Vaimo sanoi jouluna, että haluaa erota. Mitä ihmettä teen?
Olin luullut, että meillä on asiat ihan ok, kuitenkin arki sujuu ja on kiva pieni lapsi ja teen paljon kotitöitä ja panostan perheeseen. Nyt hän kuitenkin sanoi, että haluaa erota, koska kuulemma kohtelen häntä huonosti. Sitten vain on itkenyt sen jälkeen. Asiasta ei ole voitu enempää puhua, kun hän vain itkee eikä pysty itkultaan puhumaan. Mitä ihmettä teen? Luulen, että hän on tosissaan kun itkee niin paljon. En halua, että perheemme menee rikki.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt voitteko käydä jollain ulkopuolisella juttelemassa tilanteesta (terapeutti).
Ainoa joka tarvitsee terapiaa on ap. Hän on itse rikkonut perheensä ja vaimonsa mielenterveyden huutamalla, eli käyttämällä henkistä väkivaltaa.
Ihmeellinen yleistys.
Miksi huudat yhtään kertaa rakkaimmallesi ja pienen lapsesi äidille? Oletko nyt edes rehellinen huutamisesi määrässä? Vai onko huutaminen vaimolle yleensäkin tapasi viestiä, kun et edes ole huomannut huutavasi?
Oletko sitä mieltä, että voit jatkuvasti tehdä asioita, joista toiselle tulee paha mieli? Pyydätkö anteeksi, kun olet huutanut? Miten huutamisesi on parantanut elämäsi laatua?
Olisiko itsekasvatuksen paikka?
Kysy äidiltäsi ja vaimosi äidiltä, saatko huutaa vaimollesi.
Jos mahdollinen ero toteutuu, muista kertoa tapaamillesi uusille puolisoehdokkaille, että tapanasi kommunikoida naisten kanssa huutaa heille ja ex lähti sen takia. - Näet sitten, miten lujaa nainen pystyy katoamaan horisontin taa :D
Kenenkä mies kohtelee vaimoaan aina hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huudetaan niin, ettei "tarkoiteta sillä mitään pahaa"? Kysyn vaan.
Joskus kun keittää yli niin ääni nousee, kyllä minä sen myönnän.
Aloittaja
Vaimosi kokee, että sun kanssa on raskasta ja pelottavaa elää, kun sulla saattaa "keittää yli". Tällainen reagointi johtaa just siihen että nainen ei uskalla kertoa sulle jos joku on huonosti, kun rankaiset siitä käyttäytymällä pelottavasti ja ikävästi.
Vaimo on varmaan myös tajunnut, että ei halua pakottaa lastaan katselemaan kun isä huutaa äidille.
Jos oikeasti haluat pitää perheen kasassa, niin lähdette yhdessä terapiaan opettamaan sulle, miten voit olla huutamatta (ja suuttumatta, koska se suuttuminen siinä oikeasti on ahdistavaa).
Oletan tässä että suutut ihan turhista asioista, ei esim. lapsen turvallisuuteen liittyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen syy mitä miehet ei yleensä tajua! Eli vaimo ei enää rakasta sinua ja piste. Liitto on vaimon mielestä loppuun eletty ja koska tunteet kuolleet, hän haluaa lähteä siitä. Hyvä ratkaisu!
Täh? Siis tuonko takia porukka eroaa? Tottakai rakkaus muuttuu kumppanuudeksi, mutta että odotetaan vuosia kestävää rakkautta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros nyt mikä se "pieni asia" on, niin me kerrotaan, onko se oikeasti iso asia vai kertoiko vaimo sulle vain jäävuoren huipun tai sen ns. viimeisen korren, joka sai kamelin selän katkeamaan.
Vaimon mukaan huudan hänelle tyhjästä ja pienistä asioista. Minun mielestä taas en huuda melkein koskaan ja jos olen joskus huutanut niin en ole tarkoittanut sillä pahaa.
Aloittaja
Huutaminen on henkistä väkivaltaa. Vakavasti fyysisesti väkivaltainenkaan ei ole omasta mielestään yhtään väkivaltainen. Vankilatkin ovat täynnä omasta mielestään syyttömiä ihmisiä. Väkivalta on erittäin painava syy erota.
No ei kai se huutaminen nyt mitään väkivaltaa ole. Koskaan en ole häntä lyönyt tai mitään sellaista. Mutta tärkein kysymys on se, että miten saan tämän eron peruttua! En halua, että perheeni menee rikki!
Aloittaja
Jos olet tuota mieltä, etkä kykene näkemään huutamista henkisenä väkivaltana, niin valitettavasti mitään ei ole tehtävissä. Kumpi on tärkeämpää: Saada pitää tuo mielipide vai saada pitää perhe?
Pyydä vaimoltasi anteeksi huutamisesi tai mitä se nyt sitten olikaan. Kerrot, ettet ole lyönyt vaimoasi. Mutta miten on ns. henkisen väkivallan käyttäminen? Jos kyse on pelkästä huutamisesta, voihan olla, että vaimosi on lapsena pelännyt huutavaa aikuista, mikä nyt myöhemmin vaikuttaa häneen voimakkaasti.
