Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!
Oltiin yhdessä päätetty että lapsi saa miehen sukunimen ja minä saan päättää etunimet. Nyt kun olen päättänyt niin mies alkoi känkättää ettei tuollaista voi laittaa. Kyseessä on vähän erikoisempi luontonimi ja toinen nimi perinteinen kansainvälinen tytön nimi.
Onko mielestänne miehellä oikeus känkättää enää tässä vaiheessa kun oli jo päätetty että minä saan valita nimen? Tästä saatiin sitten ilmiriita näin joulun alla ja mies ei tule edes syömään. Mököttää makkarissa. Kertokaa mielipiteenne!
Kommentit (310)
Olisko lyhenne Pyella? Kuulostaa vähän kreikkalaiselta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Käpy tulee nimeksi niin huomioi se, että oikea tavutus erisnimelle on "Käpyn".
Käpyel tai Käpyell ovat mielestäni erittäin erikoisia ja suoraan sanottuna kummallisia. On olemassa joitain nimiä, jotka kuullessani mietin ensimmäisenä, että mitä vanhemmat mahtoivat ajatella. Käpyell olisi juuri sellainen nimi. Ihminen nimen takana jäisi alkuhämmästykseni alle. El-päätteiset nimet ovat usein kansainvälisiä raamatullisia miehen nimiä. Esim. Mikael, Daniel, Gabriel, Samuel. El on hebreaa ja tarkoittaa "Jumalaa".
Käpyel = Jumalainen Käpy :DDD
Kuulostaa uudelta jumalalta Lentävän Spagettihirviön rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Luontonimet on yleensä kaikki kauniita niin en ymmärrä miten joku niistä voisi edes olla ruma miehen mielestä.
Tai no, kunhan ei nyt ole sit joku Mesi, Nietos, Merikeiju tai Myrtti :)
Myrtti on oma suosikkini <3
Eikö mikään muu luontonimi mitenkään kävisi? Jos Pinja ei käy, niin miten olisi:
Pihla Sydänkäpy Elle
Vilja Sydänkäpy Elle
Lilja Sydänkäpy Elle
Missään nimessä ei pelkkää Käpyä nimeksi.
pidäthän Munsalan kansallispukua ristiäisissä??
Oon pahoillani.. mutta käpy? :’D Mulla itellä pääs vähän nauru täällä, (anteeksi eihän sitä oikeasti saisi)
niin mitenköhän ne muut lapset tarhassa ja varsinkin koulussa tohon reagoi..? Ja lapset valitettavasti osaa olla hyvinkin julmia. Ja ennen kaikkea mitä lapsi ite tuumaisi nimestään. Koska sinulla on henkilökohtaisesti tunnearvoa sanalle käpy ei tarkota, että lapsellasi on samanlaista arvostusta sanaa kohtaan tai, että hän koskaan oppisi arvostamaan. Suosittelen oikeasti kaikella lämmöllä ja rakkaudella miettimään uudelleen nimeä, vaikka kuinka itse pidät siitä. Teetä vaikka joku koru hänelle tai itsellesi jossa on käpy tai muuta vastaavaa vaikka, jos koet sen tärkeänä ja haluat jotain siitä muistuttamaan. :) Hyvää joulua! :)
Sit sitä aletaan kutsumaan Käpyelin.... Vaihdetaan vielä toi K kirjain H:ksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käpy on sinusta niin kaunis nimi niin vaihda se itsellesi nimeksi!!
Ja kuten mainostat Käpy nimestä saisit hauskan tarinan kerrottavaksi lapselle. Voit kertoa sen tarinan vaikka et antaisikaan tuota nimeä lapselle.
Ja en oikein usko että lapsi arvostaisi yhtä hauskaa tarinaa enemmän kuin normaalia nimeä josta ei kiusata/ tule ongelmia normaali elämässä.
Minulla on semmoinen periaate, että vanhempani on minulle nimen vaivalla keksineet ja kunnioitan heitä sen verran etten nimeäni vaihda pois.
Ap
Loppuu sitten se kunnioittamisen perinne sinuun.
Ajattele sitä 15 v. Sydänkäpyäsi. Se vihaa sua.
Tämän on pakko olla trolli. Mitä ihmettä tarkoittaa KÄNKÄTTÄÄ? Ja KÄPY? Ei jumankauta.
