Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo sanoi jouluna, että haluaa erota. Mitä ihmettä teen?

Vierailija
27.12.2018 |

Olin luullut, että meillä on asiat ihan ok, kuitenkin arki sujuu ja on kiva pieni lapsi ja teen paljon kotitöitä ja panostan perheeseen. Nyt hän kuitenkin sanoi, että haluaa erota, koska kuulemma kohtelen häntä huonosti. Sitten vain on itkenyt sen jälkeen. Asiasta ei ole voitu enempää puhua, kun hän vain itkee eikä pysty itkultaan puhumaan. Mitä ihmettä teen? Luulen, että hän on tosissaan kun itkee niin paljon. En halua, että perheemme menee rikki.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekö ei sitten ole henkistä väkivaltaa, kun ap:n vaimo haluaa hajottaa perheen?

Ap:n vaimo haluaa suojella lastaan väkivallalta. Yhtä asiaa te miehet ette tajua, lapsi menee aina teidän edelle. Vaikka itse sietäisi paskaa kohtelua jota huutaminen on, siitä lähtee ettei lapsen tarvitse kärsiä. Se kun on miestä tärkeämpi, aina.

Vierailija
62/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ennuste parantua lähiväkivallasta on huono, kun hän ei edes myönnä sitä. Ensinnäkin hänen pitäisi myöntää itselleen ja muille, että on väkivaltainen ja että huutaminen on henkistä väkivaltaa. Sitten hänen pitää hakea itselleen apua. Yksin, ei pariterapiassa, koska uhria ei pidä mitenkään vastuuttaa väkivaltaisesta käytöksestä.

Googlaa Miessakit, ap. Se on väkivaltaisten miesten terspiaryhmä. Ja tutkiessasi asiaa huomaat, että moni heistä on juurikin "vain" henkisesti väkivaltainen.

Siinä, mikä on väkivaltaa, pitää käyttää virallisia määritelmiä, ei väkivaltaisen henkilön omia vääristyneitä määritelmiä, joissa mikään, mitä hän itse tekee, ei koskaan ole väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mieheni? Usko vaan, että olen kyllästynyt huutamiseesi ja jatkuvaan arvosteluun. Lapset jo oireilevat käytöstäsi ja itse olen uupunut. Jokainen loma ja pyhä menee kuunnellessa sun riidanhaastoa. Et hoida osuuttasi kodista ja perheestä, mutta kritiikkiä riittää. Tosin omakuvasi on toisenlainen. Tiedän sen.

Vierailija
64/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekö ei sitten ole henkistä väkivaltaa, kun ap:n vaimo haluaa hajottaa perheen?

Ei tietenkään. Hänhän suojelee itseään ja lastaan raivopäiseltä mieheltä, joka ei osaa muuta kuin huutaa. Tyyppi saa tasan sitä mitä on tilannutkin.

Vierailija
65/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vaimo haluaa suojella lastaan väkivallalta. Yhtä asiaa te miehet ette tajua, lapsi menee aina teidän edelle. Vaikka itse sietäisi paskaa kohtelua jota huutaminen on, siitä lähtee ettei lapsen tarvitse kärsiä. Se kun on miestä tärkeämpi, aina.

Äläpä yleistä sukupuolittain. Meillä vaimo on se joka huutaa, rähjää ja kiroilee lasten kuullen sekä tylyttää näitä eri tavoin. Tämä on paha ongelma, joka ei ole ratkennut vuosien yrittämisestä huolimatta. Eroaminen lienee ainut vaihtoehto tilanteen ratkaisemiseksi. Saavat lapset edes yhden kodin, jossa on turvallinen ja lämmin ilmapiiri. Ties vaikka toinenkin olisi nykyistä rauhallisempi. 

Vierailija
66/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö sun toisen naisen luo?

Minkä toisen naisen? Ei ole mitään toisia naisia.

Aloittaja

Aina on toinen nainen varalla. Mitä sää höpötät?

Ei miehet toimi samalla tavalla kuin naiset.

Vierailija
67/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milta ap sinusta tuntuisi kuunnella huutoa kotona, missä pitäisi voida rentoutua? Varmasti alkaisi stressaamaan jossain vaiheessa. Koti ei tunnu enää turvapaikalta ja silloin parasta häipyä.

Vierailija
68/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saakin huutaa, koska huutaa vain aiheesta.

Vierailija
69/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet perustuu vapaaehtoiseen haluun jakaa elämä toisen kanssa. Ap on rikkonut perheensä ja nyt itkee täällä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Korkeintaan voit pyytää anteeksi ja mennä johonkin terapiaan, että opit käsittelemään kielteiset tunteesi purkamatta niitä perheeseesi. Jos siis sinulla siinä kohtaa enää perhettä on.

Vierailija
70/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä yleistä sukupuolittain. Meillä vaimo on se joka huutaa, rähjää ja kiroilee lasten kuullen sekä tylyttää näitä eri tavoin. Tämä on paha ongelma, joka ei ole ratkennut vuosien yrittämisestä huolimatta. Eroaminen lienee ainut vaihtoehto tilanteen ratkaisemiseksi. Saavat lapset edes yhden kodin, jossa on turvallinen ja lämmin ilmapiiri. Ties vaikka toinenkin olisi nykyistä rauhallisempi. 

Onhan tuossa jo eroa, sä olet vuosia katsonut lastesi kärsivän etkä ole tehnyt mitään. Miksi? Eroaminen on liian vaivalloista? Eihän se MIEHELLE ole niin tärkeää että lapset kärsii kunhan ei tarvitse mitään tehdä.

-Eri

Vierailija
71/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nää ihan saattana sekasin.

Vierailija
72/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
73/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten huudetaan niin, ettei "tarkoiteta sillä mitään pahaa"? Kysyn vaan.

Joskus kun keittää yli niin ääni nousee, kyllä minä sen myönnän.

Aloittaja

Olisit kuunnellut vaimoasi aiemmin. Hän itkee, koska rakastaa sinua mutta ei siedä enää huutamista. Et ole lopettanut huutamista aiemmin.

Huutaminen on haitallista kelle tahansa mutta erityisesti lapsille. Huutamisen tarkoitus on olla voimallista, ja saada toinen pelkäämään. Miksi luulet eläinten ääntelevän uhattuina ja taistellessa äänekkäästi? Huutaminen ahdistaa ja sen kuunteleminen vie voimat. Huutamisen negatiiviset vaikutukset eivät kuittaannu sillä, että sanoo "sori, hermostuin". Vaimosi ei halua elää enää niiden negatiivisten vaikutusten kanssa. Hän haluaa elää rauhassa.

Vierailija
74/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin haluavani erota juuri joulun tienoolla. Pitkään mennyt huonosti ja kerroin kyllä miksi. Mies ilmoitti, että "No eipä sitä seksiä ole saanut" ja paukkasi tupakalle. Nyt kuvittelee kaiken olevan hyvin, yrittää paijata, mutta mistään ei puhuta. Etsin asuntoa ja olen tosissani. Mulle viikko-viikko systeemi kävisi hyvin, olisi ekaa kertaa vuosiin jopa omaa aikaa. Meillä kaikki lakaistaan miehen puolesta maton alle. Tänäön sanotaan rumasti ja ryypätään, mutta huomenna kuvitellaan taas kaiken olevan hyvin..joo hänellä. Mua kalvaa vuosien rumat sanat, huomioimattomuus, ryyppäämiset ja yksin lapsen kanssa olot. Vapaan olen ottanut salaa. Ilmoitan lähteväni kauppaan, mutta menenkin kaverille kahville siinä samassa. Olisko sun vaimolla samat olot? Meillä ei enää auttaisi mun tunteisiin vaikka asiat yhtäkkiä keskusteltaisiinkin läpi. Voisko teillä olla jotain pelastettavaa?

Vierailija
75/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kiittämätön nykynainen. Koko ajan ollaan eroamassa.

Näin on. Jos olisin tiennyt sen, että 35+ naiset ovat koko ajan miettimssä optimaalista erohetkeä en olisi koskaan mennyt naimisiin. 

Kun katsoo kavereita ja vaimon ystävättäriä niin kaikki ovat eronneet. Tämä on aivan naurettavaa touhua. 

Sitten kun analysoi näiden naisten kanssa niin eivät osaa edes kunnolla selittää miksi he haluavat eron?

Näin käy kun asioita tehdään fiilispohjalta ilman rationaalisuutta. Osa näistä eronneista ovat sitten kokeneet rajun elintason laskun, mutta fiilis on varmaan hyvä siellä omassa yksiössä.  Sehän lienee tärkeintä.

Olipas outo kommentti. Tottakai se on tärkeintä että fiilis on hyvä. En usko että kukaan ihminen olisi mielummin surullinen ja masentunut kivassa kämpässä, kuin onnellinen yksiössä. (Miksi se asumismuoto edes on sinulle niin tärkeää?) Se on ihan se ja sama mikä se elintaso on jos voi kuitenkin suhteessa pahoin. Et voi ostaa onnea telkkareilla ja taloilla.

Vierailija
76/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa jo eroa, sä olet vuosia katsonut lastesi kärsivän etkä ole tehnyt mitään. Miksi? Eroaminen on liian vaivalloista? Eihän se MIEHELLE ole niin tärkeää että lapset kärsii kunhan ei tarvitse mitään tehdä.

-Eri

Tämä. Miehet ei ajattele tippaakaan lastensa parasta ,kunhan vaan ei itse tarvitse pistää tikkua ristiin niiden hyväksi. MOT

Vierailija
77/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Apn ongelmahan nimenomaan oli ettei halua tulla jätetyksi. Toki nainen on jättämässä sian ja sika hätääntyi.

Vierailija
78/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin naiselle suorat sanat. Ettet tee mitään eron eteen etkä suostu mihinkään sopimuksiin. Naisen on otettava vastuu omasta käytöksestään.

Vierailija
79/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Mistä kuvittelet tietäväsi mitä olen tai en ole tehnyt? Olen tehnyt paljon, vois sanoa kaikkeni, minkä sisälukutaitoisempi jo kai tajuaisi. Kuten senkin, ettei tuo AP:n tilannekaan ole tämän joulun yllätyslahja vaan paljon pidempi juttu. Ei lapsiperhettä ihan noin vain rikota viikossa ja mielijohteesta. Tilanteeni on näillä tiedoin liki identtinen. Meillä siis se on MIEHELLE tärkeää miten lapset voivat, vaimoa ei kiinnosta kunhan ei tartte tehdä mitään.

Vierailija
80/107 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään mies ei ole huutanut minulle (paitsi isäni kun olin lapsi). Jättäisin huutavan miehen heti. Itse olen pari kertaa huutanut, kahdelle eri miehelle. Jäivät pettämisestä kiinni.