Niin tai näin, toivon teidän saavan asianne kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen syy mitä miehet ei yleensä tajua! Eli vaimo ei enää rakasta sinua ja piste. Liitto on vaimon mielestä loppuun eletty ja koska tunteet kuolleet, hän haluaa lähteä siitä. Hyvä ratkaisu!
Täh? Siis tuonko takia porukka eroaa? Tottakai rakkaus muuttuu kumppanuudeksi, mutta että odotetaan vuosia kestävää rakkautta??
Tottakai odotetaan vuosia kestävää rakkautta. Vuosia kestävää alkuhuumaa, ihastumista, suurin osa ei odota. Rakkaus ja ihastumisen huuma ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros nyt mikä se "pieni asia" on, niin me kerrotaan, onko se oikeasti iso asia vai kertoiko vaimo sulle vain jäävuoren huipun tai sen ns. viimeisen korren, joka sai kamelin selän katkeamaan.
Vaimon mukaan huudan hänelle tyhjästä ja pienistä asioista. Minun mielestä taas en huuda melkein koskaan ja jos olen joskus huutanut niin en ole tarkoittanut sillä pahaa.
Aloittaja
Huutaminen on henkistä väkivaltaa. Vakavasti fyysisesti väkivaltainenkaan ei ole omasta mielestään yhtään väkivaltainen. Vankilatkin ovat täynnä omasta mielestään syyttömiä ihmisiä. Väkivalta on erittäin painava syy erota.
No ei kai se huutaminen nyt mitään väkivaltaa ole. Koskaan en ole häntä lyönyt tai mitään sellaista. Mutta tärkein kysymys on se, että miten saan tämän eron peruttua! En halua, että perheeni menee rikki!
Aloittaja
Et mitenkään? Se juna meni jo senkin raivo huutaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsetkö sun toisen naisen luo?
Minkä toisen naisen? Ei ole mitään toisia naisia.
Aloittaja
Aina on toinen nainen varalla. Mitä sää höpötät?
Ei ole kaikilla. Miten ap:lla vois olla, kun ei erosta tiennyt eikä edes tahdo erota. Älä puhu hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Minun. 22 vuotta yhteistä polkua takana ja kertaakaan ei ole kumpikaan toiselle huutanut. Riitoja on ollut mutta keskustellen niistäkin on yli päässyt. Paljon läheisyyttä ja seksiä yhä edelleenkin, 22 vuoden yhteiselon ja neljän yhteisen lapsen jälkeen. Arjen pieniä huomionosoituksia ja romantiikkaa.
Nainen yrittää kouluttaa uhkaamalla erolla. Et anna periksi.
Vierailija kirjoitti:
Hep _o/
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni. Jo yli 30 v. Jos on huutoa ja riitaa kannattaa tosiaan pistää lusikat jakoon suosiolla.
Ja sekö ei sitten ole henkistä väkivaltaa, kun ap:n vaimo haluaa hajottaa perheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huudetaan niin, ettei "tarkoiteta sillä mitään pahaa"? Kysyn vaan.
Joskus kun keittää yli niin ääni nousee, kyllä minä sen myönnän.
Aloittaja
Vaimosi kokee, että sun kanssa on raskasta ja pelottavaa elää, kun sulla saattaa "keittää yli". Tällainen reagointi johtaa just siihen että nainen ei uskalla kertoa sulle jos joku on huonosti, kun rankaiset siitä käyttäytymällä pelottavasti ja ikävästi.
Vaimo on varmaan myös tajunnut, että ei halua pakottaa lastaan katselemaan kun isä huutaa äidille.
Jos oikeasti haluat pitää perheen kasassa, niin lähdette yhdessä terapiaan opettamaan sulle, miten voit olla huutamatta (ja suuttumatta, koska se suuttuminen siinä oikeasti on ahdistavaa).
Oletan tässä että suutut ihan turhista asioista, ei esim. lapsen turvallisuuteen liittyvistä.
Näin juuri. Huutajan kanssa on raskasta elää. Eikä halua sellaista perhemallia lapsilleen siirtää. Ero täälläkin mielessä. T: Huutajan vaimo.
Nyt kiireesti peilin eteen. Johan tuo jo kertoo eniten sinusta itsestäsi että haluat vain saada eron peruttua keinolla millä hyvänsä, kuin että olisit oikeasti kiinnostunut vaimon hyvinvoinnista.
Eroa et saa itse peruttua enää millään, vaimo sen tekee jos on tehdäkseen. Et voi muuta kun mennä itseesi ja yrittää jatkossa olla parempi ihminen.
Hommaat muikkelin tai pari. Vai oletko köyhä ja ruma ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ja sekö ei sitten ole henkistä väkivaltaa, kun ap:n vaimo haluaa hajottaa perheen?
Kyllä. Mies joutuu vielä pyytämään anteeksi asiasta huutamista ja nainen voi jatkaa käytöstään.
Minä erosin aikoinaan, koska ex-mieheni halusi määrätä kaikesta ja huusi minulle, kun asiat eivät menneet juuri pillinsä mukaan. Inhoan huutoa ja jopa kovaääniset ihmiset ovat mielestäni vastenmielisiä. Huutaminen ei ole pikkuasia!