Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!

Vierailija
23.12.2018 |

Oltiin yhdessä päätetty että lapsi saa miehen sukunimen ja minä saan päättää etunimet. Nyt kun olen päättänyt niin mies alkoi känkättää ettei tuollaista voi laittaa. Kyseessä on vähän erikoisempi luontonimi ja toinen nimi perinteinen kansainvälinen tytön nimi.
Onko mielestänne miehellä oikeus känkättää enää tässä vaiheessa kun oli jo päätetty että minä saan valita nimen? Tästä saatiin sitten ilmiriita näin joulun alla ja mies ei tule edes syömään. Mököttää makkarissa. Kertokaa mielipiteenne!

Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!

Vaihtoehdot

Kommentit (310)

Vierailija
241/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko musumatto?

Vierailija
242/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle Hilma Kyllikki Onerva ja pojalle Ilmari Väinö Kyösti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se lapsi tyttö? Jos ei, niin ei sille voi tytön nimeä laittaa, ja kaikki luontoaiheiset nimet on typeriä, jos nimi tarkoittaa jotain siitä voidaan vääntää jos jonkinlaista läppää läpi elämän, eikä kaikki ole kivoja juttuja.

Mun nimi on pilvi ja kaikki vitsit mitä kuullut on tuoneet vaan iloa elämään.  : )  Mut joo, Käpy on ehkä sitä luokkaa että kannattaa pitää hellittelynimenä/perheensisäisenä kutsumanimenä. 

Vierailija
244/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi on minusta täysin Suomeen käyvä Käpy Elle. Tuolla Käpy- nimellä on minulle hyvin henkilökohtainen merkitys ja muisto raskausajalta. Sitä en haluaisi muuttaa miehen mielipiteen takia. Minusta Käpy Ellen vaihtamista ei voi perustella sillä ettei olisi suomalainen. Mietin tuota alunperin yhdistelmänimenä Käpy-Elle, lapsi saisi sitten vanhempana päättää lausutaanko nimi kuten kirjoitetaan, vai pikemminkin Käpyell. Tästä mies ei suostu edes keskustelemaan kanssani. Meillä on molemmilla perinteiset nimet tyyliin Laura ja Marko niin miehen mielestä Käpy-Elle ei sopisi yhteen niiden kanssa. Minulle yhteensopivuus meidän vanhempien nimien kanssa ei ole kynnyskysymys. Sukunimi on tavallinen nen-päätteinen, että siihen mielestäni sopii hyvin.

Ap

Siis "Käpy Elle"? Siis ihan oikeasti? Ei sitten järjen häivääkään nimen vallinnassa! Herran Jumala?! Voi mies parkaa...  Nyt täytyy sääliä kyllä miestä, että miten sekopäisen vaimon meni itselleen hankkimaan. No sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
245/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käpy Elle" on sanamuunnos sanasta "K.y.r.p.ä K.a.l.l.e."

Tuota sanamuunnosta lapsesi sitten kuulee 70 vuotta.

"Kiitos äiti."

Vierailija
246/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi päättää lapsen nimestä, sekä muistakin kotitalouteenne liittyvistä asioista, sinä olet tuolla naurettavalla nimikeksinöilläsi ja kitinöilläsi osoittanut sen ettei sinulle ole kykyä ajatella järkevästi vielä moneen moneen vuoteen :)

Vierailija
247/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinulla on tavallinen nimi. Kai ymmärrät että käpy nimellä altistat lapsen koulukiusaamiselle, pienennät mahdollisuudet kansainväliselle uralle ja saat kaikki luulemaan että sinulla on poika?

Vierailija
248/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy?? Ei helkkari, mietin just eilen illalla mikä on naurettavin luontonimi jonka olen kuullut ja Käpy vei kirkkaasti voiton. Heh

Vierailija
249/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Säälikää lastanne ja valitkaa kunnollinen nimi.

Vierailija
250/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kansainvälisesti lausutaan Kapu.

Vierailija
251/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapu Elle.

Vierailija
252/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla eilisen päivittelyn jälkeen katsomaan, miten tämä on edennyt. Olen sydänjuuria myöten järkyttynyt ap:n harkintakyvyn puutteesta. KÄPY!!!!!

Vierailija
253/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä nimi keksitty. Lapsiparka. Ellen on kiva nimi, koitappa nyt keksiä joku vähän parempi siihen kylkeen, mikäli et lastasi vihaa.

Vierailija
254/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä huvittava nimi tuo Käpy. Onhan se lyhyt ja pirtee joo. Saattaa myös olla, että siitä tulee 20v kuluessa muotinimi. Nyt on erikoiset ja luontonimet suosiossa, sen valossa Käpykin nousee tilastoissa ja pääsee pian nimipäiväkalenteriin. 

Millaista imagoa nimi tuo lapsellesi? Onko hänestä kiva olla Käpy Kokkonen 10-vanhana?  Entä sit 50v kun jo vähän alkaa rupsahtaa ja nimikin on Käpy? Voi olla nimi taakaksi.

Vierailija
255/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känkättää?... Käpy...?

Vierailija
256/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suostui alustavasti nimeen Käpyell ensimmäiseksi nimeksi! Toiseksi nimeksi tulee miehen valitsema Katariina. Katariina on miehelle tärkeän sukulaisen nimi niin ymmärrän että halusi sen lapsen nimeen. Lapsesta tulee siis Käpyell Katariina "Koistinen" eli miehen sukunimi laitetaan. Voi olla että nimi elää ja muuttuu vielä. Tykästyin tuohon Käpyelaan myös. Nimeä Käpy emme laita nimeksi pelkästään ettei tule väärinkäsityksiä taivutuksen kanssa.

Käpy-alkuisia nimiä saa vielä toki ehdottaa, mutta kyllä se valinta taitaa olla nyt tehty. Tämä oli kyllä paras joululahja mitä olisin mieheltä voinut toivoa! Mieskin on ihan tyytyväinen kun sai valita 2 nimeä. Win-win tilanne, kaikki voittaa.

Ap

Vierailija
257/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta keskusteltu aiemminkin

"oudoin lasten nimi" 478/822 klo 14:53 | 16.6.2014

Käpy (tytöllä).

Vierailija
258/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP! Ei mulla muuta. Kamala nimi ihan rehellisesti ja ennustan 100% varmuudella, että lasta kiusataan jo tarhassa nimen vuoksi.

Vierailija
259/310 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta keskusteltu aiemminkin

"oudoin lasten nimi" 478/822 klo 14:53 | 16.6.2014

Käpy (tytöllä).

Ja Pojalle tulee toiseksi nimeksi Käpy. klo 7:08 | 23.12.2010

Vierailija
260/310 |
24.12.2018 |