka ei enää mahdu päälle. Sitten kun ne taas sopii niin olen tavoitteissani.

Matami

Vierailija
202/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset tavoitteet teillä muilla on painon suhteen? Mulla nyt kun turvotusta lähti heti kättelyssä se 2,5kg, niin ajattelin että onkohan ihan hullua jos tavoite olisi vielä 10kg heinäkuuhun mennessä? Mitat on nyt siis 84,5kg/163cm. Lähtöpaino oli 87. Tänään en ole käynyt vaa'alla, ajattelin kerran viikossa (maanantaisin) käydä. Eli tavoite olisi heinäkuussa painaa 75kiloa.. Onhan se hurja määrä, mutta suositus kai on että 1-0,5kiloa viikossa.

-ap

Minusta tuo kuulostaa ihan maltilliselta tavoitteelta. Itsellä se n. 10kg mutta mittarina on kaikki ne vanhat vaatteet jotka ei enää mahdu päälle. Sitten kun ne taas sopii niin olen tavoitteissani.

Matami

Vaatteet on kyllä hyvä mittari!

Mulla yhteensä pudotettavaa vielä se 22,5kiloa, eli jos heinäkuuhun mennessä saan 10 pois niin jäljelle jää se n. 13kiloa vielä, mitkä sitten viim jouluun mennessä olisivat tavoitteissa pois. Eli vuoden projekti luultavasti..

Toki on mahdollista nopeamminkin mutta mulla on pcos joka vaikeuttaa/hidastaa laihdutusta niin sillä tavalla asetan tavoitetta pidemmälle ajalle.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcos on osa metabolista oireyhtymää. Kokeile ketogeenista ruokavaliota

Vierailija
204/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 76 kg, tavoitteena kasvattaa vielä lihasmassaa ja saada 80 rikki.

Vierailija
205/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi että vanhat tavat istuu tiukassa! Tein itselle kupillisen teetä, ja ajatuksissani olin jo ojentamassa kättä keksipurkille! Sitten havahduin että ei sentään, eikä minulla siis edes tehnyt mieli keksiä. Tämä ollut minulle ihan normaalia että ohimennen napsin jotain, nyt joulun aikaan konvehteja meni vaikka kuin paljon. Välillä sitä ajatteli että ei kyllä hirveästi tee edes mieli mutta silti tuli otettua sen jälkeen vielä lisää suklaata. Tää oli nyt aika pysäyttävä herääminen niin oli pakko jakaa teidän kanssa 😁

Matami

Vierailija
206/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihmettele jos monikaan ei halua av:lla lähteä näihin ketjuihin, kun läskit setämiehet tulevat heti heittämään nokkelaakin nokkelimpia sutjautuksiaan. Kenen etua te setämiehet ajatte? Tuleeko ylemmyyskompleksi?

Setämammat ovat kateellisia tätimammoille, jotka sentään yrittävät tehdä jotain läskeilleen - sedät eivät, koska olut on niin makiaa. Ja makkara.

Laihdutatte väärin

Vierailija
207/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihmettele jos monikaan ei halua av:lla lähteä näihin ketjuihin, kun läskit setämiehet tulevat heti heittämään nokkelaakin nokkelimpia sutjautuksiaan. Kenen etua te setämiehet ajatte? Tuleeko ylemmyyskompleksi?

Setämammat ovat kateellisia tätimammoille, jotka sentään yrittävät tehdä jotain läskeilleen - sedät eivät, koska olut on niin makiaa. Ja makkara.

Laihdutatte väärin

Ehkä, mutta koita ymmärtää että sinun mielipiteesi ei kiinnosta meitä. Mene pois saarnaamaan oikeaa laihdutustapaa jonnekin muualle jossa näkemyksesi kiinnostaa.

