Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
281/667 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todella yksinäinen, puoliso toisella paikkakunnalla töissä. Olen 169cm/80kg. Viimeiset 2v paino on sahannut edestakasin 74-81 kiloa.

En siis liho mutta koen että "masennukseni" ja jatkuva huoli on tuhonnut ulkonäköäni ja aineenvaihdutani, olen vasta 28v.

Olen myös umpikujassa koska olen yrittänyt laihtua jo 14 vuotta, eli lähes koko ikäni. Olen aina liikkunut ja onnistunut hajottamaan polviani.

Nyt en pysty ollenkaan enää tehdä kyykkyä. On kamalassa umpikujassa. Painoa pitää saada alas

Vierailija
282/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta saa neuvoa kunhan se on rakentavassa mielessä annettu, siinä ei mollata ja se ei ole jatkuvaa naputtamista. Sekään ei ole rakentavaa että jokaiseen "epäkohtaan" takerrutaan ja ei anneta tilaa muille.

Kävin vaa'alla nyt sittenkin ja oli se 300grammaa tippunut. Toivoin enemmän mutta tämäkin kelpaa hyvin. :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamupaino oli 78,4. Viikossa on siis lähtenyt 1,4kg. Muistin tosin punnita itseni vasta kun olin juonut jo vettä. Eilinen aamupaino oli 78,2. Odotan sitä kun paino alkaa taas kutosella.

96

Vierailija
284/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ketjulaiset.

Mä en ole aikaisemmin kuulunut tähän ryhmään, olen lukenut teidän postailua, sillä aloitin itse elämäntaparempan viime syksynä. Hyvin maltillinen on ollut kilojen karistus, vain noin 4 kiloa lähtenyt. Alkuperäinen paino/pituus oli 88.6/168. Mä olen lisännyt ruokavaliooni säännöllisyyden, veden juonnin ja enemmän kasviksia, sekä kuntosalin, kävelyn ja vesijuoksun/jumpan.

Tänä aamuna luin mielenkiintoisen artikkelin nälästä. En saa näköjään sa linkitettyä tähän. Jos etsitte googlella hakusanoilla Minkälainen nälkä sinulla on, niin varman löydätte sen. Suosittelen!

Marski

Vierailija
285/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen todella yksinäinen, puoliso toisella paikkakunnalla töissä. Olen 169cm/80kg. Viimeiset 2v paino on sahannut edestakasin 74-81 kiloa.

En siis liho mutta koen että "masennukseni" ja jatkuva huoli on tuhonnut ulkonäköäni ja aineenvaihdutani, olen vasta 28v.

Olen myös umpikujassa koska olen yrittänyt laihtua jo 14 vuotta, eli lähes koko ikäni. Olen aina liikkunut ja onnistunut hajottamaan polviani.

Nyt en pysty ollenkaan enää tehdä kyykkyä. On kamalassa umpikujassa. Painoa pitää saada alas

Entäs uinti ja vesijuoksu? :)

Vierailija
286/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ehdi syödä lounasta, ja normipäivänä olisi mennyt niin että juon aamulla puoli litraa kahvia, päivän mittaan lisää, lounaaksi banaani ja vasta iltapäivällä ruokaa. No, nyt sitten vastoin kehoni toiveita söin "kunnon aamupalan": oliiviöljyssä paistettu kananmuna hapankaalin ja parin kinkkusiivun kera, ja jälkkäriksi appelsiini. Paljon vettä.

Pakko sanoa, että ei välttämättä tule tavaksi, sillä aamulla syöminen ei vain ole minun juttuni, vaikka miten terveellistä olisi. Olo on raskas ja turpea. Katsotaan nyt kuitenkin, miten päivä menee.

16

287/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa! Lueskelin ketjun taas läpi, ja hienosti ootte kyl tsempannu tän viikon aikana mitä itse en oo täällä ollu! Mieleen jäi tuolta joidenkin allergiat; itse olen allerginen aika monelle asialle raakana: porkkana, omena, tomaatti, paprika jne, jotka olis hyvä varmaan syödä just raakana/tuoreena. Oon ratkassu asian sillä että kaikki vaan uuniin tunniksi; vihanneksiin rakuunaa ja basilikaa mausteeksi, omeniin pelkkää kanelia. Tulee niin hyvää! Tomaatista tulee jotenkin vähän makeaakin :) 

Viime viikolla otin tosiaan vähän liian kovan spurtin, eli sairaaladieetin. Torstaina iltapäivällä tulikin sitten sellainen "kohtaus" että käsistä ja jaloista lähti voimat ja vapisivat, tuli pyörryttävä olo. Söin välittömästi jotain, ja tuunasin sitten dieettini lempeämmäksi sillai että lisäsin raejuustoa, emmentalia, uunivihanneksia ja keittokinkkua sillai että joka aterialla pikkusen enemmän syötävää, ja nyt on mennyt tosi hyvin, energiaa on ollu ja jaksanu paremmin.

