Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo sanoi jouluna, että haluaa erota. Mitä ihmettä teen?

Vierailija
27.12.2018 |

Olin luullut, että meillä on asiat ihan ok, kuitenkin arki sujuu ja on kiva pieni lapsi ja teen paljon kotitöitä ja panostan perheeseen. Nyt hän kuitenkin sanoi, että haluaa erota, koska kuulemma kohtelen häntä huonosti. Sitten vain on itkenyt sen jälkeen. Asiasta ei ole voitu enempää puhua, kun hän vain itkee eikä pysty itkultaan puhumaan. Mitä ihmettä teen? Luulen, että hän on tosissaan kun itkee niin paljon. En halua, että perheemme menee rikki.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nain_tunnistat_h…

Ap sua syytetään täällä henkisestä väkivallasta. Lue tuolta että kuulostaako tutulta. Mä en ajattele että itse huutaminen on välttämättä väkivaltaa mutta jos puheen sisältö on sitä luokkaa että sä olet niin tyhmä, ruma, jne. niin silloin se on väkivaltaa. Se jos huutaa jostain esineestä että missä se on, se on aina hukassa. Se ei ole väkivaltaa.

Ja kyllä siis monet naisetkin huutaa PMS:n takia. Itse hain juuri lääkkeet siihen mielettömään kiukutukseen mikä vaivaa mua tiettyyn aikaan kuukaudesta. Onneksi auttoi heti. Joskus aloin just huutamaan että missä ne kengät/hanskat tms. on. Mutta tajusin että pilasin muiden aamun tai illan omalla käytökselläni enkä halua että lapsille jää sellainen muisto että äiti aina huusi ja pyyteli anteeksi muutaman päivän kuukaudessa.

Kannattaa varmaan ap miettiä että mikä saa sut huutamaan. Onko jotain mitä voit tehdä asialle? Mulla tuo huutaminen liittyi lähinnä lähtöstressiin kun jossain pitää olla tiettyyn aikaa mutta meinataan myöhästyä kun lapset on taas piilottanut tavaroita tai mies on vahingossa jättänyt takkiinsa mun avaimet. Nykyään lähdetään joka paikkaan reilusti ajoissa ettei sellaista stressiä tule.

Joka tapauksessa juttele vaimosi kanssa yhdessä asiasta ja pohtikaa miten voisit asiassa edistyä. Ja pyydä vilpittömästi anteeksi. Vain niin voit pelastaa liittonne.

Vierailija
102/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nain_tunnistat_h…

Ap sua syytetään täällä henkisestä väkivallasta. Lue tuolta että kuulostaako tutulta. Mä en ajattele että itse huutaminen on välttämättä väkivaltaa mutta jos puheen sisältö on sitä luokkaa että sä olet niin tyhmä, ruma, jne. niin silloin se on väkivaltaa. Se jos huutaa jostain esineestä että missä se on, se on aina hukassa. Se ei ole väkivaltaa.

Ja kyllä siis monet naisetkin huutaa PMS:n takia. Itse hain juuri lääkkeet siihen mielettömään kiukutukseen mikä vaivaa mua tiettyyn aikaan kuukaudesta. Onneksi auttoi heti. Joskus aloin just huutamaan että missä ne kengät/hanskat tms. on. Mutta tajusin että pilasin muiden aamun tai illan omalla käytökselläni enkä halua että lapsille jää sellainen muisto että äiti aina huusi ja pyyteli anteeksi muutaman päivän kuukaudessa.

Kannattaa varmaan ap miettiä että mikä saa sut huutamaan. Onko jotain mitä voit tehdä asialle? Mulla tuo huutaminen liittyi lähinnä lähtöstressiin kun jossain pitää olla tiettyyn aikaa mutta meinataan myöhästyä kun lapset on taas piilottanut tavaroita tai mies on vahingossa jättänyt takkiinsa mun avaimet. Nykyään lähdetään joka paikkaan reilusti ajoissa ettei sellaista stressiä tule.

Joka tapauksessa juttele vaimosi kanssa yhdessä asiasta ja pohtikaa miten voisit asiassa edistyä. Ja pyydä vilpittömästi anteeksi. Vain niin voit pelastaa liittonne.

"Naiset huutaa PMS:n takia". Ihanaa naisten henkisen väkivallan valkopesua ja toksista feminiinisyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, ajattelutapasi tuntuu minusta kylmäävältä. "Olen järkyttynyt, koska vaimo haluaa erota. En ole tehnyt mitään pahaa. Onhan se vaimo pari kertaa maininnut yhdestä jutusta, mutta mielestäni hän liioittelee. Ehkä olen joskus korottanut ääntäni. Mutta aina aiheesta. Tai jos nyt ei aina aiheesta, niin ainakaan en pahasti. Tai jos olenkin pahasti, niin ei se ole niin iso juttu. Ja jos vaimolle onkin, niin olen silti syytön, koska olen kunnon perheenisä."