Vierailija
208/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutatte väärin

Näyttäisi siltä, että useimmat täällä ovat suunnittelemassa elämäntaparemppaa eikä mitään pikapudotusta. Ihan järkeviä ruokavalintojakin näyttäisi olevan, sillä mikään yksisilmäinen yhden makron ylikorostus ja muiden totaalivälttely ei voi pidemmän päälle olla terveellistä. Kohtuudella kaikkea paitsi valkoista viljaa ja sokeria - minusta se kuulostaa varsin järkevältä. Jos tyyli on mielestäsi väärä, niin se on ihan sinun henkilökohtainen voi voi. Ole onnellinen omassa uskossasi ja anna muillekin vapaus tehdä omalla tavallaan. Kiitos.

Vierailija
209/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut karsea hedari koko päivän, veikkaan aiheuttajaksi sokeriviekkaria. 😂 Ei oikein särkylääkekkään jeesinyt, mutta pahimman terän vei, jolloin tein taas lihaskuntotreeniä ilman painoja, sekä myös kahvakuulalla (josta piti kyllä ensin pyyhkiä paksu pölykerros, niin kauan se on ollut "hylättynä"... Myös reipas 30min kävely tänään sekä runsaasti kotitöitä. Että ihan hyvä saldo tällekkin päivälle.

Ruuat myös mennyt hyvin. Nyt kyllä haastetta enemmän kun mies aloitti loman, tänään oli basmatia ja aasialaista kasvis-lihakastiketta miehen toimesta, jota otinkin pienen nokareen, ja lisäksi mies oli onneksi pyöräyttänyt wokkivihanneksia, niin niitä söin sitten runsaasti. Nyt löysin kaupasta sitä oliiviöljytonnikalaa niin siitä pyöräytän jonkinlaisen munakkaan nyt, kun en ehtinyt syödä illallista. Kyllä se on totta että tosi helposti jää proteiini päivänaikana vähälle, ja sitten illalla hätäpäissään sitä yritän haalia. Pitää siihen nyt yrittää vielä entistäkin enemmän kiinnittää huomiota. Aamulla olen kyllä syönyt välillä rahkaa ja välillä munia, mutta pitää varmaan miettiä jotain lihaakin, vaikka kanaa tai kalkkunaa tms.

-ap

Vierailija
210/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äähähää! Pakko tulla heti hehkuttamaan, mutta kävin tuossa vaa'alla ja näyttää kovasti sillä että jo tälle viikolle tulee hieman miinusta. Se olisi tositosihienoa, koska tunnustan herkutelleeni vielä uutena vuotena. En mitään superövereitä, mutta varmasti kalorit menivät yli sen n.1800 mihin yritän tässä vaiheessa tähdätä. Ratkaisevaa ei kuitenkaan ole se mitä syö joulun ja uudenvuoden välissä vaan se mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä. Juhlat kuuluvat ja mahtuvat normaaliin elämään, mutta koitan oppia viettämään riittävästi arkea herkkuhetkien välissä.

Saan ruokavalion jotakuinkin kohdalleen kun ajattelen että kasvikset/hedelmät ja marjat ovat tärkein ravintoaineryhmä jota on pakko saada syötyä se yli puoli kiloa päivässä jossain terveellisessä muodossa. Olen huomannut että niinä päivinä kuin tavoite toteutuu, makrot asettuvat jotakuinkin kohdilleen melkein itsestään. Jotain proteiininlähdettä joka aterialle, ja myöskin hieman (etenkin pehmeitä) rasvoja. Tuntuu siltä että parempi opetella, kuinka paljon normaalirasvaisia tuotteita voi syödä ongelmitta kuin siltä että mättää kevyttuotteita isoina annoksina.

Täällä lähdetään hyvillä mielin kohti uutta viikkoa. Ruokalistalla luvassa mm. venäläistä kaalipiirakkaa, texmex-papukeittoa, omassa rasvassaan paistettua lohta...

