2019 Painonpudotusketju?
Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)
Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt tuli repsahdus päivällä.. Nukuin pitkät päiväunet, joiden jälkeen iski ahmintakohtaus, söin semmoisen purkkijogurtin (sokerillinen) ja lisäksi 3 viipaletta niitä ohuen ohuita ruispaloja... No mutta onneksi ei mikään todella paha retkahdus, pelkään aina vaan että riistäytyy käsistä. Mutta nyt yritän olla niin että en jää märehtimään mokaani vaan jatkan reippain mielin eteenpäin heti.
-ap
Noin siinä voi käydä kun nälissään yrittää laihduttaa.
Nälkä mulla ei oo itseasiassa kertaakaan tullut! Varmaan se vaikuttaa kun olen nyt aamuisin syönyt justiin proteiinipitoista ja kuitua niin pitää nälkää paremmin! Nälkä ja mielihalut, sekä opitut väärät käytösmallit ei ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt tuli repsahdus päivällä.. Nukuin pitkät päiväunet, joiden jälkeen iski ahmintakohtaus, söin semmoisen purkkijogurtin (sokerillinen) ja lisäksi 3 viipaletta niitä ohuen ohuita ruispaloja... No mutta onneksi ei mikään todella paha retkahdus, pelkään aina vaan että riistäytyy käsistä. Mutta nyt yritän olla niin että en jää märehtimään mokaani vaan jatkan reippain mielin eteenpäin heti.
-ap
No ei oo paha. Minä jo ehdin aatella että ois menny pitsaa ja karkkia, se ois mulle se repsahdus 😁
Täällä tytär leipoi vielä joulutorttuja ja mies toi kotiin tullessaan mukanaan karkkipussin mutta minäpä pysyttelen mahdollisimman kaukana niistä.
Matami
Hyvä sinä! Kyllä arjessa on paljon suden kuoppia mihin voi tippua! Mutta pakko se on vaan oppia hallitsemaan ne himot, ja keksiä uusia tapoja arjessa.
-ap
Tänään kyläillessä joulutorttuja ja suklaata. Kotimatkalla hirveä mieliteko hakea illaksi sipsejä, mutta meni onneksi ohi ennen kuin ehdin poiketa kauppaan. Nyt sitten paluu sille paheksutulle salaattilinjalle :D Tykkään salaateista enemmän kuin kypsennetyistä kasviksista. Huomisen lounassalaattiin laitoin jäävuorisalaattia, kurkkua, raejuustoa ja kananmunaa, kastikkeeksi rypsiöljy-chili-suola-sokeri-sekoitusta, vähän vain mausteeksi. Vähän köyhät ruokavarastot kun edellisestä kauppareissusta on jo hetki.
Painosta ei aavistustakaan, en omista vaakaa enkä aio hankkia, en myöskään kirjaa kaloreita. Tavoitteena on pysyvä elämänmuutos ja varmaan sopiva painokin tulee jossain vaiheessa vastaan. Aiemmin ongelmana on ollut liian tiukat tavoitteet, enkä enää aio tehdä samoja virheitä.
Luumuhillo (se, joka söi suoraan purkista)
Luumuhillo 😊 Aivan ihana nikki!!
Tuo ennakoiminen on kyllä äärimmäisen tärkeää. Itsekin pyrin jo illalla laittamaan valmiiksi seuraavan päivän lounaan ja välipalan, helpottaa aamua kun voi vaan napata rasiat jääkaapista mukaan. Mulla on lähes aina eväät töissä, harvemmin tulee käytyä lounasravintolassa. Välillä tietysti sosiaalinen pakko. Ja se iltapäivän välipala myös tärkeä, koska muuten ne kokouspullat alkaa houkutella.
Mulla oli iltaruokana sitä parjattua salaattia, toki siinä oli myös mm. lohta ja lämpimänä lisukkeena parsakaalia ja bataattia.
Matami
Luumuhillo, ihan mahtava nimimerkki!
Jahha meillä varsinainen paheellinen salaattiklubi täällä, minullakin on nyt ENSIMMÄISTÄ KERTAA iltapalaksi salaattia! Tulista kanafileetä, chiliä, tomaattikurkkusalaatti, fetaa ja siemeniä. Nam.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Luumuhillo 😊 Aivan ihana nikki!!
Tuo ennakoiminen on kyllä äärimmäisen tärkeää. Itsekin pyrin jo illalla laittamaan valmiiksi seuraavan päivän lounaan ja välipalan, helpottaa aamua kun voi vaan napata rasiat jääkaapista mukaan. Mulla on lähes aina eväät töissä, harvemmin tulee käytyä lounasravintolassa. Välillä tietysti sosiaalinen pakko. Ja se iltapäivän välipala myös tärkeä, koska muuten ne kokouspullat alkaa houkutella.
Mulla oli iltaruokana sitä parjattua salaattia, toki siinä oli myös mm. lohta ja lämpimänä lisukkeena parsakaalia ja bataattia.
Matami
Teen aina illalla eväät valmiiksi, tein siis jo aiemminkin, nyt vain vähän eri sisällöllä, en halua tehdä aamuisin mitään ylimääräistä. Söin myös aiemmin salaatteja, mutta niissä oli aina rasvaisia juustoja ja kastikkeita, eli aika pienellä hienosäädöllä sain lounaan terveellisemmäksi.