Liikunta on ollut vaihtelevaa, kävelylenkkejä ja jotain jumpan yritystä iltaisin. Ajattelen vain että kaikki lisätty liikunta ei voi olla kuin hyväksi. :) Nyt kun sais vielä aikaiseksi lähteä vesijuoksua harrastamaan, niin siinähän se!

Punnita aion vasta ensi maanantaina ekan kerran, eli 2 viikon kuihdutuksen jälkeen. Kerron sitten onko lähtenyt kiloja ja kuinka paljon!

-Daisy

Vierailija
288/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa näköjään lähti tosta kommentti pois, joten kokeillaan uudestaan. Eli treenaan voimaa ja juoksua, voimaa kadotetun lihasmassan takaisin saamiseksi, en pidä kehoni koostumuksesta tällä hetkellä. Syömiset on ollu nyt vielä aika vapaata että on jaksanut treenata, huomenna jatkan taas ruomapäiväkirjan pitämistä, minkä olen todennut hillitsevän napostelua kun ei jaksa koko ajan olla siellä rustaamassa jokaista syötyä auupalaa.

Pitkän ajan tavoite olisi -15 kg johon olisin jo tyytyväinen, mutta -21 kg olis sellanen unelmatavoite. Painoin sen verran viimeksi häämatkallani monta vuotta sitten. Luultavaati myös pyrin tämän vuoden aikana saamaan tuon -15 kg saavutettua, mutta pitää lähteä miten tämä paino lähtee tippumaan.

Itselläni suuri kompastuskivi on stressisyöminen ja nyt vähän huolettaa kun opiskelen ja käyn töissä ja hoidan pientä lasta, että miten sitä jaksaa ja ehtii kaiken ilman että aivot vaatii lisää sokeria toimiakseen. Saa nähdä kuinka käy. Tänään mennyt ihan mukavasti, iltapäivästä syön vielä pienen päivällisen ja sitten on kalorit kasassa tälle päivälle.

Heli

Vierailija
289/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana, -5kg pitäisi saada pois lähinnä ruokavaliomuutoksella, ruokapäiväkirja myös käytössä. Samaa kompastuskiveä pelkään kuin edellinen, eli stressisyömistä. Mutta ainakin nämä 2 päivää jo sujuneet ;)

terv. Pulla

Vierailija
290/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fitness-kisaajana laihduttaminen on tuttua, ja uskon että samat lainalaisuudet pätevät meille kaikille. Useamman prepin pohjalta jaan omia kokemuksiani kanssanne:

-liikunta ei laihduta, keittiössä laihdutetaan. Prepin aikana lisään hieman kävelyä ohjelmaan mutta 85% laihtumisesta tapahtuu keittiössä

-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin

- en jaksa vängätä enempää proteiinista, mutta sanonpa vain että 1.5gr per rasvaton painokilo ja rasvaakin olisi hyvä saada se 30% energiantarpeesta

-tee asiat helposti ja käytä oikopolkuja. Tee uunissa kolmen päivän kanat ja osta riisikeitin mikä tekee riisin puolestasi. Opettele käyttämään mausteita ja yrttejä ja tekemään oikean kypsyysasteen ruokaa, terveellisempi ruoka vaatii taitoa saada yhtä hyvän makuiseksi

-älä laita lautasellesi mitään ennen kuin se on ensin täytetty puoliksi vihreillä kasviksilla

-jätä siemenet, pähkinät, välipalajogurtit ja patukat sekä avokaadot kauppaan

-kerran viikossa voit syödä vapaammin (jos ja kun kierrätät kaloreita)

Fitness-kisaajana liikunta kuuluu elämääsi muutenkin, joten sinun lyhytaikainen ja pieni painonpudotuksesi tapahtuukin ruokavaliolla. Laihdutusta aloitteleva sohvaperuna sen sijaan tarvitsee liikuntaa ruokavalion tukena.

Vierailija
291/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa selata koko ketjua, mutta mitenkä pitkä laihdutus projekti teillä muilla on suunnitelmissa? Itse tähtään kesäkuun alkuun, että olisi viimeinkin rantakunnossa tänä vuonna. Miuku 🐈

Varmaan parikin vuotta, tai katsotaan miten tämä menee. Pudotettavaa on kuitenkin paljon.