215/ tästä lähtien nimimerkillä Mansikka

Vierailija
211/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maitoallergikkona olen vähän ongelmissa tuon proteiinin kanssa. Liha ei hirveämmin maistu, mutta joka päivä olen sitä jonkin verran pyrkinyt syömään. Kananmunat toinen, joita joutuu paljon harrastamaan, kun maitotuotteet on suljettu pois.

Olisi kiva, jos listaisitte hyviä maidottomia proteiinin lähteitä, itsellä lyö nyt tyhjää. Kiitti jo etukäteen!

16

Vierailija
212/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala ja merenelävät, pavut ja linssit, raejuusto, kana ja kalkkuna, soijatuotteet, pähkinät, siemenet ja kvinoa.

Tollasia löysin pikagooglella! :) pähkinät ja pavut on multa unohtunut kokonaan, pitää huomenna käydä ostamassa!

-ap

Vierailija
213/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että punnitsen itseni vasta kun aloittamisesta on kulunut viikko, mutta en malttanut odottaa. Kävin vaa'alla ja se näytti 1.5 kiloa vähemmän :) tosin ei se mitään läskiä vielä ole vaan nestettä, mutta silti.

Muakin harmittaa kun suurin osa housuista ei mene jalkaan ja paidat ei istu. No kohta tilanne onneksi muuttuu.

Tänään saisin vielä syödä 240 kcal mutta ei oikeastaan ole tarve. "Tienasin" paljon lisäkaloreita liikunnalla. Oli tosi aktiivinen päivä. Riehuttiin pitkään pulkkamäessä (laitoin sen ajaksi "muu ulkoliinkunta" -treenin päälle ja sain hyvät sykkeet) ja kävin illemmasta vielä lenkillä.

Aamulla söin kaurapeipää, päivällä eväänä retkellä oli nutrilett- patukka ja samanlaiset leivät kuin aamulla. Kotona söin kanaa ja riisiä, kuuden maissa kananmunan ja juuri dippasin suuren määrän kasviksia kermaviili/americandippiin. Unohdin kokonaan että minullahan on tossa teetäkin, varmaan jo kylmää ;D

96

Vierailija
214/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maitoallergikkona olen vähän ongelmissa tuon proteiinin kanssa. Liha ei hirveämmin maistu, mutta joka päivä olen sitä jonkin verran pyrkinyt syömään. Kananmunat toinen, joita joutuu paljon harrastamaan, kun maitotuotteet on suljettu pois.

Olisi kiva, jos listaisitte hyviä maidottomia proteiinin lähteitä, itsellä lyö nyt tyhjää. Kiitti jo etukäteen!

16

On olemassa paahdettuja ja suolattuja soijapapuja ja muitakin papuja. Niitä syödään samoin kuin pähkinöitä. Olen joskus ostanut. Vähemmän energiaa kuin vaikka pähkinöissä.

Vierailija
215/667 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16

On olemassa paahdettuja ja suolattuja soijapapuja ja muitakin papuja. Niitä syödään samoin kuin pähkinöitä. Olen joskus ostanut. Vähemmän energiaa kuin vaikka pähkinöissä.

No tämä kuulostaa hyvältä. Tähän asti proteiinit ovat tulleet ihan ruuasta, välipalaprotsku on kyllä hyvä lisä. Kiitos!

Ja kiitos myös ap:lle hyvistä vinkeistä. :)

16

Vierailija
216/667 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli aamupalana banaanilättyjä 😊 Sen verran parempi vointi että jotain jaksaa jo hommaillakin. Noihin löytyy monta eri reseptiä, minulla niihin tulee banaani, pari kananmunaa ja vähän kaurahiutaleita jotka soseeksi ja paistetaan sitten pannulla. Tämä on kivaa vaihtelua, mutta arkiaamuisin ei kyllä ehdi ikinä tehdä.

