Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!
Oltiin yhdessä päätetty että lapsi saa miehen sukunimen ja minä saan päättää etunimet. Nyt kun olen päättänyt niin mies alkoi känkättää ettei tuollaista voi laittaa. Kyseessä on vähän erikoisempi luontonimi ja toinen nimi perinteinen kansainvälinen tytön nimi.
Onko mielestänne miehellä oikeus känkättää enää tässä vaiheessa kun oli jo päätetty että minä saan valita nimen? Tästä saatiin sitten ilmiriita näin joulun alla ja mies ei tule edes syömään. Mököttää makkarissa. Kertokaa mielipiteenne!
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käpy on sinusta niin kaunis nimi niin vaihda se itsellesi nimeksi!!
Ja kuten mainostat Käpy nimestä saisit hauskan tarinan kerrottavaksi lapselle. Voit kertoa sen tarinan vaikka et antaisikaan tuota nimeä lapselle.
Ja en oikein usko että lapsi arvostaisi yhtä hauskaa tarinaa enemmän kuin normaalia nimeä josta ei kiusata/ tule ongelmia normaali elämässä.
Minulla on semmoinen periaate, että vanhempani on minulle nimen vaivalla keksineet ja kunnioitan heitä sen verran etten nimeäni vaihda pois.
Ap
Vaivalla keksineet? Kuulostaa siltä että itse ajattelit osuneesi vahingossa kultasuoneen kun keksit raskausmuistostasi jotain näin naurettavaa. Minä purskahdin oikeasti spontaaniin nauruun lukiessani nimen Käpyell, ja olen aikuinen ihminen. Lisäksi on todella epäkunnioittavaa antaa kätkytkuolleiden lasten perheiden yhdistyksen nimi. Mieti nyt vähän.
Onko kätkytkuolemayhdistyksen nimi Käpyell? Sitähän minäkin. Ja nimeä Käpy on annettu ennenkin. Toivottavasti tosielämässä ihmiset eivät ole niin lapsellisia että nauraisivat viattomalle vauvalle.
Ap
Kai tajuat ettei se vauva ole ikuisesti vauva? Tosi kiva yläasteikäiselle olla Käpy Elle. Siinä saa sitten kuulla olevansa mummo/tyhmä Elle koko kouluikänsä. Ja kyllä, kouluikäiset ovat tasan noin lapseillisia.
Lapsi ei olisikaan Käpy Elle vaan Käpyell.
Ap
Lapsi alkaa opettelemaan kirjoittamista aikanaan, K voi helposti muuntua vaikka H:ksi. Ap, sinulla on ruuvit löysällä!
Toivon tämän olevan tarina Porvoosta, mutta vastaan kuitenkin, jos tämä viesti pelastaisi jonkun syntymättömän lapsen koulukiusaamiselta.
Käpy on nimenä oikeasti aika hirveä, yhdistit siihen mitä vain. Sinulle käpy tuo mieleen kauniin muiston, kaikille muille tuosta sanasta tulee mieleen ilkeä ja vähäjärkinen vanha ihminen tai lehmä (siihen on syynsä, miksi käpylehmät ovat ikuinen vitsi). Haluatko, että ihmiset yhdistävät nämä asiat sinun lapseesi?Lapsesi ei tule muistamaan nimeä "Käpy" hassunhauskana nimenä, johon liittyy kaunis tarina vaan nimenä, jonka takia hän oli aina se naureskelun ja pilkan kohde.
Jos haluat, että "Käpy" tuo lapselle mieleen kauniita muistoja, pitäisin tämän lähipiirin/perheen välisenä lempinimenä. Voisit jakaa kauniin tarinasi, miksi tykkäät lasta tällä nimellä kutsua, Lapsella olisi kuitenkin vapaus valita, haluaako että omat kaverit/opettajat/lääkärit kutsuvat häntä tällä nimellä. Tällöin nimi ei ole pakotettu pilkka tai leima vaan kaunis ja henkilökohtainen hellyyttelynimi, josta jää lapselle kauniit muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käpy on sinusta niin kaunis nimi niin vaihda se itsellesi nimeksi!!
Ja kuten mainostat Käpy nimestä saisit hauskan tarinan kerrottavaksi lapselle. Voit kertoa sen tarinan vaikka et antaisikaan tuota nimeä lapselle.
Ja en oikein usko että lapsi arvostaisi yhtä hauskaa tarinaa enemmän kuin normaalia nimeä josta ei kiusata/ tule ongelmia normaali elämässä.