Mitenkäs teillä muuten sujuu annoskokojen noudattaminen? Vaikeaa olla ottamatta santsiannosta, kun ruokaa tekee useammaksi päiväksi. Pitäisi kai alkaa pakata seuraavien päivien annokset ennen syömistä. Mietin tässä jo, että pitäisi kai myös jakaa esim. pähkinät ja muut vastaavat myös etukäteen päiväannoksiksi, ettei tule niin herkästi syötyä liikaa.

Luumuhillo

Vierailija
292/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuhillo, noi sun ehdotukset kuulostaa tosi fiksuilta! Ite syön pienemmältä lautaselta niin vaikeampi lapata liikaa kerralla. Harvoin normaalistikaan syön kahta annosta, mulla aina ollu enemmän ongelmana herkut.

Heli

Vierailija
293/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fitness-kisaajana laihduttaminen on tuttua, ja uskon että samat lainalaisuudet pätevät meille kaikille. Useamman prepin pohjalta jaan omia kokemuksiani kanssanne:

-liikunta ei laihduta, keittiössä laihdutetaan. Prepin aikana lisään hieman kävelyä ohjelmaan mutta 85% laihtumisesta tapahtuu keittiössä

-kierrättäkää kaloreita viikon sisällä hiilarimäärää säätämällä. Syön itse esimerkiksi 100/100/200/100/100/200/400 viikon aikana. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin

- en jaksa vängätä enempää proteiinista, mutta sanonpa vain että 1.5gr per rasvaton painokilo ja rasvaakin olisi hyvä saada se 30% energiantarpeesta

-tee asiat helposti ja käytä oikopolkuja. Tee uunissa kolmen päivän kanat ja osta riisikeitin mikä tekee riisin puolestasi. Opettele käyttämään mausteita ja yrttejä ja tekemään oikean kypsyysasteen ruokaa, terveellisempi ruoka vaatii taitoa saada yhtä hyvän makuiseksi

-älä laita lautasellesi mitään ennen kuin se on ensin täytetty puoliksi vihreillä kasviksilla

Fitness-kisaajana liikunta kuuluu elämääsi muutenkin, joten sinun lyhytaikainen ja pieni painonpudotuksesi tapahtuukin ruokavaliolla. Laihdutusta aloitteleva sohvaperuna sen sijaan tarvitsee liikuntaa ruokavalion tukena.

Tukena liikunta on ihan jees painonpudotusta aloittavalle, mutta sen merkitystä liioitellaan rankasti. Aloitteleva painonpudottaja ei saa montaa sataa kaloria viikossa treenillä tapetuksi. Sama kuin mulla, eihän mun treenit kuluta kun pari sataa hassua kaloria viikossa - laihtuminen tapahtuu keittiössä.

Vierailija
294/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukena liikunta on ihan jees painonpudotusta aloittavalle, mutta sen merkitystä liioitellaan rankasti. Aloitteleva painonpudottaja ei saa montaa sataa kaloria viikossa treenillä tapetuksi. Sama kuin mulla, eihän mun treenit kuluta kun pari sataa hassua kaloria viikossa - laihtuminen tapahtuu keittiössä.

Säännöllinen liikunta

- vähentää kehon ylimääräisen rasvan määrää

- alentaa kohonnutta verenpainetta ja vaikuttaa myönteisesti veren rasvoihin ja hyytymisominaisuuksiin

- vahvistaa luita ja lihaksia

- parantaa ryhtiä ja kuntoa

- vähentää ummetusta

- kohentaa mielialaa ja rentouttaa

- parantaa kehontuntemusta

- antaa voimia arkeen

- tuo paremman unen

- lisää fyysistä ja psyykkistä jaksamista

- hidastaa toimintakyvyn heikkenemistä

- parantaa lievän ja kohtalaisen masennuksen ja ahdistuneisuuden oireita.

( https://sydan.fi/fact/saannollisen-liikunnan-terveysvaikutukset/ )

Tuossa on jo aika paljon syitä, miksi laihduttajan, ja toki normaalipainoisenkin, kannattaa liikkua. Silloin ollaan hukkateillä, jos lasketaan ettei liikkuessa kulu riittävästi kaloreita eikä sillä siksi ole merkitystä.

Vierailija
295/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä niin sanonutkaan ettei sillä ole merkitystä, urheilenhan itsekin melkein puoli-ammattimaisesti sekä autan vielä muitakin samalla liikkumaan menestyksekkäästi. Totesin vain että liikunnan merkitystä painonpudotuksessa korostetaan aivan liikaa. Ylimääräisen tonnin syönti päivän mittaan liian isona annoskokoina suklaasta tai sipseistä puhumattakaan ei ole mikään suoritus. Edes kolmasosan polttaminen tuosta normaaliikkujlle on työn takana.