Ainoa keino pelastaa liitto on katsoa itseään oikeasti peiliin. Olkoon käytöksesi omasta mielestäsi miten harmitonta vain, niin vaimoasi huutosi pelottaa niin paljon, että hän ei halua enää olla kanssasi. Se, että (oletettavasti) perheen fyysisesti vahvimpana henkilönä huudat eli käyttäydyt tavalla, joka on aggressiivinen ja uhkaava, saa vaimon pelkäämään sinua itsensä ja lapsenne puolesta. Muut asiat, jotka omasta mielestäsi teet oikein, eivät pysty korvaamaan sitä turvallisuutta ja rauhaa, joka huutamisesi vuoksi puuttuu kodista. Sinä et vaimosi silmissä ole luotettava kumppani, vaan henkilö, jota hän pelkää. Ansaitseeko vaimosi mielestäsi joutua pelkäämään loppuelämänsä?  

Vierailija
104/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kiittämätön nykynainen. Koko ajan ollaan eroamassa.

Näin on. Jos olisin tiennyt sen, että 35+ naiset ovat koko ajan miettimssä optimaalista erohetkeä en olisi koskaan mennyt naimisiin. 

Kun katsoo kavereita ja vaimon ystävättäriä niin kaikki ovat eronneet. Tämä on aivan naurettavaa touhua. 

Sitten kun analysoi näiden naisten kanssa niin eivät osaa edes kunnolla selittää miksi he haluavat eron?

Näin käy kun asioita tehdään fiilispohjalta ilman rationaalisuutta. Osa näistä eronneista ovat sitten kokeneet rajun elintason laskun, mutta fiilis on varmaan hyvä siellä omassa yksiössä.  Sehän lienee tärkeintä.

Nykyaikana suurin osa lapsia tehneistä eroaa jokatapauksessa, joten kannattaa tehdä niitä ainoastaan jos haluaa sen jälkeläisen erovanhempanakin.

Ei tule suurempia pettymyksiä, kun ei edes oleta suhteen kestävän loppuelämän ajan.  

Vierailija
105/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin naiselle suorat sanat. Ettet tee mitään eron eteen etkä suostu mihinkään sopimuksiin. Naisen on otettava vastuu omasta käytöksestään.

Hyvin aikuismainen asenne. Varsinkin tuo, ettet tee mitään. On nähty jo. Et ole ennenkään tehnyt mitään minkään eteen, koska olet "suuttunut". Kaikki apu on aina väärin pyydettyä tai et kuitenkaan osaa tarpeeksi hyvin. Tiedät paremmin että juuri sitä apua, mitä pyydetään, ei tarvitse tehdä. Päinvastoin, juuri se on hullu ajatus. Luulet, että meni läpi, kun esitit taas sen sydämistyneen roolisi kera huutoraivarin. Sun lähtölaskenta alkoi jo aikaa sitten.

Vierailija
106/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.poliisi.fi/rikokset/perhevakivalta

"Perheväkivaltaa on kaikki perheen sisällä tapahtuva, yhden perheenjäsenen toiseen kohdistama fyysinen, seksuaalinen tai psyykkinen väkivalta tai sen uhka. Väkivaltaisia ovat teot, jotka tehdään vastoin uhrin tahtoa ja jotka aiheuttavat tälle kärsimystä."

"Psyykkistä väkivaltaa on mm. huutaminen, kiroilu, pilkkaaminen, uhkaaminen, vähättely, pelottelu, syyttely, häirintä jne. Se on myös rajoittamista, pakottamista, eristämistä tai kohtuutonta kontrollointia. Usein monet näistä muodoista esiintyvät samanaikaisesti tai vaiheittain: väkivalta on usein prosessi, joka etenee aalloittain ja kiihtyen."

Ap tuntuu olevan myös jonkunlainen kontrolloija huutamisen lisäksi, kun hän ei hyväksy vaimolla olevan oikeus päättää erosta. Hän aloituksessaan ja kommenteissaan tuo ilmi, että haluaa estää eron. Hän ei kuitenkaan ole katuvainen, eikä tunnusta olleensa väkivaltainen. Haluaa vain itse päättää, loppuuko parisuhde vai ei.

Vierailija
107/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta silti puhua hänen kanssaan, vaikka häntä itkettääkin. Millä lailla huonosti kohtelet häntä? Jos et tiedä, hänen pitäisi kyllä nyt kertoa heti kun pystyy.

Kyllä hän kertoi, että millä lailla huonosti. Minun mielestä kyse ei ole mistään isosta asiasta enkä edes ole tarkoittanut sillä mitään pahaa. 

Aloittaja

Selvästikin vaimolle asia on iso. Kaupan päälle vielä vähättelet hänen tuntemuksiaan. Ilmankos haluaa sinusta eroon.