Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!
Oltiin yhdessä päätetty että lapsi saa miehen sukunimen ja minä saan päättää etunimet. Nyt kun olen päättänyt niin mies alkoi känkättää ettei tuollaista voi laittaa. Kyseessä on vähän erikoisempi luontonimi ja toinen nimi perinteinen kansainvälinen tytön nimi.
Onko mielestänne miehellä oikeus känkättää enää tässä vaiheessa kun oli jo päätetty että minä saan valita nimen? Tästä saatiin sitten ilmiriita näin joulun alla ja mies ei tule edes syömään. Mököttää makkarissa. Kertokaa mielipiteenne!
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehellä olisi MITÄÄN OIKEUTTA ETUNIMEEN? Laki on estänyt iäisyyden naisen sukunimen jatkumisen, joten miksi puolustatte miestä? Miehen sukunimi annetaan aina, eikä naiset siitä kiukuttele. Naiset vaihtavat lähes kaikissa maissa aviomiehen nimeen, vaikka se haittaa naisen tunnistautumista ja uraa. Miehet eivät teidän panojen eteen tekisi vastaavaa, todellakaan.
Noloa olla miehen puolella. Omassa perheessäni ukolla ei ole mitään sananvaltaa nimiin. Mitäs kaikki perheet alistavat naisia, meidän perheessä käytetään VAPAATA VALINTAA vähän toisin ;) Meillä alistetaan miestä ;) Mitäs siihen sanotte, kanat?
'
No nyt sanoisin että tuli huoli miehestäsi. Pitäisikö tehdä miehensuojeluilmoitus, vai tulla pelastavana enkelinä vapauttamaan se tuollaisen tyrannin otteesta?
Huhhuh, mikä ketju. Toivottavasti on provoa, sillä tämä oli hyvin viihdyttävää. Käpyell? Käpy Elli? Käpynina? Jos olet tosissasi, niin tämä ketju on hyvin surullinen. Käpyell? Ei edes tiedä mistä lähtisi purkamaan tuota kammotusta. Kaikki käpy-elli ja käpy-niina kuulostaa kylähyllyiltä ja haukkumanimiltä. Käpyell? Eih, toi nimi on kuin huono suomimuunnos jollekin Dallasin hahmolle.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, mikä ketju. Toivottavasti on provoa, sillä tämä oli hyvin viihdyttävää. Käpyell? Käpy Elli? Käpynina? Jos olet tosissasi, niin tämä ketju on hyvin surullinen. Käpyell? Ei edes tiedä mistä lähtisi purkamaan tuota kammotusta. Kaikki käpy-elli ja käpy-niina kuulostaa kylähyllyiltä ja haukkumanimiltä. Käpyell? Eih, toi nimi on kuin huono suomimuunnos jollekin Dallasin hahmolle.
Kylähullulta piti olla. Hiton autocorrect.
Niin ja mitä on känkättää? Todella ärsyttävä sana.
Itse en tajua miten joku ( suurin osa) antaa lapselle miehen sukunimen eikä omaansa. Aika iso osa liitoista päättyy eroon ja todella isossa osassa eroperheistä äiti on se, joka kantaa lapsista päävastuun eron jälkeen. Itse pidin naimisiin mennessä oman nimeni, ja olin eron jälkeen hyvin iloinen siitä, että lapsetkin olivat minun nimelläni. Ei tarvitse katsoa eksän nimeä ovessa, ja muutenkin.
Itse asiasta: minusta etunimi on sellainen, jonka pitäisi olla kiva molempien vanhempien mielestä, sillähän lasta kuitenkin kutsutaan ja se on puheissa esillä joka ikinen päivä.
Tehkää siis niin, että lapselle tulee sinun sukunimesi ja päätätte yhdessä molemmille mieluisan etunimen. Kompromisseja sitten vaikka toisen ja kolmannen nimen kanssa niin kaikki saa haluamansa.
Toivottavasti tää on trolli, mun on ihan pakko oman mielenrauhan vuoksi uskoa näin.
Sieluni silmin näen lapsen ensimmäisenä päiväkotipäivänä, kun isä mutisee: tässä meidän pikku... Käpyel ...
Häpyell tulee mieleen ja siitä joku vaginanhoitomainos "intiimivaivoihin häpyell"
Voi miettikää nyt vielä nimeä!
Jos ensimmaisen nimeksi on pakko laittaa Käpy, niin ainakin toinen nimi pitaisi olla joku muu kuin Elle. Myos joku luontoaiheinen. Esim. Vihta. Sopisiko miehellesi Käpy Vihta? Tai Vihta-Käpyelin?
Entäs suomalaisittain Käpy-Elli?
Käpyel sopisi minusta ainastaan, jos hänellä olisi kaksoisveli nimeltä Rafael. Rafael ja Käpyel.
AndyMcCoys kirjoitti:
jos nainen puhuu miehestä "känkätttäjänä" niin ei voi sanoa että on kovin terve perhe teillä muutenkaan, ei tuollaista akka jaksas katsoa. mies se on päälllikkö talossa
Käyttäytyisi sitten kuten päällikön kuuluu, ei hovinarria kohdella päällikkönä
Pitäisikö lapsella olla isäsi sukunimi;D D D
Mut kuulemma halusi äiti nimetä koko raskauden ajan Jermiinaksi. Synnytyksen jälkeen mieli muuttui, ja musta tulikin melkein Efrasyne. O_O LUOJAN KIITOS isä ei moisiin hirvityksiin taipunut, vaan sain loppuviimeksi ihan nätin ja normaalin nimen--pidän tätä kokolailla ainoana positiivisena asiana, minkä isäni ikinä teki. :D Joten katso sitä käpyäsi ja mieti, haluatko häneen pitää yhteyttä vielä kahdeksannentoista syntymäpäivän jälkeen, kun hän nimensä pääsee muuttamaan...
Tää on ihan paras keskustelu - huutonaurua koko yön. Meinasi jäädä kinkku paistamatta kun hirnuin mikron ääressä läpi yön.
"Käpy-elli" - alholisoitunut naisdeeku ja kaikki muut vastaavat. Jatkakaa vaan samaan malliin, lol lol lol lol
Onko se lapsi tyttö? Jos ei, niin ei sille voi tytön nimeä laittaa, ja kaikki luontoaiheiset nimet on typeriä, jos nimi tarkoittaa jotain siitä voidaan vääntää jos jonkinlaista läppää läpi elämän, eikä kaikki ole kivoja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tyttöni kuoli, niin menin Käpy nimiseen surutyhmään. Vertaistuki. Tuskin haluat lapsellesi lapsensa menettäneiden sururyhmän nimeä?
Googleta jos et usko.En haluakaan, siksi annan lapseni nimeksi Käpyell.
Ap
Ja aina saa olla selittämässä, että oon Käpyell kahdella ällällä. Käpy tai Käpyell, yhtä kamalia.
Jos kävyt on sulle tärkeitä, tee niistä vaikka koristeita kotiisi ja kerro sitten tarina lapsellesi. Älä anna nimeksi.
Minkä tahansa nimen Käpyyn liittää, se kuulostaa jonkun hullun kävynkerääjän lisänimeltä. Käpy-Miina = vähän hassahtanut käpyjä keräilevä Miina.
lumilapio puolieirikki virtanen...
joo ei, joku raja se on lapsen etunimilläkin