T. Fitnesskisaaja. Mottoni on muuten ”kymmenestä laihdutetusta kilosta yhdeksän tulee keittiöstä”

Vierailija
296/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saattaa Garminin mukaan palaa vähän pidemmän ja rankemman sykettä nostavan liikuntakerran aikana 300-500kcal, tosin liikuin paljon jo ennen lihomista joten ei ole ihan nollakunto. Eli kyllä se kuluttaa jonkun verran, mutta toisaalta vain pari riviä suklaata riittää torpedoimaan koko harjoittelun. Kuten tähän saakka olen menetellyt. :D

96, nikitön

Vierailija
297/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kun lisää porukkaa ilmottautunut mukaan 😊 Täällä mennään hyvässä fiiliksessä, ei ole ollut mitään mielitekoja ja syömiset sitä mitä pitääkin. Aamulla tuntui ihan selvästi siltä, että housut olisivat pikkuriikkisen väljemmät! Just sillä tavalla että itselle tuli hyvä mieli ja tunne että on tehnyt asioita oikein.

Neuvojat ei minuakaan ketjussa haittaa niin kauan kun pysyy asiallisena. Päin vastoin, mielelläni kuulen muiden kokemuksia. Minä haen ketjusta just sitä tsemppihenkeä ja jos heikkona hetkenä tarvii tukea niin sitten voi kirjoittaa tänne jos meinaa repsahtaa. Ja kiva iloita mukana kun toisilla putoaa paino tai on muita onnistumisen mittareita.

Matami

Vierailija
298/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöllinen liikunta

- alentaa kohonnutta verenpainetta ja vaikuttaa myönteisesti veren rasvoihin ja hyytymisominaisuuksiin

- vähentää ummetusta

- antaa voimia arkeen

- tuo paremman unen

Tuossa on jo aika paljon syitä, miksi laihduttajan, ja toki normaalipainoisenkin, kannattaa liikkua. Silloin ollaan hukkateillä, jos lasketaan ettei liikkuessa kulu riittävästi kaloreita eikä sillä siksi ole merkitystä.

Tämä on hyvä lista muistuttamaan, miksi myös tällaisen ikisohvaperunan on syytä laittaa lenkkarit jalkaan, napata koira remmin nenään ja lähteä lenkille. Todellakaan ei liikkumalla pysty kuluttamaan kaikkea, mitä herkkujen muodossa helposti solahtaa suusta sisään, mutta nuo muut vaikutukset olisi hyvä laittaa näkyville vaikka sohvan viereen. 🙂

Tänään kävin pikalenkillä (vain 4 km), mutta ehkä huomenna menisi vähän enemmän.

Ja muuten ensimmäinen päivä, että olen proteiinien kanssa suositusten mukaisella mallilla. Syöty kananmunaa, broileria ja parsakaalia niin että korvista tursuu. On oikeesti haasteellista, kun maitotuotteet ei ole vaihtoehto.

Pitäisköhän keksiä nikki... olkoon vaikkapa

Rinkeli

Vierailija
299/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu itse uskon että 80%ruoka ja 20%liikunta. Lihas kuluttaa enemmän kun sitä treenaa, palautumisaikana (jopa 48h) aineenvaihdunta on 5-15% normaalista tehokkaampaa. Psyykeeseen myös vaikuttaa vain positiivisesti.

Vierailija
300/667 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöllinen liikunta

- vähentää ummetusta

- antaa voimia arkeen

- tuo paremman unen

Tämä on hyvä lista muistuttamaan, miksi myös tällaisen ikisohvaperunan on syytä laittaa lenkkarit jalkaan, napata koira remmin nenään ja lähteä lenkille. Todellakaan ei liikkumalla pysty kuluttamaan kaikkea, mitä herkkujen muodossa helposti solahtaa suusta sisään, mutta nuo muut vaikutukset olisi hyvä laittaa näkyville vaikka sohvan viereen. 🙂

Tänään kävin pikalenkillä (vain 4 km), mutta ehkä huomenna menisi vähän enemmän.

Ja muuten ensimmäinen päivä, että olen proteiinien kanssa suositusten mukaisella mallilla. Syöty kananmunaa, broileria ja parsakaalia niin että korvista tursuu. On oikeesti haasteellista, kun maitotuotteet ei ole vaihtoehto.

Pitäisköhän keksiä nikki... olkoon vaikkapa

Rinkeli

Ihanko oikeasti syöt proteiinia? Suurin osa näistä vain ihmettelee miksi joutuu joka vuosi laihduttamaan entistä paksumpana.