Minulla on semmoinen periaate, että vanhempani on minulle nimen vaivalla keksineet ja kunnioitan heitä sen verran etten nimeäni vaihda pois.
Ap
Vaivalla keksineet? Kuulostaa siltä että itse ajattelit osuneesi vahingossa kultasuoneen kun keksit raskausmuistostasi jotain näin naurettavaa. Minä purskahdin oikeasti spontaaniin nauruun lukiessani nimen Käpyell, ja olen aikuinen ihminen. Lisäksi on todella epäkunnioittavaa antaa kätkytkuolleiden lasten perheiden yhdistyksen nimi. Mieti nyt vähän.
Onko kätkytkuolemayhdistyksen nimi Käpyell? Sitähän minäkin. Ja nimeä Käpy on annettu ennenkin. Toivottavasti tosielämässä ihmiset eivät ole niin lapsellisia että nauraisivat viattomalle vauvalle.
Ap
Kai tajuat ettei se vauva ole ikuisesti vauva? Tosi kiva yläasteikäiselle olla Käpy Elle. Siinä saa sitten kuulla olevansa mummo/tyhmä Elle koko kouluikänsä. Ja kyllä, kouluikäiset ovat tasan noin lapseillisia.
Lapsi ei olisikaan Käpy Elle vaan Käpyell.
Ap
Samanlainen lohtu kuin nimeäisit lapsen Idi ootti. Tuo nimi tulee tekemään lapsesta täyden klovnin kun pääsee koulumaailmaan. Sitäkö tulevalle lapselle toivot?
Sydänkäpy😂 kätevää. Siinähän olisi kaksi yhdistystä yhdessä👍
San nyt vielä, että sukunimi on Hakkarainen...
Mun lapsesta tulee Vaippa-Ralli! Niin paljon muistoja rauskausajalta!! <33
Mites ois muuten Käpymälli? Siinä ois kaunis muisto isästäkin liitetty nimeen :)
Ristus kun hullu akka.
Naapurissa asuu käpy ( vanha rouva kutsuu itseään tuolla nimellä) ja etunimi on Elli.
Olet varmaan hänelle sukua?
Ei siinä mitään. Meidän käpy naapuri on mukava mummo.
M 41
Jos Pyttis ei käy niin miten ois Paella?
On aivan hirveä nimi, erityisesti tuo Käpyell-versio. Ensimmäisenä nousee mieleen häpy ja vanhat ukot. Mutta mikäs siinä, kun kerran ehdoin tahdoin haluat paitsi jyrätä puolisosi myös pilata lapsesi elämän? Siitä riittänee tulevaisuudessa rattoisia tarinoita kerrottavaksi. Olet varmaan jo päättänyt lapsesi harrasteet, koulutuksen, sukupuoli-identiteetin ja ammatinkin valmiiksi, koska varmasti näissäkin löytyy joitakin SINULLE erityisen merkityksellisiä ja sehän on lapsen henkilökohtaisessa elämässä kaikkein tärkeintä, eikö niin?
Toisaalta - haluan kiittää. Viikon parhaat naurut tästä ketjusta 😆😆😆
Hei Ap. Sähän oot kun siitä ylihyvästä tv sarjasta ( ex onnelliset) se h i h h u l i Suvianna
Tunnut yhtä kahelilta🤣
Vierailija kirjoitti:
Tai Pa-Elle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tyttöni kuoli, niin menin Käpy nimiseen surutyhmään. Vertaistuki. Tuskin haluat lapsellesi lapsensa menettäneiden sururyhmän nimeä?
Googleta jos et usko.En haluakaan, siksi annan lapseni nimeksi Käpyell.
Ap
Jos se hyväksytään.
Ukkini on vanha merikarhu Epy-Käämeli Hullunkurisista perheistä. Polttaa piippua ja omistaa papukaijan. Asenne-äijä!
Mielenkiintoista seurata minkä maakunnan lehdestä löytyy nimi Käpyell. Sukunimikin
paljastuu siinä samalla.
Voi lapsiparka kun hänellä on huono itsekäs äiti.
Voi apua. Anna sitten edes nimeksi Käpy Elle tai Käpy-Elle niin lasta voidaan kutsua nimellä Elle. Jos tyttäresi nimi on Käpyell, annat hänelle suoraan sanottuna kyllä aika p*skat eväät elämään. Jos olisin miehesi, en tietäisi mitä ajatella. Että olet seonnut?
Käpy-nimistä lasta tullaan takuulla kiusaamaan haukkumanimellä Häpy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Pa-Elle
Tai-ruoka on pahaa mut oon kokeillu Si-Amilaista. Omnomnom.