Löytyisköhän niitä proteiinijauheita maidottomana? Siis palautusjuomia yms proteiinilisää. Maitoallergia kuitenkin sen verran rajoittaa että voi alkaa tökkimään jos on vaan se kananmuna/liha/kala/kana linja. Siis pitemmän päälle, muutaman viikonhan sitä pärjää vaikka millä. Itsellä menee niin sujuvasti maitorahkaa ettei proteiinin saaminen pääse muodostumaan ongelmaksi

😆

Matami

Vierailija
217/667 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin taas salilla, vaikka lihakset olivatkin edellisestä treenistä kipeät. Harmitti, että jotkut varasivat sekä kyykky- että maastavetopaikkoja itselleen yhtä aikaa. Yksi riittää! Treenaajien joukossa oli varmasti paljon kaltaisiani terveelliseen elämään palaajia, joilla ei ole rutiini vielä hallussa. Aamiaiseksi söin kaksi keitettyä munaa, mustikoita ja turkkilaista jogurttia. Lisäksi kahvia ja muutama saksanpähkinä. Salin jälkeen söin ison porsaanpihvin sinapilla ja hapankaalia. Lisäksi paistoin sipulia, pinaattia ja sieniä. Illalla syön varmaan vielä jotakin. Mitään leivonnaisia, karkkeja tai leipiä ei ole ikävä.

Pidättekö tofusta? Ostin paketin kaupasta ja olisi kiva saada maustamisvinkkejä. Lihaa pitäisi varmaan vähentää, mutta härkikset yms. eivät maistu. Liikaa suolaa, huono rakenne ja outo (sivu)maku.

Vierailija
218/667 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin taas salilla, vaikka lihakset olivatkin edellisestä treenistä kipeät. Harmitti, että jotkut varasivat sekä kyykky- että maastavetopaikkoja itselleen yhtä aikaa. Yksi riittää! Treenaajien joukossa oli varmasti paljon kaltaisiani terveelliseen elämään palaajia, joilla ei ole rutiini vielä hallussa. Aamiaiseksi söin kaksi keitettyä munaa, mustikoita ja turkkilaista jogurttia. Lisäksi kahvia ja muutama saksanpähkinä. Salin jälkeen söin ison porsaanpihvin sinapilla ja hapankaalia. Lisäksi paistoin sipulia, pinaattia ja sieniä. Illalla syön varmaan vielä jotakin. Mitään leivonnaisia, karkkeja tai leipiä ei ole ikävä.

Pidättekö tofusta? Ostin paketin kaupasta ja olisi kiva saada maustamisvinkkejä. Lihaa pitäisi varmaan vähentää, mutta härkikset yms. eivät maistu. Liikaa suolaa, huono rakenne ja outo (sivu)maku.

Tofuvinkkejä voisin minäkin tulla tänne kärkkymään. 🙂

Pitkään ollut suunnitelmissa tutustua mutta aina on jäänyt, kun ei oikein tiedä, mitä ja miten siitä valmistaisi.

Vierailija
219/667 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt tuli repsahdus päivällä.. Nukuin pitkät päiväunet, joiden jälkeen iski ahmintakohtaus, söin semmoisen purkkijogurtin (sokerillinen) ja lisäksi 3 viipaletta niitä ohuen ohuita ruispaloja... No mutta onneksi ei mikään todella paha retkahdus, pelkään aina vaan että riistäytyy käsistä. Mutta nyt yritän olla niin että en jää märehtimään mokaani vaan jatkan reippain mielin eteenpäin heti.

-ap

Vierailija
220/667 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt tuli repsahdus päivällä.. Nukuin pitkät päiväunet, joiden jälkeen iski ahmintakohtaus, söin semmoisen purkkijogurtin (sokerillinen) ja lisäksi 3 viipaletta niitä ohuen ohuita ruispaloja... No mutta onneksi ei mikään todella paha retkahdus, pelkään aina vaan että riistäytyy käsistä. Mutta nyt yritän olla niin että en jää märehtimään mokaani vaan jatkan reippain mielin eteenpäin heti.

-ap

Noin siinä voi käydä kun nälissään yrittää laihduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän