Vaimo sanoi jouluna, että haluaa erota. Mitä ihmettä teen?
Olin luullut, että meillä on asiat ihan ok, kuitenkin arki sujuu ja on kiva pieni lapsi ja teen paljon kotitöitä ja panostan perheeseen. Nyt hän kuitenkin sanoi, että haluaa erota, koska kuulemma kohtelen häntä huonosti. Sitten vain on itkenyt sen jälkeen. Asiasta ei ole voitu enempää puhua, kun hän vain itkee eikä pysty itkultaan puhumaan. Mitä ihmettä teen? Luulen, että hän on tosissaan kun itkee niin paljon. En halua, että perheemme menee rikki.
Kommentit (107)
Koeta silti puhua hänen kanssaan, vaikka häntä itkettääkin. Millä lailla huonosti kohtelet häntä? Jos et tiedä, hänen pitäisi kyllä nyt kertoa heti kun pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Pääsetkö sun toisen naisen luo?
Minkä toisen naisen? Ei ole mitään toisia naisia.
Aloittaja
Hauku että on pilannut sinun ja koko perheen joulun ja potki pihalle moinen luuska.
Vierailija kirjoitti:
Koeta silti puhua hänen kanssaan, vaikka häntä itkettääkin. Millä lailla huonosti kohtelet häntä? Jos et tiedä, hänen pitäisi kyllä nyt kertoa heti kun pystyy.
Kyllä hän kertoi, että millä lailla huonosti. Minun mielestä kyse ei ole mistään isosta asiasta enkä edes ole tarkoittanut sillä mitään pahaa.
Aloittaja
Ehdota pariterapiaa ellette muuten kykene keskustelemaan. Se on ihan hyvä käydä läpi vaikka lopuksi tulisi ero. Antamiesi tietojen valossa tuo kalskahtaa korvaan masennukselta.
Koita kysyä mitä tämä huono kohtelu on? Ilmeisesti mokasit jouluna jotain mikä on toistunut liian usein. Vaimosi on siitä varmaankin myös maininnut, mutta et jostain syystä ota asiaa tosissasi. Tuleeko mitään mieleen?
Sano sille, että lapsi on sitten viikko-viikko systeemillä heti alusta asti ja vaimo voi hankkia uuden kämpän. Ehkä se siitä tokenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän kertoi, että millä lailla huonosti. Minun mielestä kyse ei ole mistään isosta asiasta enkä edes ole tarkoittanut sillä mitään pahaa.
Aloittaja
No millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä toisen naisen? Ei ole mitään toisia naisia.
Aloittaja
Juu, juu. No pääsetkö? Jos pääset, niin ei mitään hätää. Mietit vaan, teetkö kakkosesta uuden ykkösen vai etsitkö uuden ykkösen.
Tyypillinen kiittämätön nykynainen. Koko ajan ollaan eroamassa.
Vierailija kirjoitti:
Koita kysyä mitä tämä huono kohtelu on? Ilmeisesti mokasit jouluna jotain mikä on toistunut liian usein. Vaimosi on siitä varmaankin myös maininnut, mutta et jostain syystä ota asiaa tosissasi. Tuleeko mitään mieleen?
No noin se suunnilleen meni, mutta en ole tajunnut, että kyse on ollut hänestä oikeasti isosta asiasta, vaikka on pari kertaa aiemmin asiasta sanonut. Mutta millä ihmeellä saan tämän eron peruttua vielä? Enkä ymmärrä miksi kukaan haluaa rikkoa perhettä jonkun niin pienen asian takia.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Selkeästi naisesi mielestä on. Uskallatko paljastaa mikä asia on kyseessä? Ellei kyseessä ole sinulle iso asia voinet pyytää anteeksi ja muuttaa tapasi? Hormonitkin voivat aiheuttaa ylimitoitetun reaktion asiaan, joka ei muuten olisi naisellekaan niin iso.
Minä en tuollaista itkupilliä katselisi.
Valitettavasti usein ei ole mitään tehtävissä, jos nainen on päässyt jo siihen pisteeseen, että tahtoo eron. Se voi olla pitkä prosessi jota ei tässä vaiheessa välttämättä saa enää pysäytettyä.
Pyrkisin kyllä kyselemään hieman anteeksipyytävään sävyyn, että voisiko hän selittää millä tavoin olet loukannut häntä, kun ei ole ollut tarkoitus niin tehdä ja olet pahoillasi. (Tiedän että on vaikeaa olla pahoillaan kun ei tiedä mitä on tehnyt, mutta olet varmaan kuitenkin pahoillaan tästä tilanteesta.)
Missään tapauksessa älä sano "olen pahoillani että susta tuntuu tolta", se kuulostaa kuulijan korvassa samalta kuin "olen pahoillani että sekoilet tolla tavalla".
Sanoipa nainen mitä vaan, älä suutu tai vänkää. Väitellä ehtii sitten, jos saat tilanteen tasoittumaan.
Ehdota pariterapiaa. Jos vaimo suostuu, ala heti järjestää sitä oma-aloitteisesti, kysy toki onko hänellä toiveita asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille, että lapsi on sitten viikko-viikko systeemillä heti alusta asti ja vaimo voi hankkia uuden kämpän. Ehkä se siitä tokenee.
Omistetaan tämä asunto puoliksi ja vaimo kyllä tietää, että hänellä ei ole rahaa lunastaa minua tästä ulos ja ostaa koko asuntoa yksin itselleen, ei hän varmastikaan kuvittele että voisi tähän jotenkin jäädä.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noin se suunnilleen meni, mutta en ole tajunnut, että kyse on ollut hänestä oikeasti isosta asiasta, vaikka on pari kertaa aiemmin asiasta sanonut. Mutta millä ihmeellä saan tämän eron peruttua vielä? Enkä ymmärrä miksi kukaan haluaa rikkoa perhettä jonkun niin pienen asian takia.
Aloittaja
Vaimollesi asia ei ole pieni vaan iso. Mikset ole aiemmin keskustellut asiasta jos siitä on huomautettu jo useamman kerran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistetaan tämä asunto puoliksi ja vaimo kyllä tietää, että hänellä ei ole rahaa lunastaa minua tästä ulos ja ostaa koko asuntoa yksin itselleen, ei hän varmastikaan kuvittele että voisi tähän jotenkin jäädä.
Aloittaja
ehkäpä sillä on jo uusi varakkaampi mies katsottuna.
No mikä se asia nyt on? Sohva haisee perseelle?
Haiskahtaa provolta kun pihtaat tietoa.
Kerros nyt mikä se "pieni asia" on, niin me kerrotaan, onko se oikeasti iso asia vai kertoiko vaimo sulle vain jäävuoren huipun tai sen ns. viimeisen korren, joka sai kamelin selän katkeamaan.