Mitä sait Joululahjaksi mieheltäsi?
Hukuttiko miehesi sinut ihaniin ajatuksella hankittuihin lahjoihin? Vai onko miehesi unohtanut lahjat kiireisen arjen keskellä, ja ostanut kenties hätäpäissään prismasta nipun sukkia ja käärinyt ne paperiin. Kolmas miestyyppi joka on toivottavasti harvinaisin, ei huomioinut sinua lainkaan?
Kommentit (283)
Pieneksi taitellun ison setelin.
Kattilan ja villasukat. Tarpeellista, ei turhaa roinaa, tykkäsin!
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan ole saanut minkäänlaista lahjaa mieheltäni, en jouluna, en syntymäpäivänä tai minään muunakaan "pienempänä" juhlapäivänä. n..
Johtuuko se siitä, että miehesi on pihi?
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Aina jotenkin yhtä kiusallista, vietetään sukujoulua ensin miehen suvun luona ja sitten minun suvun luona. Molemmissa paikoissa lahjojen jako ja minä ainoana en saa yhtään pakettia tai sitten joku suklaarasia anopilta. Aina jossain vaiheessa joku havahtuu ja kysyy "Etkös sinä saanut yhtään lahjaa?" tai kuten tänä vuonna äitini kysyi mieheltäni "Mitä ostit vaimolle lahjaksi?", johon miehen iloinen vastaus "En mitään!". Pakko vaan hymyillen katsella kun sisarukset puolisoineen avaavat toisiltaan saatuja lahjoja.
Itse toki olen aina huomioinut miestäni lahjoilla. Tänäkin vuonna ostin kalliin harrastukseen liittyvän lahjan + yhden toisen pienemmän jutun, mitä oli toivonut. Aattoillan saikin katsella miehen iloa ja hypetystä omasta lahjastaan.
Ja ei auta suora puhe. Olen miehelle kertonut, miten ikävältä tuntuu kun koskaan ei huomioida ja kertonut esimerkkejä mitä toivoisin lahjaksi, jos ei meinaa itse keksiä. Itse ainakin huomion lahjalla itselleni tärkeitä ihmisiä, jopa koira saa oman paketin. Se on yksi tapa osoittaa, että välitän.
Mutta kun miestä ei kiinnosta niin ei. Tämä on jatkunut siis koko suhteemme ajan. En kertaakaan ole saanut minkäänlaista lahjaa mieheltäni, en jouluna, en syntymäpäivänä tai minään muunakaan "pienempänä" juhlapäivänä. Mies kyllä kertoo aina minulle mitä toivoo itse lahjaksi.
Miehessä on sitten onneksi paljon muita hyviä puolia, muuten voisi tämä huomiomattomuus kyrsiä vähän enemmänkin..
Miksi ostat miehellesi lahjoja?
Siis ei noin. Jos toinen ei osta lahjoja, et sinäkään osta hänelle lahjoja.
Osta vaikka itsellesi lahja. Sovitte että molemmat voi ostaa itselleen lahjan.
Kaupunkiloman täysylöspidolla ja rintakorun.
Sovimme, ettei osteta lahjoja toisillemme, sillä tänä vuonna olemme laittaneet 2,5 miljoonaa € uuteen taloon ja sen sisustamiseen. Talo oli lahja meille kummallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkkitrukin
Mikä on minkkiTRuki?
Ei se ollut minkkitruki, vaan minkkitrukki. Kai tiedät, mikä trukki on? Sillä viedään minkkejä häkeissään paikasta a) missä ne kasvatetaan paikkaan b) missä ne nahotaan eli tapetaan ja otetaan nahka pois. Jos on turkistuottajaperhe, niin minkkitrukki on siellä ihan ok, käytännöllinen lahja vaimolle.
Kiinnostavan kirjan ja elokuvaliput ja -viinit Kallion Rivieraan. <3
Sain supistajan (full) remariin ja pussillisen pulmapelejä. Olin hyvin tyytyväinen lahjoihini :)
Otsalampun, superhyvän sellaisen.
En yhtään mitään. Ite annoin hänelle pitlät kalsarit.
Vierailija kirjoitti:
Otsalampun, superhyvän sellaisen.
Olen sama, joka kertoi aiemmin saaneena tehokkaan taskulampun sekä otsalampun lahjaksi
Olen älyttömän tyytyväinen ja molemmat lahjat tulevat heti käyttöön.
Sarjakuvia. Niitä olin myös toivonut.
Ihanan romanttisen kosmetiikkapakkauksen: 2 palaa Sunlight saippuaa, putkilon Tummelia ja upouuden hammasharjan. JA talvirenkaat polkupyörään, asennettuina! Mies ajattelee minua päästä varpaisiin!
En yhtään mitään. Minä ostin miehelle uuden puhelimen ja lehden vuosikerran.
Minä olen meidän perheessä se, joka tienaa, mies on työttömänä. Mutta olisihan tuo voinut jotain halpaa edes hankkia. Ei se hinta vaan se ajatus, että välittää...
En mitään, kuten en aiempinakaan jouluina tai synttäreinä tai muina merkkipäivinä. Kyllähän tää syö ihmistä, kun ei sen vertaa halua puolisoaan muistaa. Itse oon kokeillut ostaa lahjoja, olla ostamatta, puhua ja olla puhumatta, mutta mies on ja pysyy sikana. :( Enkä edes kaipaisi timantteja tai merkkilaukkuja tmv.
Miksi ihmeessä mä tätä kestän?
Todella kurjaaa kun miehesi ei huomioi sinua mitenkään lahjoilla. oma isäni oli aikoinaan samanlainen, sukujuhlissa äiti ainoana kenen mies ei huomioinut ja kun sitten jätti ostamatta miehelleen lahjan niin sai kuulla kuinka on vittumainen akka. kun erosivat ja eroprosessi oli käynnissä niin silloin kyllä lahjoja sateli....
mä ehdottaisin, että ostaisit itsellesi ensi vuonna lahjoja niillä rahoilla mitä yleensä mieheesi satsaat.
tsemppiä!