Olisipa ihanaa laittaa parisuhde tauolle, mutta mies ei varmasti ymmärtäisi.
Rakastan miestäni suuresti ja yhdessä ollaan oltu iso osa elämästämme. Itselläni on elämäntilanne siinä mallissa (työ, talous, ystävät, oma hyvinvointi) etten jaksaisi keskittyä toisen hyvinvointiin ja tarpeisiin. Jos tekisin testin olisin varmasti vakavasti masentunut. Paras ratkaisu olisi pitää parisuhteessa vaikka tauko, laittaisin asiani kuntoon ja jatkaisimme siitä mihin jäimme kun asiat olivat vielä hyvin. En halua että mieheni kärsii minun ongelmistani ja samalla parisuhteemme kärsii. Onko sinulla kokemusta tällaisesta?
Kommentit (6)
Minä laitoin, mutta emme asuneetkaan yhdessä. Asiasta ei sen enempää keskusteltu, sanoin vain olevani väsynyt ja tarvitsevani aikaa. Mieheltä tulee päivittäin joitain viestejä, kuvia mitä ovat lapsien kanssa touhunneet ja muita kuulumisia. En vastaa niihin, enkä muutenkaan ota yhteyttä. Näin on menty kohta kolme kuukautta.
Koskaan ei voi jatkaa tauon jälkeen siitä mihin jäätiin, koska molemmat muuttuu sen tauon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan miestäni suuresti ja yhdessä ollaan oltu iso osa elämästämme. Itselläni on elämäntilanne siinä mallissa (työ, talous, ystävät, oma hyvinvointi) etten jaksaisi keskittyä toisen hyvinvointiin ja tarpeisiin. Jos tekisin testin olisin varmasti vakavasti masentunut. Paras ratkaisu olisi pitää parisuhteessa vaikka tauko, laittaisin asiani kuntoon ja jatkaisimme siitä mihin jäimme kun asiat olivat vielä hyvin. En halua että mieheni kärsii minun ongelmistani ja samalla parisuhteemme kärsii. Onko sinulla kokemusta tällaisesta?
Voin kertoa pikaisesti ystäväni tarinan lyhyesti. Hän halusi suhteestaan tauon. No, mies ei tietenkään voinut käsittää sitä asiaa, mutta eipä ollut suuttunut. Mies muutti pois yhteisestä kodista. Tämä minun ystäväni siis aidosti uskoi tohon taukoasiaan. Se soitteli sille miehelle jne ja välillä ei ollut yhteydessä viikkoon mieheen tai ei edes vastannut miehen puheluihin tai viesteihin. Kahden vuoden päästä ystäväni päätti, että tauko on ohi. Mutta sillä miehellä oli jo uusi nainen. Sen mies oli sanonut, että en minä mihinkään taukopelleilyyn ole suostunut. Mulle tauko on sama kuin ero. Mun ystävä ei voinut käsittää sitä asiaa. Haukku sen miehen täysin. Olin hiljaa vaan ja en kommentoinut... Kysyin omalta mieheltäni, että suostuisitko sinä suhteessa taukoon. Mieheni sanoi, että ei suostuis ja hänelle se on sama asia kun eroasi. Minulle on myös sama kun eroasi.
Tauon ajaksi reilut pelisäännöt. Et kai kuvitellut, että sinä saat yksin päättää toimintatavoista? Kummatkin saatte olla vapaita ja toimia oman tahtonne mukaan.
Tuon tauon aikana mies varmasti löytää itselleen uuden ja tasapainoisemman naisen. Uusi suhde on virkistävää vaihtelua, jo taakaksi muodostuneen parisuhteen tilalle. Oletko valmis sellaiseen elämänmuutokseen?
Punnitse tarkkaan hyödyt ja haitat.
Olis hyvä idea varmaan sun kannalta, mutta riski että mies on kärsimätön, ei jaksa odottaa, ja löytää toisen. Pystytkö puhumaan miehelle tilanteesta, toivottavasti.