Luumuhillo
Ohoh, onpa ketju pysynyt pitkään hengissä. Mä meinaan nyt repsahtaa, auttakaa siskot!!! Keitin kahvit ja joulusuklaat himottais niin. Otanpa nimimerkin minäkin "Miuku"
Sitä salaattia vielä mietin, että mitä väliä sillä on, onko salaatti-kurkku-tomaatti-ym erikseen ja vieressä esim. kala tai liha, vai kaikki yhdessä eli salaattina. Ehkä joku laihdutusekspertti osaa valistaa, ettei vahingossa tehdä väärin... :D
Luumuhillo
lukekaa se tän päivän ruokajuttu yleltä
Joku kysyi tofun maustamisesta. Erityinen ja edullinen herkku on Lidl:n savustettu tofu. Sitä ei tarvitse enää erikseen maustaa, vaan kuutioi vain ja paistaa pienessä öljytilkassa rapeaksi.
Maustamattoman tofun voi maustaa joko pannulla tai tekee etukäteen marinadin soijakastikkeesta, mustapippurista ja chilistä. Myös erilaiset yrtit sopii. Jos haluaa käyttää itämaisiin ruokiin niin curry, inkivääri ja muut vähän makeahkot mausteet käy.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, onpa ketju pysynyt pitkään hengissä. Mä meinaan nyt repsahtaa, auttakaa siskot!!! Keitin kahvit ja joulusuklaat himottais niin. Otanpa nimimerkin minäkin "Miuku"
Tuossa vaiheessa on hyvä miettiä, miksi alun perin päätti aloittaa tämän jutun. Mikä on tavoite, ja kuinka kovasti siihen haluaa päästä. Jos nyt et kuitenkaan repsahda, niin kuinka ylpeä oletkaan itsestäsi huomenna?
Matami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa on hyvä miettiä, miksi alun perin päätti aloittaa tämän jutun. Mikä on tavoite, ja kuinka kovasti siihen haluaa päästä. Jos nyt et kuitenkaan repsahda, niin kuinka ylpeä oletkaan itsestäsi huomenna?
Matami
Sain hillittyä himoni.. Ne joulusuklaat vain ovat liian helposti tuossa saatavilla. Helpompaa olisi, jos kotona ei olisi mitään herkkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matami
Sain hillittyä himoni.. Ne joulusuklaat vain ovat liian helposti tuossa saatavilla. Helpompaa olisi, jos kotona ei olisi mitään herkkuja
Hyvä 👍
Joo vaatii kyllä enemmän itsekuria kun ei ole yksineläjä ja ei ole itsestä kiinni mitä kaikkea hyvää kaapista voikaan löytyä.
Matami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matami
Yksin asumisessa on se hyvä puoli, ettei kotona ole herkkuja jos ei itse tuo niitä kotiin. Paitsi nyt joulun jälkeen sitä suklaata on, laitoin ne piiloon itseltäni ettei tule turhia houkutuksia.
Luumuhillo
Toi linkki oli kyllä hyvä! Harmi että chili ja tuliset ei ainakaan merkittävästi vilkastuta aineenvaihduntaa, rakastan nimittäin tuoreita chilejä. Salaatissa oli äsken taivaallista!
Huomenna ois punnituspäivä mutta en meinaa mennä vielä. On nimittäin olo että ei ole tippunut yhtään paino siitä kun holahti alas sen 2,5kiloa. En halua masentua vielä. :D menen sitten seuraavalla viikolla.
Nythän huomenna meillä onkin muuten tasan viikko mittarissa!! Ketju on jo viikon vanha :) hyvä me!! Toivottavasti jatkuu yhtä hyvin!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Nälkä mulla ei oo itseasiassa kertaakaan tullut! Varmaan se vaikuttaa kun olen nyt aamuisin syönyt justiin proteiinipitoista ja kuitua niin pitää nälkää paremmin! Nälkä ja mielihalut, sekä opitut väärät käytösmallit ei ole sama asia.
Ne "ylimääräiset" mielihalut kertovat kuitenkin siitä, että tarpeellisen ravinnon saanti on liian vähäistä. Eikä se aina tarkoita sitä, että ruuan määrä on vähäinen, vaan sisältö ei ole tarpeeksi ravintopitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ne "ylimääräiset" mielihalut kertovat kuitenkin siitä, että tarpeellisen ravinnon saanti on liian vähäistä. Eikä se aina tarkoita sitä, että ruuan määrä on vähäinen, vaan sisältö ei ole tarpeeksi ravintopitoista.
Olisiko sinulla antaa esimerkkejä riittävän ravintopitoisesta ruuasta? Tätä normaalia ruokakaupoista saatavaa ruokaa (ei eineksiä vaan lihaa, kalaa, munia, juureksia, kasviksia, maitotuotteita mahdollisimman käsittelemättömänä) ostan, en keksi mitä vikaa siinä ruuassa on. Suklaamielitekoja kun tulee silti...
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olisiko sinulla antaa esimerkkejä riittävän ravintopitoisesta ruuasta? Tätä normaalia ruokakaupoista saatavaa ruokaa (ei eineksiä vaan lihaa, kalaa, munia, juureksia, kasviksia, maitotuotteita mahdollisimman käsittelemättömänä) ostan, en keksi mitä vikaa siinä ruuassa on. Suklaamielitekoja kun tulee silti...
-eri
Se on niin yksilöllistä, mitä kenenkin keho tarvitsee, joten en voi antaa esimerkkejä. Mulla itselläni toimii juuri nuo, mitä mainitsitkin ja yksi tärkeä asia: kaikki ruoka on mulla normaalirasvaista.
Mikä makeanhimo? En syö makeaa kuin jouluna.
No ei oo paha. Minä jo ehdin aatella että ois menny pitsaa ja karkkia, se ois mulle se repsahdus 😁
Täällä tytär leipoi vielä joulutorttuja ja mies toi kotiin tullessaan mukanaan karkkipussin mutta minäpä pysyttelen mahdollisimman kaukana niistä.
Matami