Oravalla puussa **** oli suussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luontonimet on yleensä kaikki kauniita niin en ymmärrä miten joku niistä voisi edes olla ruma miehen mielestä.
Tai no, kunhan ei nyt ole sit joku Mesi, Nietos, Merikeiju tai Myrtti :)Myrtti on oma suosikkini <3
Harry Potterissa on haamuhahmo Murjottava-Myrtti, joka asuu vessassa ja sukeltelee pytyn kautta viemäriin kaivatessaan liikuntaa...
Toi Käpyelin on hyvä, ota se jos tulee poika. Kuulostaa pieneltä erektiolta. Teini-ikäinen kiittää! :)
Vierailija kirjoitti:
kerro nyt se raskausmuisto niin päästään naureskelemaan lisää
Veikkaan että on tippunut suurehko käpy päähän ja sen kopsahduksen seurausta on tämä nimisekoilukin.
Vierailija kirjoitti:
Nimi on minusta täysin Suomeen käyvä Käpy Elle. Tuolla Käpy- nimellä on minulle hyvin henkilökohtainen merkitys ja muisto raskausajalta. Sitä en haluaisi muuttaa miehen mielipiteen takia. Minusta Käpy Ellen vaihtamista ei voi perustella sillä ettei olisi suomalainen. Mietin tuota alunperin yhdistelmänimenä Käpy-Elle, lapsi saisi sitten vanhempana päättää lausutaanko nimi kuten kirjoitetaan, vai pikemminkin Käpyell. Tästä mies ei suostu edes keskustelemaan kanssani. Meillä on molemmilla perinteiset nimet tyyliin Laura ja Marko niin miehen mielestä Käpy-Elle ei sopisi yhteen niiden kanssa. Minulle yhteensopivuus meidän vanhempien nimien kanssa ei ole kynnyskysymys. Sukunimi on tavallinen nen-päätteinen, että siihen mielestäni sopii hyvin.
Ap
Tuskin menee lautakunnassa läpi. Ei huolta!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat näemmä Käpy Elleä vastaan :( Ettekö mitenkään voisi kuvitella Käpyä nimeksi? Sopisiko joku muu nimi paremmin yhdistelmänimeen Kävyn perään? Kuten Käpy-Nina? Lausuttaisiin Käpyniina. Käpy olisi tärkeä saada kutsumanimeksi. Pinja ei käy koska miehellä on Pinja niminen lähisukulainen.
Ap
Usko jo.. Ei, ei ja ei.. Unohda jo se helvetin käpy tai multa palaa käpy
Miten ois Kurppa (lintulaji) Ellen
Vierailija kirjoitti:
Nimi on minusta täysin Suomeen käyvä Käpy Elle. Tuolla Käpy- nimellä on minulle hyvin henkilökohtainen merkitys ja muisto raskausajalta. Sitä en haluaisi muuttaa miehen mielipiteen takia. Minusta Käpy Ellen vaihtamista ei voi perustella sillä ettei olisi suomalainen. Mietin tuota alunperin yhdistelmänimenä Käpy-Elle, lapsi saisi sitten vanhempana päättää lausutaanko nimi kuten kirjoitetaan, vai pikemminkin Käpyell. Tästä mies ei suostu edes keskustelemaan kanssani. Meillä on molemmilla perinteiset nimet tyyliin Laura ja Marko niin miehen mielestä Käpy-Elle ei sopisi yhteen niiden kanssa. Minulle yhteensopivuus meidän vanhempien nimien kanssa ei ole kynnyskysymys. Sukunimi on tavallinen nen-päätteinen, että siihen mielestäni sopii hyvin.
Ap
Hitto että repesin! Mun kissan nimi oli Käpy, se oli kolli. Hyvä provo. 4/5
Jos on sovittu, että saat päättää ja olisit päättänyt antaa lapsellesi suht. normaalin luontoon liittyvän nimen vaikkapa nyt Meri-Tuuli, miehellesi asian pitäisi olla ok.
Jos nimi on sitä luokkaa, että lapsi ja kaikki muutkin häpeävät nimeä niin ymmärrän miestäsi varsin hyvin. Tällöin miehesi mielestäni ajattelee vain lapsen parasta, sopimuksesta huolimatta.
Muurahaiskäpy